Gå til innhold

Iselin Guttormsen


Hege899

Anbefalte innlegg

Lurer på om mangementet som presser henne til å være så i språket på 71 grader nord? At de oppfordrer henne til det? 
 

en annen ting er jo at Iselin har blitt veldig god venn med Vår Staude etter 71 grader nord, kunne liksom ikke se for meg de to som bestiser. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Felis skrev (3 timer siden):

Det eneste som sjokkerer meg med Iselin er hennes totale mangel på antenner. Vi kjenner alle ei sånn som alltid bommer på stemningen og buser ut med ting som skaper pinlig stillhet. Forskjellen er at Iselin liksom skal være terapeut!  Vi ser det igjen og igjen, både på Bloggerne og i podcasten, menneskene rundt henne blir ille berørt og stemningen blir klein. Den eneste som ikke merker det er Iselin, hun turer frem fullstendig blind for reaksjonene rundt henne.  Når hun blir gjort oppmerksom på det tar hun på ingen måte til seg at hun er en dårlig menneskekjenner, nei det er de rundt henne som er fordomsfulle og pripne. Eller "gamle", som Henrik Elvestad. Igjen bommer hun jo totalt, å svare med hersketeknikker i et intervju er så barnslig at jeg får bakoversveis.

Syns det er så rart at hun kan kalle seg/jobbe som terapeut med den utdannelsen hun har.. Burde være et minimumskrav for å kunne kalle seg terapeut. Evnt at det burde være en beskyttet tittel.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvilken oppstandelse det hadde blitt, om det var Henrik som ville snakke om peniser mens de spiste pølse - og Iselin ikke var så gira på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lirah skrev (1 time siden):

Jeg lurer på hvilken oppstandelse det hadde blitt, om det var Henrik som ville snakke om peniser mens de spiste pølse - og Iselin ikke var så gira på det.

Det hadde blitt månelyst... er så dobbelt moral at jeg spyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lirah skrev (1 time siden):

Jeg lurer på hvilken oppstandelse det hadde blitt, om det var Henrik som ville snakke om peniser mens de spiste pølse - og Iselin ikke var så gira på det.

Godt poeng! Hva om en av gutta/mennene hadde dratt frem en "favorittpenis" i gummi og vært påtrengede og pågående mot en eller flere av jentene/kvinnene og mast om å snakke "åpent" om f.eks penishodet. 

Da hadde det blitt kalt seksuell trakassering antageligvis. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BethD skrev (14 minutter siden):

Det hadde blitt månelyst... er så dobbelt moral at jeg spyr

 

Isild skrev (2 minutter siden):

Godt poeng! Hva om en av gutta/mennene hadde dratt frem en "favorittpenis" i gummi og vært påtrengede og pågående mot en eller flere av jentene/kvinnene og mast om å snakke "åpent" om f.eks penishodet. 

Da hadde det blitt kalt seksuell trakassering antageligvis. 

Definitivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (11 minutter siden):

Godt poeng! Hva om en av gutta/mennene hadde dratt frem en "favorittpenis" i gummi og vært påtrengede og pågående mot en eller flere av jentene/kvinnene og mast om å snakke "åpent" om f.eks penishodet. 

Da hadde det blitt kalt seksuell trakassering antageligvis. 

Nettopp!! 
de hadde blitt kasta ut av serien! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Felis said:

Det eneste som sjokkerer meg med Iselin er hennes totale mangel på antenner. Vi kjenner alle ei sånn som alltid bommer på stemningen og buser ut med ting som skaper pinlig stillhet. Forskjellen er at Iselin liksom skal være terapeut!  Vi ser det igjen og igjen, både på Bloggerne og i podcasten, menneskene rundt henne blir ille berørt og stemningen blir klein. Den eneste som ikke merker det er Iselin, hun turer frem fullstendig blind for reaksjonene rundt henne.  Når hun blir gjort oppmerksom på det tar hun på ingen måte til seg at hun er en dårlig menneskekjenner, nei det er de rundt henne som er fordomsfulle og pripne. Eller "gamle", som Henrik Elvestad. Igjen bommer hun jo totalt, å svare med hersketeknikker i et intervju er så barnslig at jeg får bakoversveis.

Spot on.

Vondt å høre på når det prates om personlige tema som helt åpenbart oppleves som såre for enkelte av gjestene. Som f.eks Mia Gundersen som fikk spørsmål om eksmannen var utro. Helt tydelig et spørsmål hun verken forventet eller hadde lyst å svare på.

Skjønner egentlig ikke greia med denne podcasten, men den virker i hvert fall som et desperat forsøk på å skape vulgær underholdning med et ett eller to korte innslag av fakta rett fra "sexologi for dummies"-boka til Iselin om hvor mange nervetråder klitoris har, eller en eller annen statistikk fra wikipedia på hvor mange menn som er utro pr. år.

 

 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmeba skrev (1 time siden):

Spot on.

Vondt å høre på når det prates om personlige tema som helt åpenbart oppleves som såre for enkelte av gjestene. Som f.eks Mia Gundersen som fikk spørsmål om eksmannen var utro. Helt tydelig et spørsmål hun verken forventet eller hadde lyst å svare på.

Skjønner egentlig ikke greia med denne podcasten, men den virker i hvert fall som et desperat forsøk på å skape vulgær underholdning med et ett eller to korte innslag av fakta rett fra "sexologi for dummies"-boka til Iselin om hvor mange nervetråder klitoris har, eller en eller annen statistikk fra wikipedia på hvor mange menn som er utro pr. år.

