Gå til innhold

Iselin Guttormsen


Hege899

Anbefalte innlegg

Trynefaktor skrev (5 timer siden):

Iselin bekrefter alle fordommene jeg har mot sexologer. Beklager, men jeg er ikke større som menneske. 

Kan jeg spørre hva slags fordommer du har mot sexologer flest? Nå håper og tror jeg virkelig ikke at Iselin representerer den gjennomsnittlige sexologen, altså, til tross for at det er en ubeskyttet tittel sådan. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kommer  det med null utdannelse frem igjen. Iselin mangler lære om etikk, fornuft og pasientkontakt. Noe hun hadde lært, om hun hadde studert sykepleie (og videreutdanninger innen feltet) sosionom og andre passende utdanninger. 

Man merker stor forskjell på henne og andre sexologer som har stor faglig tyngde bak seg. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halle-Palle skrev (14 timer siden):

Det er veldig trist at en så viktig profesjon skal bli misbrukt av wannabe kvinner som ikke viser noen respekt for yrket. 

Jeg har en venninne som etter mange år som jordmor hvor hun bl.a opplevde kvinner med store traumer etter overgrep,utdannet seg til sexolog. Hun har pasienter som har problemer med sin seksualitet pga overgrep, traumer eller sykdom. Hun gjør en uendelig viktig jobb, og jeg er helt sikker på at hun aldri har spurt en mann om pikken hans er stor. 

Venninnen din gjør en utrolig viktig jobb! Mange sliter alvorlig med seksualitet nettopp pga traumer, overgrep og sykdom. Iselin hadde gjort vondt værre med sin vulgære og umodne fremtoning ovenfor de pasientgruppene. 

Hun kan heller reise rundt på skoler og være "kul" - lære ungdommer at det ikke er flaut å snakke/spørre om sex osv. Hun har ikke kommet lenger enn det ser det ut til. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (37 minutter siden):

Venninnen din gjør en utrolig viktig jobb! Mange sliter alvorlig med seksualitet nettopp pga traumer, overgrep og sykdom. Iselin hadde gjort vondt værre med sin vulgære og umodne fremtoning ovenfor de pasientgruppene. 

Hun kan heller reise rundt på skoler og være "kul" - lære ungdommer at det ikke er flaut å snakke/spørre om sex osv. Hun har ikke kommet lenger enn det ser det ut til. 

Hun er altfor vulgær for den aldersgruppen også. Jeg kjenner ikke en eneste ungdom som ikke ville krympet seg av det språket, og dermed også ta avstand fra budskapet. Iselin ville, i så tilfelle, virket mot sin hensikt.

Hun kan dog treffe med sine barnslige holdninger. Ungdommer har som kjent en svært umoden hjerne, noe som gjør at de lett tenker sort/hvitt. Jeg er helt sikker på at hun hadde fått med seg en stor andel ungdom på hatkampanjen hun driver mot mannen sin. Utroskap er ondt, den svekne er offer osv. Det finnes ingen nyanser. Men selv om hun treffer her, er det ikke ønskelig. Vi forsøker jo å få ungdom til å utvikle seg som mennesker, forstå at en sak har flere sider og at mellommenneskelige relasjoner har mange fasetter. Personlig ville jeg funnet det svært problematisk at en person som stagnerte på 14års-stadiet skulle lært ungene mine noe.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (23 minutter siden):

Hun er altfor vulgær for den aldersgruppen også. Jeg kjenner ikke en eneste ungdom som ikke ville krympet seg av det språket, og dermed også ta avstand fra budskapet. Iselin ville, i så tilfelle, virket mot sin hensikt.

Hun kan dog treffe med sine barnslige holdninger. Ungdommer har som kjent en svært umoden hjerne, noe som gjør at de lett tenker sort/hvitt. Jeg er helt sikker på at hun hadde fått med seg en stor andel ungdom på hatkampanjen hun driver mot mannen sin. Utroskap er ondt, den svekne er offer osv. Det finnes ingen nyanser. Men selv om hun treffer her, er det ikke ønskelig. Vi forsøker jo å få ungdom til å utvikle seg som mennesker, forstå at en sak har flere sider og at mellommenneskelige relasjoner har mange fasetter. Personlig ville jeg funnet det svært problematisk at en person som stagnerte på 14års-stadiet skulle lært ungene mine noe.

Applaus! Veldig bra skrevet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (På 28.1.2021 den 10.30):

Hun er altfor vulgær for den aldersgruppen også. Jeg kjenner ikke en eneste ungdom som ikke ville krympet seg av det språket, og dermed også ta avstand fra budskapet. Iselin ville, i så tilfelle, virket mot sin hensikt.

