Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ariana807 skrev:

Det var godt å gå på vekta i dag. Jeg ble deprimert når vekta viste 81 tallet igjen i går. Jeg har hatt en litt krevende uke. Oppvarming til røde dager og røde blodige dager gir store cravings, og jeg har kost meg med pølse i lompe. (Gjør at jeg lurer på om dette hadde vørt lettere om jeg var mann uten slike grusome berg-og-dalbane dager!). Jeg har telt kalorier, og ikke gått noe særlig over 1600kcal, men har ikke følt meg særlig sunn, men utrolig delig med fantastisk grillpølse! Man skal jo klare å gå ned i vekt med et generelt vanlig kosthold (er nå det de sier 😅). 

Vekta i dag 80,2. Ned 0,6 kg fra 80,8 på mandag 🎉 Fantastisk fornøyd, om bare vekta viser 80 blank på mandag, ja da blir det ny belønning på meg 🎉🎉 Harry Potter merch 🎉🎉 

Og for dem som meg som virkelig holder på å bli gal på disse blodige dagene, den nye isen fra hennig olsen; Nyt dobbelsjokko, den var fantastisk god! Smakte sjokolade 😍 og som det står utenpå boksen med 500ml is, kun 320kcal i hele boksen! 

takk for tips! Her er et annet tips: Diplom-is har miniispinner av yoghurtis med sitrontrekk. De er kjempegode, og har bare 65 kcal pr ispinne.

Anonymkode: fc0ab...a64

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gått ned fra 103 kg til 89,9 kg siden 5 januar. Trent ca. 6 ganger i uken, spist sunt og aldri vært sulten. Sykt hvor fort kroppen kan slippe.

Anonymkode: ebf5b...1a5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så oppgitt over meg selv. Er så flink i ukedagene, spiser sunt og godt, har god kontroll på kaloriene og merker nedgang og mer energi. Så kommer helgen, og jeg bestemmer meg for å spise litt sjokolade/chips eller vin. Så klarer jeg ikke å stoppe. Har spist en hel (liten) pose chips, ca 300 gram sjokolade, smågodt, pizza, en halv flaske vin og 2 øl. Dvs hele ukens gode innsats ble "spist opp" av helgens utskeielser. Jeg synes helgene er så vanskelig! Sukk.. på an igjen. 

Anonymkode: b31a8...ee2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg så oppgitt over meg selv. Er så flink i ukedagene, spiser sunt og godt, har god kontroll på kaloriene og merker nedgang og mer energi. Så kommer helgen, og jeg bestemmer meg for å spise litt sjokolade/chips eller vin. Så klarer jeg ikke å stoppe. Har spist en hel (liten) pose chips, ca 300 gram sjokolade, smågodt, pizza, en halv flaske vin og 2 øl. Dvs hele ukens gode innsats ble "spist opp" av helgens utskeielser. Jeg synes helgene er så vanskelig! Sukk.. på an igjen. 

Det er det som skjer med alle som er flinke i ukedagene. Kontrollspørsmål å stille seg selv for om dietten holder mål: Ville du ha spist på samme måte om du ikke skulle ned i vekt? Og tenk over om det er så lurt å kjøpe masse godteri og snacks når du skal ned i vekt.

Anonymkode: bfe9c...9c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det som skjer med alle som er flinke i ukedagene. Kontrollspørsmål å stille seg selv for om dietten holder mål: Ville du ha spist på samme måte om du ikke skulle ned i vekt? Og tenk over om det er så lurt å kjøpe masse godteri og snacks når du skal ned i vekt.

Ja, jeg ville det, evt. Noe mer kalorier for å ikke gå ned mer når jeg var på ønsket vekt. Spiser mye fisk, grønnsaker, supper, rent kjøtt, fett fra kilder som avokado og nøtter. Grove kornprodukter. Trives veldig med dette kostholdet, problemet er altså helgen. Det er min samboer som kjøpte inn alt godiset, til et besøk. Det betyr jo ikke at jeg må spise det, men klarte altså ikke å begrense meg. Men jeg vet hvor det skjærer seg, så jeg er ved godt mot og er klar for sunne gode valg igjen, det er det som gjør meg glad og frisk uavhengig av vekt også. Men var godt med en utblåsning over helgens dårlige valg! 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ville det, evt. Noe mer kalorier for å ikke gå ned mer når jeg var på ønsket vekt. Spiser mye fisk, grønnsaker, supper, rent kjøtt, fett fra kilder som avokado og nøtter. Grove kornprodukter. Trives veldig med dette kostholdet, problemet er altså helgen. Det er min samboer som kjøpte inn alt godiset, til et besøk. Det betyr jo ikke at jeg må spise det, men klarte altså ikke å begrense meg. Men jeg vet hvor det skjærer seg, så jeg er ved godt mot og er klar for sunne gode valg igjen, det er det som gjør meg glad og frisk uavhengig av vekt også. Men var godt med en utblåsning over helgens dårlige valg! 😊

