Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

I dag er en elendig dag. Null matlyst, bare en enorm lyst på vafler. Har vært knallflink i halvannen måned siden jeg startet, med unntak av et par dager på vedlikehold på spesielle anledninger. Så det er vel kanskje en smell man må gå på? 😅 400kcal totalt i dag og det kjennes på hodet. Trykket i meg middag og stoppa på rundt 400kcal og ordentlig mat frister virkelig ikke. Satse på det snur til i morgen i alle fall, ikke likt meg å være så nedpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Tirius skrev:

I dag er en elendig dag. Null matlyst, bare en enorm lyst på vafler. Har vært knallflink i halvannen måned siden jeg startet, med unntak av et par dager på vedlikehold på spesielle anledninger. Så det er vel kanskje en smell man må gå på? 😅 400kcal totalt i dag og det kjennes på hodet. Trykket i meg middag og stoppa på rundt 400kcal og ordentlig mat frister virkelig ikke. Satse på det snur til i morgen i alle fall, ikke likt meg å være så nedpå!

Du har kun spist 400kcal?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, JuliaKepler said:

Du har kun spist 400kcal?

Ja, ikke så lett å stappe i seg når en føler seg mett/null matlyst.. men vanligvis ligger jeg på 1500-1800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt meg ganske lavt i kalorier, men har mistet helt matlysten. Ingenting frister og det smaker ikke noe særlig heller. Søtsuget er forsvunnet. 
Har andre opplevd det samme? Trodde at mat ville smake himmelsk nå, når jeg ikke har mellommåltider lenger, snacks eller annet godt..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tirius skrev:

Ja, ikke så lett å stappe i seg når en føler seg mett/null matlyst.. men vanligvis ligger jeg på 1500-1800.

Her også, null matlyst og føler meg heller ikke spesielt sulten

(Jeg har kun holdt på i 10 dager)

Hva tror du den dårlige matlysten kommer av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JuliaKepler said:

Her også, null matlyst og føler meg heller ikke spesielt sulten

(Jeg har kun holdt på i 10 dager)

Hva tror du den dårlige matlysten kommer av?

Ja, det er jo helt likt. Ikke søtsug, ikke sug etter noe salt. Ikke etter brødskivene jeg er så himla glad i. Stekte egg til frokost, det smakte ikke i det hele tatt. Aner ikke hva det kommer av, kanskje kroppen protesterer litt? Eller noe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Tirius skrev:

Ja, det er jo helt likt. Ikke søtsug, ikke sug etter noe salt. Ikke etter brødskivene jeg er så himla glad i. Stekte egg til frokost, det smakte ikke i det hele tatt. Aner ikke hva det kommer av, kanskje kroppen protesterer litt? Eller noe.. 

Skulle trodd omvendt, at alt smaker helt fantastisk, men jeg synes i grunn nå at maten ef ganske så trist og grå, selv om jeg krydrer på akkurat samme viset, og spiser det jeg har lyst på av middager, bare å moderate mengder, samt kuttet ut potetene

Nesten litt trist at matgleden er forsvunnet, samtidig som det er helt nydelig å se grammene forsvinne av kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, JuliaKepler said:

Skulle trodd omvendt, at alt smaker helt fantastisk, men jeg synes i grunn nå at maten ef ganske så trist og grå, selv om jeg krydrer på akkurat samme viset, og spiser det jeg har lyst på av middager, bare å moderate mengder, samt kuttet ut potetene

Nesten litt trist at matgleden er forsvunnet, samtidig som det er helt nydelig å se grammene forsvinne av kroppen..

