Gå til innhold

Iselin Guttormsen


Hege899

Anbefalte innlegg

Gjest Humoristen
Banænie skrev (På 27.1.2021 den 23.03):

Her kommer  det med null utdannelse frem igjen. Iselin mangler lære om etikk, fornuft og pasientkontakt. Noe hun hadde lært, om hun hadde studert sykepleie (og videreutdanninger innen feltet) sosionom og andre passende utdanninger. 

Man merker stor forskjell på henne og andre sexologer som har stor faglig tyngde bak seg. 

Hvor mange sexologer har du møtt? 

Endret av Humoristen
angrer litt på siste setning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Humoristen
ForumMaria skrev (På 1.2.2021 den 19.29):

Nettopp. En sexolog skal kunne tema som overgrep. Sex som funksjonshemmet. Seksualliv i alderdom osv osv. Hun er sterk i ord som omtaler kjønnsorgan og det der, men det lyser på lang vei at dette er et jalla-kurs. 
 

Enda en ting som faktisk plager meg er at hun kaller det hovedoppgave det hun skrev... 

Kanskje det var særoppgave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns sexologi burde vært videreutdanning for sykepleiere, master på 2 år eller noe i den dur. Man burde ha bred kompetanse og fagkunnskap når man skal jobbe innen et slikt felt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supero skrev (7 timer siden):

Syns sexologi burde vært videreutdanning for sykepleiere, master på 2 år eller noe i den dur. Man burde ha bred kompetanse og fagkunnskap når man skal jobbe innen et slikt felt. 

Det ER en videreutdanning (master) for sykepleiere, men problemet er at sexolog ikke er en beskyttet tittel og at det dermed dukker opp andre "sexologi-skoler" rundt omkring. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fju skrev (8 timer siden):

Så nettopp en episode av "Bloggerne" hvor hun gråter over en kronikk som stilte spørsmålstegn ved at sexolog ikke er en beskyttet tittel. Hun så på den som et personangrep. Videre fortalte hun at hun får masse meldinger fra folk som sliter med alle slags traumer fra feks incest. Poenget hennes var at det er bruk for henne og at vi "I lille Norge har så mye å lære". Hun har ikke skjønt noen ting. Spør du meg er det et MASSIVT problem at så mange med alvorlige problemer ber om hjelp fra ei som åpenbart ikke har den faglige ballasten eller erfaringen som trengs. For min del må hun bare være så vulgær som hun vil. Men at hun spiller offerkortet og jantelovkortet samtidig som hun påberoper seg en kompetanse som hører helsepersonell til, det er faen meg drøyt. 

100 prosent enig! Hun har vist gang på gang at det er mer sirkus enn seriøsitet. At folk uten en tung faglig bakgrunn skal kunne veilede i så komplekse saker er horribelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supero

Noen som vet hvilken farge det er på veggene i det hjemmekontoret hennes, der hun skal henge opp bokhyller? Sendte henne melding og spurte, men hun svarer ikke. Elsker den fargen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartoffel skrev (På 28.2.2021 den 20.20):

Det ER en videreutdanning (master) for sykepleiere, men problemet er at sexolog ikke er en beskyttet tittel og at det dermed dukker opp andre "sexologi-skoler" rundt omkring. 

Riktig. Og det er grunnlag for mye misforståelser når dette ikke er en beskyttet tittel. Hun kan ikke drive behandling, hun har ikke helsefaglig bakgrunn. Hun kan skrive kronikker, snakke i podcaster, på tv og muligens være en coach, men hun kan ikke begynne å behandle pasienter. Hun er ingen kliniker. Og når hun frontes såpas mye i media synes jeg det er uhyre viktig at hun anerkjenner forskjellene. For det kan være forvirrende for folk. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaymie skrev (På 19.1.2021 den 13.16):

Jeg har ikke engasjert meg så veldig mye i Iselin, mest fordi det vulgære språket får meg til å grøsse så jeg orker det bare ikke. Har fått med meg litt podcast, og forrige sesongs bloggerne. 

