Gå til innhold

Iselin Guttormsen


Hege899

Anbefalte innlegg

Jordbærpike99 skrev (3 timer siden):

For det første så har ikke jeg fått med meg hvor barna er? Men uansett det at hun blir full gjerne tyder på at hun ikke har kontroll på drikkingen. Hun er en godt voksen dame. Og det er forskjell på å kunne drikke og ha en fest og det å være full. Og i tillegg viser dårlig vurderingsevne ved å kringkaste til hele verden at hun er beruset. Og jeg føler barnevernet griper inn i langt mindre begrunnede grunner når det gjelder personer som ikke er offentlig desto mer reagerer jeg på at de ikke er involvert i henne og hennes sak når det er mange graverende ting ved hennes oppførsel. En ting er alkohol en annen er den utleveringen av barna hun holder på med. 

Det hun har gjort i fht utlevering og hvordan hun bruker barna er helt forkastelig, men at hun drikker litt for mye på en fest uten barna tilstede er da virkelig helt menneskelig? Hun kunne sikkert latt være å legge det ut, men det er da virkelig ganske uskyldig. 
Og nei, barnevernet griper ikke inn ovenfor foreldre som tar seg en fest uten barn… Det skal veldig mye mer til før de griper inn, dessverre altfor mye som regel, men dette er en bagatell i det store bildet…

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest IreneV
Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Det hun har gjort i fht utlevering og hvordan hun bruker barna er helt forkastelig, men at hun drikker litt for mye på en fest uten barna tilstede er da virkelig helt menneskelig? Hun kunne sikkert latt være å legge det ut, men det er da virkelig ganske uskyldig. 
Og nei, barnevernet griper ikke inn ovenfor foreldre som tar seg en fest uten barn… Det skal veldig mye mer til før de griper inn, dessverre altfor mye som regel, men dette er en bagatell i det store bildet…

Sier meg enig i det, at det er en bagatell i det store bildet. Men det er allikevel enda en indikasjon på at hun er avhengig av oppmerksomheten SoMe gir, klikk og likes. Hun klarer ikke logge av, selv ikke på fest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (7 minutter siden):

Jeg kan bare snakke for meg selv, men det å drikke seg full vitner om at man drikker for mye, rett og slett. Og det er verken bra for kropp eller psyke. Men greit nok, noen syes kanskje det fungerer som en slags "utblåsning", selv om det strider mot alle helseråd.
Problemet her, synes jeg, er at hun kringkaster det. På sin kommersielle kanal, som er hennes arbeidsplass( og barnas).
Leser du mine øvrige poster så retter jeg stor kritikk mot influencer-bransjen generelt, og lener meg på forskning, som viser at det skaper en avhengighet, og en destruktiv spiral i begge ender.

Les gjerne denne:

https://www.womenshealthmag.com/health/a41946590/influencer-content-creation-hurting-mental-health/

Mange som ikke trenger så mye alkohol for å bli full og hva så om man har drukket litt for mye av og til? Blir litt for prippen tankegang at folk etter en viss alder ikke bør bli full pga hvordan det ser ut. Nei,alkohol er ikke sunt,men om det ikke skjer så ofte så er det ikke noe problem. Men hva mener du man skal kunne vise? Iselin er en voksen kvinne som får lov til å drikke og det å ikke kunne vise at man har koset seg og har drukket er litt vel hysterisk. Det med barna er en egen diskusjon og har ingenting med at mor er full å gjøre. Det jeg kommenterte på var en bruker som mente at hun burde meldes til BV siden hun var full og det er ganske hysterisk å mene at fulle foreldre som ikke er med barna skal meldes inn til BV. Da er det sykt mange i verden som måtte meldes inn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (5 minutter siden):

Sier meg enig i det, at det er en bagatell i det store bildet. Men det er allikevel enda en indikasjon på at hun er avhengig av oppmerksomheten SoMe gir, klikk og likes. Hun klarer ikke logge av, selv ikke på fest!