Her forsvinner ingen gram heller, står dønn stille 😂 

men enig. Jeg har aldri spist store porsjoner (bare helt feil mat), men nå de siste par dagene har ikke fullført noen måltider fordi jeg føler meg så mett. Jeg spiser til faste klokkeslett og blir nesten litt oppgitt når det er på tide med mat. Veldig snodig. Skrev tidligere at jeg var ute for halvannen uke siden, vi kjøpte snacks for første gang på mange uker og det smakte nesten ikke godt, så skuffa 😂 rare greier, blir litt bekymret for om det er starten på en solid smell også kjøret igjen. Eller kanskje kroppen min liker det nye livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tirius skrev:

Her forsvinner ingen gram heller, står dønn stille 😂 

men enig. Jeg har aldri spist store porsjoner (bare helt feil mat), men nå de siste par dagene har ikke fullført noen måltider fordi jeg føler meg så mett. Jeg spiser til faste klokkeslett og blir nesten litt oppgitt når det er på tide med mat. Veldig snodig. Skrev tidligere at jeg var ute for halvannen uke siden, vi kjøpte snacks for første gang på mange uker og det smakte nesten ikke godt, så skuffa 😂 rare greier, blir litt bekymret for om det er starten på en solid smell også kjøret igjen. Eller kanskje kroppen min liker det nye livet?

Jeg har jo alltid misunt de som spiser for å leve, for jeg har virkelig levd for å spise.. Er vi der liksom nå, at vi spiser for å leve? Merkelige greier. Blir interessant å se videre gangen i dette..   

Med så lite matlyst i flere dager fremover, så vil du nok se det på vekten ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: tre speltlomper med litt peanøttsmør, tomat, Agurk, isberg. 

Lunsj: to speltlomper med 2 osteskiver hver, i toastjernet. Hadde litt quinoasalat ved siden av. 

Middag: 3 spiseskje med ris, en halv potet, kylling og salat. 

Kveld: grønn-te.

Anonymkode: 0acac...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Frokost: tre speltlomper med litt peanøttsmør, tomat, Agurk, isberg. 

Lunsj: to speltlomper med 2 osteskiver hver, i toastjernet. Hadde litt quinoasalat ved siden av. 

Middag: 3 spiseskje med ris, en halv potet, kylling og salat. 

Kveld: grønn-te.

Anonymkode: 0acac...563

Hvilke speltlomper bruker du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på vekten i morges og fikk så ånden over meg og slang meg med i ned i vekt-tråden. Nå skulle det virkelig gjøres noe... 

Også sitter jeg her nå da. Kveldstid... 5 min å gå til butikken og tanker som at det er mye mer naturlig å starte på en slik endring på en mandag, dukker opp. Så kanskje bare drite i alt nå, virkelig trøkke i meg alt jeg kan for å prøve å bli "lei". Så sjuuukt lyst på candy king. 

 

Man er jo så dum som i det hele tatt gidder å bruke energi og tankekraft på det. Jeg.må.slutte.... Blæææ, får gå å pusse tenner eller noe og håpe jeg sovner tidlig 😅 Gi meg styrke. 

 

-Minto 

Anonymkode: f204f...b4e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på vekten i morges og fikk så ånden over meg og slang meg med i ned i vekt-tråden. Nå skulle det virkelig gjøres noe... 

Også sitter jeg her nå da. Kveldstid... 5 min å gå til butikken og tanker som at det er mye mer naturlig å starte på en slik endring på en mandag, dukker opp. Så kanskje bare drite i alt nå, virkelig trøkke i meg alt jeg kan for å prøve å bli "lei". Så sjuuukt lyst på candy king. 

 

Man er jo så dum som i det hele tatt gidder å bruke energi og tankekraft på det. Jeg.må.slutte.... Blæææ, får gå å pusse tenner eller noe og håpe jeg sovner tidlig 😅 Gi meg styrke. 

 

-Minto 

Anonymkode: f204f...b4e

DU har ikke lyst på kalorier, det er sukkeravhengigheten som snakker

Anonymkode: fb40c...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fallabella

Holder fortsatt vekta 👏 Den viser 64kg, så langt er jeg fornøyd!

Mentalt utslitt om dagen så har ikke vært på trening, kunne tenke meg å sove frem til jul 😅 Har kjøpt vitaminer for å sikre at kroppen er ivaretatt. Håper jeg kvikner snart 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå klart en måned med snop/usunn mat kun på lørdager 😀 Sikkert ingen stor bragd for folk flest altså, men jeg var så sinnsykt på sukkerkjøret tidligere i sommer så dette er en fin seier. :) 

Merker også at det er lettere for meg å begrense mengdene når jeg først skal unne meg noe også. Var redd for at det skulle bli motsatt. 

