Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

Gjest RoNo
1 minutt siden, Fallabella skrev:

Lavkarbo i en periode for så å drikke mye gjør at kroppen dropper mye vann raskt. Det veit jeg litt om 😉 

Haha. Det var koselig, men du store hvor redusert jeg er i dag. Jeg kan fint tro det er endra metabolisme som har skylda. Jeg har begynt å få kommentarer på at det går an å se en forskjell. Så jeg kommer til å få mer støtte enn jeg trodde. Her er far og barna veldig glade i og tåler godt karbohydrater. Så det blir veldig åpenbart at jeg spiser noe annet enn dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, RoNo skrev:

Haha. Det var koselig, men du store hvor redusert jeg er i dag. Jeg kan fint tro det er endra metabolisme som har skylda. Jeg har begynt å få kommentarer på at det går an å se en forskjell. Så jeg kommer til å få mer støtte enn jeg trodde. Her er far og barna veldig glade i og tåler godt karbohydrater. Så det blir veldig åpenbart at jeg spiser noe annet enn dem. 

Hvordan gikk det med røyken når du drakk? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RoNo
17 minutter siden, addict skrev:

Hvordan gikk det med røyken når du drakk? 😄

Tok en, smakte ikke godt. Fikk ikke lyst på i morges (som er favoritt røyken). Så det bekreftet at jeg er ferdig med å røyke. Skikkelig motiverende, på en veldig rar måte. 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, RoNo skrev:

Tok en, smakte ikke godt. Fikk ikke lyst på i morges (som er favoritt røyken). Så det bekreftet at jeg er ferdig med å røyke. Skikkelig motiverende, på en veldig rar måte. 😉 

🥳🥳🥳🥳🥳🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde «godtedag» i går, og det er faktisk viktig med en dag enten hver uke, hver 14 dag hvor jeg ikke teller kcal. Det gjør det enklere å være flink resten av tiden for min del. 

Har også avtalt å vente frem til 17.mai før neste gang. Tok det som en utfordring @addict
😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kahaki skrev:

Vi hadde «godtedag» i går, og det er faktisk viktig med en dag enten hver uke, hver 14 dag hvor jeg ikke teller kcal. Det gjør det enklere å være flink resten av tiden for min del. 

Har også avtalt å vente frem til 17.mai før neste gang. Tok det som en utfordring @addict
😉

Så flink du er! 17 mai, da blir det fullt trøkk 😂

Har ingen problemer med å holde meg unna snop, men kroppen trengte en refeed i form av mere mat i dag. Dvs ekstra havregryn, grøvt brød, mat når jeg er sulten og ikke etter skjema. Så det ble ingen godis. Men kjøpte jordbær og vaniljesaus uten sukker for å ha til dessert i dag 😍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, addict skrev:

Så flink du er! 17 mai, da blir det fullt trøkk 😂

Har ingen problemer med å holde meg unna snop, men kroppen trengte en refeed i form av mere mat i dag. Dvs ekstra havregryn, grøvt brød, mat når jeg er sulten og ikke etter skjema. Så det ble ingen godis. Men kjøpte jordbær og vaniljesaus uten sukker for å ha til dessert i dag 😍

Jordbær og vaniljesaus hadde jeg igår! Og gelé uten sukker 😍 perfekt hverdags snacks

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Tyah skrev:

Jordbær og vaniljesaus hadde jeg igår! Og gelé uten sukker 😍 perfekt hverdags snacks

Har det i kjøla, må bare stivne 😎😎🔥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også anbefale Alpro sjokoladepudding:

https://www.alpro.com/no/produkter/desserter/desserter/mork-sjokolade-dessert/

Det er litt over 100 kcal i ett beger men det er så mektig og jeg får dekket søtsug om det er der.

Grete Roedes kokosboller med 50 kcal per er også gode. Ellers finnes det masse sukkerfritt godteri på feks thights.no.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Ungene bakte sjokoladekake her i dag så da ble det godis lørdag 😊 For det er vel lørdag i dag? Blir tullete av sånne ekstra fridager!

Har egentlig veiedag på tirsdag men tror jeg fremskynder den til søndag, fint å ha litt spennende ukeslutt! Fom neste veiing skal jeg ta flere mål, rund lår, overarm og bruke fettklype flere steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.4.2020 den 21.04, addict skrev:

Hvordan er du som person da? Er du skippertaksperson som motiveres av rask framgang eller er du en person som helst vil slanke deg uten å "merke det"? Sliter du med overspising? Spiser du mye usunn mat? 