Er ikke alle influencere og kjendiser generelt avhengig av oppmerksomhet? Er en grunn til at de har den type jobb de har😛

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
Sunfl0wer skrev (13 minutter siden):

Er ikke alle influencere og kjendiser generelt avhengig av oppmerksomhet? Er en grunn til at de har den type jobb de har😛

Ja, og uten regelverk, så de driver sine AS, sine bedrifter som de vil. Der de benytter barna som en del av inntektskilden, og kringkaster seg selv og sin familie døgnet rundt, utleverer dem på det groveste.
Forskning viser at det skaper en avhengighet, på linje med ulovlige rusmidler, der belønningssenteret i hjernen aktiveres. Min personlige mening er at å kringkaste seg selv på fylla, på sin profesjonelle kanal, er ugreit. Spesielt fordi hennes mindreårige barn er involvert så mye som de er. Hun kunne med hell  logget av en gang i blant, spesielt på fest.
Jeg har aldri drukket meg full foran barn. Jeg husker hvor ubehagelig jeg syntes det var som liten, hvor utrygg jeg ble. Selv om det var nyttårsaften og "normalt". . Nå "lever" folk som IG og barna på nett, det er deres liv på et vis.
Barna fikk vel også styre IG AS sin kanal selv ved en anledning for ikke så lenge siden. Nei, jeg synes ikke noe om dette. Men jeg er ikke på sosiale medier, og vet ikke hvordan denne "storyen" eller hva det er snakk om er. Men basert på det jeg har sett, og lest, så føyer det seg inn i en rekke av problematiske poster.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (4 minutter siden):

Ja, og uten regelverk, så de driver sine AS, sine bedrifter som de vil. Der de benytter barna som en del av inntektskilden, og kringkaster seg selv og sin familie døgnet rundt, utleverer dem på det groveste.
Forskning viser at det skaper en avhengighet, på linje med ulovlige rusmidler, der belønningssenteret i hjernen aktiveres. Min personlige mening er at å kringkaste seg selv på fylla, på sin profesjonelle kanal, er ugreit. Spesielt fordi hennes mindreårige barn er involvert så mye som de er. Hun kunne med hell  logget av en gang i blant, spesielt på fest.
Jeg har aldri drukket meg full foran barn. Jeg husker hvor ubehagelig jeg syntes det var som liten, hvor utrygg jeg ble. Selv om det var nyttårsaften og "normalt". . Nå "lever" folk som IG og barna på nett, det er deres liv på et vis.
Barna fikk vel også styre IG AS sin kanal selv ved en anledning for ikke så lenge siden. Nei, jeg synes ikke noe om dette. Men jeg er ikke på sosiale medier, og vet ikke hvordan denne "storyen" eller hva det er snakk om er. Men basert på det jeg har sett, og lest, så føyer det seg inn i en rekke med problematiske poster.

Denne "problematiske" storyen handlet om at Catalin hadde spist en del av hennes Mc Donalds mat🤣 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest IreneV
Sunfl0wer skrev (12 minutter siden):

Denne "problematiske" storyen handlet om at Catalin hadde spist en del av hennes Mc Donalds mat🤣 

Viktig å vise fram. Veldig interessant,
Hun burde logge av. Utdanne seg videre, og ta seg en ordentlig jobb, så barna og sexpartnere kan leve normale liv uten å bli kringkastet og utlevert døgnet rundt. 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (På 28.4.2023 den 11.11):

IG har dessverre uttalt at om noen ville runke seg gul og blå etter bilder av barna så var det deres problem eller noe lignende(ikke helt ordrett, men essensen i hennes tilsvar)

Er jo fryktelig at hun har disse forskrudde meninger🙈 nå følger jeg Natalie Henriksen på IG og hun har 10 tusen følgere. Ikke så mange som Iselin men Natalie filmer da barna sine nakne i badekaret og minste jenta på 1 år i bleie og legger ut..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbærpike99 skrev (5 timer siden):