 

 

 

Jeg syns ideen til podcasten er fantastisk, det er bare så synd at det er Iselin som stiller spørsmålene. Ja takk til mer åpenlys sexprat og intime detaljer, men med måte! Og man spør da for faen ikke gjestene hvor stor pikk de har! Jeg er helt satt ut av det der..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lirah skrev (18 minutter siden):

Jeg syns ideen til podcasten er fantastisk, det er bare så synd at det er Iselin som stiller spørsmålene. Ja takk til mer åpenlys sexprat og intime detaljer, men med måte! Og man spør da for faen ikke gjestene hvor stor pikk de har! Jeg er helt satt ut av det der..... 

Er ikke det å spørre om størrelsen på penis et overtramp mot den det gjelder? Eller skal man kun være sensitiv mot kvinner og når man snakker om kvinnens kjønnsorgan? Mulig at Iselin ikke har lært om likestilling blant kjønnene på 5 ukers sexologi studier. Mener at hun ikke oppførte seg etisk riktig mot Finn Schjøll heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lirah skrev (22 timer siden):

Jeg syns ideen til podcasten er fantastisk, det er bare så synd at det er Iselin som stiller spørsmålene. Ja takk til mer åpenlys sexprat og intime detaljer, men med måte! Og man spør da for faen ikke gjestene hvor stor pikk de har! Jeg er helt satt ut av det der..... 

ja... eller som når hun spør Emma Ellingsen om hun har morrabrød og runker. Jeg blir helt matt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender er en utfordring til Iselin om å invitere sine foreldre til poden. Der noen andre stiller spørsmålene inngående om foreldrenes sex liv.......kanskje hun da vil tenke seg litt om i forhold til sine barn?

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke engasjert meg så veldig mye i Iselin, mest fordi det vulgære språket får meg til å grøsse så jeg orker det bare ikke. Har fått med meg litt podcast, og forrige sesongs bloggerne. 

Det jeg lurer på er hva de tenkte på når de lot henne være med på 71° nord, er ikke dette et familieprogram? Var det ingen som så noen røde flagg ved å plassere henne på skjermen i et program hele familien koser seg med? Jeg så i alle fall mye på det i barndommen (ikke kjendisversjonen riktig nok). 

Når det kommer til hennes tilnærming på podcast og generelt hadde jeg aldri valgt henne som terapeut. Hun gir meg samme vibber som de gamle mennene som kommer med slibrige kommentarer til butikkmedarbeidere, kleint og ukomfortabelt og på grensen til seksuell trakassering. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaymie skrev (15 minutter siden):

Jeg har ikke engasjert meg så veldig mye i Iselin, mest fordi det vulgære språket får meg til å grøsse så jeg orker det bare ikke. Har fått med meg litt podcast, og forrige sesongs bloggerne. 

Det jeg lurer på er hva de tenkte på når de lot henne være med på 71° nord, er ikke dette et familieprogram? Var det ingen som så noen røde flagg ved å plassere henne på skjermen i et program hele familien koser seg med? Jeg så i alle fall mye på det i barndommen (ikke kjendisversjonen riktig nok). 

Når det kommer til hennes tilnærming på podcast og generelt hadde jeg aldri valgt henne som terapeut. Hun gir meg samme vibber som de gamle mennene som kommer med slibrige kommentarer til butikkmedarbeidere, kleint og ukomfortabelt og på grensen til seksuell trakassering. 

Hun har ikke vært ille i 71. Har ingen betenkeligheter med å la mine to gutter på 9 og 8 se i år. De er fan av Viktor da. Synes hu får litt ufortjent mye tyn akkurat rundt 71 greia 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull vaffel skrev (3 minutter siden):

Hun har ikke vært ille i 71. Har ingen betenkeligheter med å la mine to gutter på 9 og 8 se i år. De er fan av Viktor da. Synes hu får litt ufortjent mye tyn akkurat rundt 71 greia 

Skjønner, jeg har ikke sett på i år for jeg har ikke lineær tv. Det jeg har sett av henne har ikke vært så barnevennlig bare. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik sa det så fint ; jeg har barn ( i en spesifikk alder) og de vil nok ikke sette pris på at jeg snakker om dette. Mannen ville bare spise maten sin i fred..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trynefaktor skrev (1 time siden):

Iselin bekrefter alle fordommene jeg har mot sexologer. Beklager, men jeg er ikke større som menneske. 

Og hvorfor har du fordommer mot sexologer? Du vet at det er en ubeskyttet tittel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trynefaktor skrev (1 time siden):

Iselin bekrefter alle fordommene jeg har mot sexologer. Beklager, men jeg er ikke større som menneske. 

Det er veldig trist at en så viktig profesjon skal bli misbrukt av wannabe kvinner som ikke viser noen respekt for yrket. 

Jeg har en venninne som etter mange år som jordmor hvor hun bl.a opplevde kvinner med store traumer etter overgrep,utdannet seg til sexolog. Hun har pasienter som har problemer med sin seksualitet pga overgrep, traumer eller sykdom. Hun gjør en uendelig viktig jobb, og jeg er helt sikker på at hun aldri har spurt en mann om pikken hans er stor. 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
Lirah skrev (24 minutter siden):

Og hvorfor har du fordommer mot sexologer? Du vet at det er en ubeskyttet tittel? 

Jepp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...