Jeg er en sånn person at jeg må slanke alt på en gang nesten. Stort kaloriunderskudd, rask framgang. Har tatt noen pauser underveis, men eller er det full rulle. Har likevel hatt en cheat day i uka fram til nå som det er hardkjør framover. Finn en rytme du trives med. Hvis du har hatt stabil vekt lenge så er det kanskje bare en ekstra gåtur om dagen som vil dytte deg i riktig retning. Eller kanskje det er andre grep som gjør vegen lettere. Ta sunnere valg. 

Jeg har ei venninne som gikk ned 40 kilo og har holdt vekta i 10 år. Hun sa at det hun fortsatt gjør er å spise all mat fra frokosttallerken. Altså middagen fyller opp en liten tallerken. Da får hun akkurat spist nok men får likevel følelsen av at hun har spist masse, slik at hun ikke overspiser. Hver gang hun er fysen på noe godt så spiser hun 1-2 knekkebrød eller brødskiver med pålegg og venter 30 min. Er hun fortsatt fysen på noe snop da så spiser hun noe snop. Hvis ikke så var hun rett og slett bare sulten. Og i 70% av tilfellene så var maten hun spiste nok. 

Selvfølgelig kan hun planlegge å både kose seg og snope og spise en større middag også, men det har blitt hverdagsrutinen hennes fordi det var der skoen trykket for hennes del. Synes det var råd verdt å ta med seg også i en slankeprosess. 

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Nede på 72 tallet i dag. 1,9 kg ned siden tirsdag. Midjen ned fra 93 til 92. Det går raskt i starten. Ser i boka mi at jeg har målt midjen 1 april, den var på 99cm, jeg hadde sikkert begynt å tenke på dette da..

Jeg tror denne gangen at målet er 65 kg, men må se ann hva jeg synes underveis. Får jeg trent godt å kroppen strammer seg noe opp trenger jeg ikke være så tynn. 

Endret av Fallabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Fallabella skrev:

Nede på 72 tallet i dag. 1,9 kg ned siden tirsdag. Midjen ned fra 93 til 92. Det går raskt i starten. Ser i boka mi at jeg har målt midjen 1 april, den var på 99cm, jeg hadde sikkert begynt å tenke på dette da..

Jeg tror denne gangen at målet er 65 kg, men må se ann hva jeg synes underveis. Får jeg trent godt å kroppen strammer seg noe opp trenger jeg ikke være så tynn. 

Bra jobbet! 🥳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Fallabella skrev:

Forresten, kan jeg spørre hvor høy du er? Fornjeg veier 77,7 nå og er 85,8 cm i midjen. Bare overrasket over den store forskjellen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, addict skrev:

Forresten, kan jeg spørre hvor høy du er? Fornjeg veier 77,7 nå og er 85,8 cm i midjen. Bare overrasket over den store forskjellen 😊

Kanskje vi måler på forskjellige plasser. Min midje er 83 cm. Veier 74,9 for å være helt nøyaktig. 167 cm høy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 27.4.2020 den 17.37, addict skrev:

I dag fikk jeg innvilget full bukplastikk og brystreduksjon 😭❤️

Gratulerer så mye!!! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2020 den 19.20, kahaki skrev:

Kan også anbefale Alpro sjokoladepudding:

https://www.alpro.com/no/produkter/desserter/desserter/mork-sjokolade-dessert/

Det er litt over 100 kcal i ett beger men det er så mektig og jeg får dekket søtsug om det er der.

Grete Roedes kokosboller med 50 kcal per er også gode. Ellers finnes det masse sukkerfritt godteri på feks thights.no.

Har brent meg på den tights.no. Sitter her å fiser som en gris med mageknip. Bestilte masse godt derfra, men tålte vist ikke helt den kunstige søtninga 😬😅 ups 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Solstrålen. skrev:

Gratulerer så mye!!! ❤️

Tusen takk ❤️ gleder meg sånn! 51 dager igjen 😰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
9 timer siden, addict skrev:

Jeg er 174. Jeg måler midjen rett under navlen. Den er jo smalere høyere opp. Jeg har en bakvendt kropp 😂 Smale hofter og stor mage 👎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...