At barnevernet ikke er involvert er for meg sjokkerende. Hun er jo helt åpenbart beruset på de siste videoene fra i går 

Men hun hadde vel ikke barna hjemme?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbærpike99 skrev (3 timer siden):

For det første så har ikke jeg fått med meg hvor barna er? Men uansett det at hun blir full gjerne tyder på at hun ikke har kontroll på drikkingen. Hun er en godt voksen dame. Og det er forskjell på å kunne drikke og ha en fest og det å være full. Og i tillegg viser dårlig vurderingsevne ved å kringkaste til hele verden at hun er beruset. Og jeg føler barnevernet griper inn i langt mindre begrunnede grunner når det gjelder personer som ikke er offentlig desto mer reagerer jeg på at de ikke er involvert i henne og hennes sak når det er mange graverende ting ved hennes oppførsel. En ting er alkohol en annen er den utleveringen av barna hun holder på med. 

Dette du skriver her er jo helt sykt🙈 altså mor og far må da vel få søren kunne ta seg en fest og komme brisne/fulle hjem så lenge barna ikke er der? 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
elskersommer skrev (10 minutter siden):

Dette du skriver her er jo helt sykt🙈 altså mor og far må da vel få søren kunne ta seg en fest og komme brisne/fulle hjem så lenge barna ikke er der? 

Men hvorfor kringkaste det? "Full med den nye kjæresten", på sin bedriftskanal, der barna også er involvert og har full tilgang, etter hva jeg har forstått. Hvorfor er det så viktig for IG å legge det ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (10 minutter siden):

Men hvorfor kringkaste det? "Full med den nye kjæresten", på sin bedriftskanal, der barna også er involvert og har full tilgang, etter hva jeg har forstått. Hvorfor er det så viktig for IG å legge det ut? 

Det å legge d ut kunne hun fint ha droppet.. men vi snakker om en influencer som lever av å publisere alt fra barn,dildoer,sex og fester på sine SoMe kanaler.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
elskersommer skrev (8 minutter siden):

Det å legge d ut kunne hun fint ha droppet.. men vi snakker om en influencer som lever av å publisere alt fra barn,dildoer,sex og fester på sine SoMe kanaler.. 

Ja, det er jo det jeg understreker. Trist og problematisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IreneV skrev (15 minutter siden):

Ja, det er jo det jeg understreker. Trist og problematisk. 

Men for meg er det viktigere og diskutere hennes masseeksponeringen av barna fremfor at hun drikker seg full på fest så lenge de små er hos sin pappa.

Også håper jeg pappa'n er mer voksen og ikke eksponerer på samme måte. At de faktisk får fri fra dette styret når de ikke er hos mamma

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneV
elskersommer skrev (2 timer siden):

Men for meg er det viktigere og diskutere hennes masseeksponeringen av barna fremfor at hun drikker seg full på fest så lenge de små er hos sin pappa.

Også håper jeg pappa'n er mer voksen og ikke eksponerer på samme måte. At de faktisk får fri fra dette styret når de ikke er hos mamma

For meg fremstår det problematisk at hun deler det på sine kanaler. Ungene får aldri fri på den måten. Det er jo også deres kanal. De lever på nett med sin mor, og moren er alltid på nett.  En kanal de har tilgang til, og der de utleveres daglig, der faren henges ut som utro, og ny kjæreste presenteres som "har aldri vært så forelsket før". osv osv.
Drikk deg gjerne brisen eller full uten barna, men hold det privat da . Det må da gå an å logge av litt? Eller er hun avhengig av oppmerksomheten det gir? Det er mange influencere som er avhengige, og det finnes nå rehab for nettavhengighet. I tillegg henger det veldig ofte sammen med annen avhengighet, problematisk adferd, og psykiske problemer, som går ut over dem selv, og alle rundt dem.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (4 timer siden):