Men når du trives med kostholdet, kan du vel ikke si at du er flink?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det går vel an å trives med et sunt kosthold, selv om man ville trives enda bedre med et som hadde generøst rom for sjokolade og vin. Skjønner ikke denne trangen til å moralisere over andres motivasjon.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gått ned fra 103 kg til 89,9 kg siden 5 januar. Trent ca. 6 ganger i uken, spist sunt og aldri vært sulten. Sykt hvor fort kroppen kan slippe.

Bra jobba 😍

Anonymkode: f57b9...47f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det går vel an å trives med et sunt kosthold, selv om man ville trives enda bedre med et som hadde generøst rom for sjokolade og vin. Skjønner ikke denne trangen til å moralisere over andres motivasjon.

Jeg tror du innser at sjokolade og vin ikke kan inntas i generøse mengder, hvis man vil ned i vekt og holde seg frisk.

At du kaller det å utfordre slankementaliteten, for moralisering, er helt forståelig for alle som er klar over hvor sterkt grep slankementaliteten har over dere, så jeg blir ikke sint, bare litt lei meg. Jeg slet i mange år selv, men jeg lyktes omsider med vektmestring fordi jeg bare trodde jeg måtte gjøre så mye rart for vektas skyld, jeg ønsket aldri at det måtte være sånn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2019 den 21.06, AnonymBruker skrev:

Hvor mange kcal ligger du på? :) 

Anonymkode: 50449...a1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at sjokolade og chips ikke smaker som før. Nesten litt vedmodig når spesielt sjokoladen alltid har vært en del av livet mitt. På samme måte som røyken også en gang var det. Men det var godt å bli kvitt røyken. Snart er man der når det kommer til sjokoladen og chipsen også. 

Hadde en new energy i helga, det holdt. Det er mye bedre med noe frukt. Den følelsen av å føle seg altfor mett savnes heller ikke. Det var noe i meg som gjorde meg raskt mett, men allikevel fortsatte å spise. Ikke rart man har endt opp som feit. Etter målet mitt i vekttråden, kommer jeg til å bli i feit-bmi-klassen til påsken. Ved 71 kg er jeg ‘bare’ overvektig. Det skal man klare før sommeren uten tvil. 

Som mange andre er det helgene (fredag og lørdag) som er en utfordring. Det ‘normale’ er noe godteri. Utenom den ene sjokoladen, unte jeg meg Pepsi Max. Ikke hatt det siden jul, det smakte. Kan fint la det bli den nye helge-vanen 😊

Anonymkode: 40bfc...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vinterferie, og unner meg selv både sjokolade og alkohol. Prøver å begrense det da, men kommer nok til å veie noen kilo mer denne fredagen...🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en kostholdsplan av en venninne som jeg har lovet å holde meg til frem til påske. Jeg skal også trene 3-4 ganger i uken. Det som blir den største utfordringen for meg er at jeg kun får lov til å veie meg hver andre uke. Kommer nok til å slite litt med å gi fra meg kontrollen på vekten. Så da får vi se. Jeg starter i dag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er på 70,1 kg i dag. Ligger og vaker på 70-tallet. Har én gang vært under, før de to neste veiingene var over igjen. Ble mye brødmat/korn/poteter de to ukene jeg sklei opp igjen. Har vært flinkere denne uka.

Fortsatt skjerpings på kostholdet, altså. Ser tydelig at det hjelper å være grønnsak - og fisk/fugl/kjøtt-orientert.

Har meldt meg inn i en annen tråd, med 5kgs nedgang som fokus. Mitt neste delmål er 65 kg. Jeg SKAL ned!!!

:kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mayoo skrev:

Har fått en kostholdsplan av en venninne som jeg har lovet å holde meg til frem til påske. Jeg skal også trene 3-4 ganger i uken. Det som blir den største utfordringen for meg er at jeg kun får lov til å veie meg hver andre uke. Kommer nok til å slite litt med å gi fra meg kontrollen på vekten. Så da får vi se. Jeg starter i dag. 

34 minutter siden, Zenobia skrev:

Er på 70,1 kg i dag. Ligger og vaker på 70-tallet. Har én gang vært under, før de to neste veiingene var over igjen. Ble mye brødmat/korn/poteter de to ukene jeg sklei opp igjen. Har vært flinkere denne uka.

