Gå til innhold

Iselin Guttormsen


Hege899

Anbefalte innlegg

Tessa12 skrev (2 minutter siden):

Seriøst? Det finnes fortsatt en tid og sted for alt, noe bør det fortsatt være litt spenning rundt, helt for at sex og kropp ikke skal være skambelagt, men derfra til å normalisere og måtte prate om det uansett anledning syns jeg personlig blir feil. 
 

Mannfolk snakker nok en god del om pikk eller pung uansett om det spises mat eller ikke. Kvinner snakker om andre ting seg i mellom. Men at en kvinne tar det opp i fellesskap med mat på bordet, nei huff, la det skyves under teppet og hysje på henne? På sin plass at hun blir korrigert? Nei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alleah skrev (2 minutter siden):

Virker ikke som du forstår noe av hva denne råe dama prøver å oppnå. 
 

jada jada, er et familie program, men hun snakker om et VELDIG vanlig kvinnelig organ. Noe barna også lærer om på barneskolen. Men hysj hysj ellers i samfunnet om det? For guds skyld håpe at ingen barneskole alder gutter spurte foreldrene sine hva en klitoris egentlig er?

Den dama oppnår ikke noe annet en å fremstå som vulgær og krampeaktig. Hun sparker opp VIDåpne dører, og oppfattes som grenseoverskridende i forsøk på å være RÅ! Seksualitet skal legges frem med respekt og sensitivitet, både for voksne og barn. Hun serverer det som et fuckings sirkus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (2 minutter siden):

Den dama oppnår ikke noe annet en å fremstå som vulgær og krampeaktig. Hun sparker opp VIDåpne dører, og oppfattes som grenseoverskridende i forsøk på å være RÅ! Seksualitet skal legges frem med respekt og sensitivitet, både for voksne og barn. Hun serverer det som et fuckings sirkus.

Så Seksologer skal bare sitte pent og bruke pene ord? Er det respektabelt nok for deg? Hvorfor er du egentlig så sint på henne? Hvorfor blir du så provosert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alleah skrev (4 minutter siden):

Så Seksologer skal bare sitte pent og bruke pene ord? Er det respektabelt nok for deg? Hvorfor er du egentlig så sint på henne? Hvorfor blir du så provosert?

Er hun på jobb som sexolog når hun deltar i programmet? Nytt for meg. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alleah skrev (6 minutter siden):

Så Seksologer skal bare sitte pent og bruke pene ord? Er det respektabelt nok for deg? Hvorfor er du egentlig så sint på henne? Hvorfor blir du så provosert?

Er jo du som fyrer deg opp noe veldig her da

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at alle de som satt rundt bålet der vet utmerket godt hva en klitoris er. Hun kunne jo tatt en leksjon i hvordan suge pikk mens hun først var i gang med pølsespisinga si? Eller?

Alt til sin tid....

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alleah skrev (18 minutter siden):

Så Seksologer skal bare sitte pent og bruke pene ord? Er det respektabelt nok for deg? Hvorfor er du egentlig så sint på henne? Hvorfor blir du så provosert?

En viss forventning om profesjonalitet av noen som skal bruke en yrkestittel er det minste  man kan forvente, samme gjelder respekt for yrkesetikken. Hun prøver å provosere men fremstår som en unge som skriker etter oppmerksomhet isteden. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, ForumMaria said:

Jeg tenkte jeg skulle se på det og hvilke priser hun tar. Men det står jo absolutt ikke noe. Hun har kun en blogg, men ikke en hjemmeside. Hvor kommer alle disse klientene fra? 
Og dersom hun har klienter som hun booker gjennom Instagram er det meget rart av mange grunner!! Men den viktigste er profesjonaliteten i det. 
Hun burde også ha registrert seg i Brønnøysund registrene? Kan ikke se at hun er det- noe som bekrefter for meg at hun er en uproff aktør som trolig tjener masse på en tittel hun aldri skulle hatt!! 

Er det ikke mulig at hun er registrert i Brønnøysundregisteret under et annet navn enn Iselin Guttormsen? De fleste influensere har vel bedriftsnavn som ikke består av døpenavnene sine. Akkurat nå er det faktisk bare Sophie Elise jeg kommer på som har samme navn som bedriften sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alleah skrev (1 time siden):

Alle dere som kritiserer Iselin så er dere gammeldagse! Det blir for dumt å si at en seksolog bruker et for vulgært språk. Skjønner dere ikke at hun har fokus på at det ikke skal føles skam? Ønsker dere at seksologer skal pynte på hvilke ord de bruker? Hvilket signal sender det??
 

Jeg digger den dama der! Hu er tvers igjennom rå! 
 

Om dere ikke takler hva hu har å si, så slutt å lytt da vell! Og jeg undres hvorfor dere blir så provoserte?? Kanskje det er en bolle dere må ta med dere selv?