Hun kan dog treffe med sine barnslige holdninger. Ungdommer har som kjent en svært umoden hjerne, noe som gjør at de lett tenker sort/hvitt. Jeg er helt sikker på at hun hadde fått med seg en stor andel ungdom på hatkampanjen hun driver mot mannen sin. Utroskap er ondt, den svekne er offer osv. Det finnes ingen nyanser. Men selv om hun treffer her, er det ikke ønskelig. Vi forsøker jo å få ungdom til å utvikle seg som mennesker, forstå at en sak har flere sider og at mellommenneskelige relasjoner har mange fasetter. Personlig ville jeg funnet det svært problematisk at en person som stagnerte på 14års-stadiet skulle lært ungene mine noe.

Amen!! 🙌

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hun egen klienter og timer? Har liksom aldri hørt om hvordan man kan booke hun eller hvordan en time foregår. Eller generelt hørt hun snakke om timene sine. Hun sier bare «mange av mine klienter...» men ikke noe mer. Begynner nesten å lure på om de såkalte klientene er folk som sender melding til henne på instagram også for at hu skal svare de ordentlig så kalles det «klienter»? Får hun betalt for det?? Skjønner ikke helt hvordan hun i praksis jobber som sexolog, og ikke influenser. 
 

Hun deler jo hele livet sitt på Instagram og Story og rart at hun ikke har delt at hun har sexolog-timer. For det er vel det hun er? Hvert fall det hun markedsfører seg som. Etter noen måneders kurs i Danmark... 

Endret av Fie92
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fie92 skrev (1 time siden):

Har hun egen klienter og timer? Har liksom aldri hørt om hvordan man kan booke hun eller hvordan en time foregår. Eller generelt hørt hun snakke om timene sine. Hun sier bare «mange av mine klienter...» men ikke noe mer. Begynner nesten å lure på om de såkalte klientene er folk som sender melding til henne på instagram også for at hu skal svare de ordentlig så kalles det «klienter»? Får hun betalt for det?? Skjønner ikke helt hvordan hun i praksis jobber som sexolog, og ikke influenser. 
 

Hun deler jo hele livet sitt på Instagram og Story og rart at hun ikke har delt at hun har sexolog-timer. For det er vel det hun er? Hvert fall det hun markedsfører seg som. Etter noen måneders kurs i Danmark... 

Hun prater litt om det i podden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fie92 skrev (9 timer siden):

Begynner nesten å lure på om de såkalte klientene er folk som sender melding til henne på instagram også for at hu skal svare de ordentlig så kalles det «klienter»? Får hun betalt for det?? Skjønner ikke helt hvordan hun i praksis jobber som sexolog, og ikke influenser. 

JA, mest sannsynlig insta-klienter. Hun har jo ikke noe nettsted med ordentlig booking? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unika skrev (2 timer siden):

JA, mest sannsynlig insta-klienter. Hun har jo ikke noe nettsted med ordentlig booking? 

Helt siden hun sa det første gang har jeg stussa. Tror helt ærlig ikke det er sant at hun har klienter.. Et forsøk på å heve egen status som "sexolog" kanskje. 

Det er et stort gap mellom hva hun sier og hva hun praktiserer. Hvor mye selvrespekt har man egentlig når man fortsetter å være sammen med en som har tråkket på deg som menneske, bevisst og manipulativt, over tid? (Ja, jeg snakker om den utro mannen hennes) Uansett hva jeg syns om henne så syns jeg iallefall at hun fortjener bedre enn det. Og skulle ønske hun skjønte det sjøl. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fie92 skrev (På 30.1.2021 den 8.11):

Har hun egen klienter og timer? Har liksom aldri hørt om hvordan man kan booke hun eller hvordan en time foregår. Eller generelt hørt hun snakke om timene sine. Hun sier bare «mange av mine klienter...» men ikke noe mer. Begynner nesten å lure på om de såkalte klientene er folk som sender melding til henne på instagram også for at hu skal svare de ordentlig så kalles det «klienter»? Får hun betalt for det?? Skjønner ikke helt hvordan hun i praksis jobber som sexolog, og ikke influenser. 
 

Hun deler jo hele livet sitt på Instagram og Story og rart at hun ikke har delt at hun har sexolog-timer. For det er vel det hun er? Hvert fall det hun markedsfører seg som. Etter noen måneders kurs i Danmark... 