Fortsatt skjerpings på kostholdet, altså. Ser tydelig at det hjelper å være grønnsak - og fisk/fugl/kjøtt-orientert.

Har meldt meg inn i en annen tråd, med 5kgs nedgang som fokus. Mitt neste delmål er 65 kg. Jeg SKAL ned!!!

:kghjerte:

Heier skikkelig på dere begge :smilyblomst:

Anonymkode: d16ce...e7d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nådde jeg 80,1 kg denne mandagen 🎉🎉 ned 6,5 kg siden 02/01-19, og 0,7 kg siden forrige mandag 😄 Har bestillt meg en liten belønning for det 👍🏻 Noen nye tøfler som sårt trengs 😄 Men disse koster litt ekstra da de er Harry Potter tema 😁

Vet at bunaden passet når jeg var 80kg og brukte den sist, men den var trang!!!!! Håper å klare 5kg til før jeg skal i konfirmasjon! Det er 8 uker igjen, så det kan gå 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange kcal ligger du på? :) 

Anonymkode: 50449...a1b

1500 på det minste og opptil 1700 noen dager. Betaler for pt som gir matplan og for trening, så veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2019 den 13.26, AnonymBruker skrev:

Denne skjønte jeg ikke helt? Det er jo nettopp når man finner noe man trives med at man kanskje kan få det til? Jeg har jo vært flink til å gå ned 80 kg, selv om jeg allikevel har tillat meg å spise sjokolade og diverse. Jeg trives veldig med mitt kosthold, nettopp fordi jeg merker at jeg går ned i vekt. Det er jo også uansett en jobb, uavhengig av om det gjør det lettere at man trives med noe enn å ikke gjøre det. :) 

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, SPOCA skrev:

Denne skjønte jeg ikke helt? Det er jo nettopp når man finner noe man trives med at man kanskje kan få det til? Jeg har jo vært flink til å gå ned 80 kg, selv om jeg allikevel har tillat meg å spise sjokolade og diverse. Jeg trives veldig med mitt kosthold, nettopp fordi jeg merker at jeg går ned i vekt. Det er jo også uansett en jobb, uavhengig av om det gjør det lettere at man trives med noe enn å ikke gjøre det. :) 

Jeg vil ikke si du har vært flink til å gå ned i vekt - ingen er det - kroppen din har forbrent 80 kilo overflødig fett, det har den blitt tvunget til fordi du har satt den i et tilstrekkelig kaloriunderskudd over tilstrekkelig lang tid, men den er da også laget for å kunne gjøre akkurat det. Du har helt sikkert vært flink til å registrere matinntaket ditt nøyaktig, og det er åpenbart at du har vært flink til å holde deg til kaloribudsjettet ditt. Det kan hende du har funnet et kosthold du trives med, det vet jeg ikke, jeg tviler på det hvis det jeg sa ikke umiddelbart fant gjenklang. Hvis du trives med kostholdet bare fordi det får deg til å gå ned i vekt, vil jeg ikke si du trives med kostholdet, da vil jeg si du trives med å gå ned i vekt. Det er først når man finner et kosthold man genuint trives med, at man kan få til varig vektmestring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke si du har vært flink til å gå ned i vekt - ingen er det - kroppen din har forbrent 80 kilo overflødig fett, det har den blitt tvunget til fordi du har satt den i et tilstrekkelig kaloriunderskudd over tilstrekkelig lang tid, men den er da også laget for å kunne gjøre akkurat det. Du har helt sikkert vært flink til å registrere matinntaket ditt nøyaktig, og det er åpenbart at du har vært flink til å holde deg til kaloribudsjettet ditt. Det kan hende du har funnet et kosthold du trives med, det vet jeg ikke, jeg tviler på det hvis det jeg sa ikke umiddelbart fant gjenklang. Hvis du trives med kostholdet bare fordi det får deg til å gå ned i vekt, vil jeg ikke si du trives med kostholdet, da vil jeg si du trives med å gå ned i vekt. Det er først når man finner et kosthold man genuint trives med, at man kan få til varig vektmestring.

Og ingen malekunstnere er flinke til å male bilder. De er kanskje flinke til å holde penselen og vurdere hvor mye maling og nyanse som skal på, men altså, det er jo selve penselen som lager strøket maling på lerretet som en helt naturlig del av prosessen som skjer når tyngdekraft og en hånd fører penselen med våt maling over. Og det skal de kalles flinke for, liksom. 

Anonymkode: 2479a...aae

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...