Jeg digget henne jeg og. Og jeg har tenkt at «slike trenger vi». Jeg lo meg i hjel av de bildene hun la ut og hyllet hennes åpne og ærlige væremåte, noe jeg kommenterte til henne på Instagram flere ganger. 
Men så ble det liksom litt nok da..At hun brukte opp den historien om Tom, om den dinglende hemorroiden i rompa. Om FITTA og utflod og kukost.... Jo mer jeg hørte, jo mer innlysende ble den manglende faglige tyngden. Jeg var til og begynne med ikke klar over at hun ikke hadde helsefaglig bakgrunn, selv om det ble mer og mer åpenbart etter som jeg hørte på henne. 

Jeg leste kritikken i Dagbladet, og når hun bare avviser den blankt blir det nok! Og når hun da åpenbart lyger om disse klientene hun har så blir jeg så forbanna!! At en dame som har tatt et kurs i Danmark skal snakke om utflod og klitoris i beste sendetid, uten at jeg eller barna mine hadde oppsøkt den type info er ikke greit! Hun er ikke sexolog, hun tar ikke kunder, men hun tjener flesk på det! Og det må frem i lyset og det må man nesten få være kritisk til! Jeg er ikke gammeldags, men det er usmakelig å bruke sånn språk. 

 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (1 minutt siden):

Er det ikke mulig at hun er registrert i Brønnøysundregisteret under et annet navn enn Iselin Guttormsen? De fleste influensere har vel bedriftsnavn som ikke består av døpenavnene sine. Akkurat nå er det faktisk bare Sophie Elise jeg kommer på som har samme navn som bedriften sin. 

Det kan hende 😊

Men uansett rart at det er så vanskelig å finne ut hvordan man kan bestille time til henne 🤑

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ForumMaria skrev (10 minutter siden):

Jeg digget henne jeg og. Og jeg har tenkt at «slike trenger vi». Jeg lo meg i hjel av de bildene hun la ut og hyllet hennes åpne og ærlige væremåte, noe jeg kommenterte til henne på Instagram flere ganger. 
Men så ble det liksom litt nok da..At hun brukte opp den historien om Tom, om den dinglende hemorroiden i rompa. Om FITTA og utflod og kukost.... Jo mer jeg hørte, jo mer innlysende ble den manglende faglige tyngden. Jeg var til og begynne med ikke klar over at hun ikke hadde helsefaglig bakgrunn, selv om det ble mer og mer åpenbart etter som jeg hørte på henne. 

Jeg leste kritikken i Dagbladet, og når hun bare avviser den blankt blir det nok! Og når hun da åpenbart lyger om disse klientene hun har så blir jeg så forbanna!! At en dame som har tatt et kurs i Danmark skal snakke om utflod og klitoris i beste sendetid, uten at jeg eller barna mine hadde oppsøkt den type info er ikke greit! Hun er ikke sexolog, hun tar ikke kunder, men hun tjener flesk på det! Og det må frem i lyset og det må man nesten få være kritisk til! Jeg er ikke gammeldags, men det er usmakelig å bruke sånn språk. 

 

Kritikk i Dagbladet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alleah skrev (4 timer siden):

Ojsann, prippen eller? Hva tror du er bra med å få kvinner til å holde kjeft om slik? Føler du like sterkt om menn snakker om pikk eller pung? Eller føler du så mye skam selv at du må dytte den over på andre?

Hvis jeg må velge så foretrekker jeg å høre om det kvinnelige kjønnsorgan kontra pikk og pung når jeg spiser 😂 Meeen aller helst foretrekker jeg seff andre samtaleemner rundt middagsbordet. 

Jeg forstår virkelig ikke hvordan man kan ha så dårlige sosiale antenner som Iselin 😂😂

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ForumMaria skrev (13 timer siden):

Det kan hende 😊

Men uansett rart at det er så vanskelig å finne ut hvordan man kan bestille time til henne 🤑

Hun har et enkeltmannsforetak registrert. Det kalles "I. Guttormsen".

Men det skal merkes at foretaket har følgende bransje og næringskode:

Aktivitet/bransje: Blogging og produksjon av musikk. 

Næringskode(r):  90.035  Selvstendig kunstnerisk virksomhet innen blogging

Hennes enkeltmannsforetak inkluderer dermed kanskje ikke sexologi. Dog jeg er litt usikker på hva slags næringskode det hadde hatt 🤭

Jeg nevnte tidligere i tråden for lenge siden at jeg hadde mine tvil på om hun hadde "kunder / pasienter". Det var ingen informasjon tilgjengelig om hvordan man kontakter henne for dette, priser, timeavtale eller annet som f. eks. en faktisk taushetsplikt.