For meg fremstår det problematisk at hun deler det på sine kanaler. Ungene får aldri fri på den måten. Det er jo også deres kanal. De lever på nett med sin mor, og moren er alltid på nett.  En kanal de har tilgang til, og der de utleveres daglig, der faren henges ut som utro, og ny kjæreste presenteres som "har aldri vært så forelsket før". osv osv.
Drikk deg gjerne brisen eller full uten barna, men hold det privat da . Det må da gå an å logge av litt? Eller er hun avhengig av oppmerksomheten det gir? Det er mange influencere som er avhengige, og det finnes nå rehab for nettavhengighet. I tillegg henger det veldig ofte sammen med annen avhengighet, problematisk adferd, og psykiske problemer, som går ut over dem selv, og alle rundt dem.

Nå følger jeg ikke henne, og vet ikke hva slags fest det var, men ofte når influencere er på fester og slikt er det jo nettopp relatert til jobben deres, så at en influenser evt legger ut noe fra en fest/før/etter er da vel en ikke-sak. Tross at kanalen også er en bedriftskanal er det jo også åpenbart deler av det å være influenser som ikke er helt typisk for bedrifter ellers, de er jo ganske unike sådan i at livene deres/hvem de er er en stor del av bedriften. At voksne mennesker drikker seg fulle uten barn er også en ikke-sak selvfølgelig, at hun legger ut når hun er full er vel pinlig og ikke et veldig godt eksempel på dømmekraft. Nå er vel ikke akkurat IG kjent for å være dronningen av nettopp dømmekraft heller da. Så ja, at hun har vært full en gang og har lagt ut noe mens hun er det (som kjent blir ikke dømmekraften bedre når man drikker), er vel noe av det mindre problematiske hun har foretatt seg. Jeg tenker det er mye mer relevant å fokusere på de tingene som faktisk er veldig problematiske, som f. eks. eksponeringen av barn, holdningene hennes til det og utlevering av intime og private detaljer, både egne og andres.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest IreneV
dårligbrukernavn skrev (4 minutter siden):

Nå følger jeg ikke henne, og vet ikke hva slags fest det var, men ofte når influencere er på fester og slikt er det jo nettopp relatert til jobben deres, så at en influenser evt legger ut noe fra en fest/før/etter er da vel en ikke-sak. Tross at kanalen også er en bedriftskanal er det jo også åpenbart deler av det å være influenser som ikke er helt typisk for bedrifter ellers, de er jo ganske unike sådan i at livene deres/hvem de er er en stor del av bedriften. At voksne mennesker drikker seg fulle uten barn er også en ikke-sak selvfølgelig, at hun legger ut når hun er full er vel pinlig og ikke et veldig godt eksempel på dømmekraft. Nå er vel ikke akkurat IG kjent for å være dronningen av nettopp dømmekraft heller da. Så ja, at hun har vært full en gang og har lagt ut noe mens hun er det (som kjent blir ikke dømmekraften bedre når man drikker), er vel noe av det mindre problematiske hun har foretatt seg. Jeg tenker det er mye mer relevant å fokusere på de tingene som faktisk er veldig problematiske, som f. eks. eksponeringen av barn, holdningene hennes til det og utlevering av intime og private detaljer, både egne og andres.

Enig i dette. Fokus bør være på skadelig utlevering av barna. Jeg forstår ikke at det er lov. Ufattelig.

Utlevering av seg selv og sexpartnere mm er pinlig og flaut, men typisk influencer.
Så får man bare håpe det ikke er symptom på et større avhengighets- og adferdsproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Diosa skrev (7 minutter siden):

Skal ingen rage over at hun onanerer (og kommer) mens hun kjører bil?

Hvis det er tilfelle,er det jo noe å rage over.

Idioti.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (På 9.5.2023 den 20.37):

Hvis det er tilfelle,er det jo noe å rage over.

Idioti.

.

Endret av Diosa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...