Det jeg lurer på er hva de tenkte på når de lot henne være med på 71° nord, er ikke dette et familieprogram? Var det ingen som så noen røde flagg ved å plassere henne på skjermen i et program hele familien koser seg med? Jeg så i alle fall mye på det i barndommen (ikke kjendisversjonen riktig nok). 

Når det kommer til hennes tilnærming på podcast og generelt hadde jeg aldri valgt henne som terapeut. Hun gir meg samme vibber som de gamle mennene som kommer med slibrige kommentarer til butikkmedarbeidere, kleint og ukomfortabelt og på grensen til seksuell trakassering. 

Jeg er så enig, har en datter på 8 år som var så glad for at Victor skulle være med på programmet, så hun har fått sett det. Aldri brydd seg om 71 grader nord før nå. Hun har asperger så vi som familie syns dette var flott at hun ville se noe som resten av familien ville se, noe som er heller sjeldent. 

Men jeg fikk helt sjokk over praten til Iselin, og følte at det var meget upassende for et familieprogram! Endte med at vi som foreldre måtte se programmet på forhånd før vi lot datteren vår se det, for å forsikre oss om at innholdet var greit. Sånn skal det jo ikke være! Her har TVNorge bommet veldig på hva som er greit å vise i programmet! 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ref episoden med Isabelle Eriksen. Iselin forklarer at hun var voldelig mot kjæresten sin i et tidligere forhold? Og at han da var det tilbake. Skulle gjerne likt å høre hun utdype dette mer, hun som alltid snakker om de fæle mennene hun har erfaring med. (Skjønner selvfølgelig at hun har hatt det fælt og støtter ikke fyren på noe som helst måte) men det hadde vært interessant å hørt en episode om nettopp jenter som utøver vold i forhold og hvorfor, for det snakkes så lite om.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har aldri forstått meg for å hate Iselin har fått gjennom sin karriere som influenser. Hun er virkelig et godt forbilde, usjenert, på kanten, en humor som jeg elsker og. Jeg bare digger hele dama og jeg heier veldig på det og framsnakke. Hun er en viktig person i sosiale medier, og hun fremmer Svært viktig sak som absolutt bør snakkes om. Si at hun har brukt utroskapen mye ser ikke jeg på som er kritikkverdig. Hun har valgt å tilgi, men hun glemmer aldri. 
De som har blitt utsatt for utroskap, blir faktisk traumatiserte og vi påvirker den som blir utsatt for utroskap er virkelig hardt. Stå på Iselin, jeg har alltid heia på deg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det jeg liker med henne. At hun er vågal, snakker rett fra leveren og så videre. Jeg har fulgt den fra dag en. Men vi alle har forskjellig syn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Solfridmedhatten skrev (6 timer siden):

Det er det jeg liker med henne. At hun er vågal, snakker rett fra leveren og så videre. Jeg har fulgt den fra dag en. Men vi alle har forskjellig syn.

Snakker du og venninnene dine også sånn? Ute blant folk feks? Bare lurer.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt de fleste "G-punktet" podcastene og jeg synes de aller fleste er vulgære med mye fitte og knullespråk, og mye fokus på Iselin selv og hva hun har opplevd og hvordan hun har det.

Ofte synes jeg hun overkjører gjesten for å få frem sine erfaringer.

Men de siste par månedene synes jeg hun har begynt å moderere seg litt, og også ta hensyn til hvem hun har som gjest f.eks Fabian Stang og Dr Whasim.

Hun har nok fått beskjed av sin sjef om å moderere språket sitt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så får jeg ikke nok av Iselin. Jeg synes hun er morsom, en fantastisk god mamma og kjæreste. Det er bare en av henne og veldig ulik mange andre i sosiale medier, og det er noe jeg liker svært godt vi henne. Hun har en viktig stemme, spesielt mot unge mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...