Jeg tror ikke hun bruker sexologi på noen som helst mulig hverken profesjonellt eller uprofesjonellt. Jeg tror det er meningen at det skal være "greia" hennes. SE har "plastic fantastic", CBE har sitt perfekte familieliv, AR hadde Unge Mødre-hypen. Det særdeles diskuterbare brevkurset i sexologi er rett og slett bare hennes "trapp" til å bli kjendis.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Alleah skrev (15 timer siden):

Så Seksologer skal bare sitte pent og bruke pene ord? Er det respektabelt nok for deg? Hvorfor er du egentlig så sint på henne? Hvorfor blir du så provosert?

Det blir veldig svart hvitt over argumentasjonen din. En balanse hadde vært fint. 

Jeg er enig i at det å frigjøre folks forhold til sex er en viktig oppgave. Men jeg er usikker på om Iselin oppnår det når hun legger seg på dette nivået. Jeg tenker litt på hvem det er som er i målgruppa for en sexolog og for de som har en utfordring i forhold til sex vil det jo kanskje oppleves som overveldende å møtes av Iselin som ikke har noen grenser. 

Som representant for yrket hadde det jo vært en ide å tenke litt over om egen opptreden vil gjøre folk mer eller mindre lysten  til å oppsøke slik hjelp. 

En terapaut må jo evne å senke seg ned på pasientens nivå, men når hun gang på gang viser at hun ikke leser de sosiale settingene riktig, så begynner man jo å tvile. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmelise skrev (1 time siden):

Hun har et enkeltmannsforetak registrert. Det kalles "I. Guttormsen".

Men det skal merkes at foretaket har følgende bransje og næringskode:

Aktivitet/bransje: Blogging og produksjon av musikk. 

Næringskode(r):  90.035  Selvstendig kunstnerisk virksomhet innen blogging

Hennes enkeltmannsforetak inkluderer dermed kanskje ikke sexologi. Dog jeg er litt usikker på hva slags næringskode det hadde hatt 🤭

Jeg nevnte tidligere i tråden for lenge siden at jeg hadde mine tvil på om hun hadde "kunder / pasienter". Det var ingen informasjon tilgjengelig om hvordan man kontakter henne for dette, priser, timeavtale eller annet som f. eks. en faktisk taushetsplikt.

Jeg tror ikke hun bruker sexologi på noen som helst mulig hverken profesjonellt eller uprofesjonellt. Jeg tror det er meningen at det skal være "greia" hennes. SE har "plastic fantastic", CBE har sitt perfekte familieliv, AR hadde Unge Mødre-hypen. Det særdeles diskuterbare brevkurset i sexologi er rett og slett bare hennes "trapp" til å bli kjendis.

Nå høres det ut som om jeg er ute etter å ta henne, men en sexolog skal går under helsetjenester i register, altså hun har ikke noe firma registrerert hvor hun tar kunder. 
 

Hun er rett og slett en podkast og Instagram sexolog som ikke har registrert firma som det, men som blogger. I rest my case🙈

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest spaniasol

Det kan være at hun, når hun en sjelden gang er i media som "sexolog" og sier at "det er mange av mine klienter som..." rett og slett henviser til podcasten sin? Jeg kan faktisk ikke tenke meg at folk med den lille utdanningen der har lov til å jobbe som sexolog innen helsefaglig ramme.

Dette ble utrolig dårlig formulert alt sammen, men håper dere forstår. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ForumMaria skrev (6 timer siden):

Nå høres det ut som om jeg er ute etter å ta henne, men en sexolog skal går under helsetjenester i register, altså hun har ikke noe firma registrerert hvor hun tar kunder. 
 

Hun er rett og slett en podkast og Instagram sexolog som ikke har registrert firma som det, men som blogger. I rest my case🙈

 

spaniasol skrev (3 timer siden):

Det kan være at hun, når hun en sjelden gang er i media som "sexolog" og sier at "det er mange av mine klienter som..." rett og slett henviser til podcasten sin? Jeg kan faktisk ikke tenke meg at folk med den lille utdanningen der har lov til å jobbe som sexolog innen helsefaglig ramme.

Dette ble utrolig dårlig formulert alt sammen, men håper dere forstår. 😳

Så hun er en blogger som snakker om kjendisene sine sexliv, som gir engasjement til podcasten som fører til at hun tjener penger. Langt unna det sexologer faktisk jobber med.

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker feil, skulle hun ha en skype-samtale med en klient i Bloggerne, mens det ene barnet løp inn og ut av rommet. Hun hadde en liten meltdown over hvor vanskelig det var å jobbe med barn i hus. Hvem denne klienten var, hvor hun fikk tak i han, eller hva han syntes om å brette ut sine mest private tanker foran et lite barn, fikk vi ikke vite. Jeg håper (og tror) hele klienten var oppdiktet for å skape innhold på Bloggerne.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med sexologer, vi jobber med seksuelle overgrep. Det bildet hun gir av sexologer samsvarer ikke med den faglige tyngden "ekte" sexologer, med 3-åring helsefaglig bakgrunn har med seg. 

Endret av Vannari
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...