Jeg tenkte jeg skulle se på det og hvilke priser hun tar. Men det står jo absolutt ikke noe. Hun har kun en blogg, men ikke en hjemmeside. Hvor kommer alle disse klientene fra? 
Og dersom hun har klienter som hun booker gjennom Instagram er det meget rart av mange grunner!! Men den viktigste er profesjonaliteten i det. 
Hun burde også ha registrert seg i Brønnøysund registrene? Kan ikke se at hun er det- noe som bekrefter for meg at hun er en uproff aktør som trolig tjener masse på en tittel hun aldri skulle hatt!! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (På 20.1.2021 den 20.50):

Henrik sa det så fint ; jeg har barn ( i en spesifikk alder) og de vil nok ikke sette pris på at jeg snakker om dette. Mannen ville bare spise maten sin i fred..

Hva var det som skjedde ? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som kritiserer Iselin så er dere gammeldagse! Det blir for dumt å si at en seksolog bruker et for vulgært språk. Skjønner dere ikke at hun har fokus på at det ikke skal føles skam? Ønsker dere at seksologer skal pynte på hvilke ord de bruker? Hvilket signal sender det??
 

Jeg digger den dama der! Hu er tvers igjennom rå! 
 

Om dere ikke takler hva hu har å si, så slutt å lytt da vell! Og jeg undres hvorfor dere blir så provoserte?? Kanskje det er en bolle dere må ta med dere selv?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sh999 skrev (16 minutter siden):

Hva var det som skjedde ? 🙈

Hun begynte å snakke om klitoris mens de spiste middag, på 71 grader Nord. Og fikk tilsvar, som er på sin plass. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (3 minutter siden):

Hun begynte å snakke om klitoris mens de spiste middag, på 71 grader Nord. Og fikk tilsvar, som er på sin plass. 

Ojsann, prippen eller? Hva tror du er bra med å få kvinner til å holde kjeft om slik? Føler du like sterkt om menn snakker om pikk eller pung? Eller føler du så mye skam selv at du må dytte den over på andre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alleah skrev (1 minutt siden):

Ojsann, prippen eller? Hva tror du er bra med å få kvinner til å holde kjeft om slik? Føler du like sterkt om menn snakker om pikk eller pung? Eller føler du så mye skam selv at du må dytte den over på andre?

Vel, hun dro frem «klitten», så syns kanskje det var på sin plass å si noe, de fleste vil vel kanskje ikke ha det oppi maten.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tessa12 skrev (3 minutter siden):

Vel, hun dro frem «klitten», så syns kanskje det var på sin plass å si noe, de fleste vil vel kanskje ikke ha det oppi maten.

Så vi skal for guds skyld benekte klittens eksistens selv om vi spiser mat? 
 

Jeg skjønner poenget ditt. Men det blir veldig skambelagt å si «det var på sin plass» osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alleah skrev (10 minutter siden):

Ojsann, prippen eller? Hva tror du er bra med å få kvinner til å holde kjeft om slik? Føler du like sterkt om menn snakker om pikk eller pung? Eller føler du så mye skam selv at du må dytte den over på andre?

Ojsann, helt uten sosiale antenner eller? Har til gode å oppleve en mann snakke om pikk eller pung på 71 grader Nord, et familieprogram. At denne sexologen skal bruke denne arenaen for å selge inn tjenestene sine, men åpenbart ikke skjønner at det er helt på trynet er helt i tråd med hennes oppførsel ellers. Vulgært og malplassert for å si det mildt. Og klitoris er ikke skambelagt, så sant du ikke er født på 50 -tallet.

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alleah skrev (3 minutter siden):

Så vi skal for guds skyld benekte klittens eksistens selv om vi spiser mat? 
 

Jeg skjønner poenget ditt. Men det blir veldig skambelagt å si «det var på sin plass» osv. 

Seriøst? Det finnes fortsatt en tid og sted for alt, noe bør det fortsatt være litt spenning rundt, helt for at sex og kropp ikke skal være skambelagt, men derfra til å normalisere og måtte prate om det uansett anledning syns jeg personlig blir feil. 
 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (6 minutter siden):

Ojsann, helt uten sosiale antenner eller? Har til gode å oppleve en mann snakke om pikk eller pung på 71 grader Nord, et familieprogram. At denne sexologen skal bruke denne arenaen for å selge inn tjenestene sine, men åpenbart ikke skjønner at det er helt på trynet er helt i tråd med hennes oppførsel ellers. Vulgært og malplassert for å si det mildt. Og klitoris er ikke skambelagt, så sant du ikke er født på 50 -tallet.

Virker ikke som du forstår noe av hva denne råe dama prøver å oppnå. 
 

jada jada, er et familie program, men hun snakker om et VELDIG vanlig kvinnelig organ. Noe barna også lærer om på barneskolen. Men hysj hysj ellers i samfunnet om det? For guds skyld håpe at ingen barneskole alder gutter spurte foreldrene sine hva en klitoris egentlig er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...