Anonymkode: 166b8...1ec

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Her har og så motivasjonen dalt litt. Veldig typisk når jeg har hatt en periode uten telling (pga ferie og hotell), det er så tungt å begynne på igjen. I dag tenker jeg bare på alt jeg må begrense meg på. Har lyst på bær og fløte, men må begrense mengden fløte og hele gleden blir borte. Har lyst på ferskt brød med hjemmelaget syltetøy, men må begrense meg til en skive. Har lyst på spareribs til middag men da må jeg være ekstrem forsiktig med tilbehøret. Har lyst på et glass hvitvin i kveldssol... Sitter med en cappuccino nå og uffer meg over at det der ryker 90 kalorier. Og is! Jeg har lyst på en skikkelig royal trippel... Men jeg kan jo ikke unne meg alt dette. 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Albbas skrev:

Her har og så motivasjonen dalt litt. Veldig typisk når jeg har hatt en periode uten telling (pga ferie og hotell), det er så tungt å begynne på igjen. I dag tenker jeg bare på alt jeg må begrense meg på. Har lyst på bær og fløte, men må begrense mengden fløte og hele gleden blir borte. Har lyst på ferskt brød med hjemmelaget syltetøy, men må begrense meg til en skive. Har lyst på spareribs til middag men da må jeg være ekstrem forsiktig med tilbehøret. Har lyst på et glass hvitvin i kveldssol... Sitter med en cappuccino nå og uffer meg over at det der ryker 90 kalorier. Og is! Jeg har lyst på en skikkelig royal trippel... Men jeg kan jo ikke unne meg alt dette. 😭

Min erfaring at det lureste er å klare å droppe alt det søte noen dager, så forsvinner søtsuget. Da kan du heller unne deg det tilbehøret til middagen?

Det er tøft, men verdt det. Men, det vet du jo :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
1 minutt siden, JuliaKepler said:

Min erfaring at det lureste er å klare å droppe alt det søte noen dager, så forsvinner søtsuget. Da kan du heller unne deg det tilbehøret til middagen?

Det er tøft, men verdt det. Men, det vet du jo :)

Det er egentlig ikke søtsug, men når det er fint vær får jeg så lyst på bær (og bær er best med skikkelig fløte etter min mening 😅) og is og vin og alt sånt som er godt i varmen. Jeg er dessverre ikke sånn som mister matlysta i varmen. 😂 

Skal hvertfall unne meg et glass vin i morgen kveld! Og kanskje lage meg en kyllingsalat til middag så det er rom for bær og fløte til dessert. Og glemme den isen. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Man skjønner hvor kiloene kommer fra, når man først bare begynner å telle det man spiser. Lunsj på 700 kalorier? 😱 Er jo heeelt ute å kjøre. Har alltid trodd at jeg spiser forholdsvis greit, men det gjør jeg åpenbart ikke 😅 Jeg ser at rutinene og vanene har sklidd ut sakte men sikkert, så her blir det full skjerpings! 
 

kjøpte en mat- og treningsplan for 2 år siden som jeg var skikkelig fornøyd med, men av div grunner fikk jeg ikke fulgt den særlig lenge. Startet igjen på mandag og føler meg allerede myyye bedre 🎉 Spent på fortsettelsen!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
4 minutter siden, Lykkee said:

Altså.. Man skjønner hvor kiloene kommer fra, når man først bare begynner å telle det man spiser. Lunsj på 700 kalorier? 😱 Er jo heeelt ute å kjøre. Har alltid trodd at jeg spiser forholdsvis greit, men det gjør jeg åpenbart ikke 😅 Jeg ser at rutinene og vanene har sklidd ut sakte men sikkert, så her blir det full skjerpings! 
 

 

Hadde samme erfaring jeg også da jeg begynte med kaloritelling første gang... 😂 Middagene mine lå som regel på 1000 kcal, og det var jo helt vanlig mat! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...