Gå til innhold

Iselin Guttormsen


Hege899

Anbefalte innlegg

FruJohansen skrev (53 minutter siden):

Iselin sine tall på socialblade har vært blodrøde lenge. Jeg har kanskje sjekka et par ganger i mnd siden forrige gang hun dro et slikt stunt, og hver gang er det daglig et tosifret antall mennesker som forlater kontoen. Tallet var høyest rundt tiden hun la ut den forrige videoen. Jeg er ikke sikker, men jeg mener hun hadde 199k før hun postet videoen sist. Nå nærmer hun seg raskt 194k.

Jeg skjønner dermed ikke helt at dette skal være et stunt for oppmerksomhet, for hun må ha sett den direkte konsekven forrige gang. Jeg tror det er en mulighet for at hun bare ikke skjønner hvorfor det er problematisk. Den forrige forsvarstalen tyder på det. 

Screenshot_20230322_083842_Samsung Internet.jpg

 Hun mottar saklig kritikk og gode begrunnelser om hvorfor hun ikke bør dele barna sine, men det går bare ikke inn, og hun fortsetter å utlevere de. Hun har null selvinnsikt, stahet og manglende evne til å reflektere over saklig kritikk. IG vet best, og sånn er det bare. At hun ikke ser at dette kan være svært skadelig for barna er helt ubegripelig. Husker jo sist når hun delte en intim samtale med barna, istedenfor å ta imot kritikken og se ting fra sine barns ståsted, så gikk hun helt i forsvarsposisjon og tok offerrollen, og gjorde MH til den store stygge ulven. Hun har ikke skjønt en dritt. Mulig oppmerksomhet er det viktigste til tross for tallene, da negativ oppmerksomhet også er oppmerksomhet 🤷‍♀️ Stakkars barn som blir frarøvet sitt privatliv.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fru G
K_mb skrev (31 minutter siden):

 Hun mottar saklig kritikk og gode begrunnelser om hvorfor hun ikke bør dele barna sine, men det går bare ikke inn, og hun fortsetter å utlevere de. Hun har null selvinnsikt, stahet og manglende evne til å reflektere over saklig kritikk. IG vet best, og sånn er det bare. At hun ikke ser at dette kan være svært skadelig for barna er helt ubegripelig. Husker jo sist når hun delte en intim samtale med barna, istedenfor å ta imot kritikken og se ting fra sine barns ståsted, så gikk hun helt i forsvarsposisjon og tok offerrollen, og gjorde MH til den store stygge ulven. Hun har ikke skjønt en dritt. Mulig oppmerksomhet er det viktigste til tross for tallene, da negativ oppmerksomhet også er oppmerksomhet 🤷‍♀️ Stakkars barn som blir frarøvet sitt privatliv.

Hun har svart ut en kritisk kommentar, den slutter omtrent slik; jeg kjenner mine barn best og tar meg av dem, så kan du ta deg av dine. Noen burde virkelig ta en alvorsprat med henne. 

Endret av Fru G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Plan Norge 

Vi heier på det hun gjør som har med likestilling, åpenhet og kvinnehelse å gjøre. Også fortsetter vi å ha troen på at også andre enn oss kan lære av sine feil, og endre sin vinkling i sosiale medier i fremtiden 😊 

Vi setter pris på engasjementet. 
Ha en fin dag  💙

 

Ok. De ser ikke helheten av kommunikasjonen. Trist. 

(kan legge inn skjermbilde, dersom moderator ønsker, bare si fra.)

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (35 minutter siden):

Fra Plan Norge 

Vi heier på det hun gjør som har med likestilling, åpenhet og kvinnehelse å gjøre. Også fortsetter vi å ha troen på at også andre enn oss kan lære av sine feil, og endre sin vinkling i sosiale medier i fremtiden 😊 

Vi setter pris på engasjementet. 
Ha en fin dag  💙

 

Ok. De ser ikke helheten av kommunikasjonen. Trist. 

(kan legge inn skjermbilde, dersom moderator ønsker, bare si fra.)

Pinlig døvt av Plan Norge. De burde ta totalavstand og ikke utsette seg for å bli assosiert med denne influenseren. Troverdighetsripe i lakken! 

  • Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten avsporing, men føler den er relevant:

Kan det være vi er vitne til starten på influenserbransjens fall? Det er mange av de «store» som sliter nå:

1) iselin g - følgertallene synker, og flere har fått øynene opp for hva hun faktisk driver med.

2) sophie eilise - har fått en stor ripe i lakken etter knipspose-gate, og jeg opplever at «mannen i gata» endelig har skjønt hva problemet med henne er.

3) Caroline Berg eriksen - tyr til brystblotting for å skape blest, og åpner og lukker kontoen sin i en desperat jakt på følgere. Og med en hissig ektemann på siden, er hun vel en av deM som tydeligst har utspilt sin rolle.

4) ingeborg senneset - har etter hvert fått et titalls sider saklig kritikk her inne på KG, og mulig ripen i lakken kommer snart mtp at hun har vært med på å heie frem psykiateren som nå er i søkelyset for potensielle overgrep.

I tillegg har vi fått mads hansen som vaktbikkje, sterke stemmer som fru johansen og ikke minst henrik troy som tar bransjen på kornet på en veldig morsom måte. 

Opplever selv at «influenser» er blitt et skjellsord i det daglige. 

Men det er kanskje ønsketenkning? 

  • Liker 36
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at datteren også snakker pent om faren sin på videoen uten at det blir anerkjent av IG i teksten til innlegget. Hun skriver kun om seg selv, den andre datteren og sin nye mann, ingenting om eksen. Sjarmerende....

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fotballfluen skrev (10 minutter siden):

Interessant at datteren også snakker pent om faren sin på videoen uten at det blir anerkjent av IG i teksten til innlegget. Hun skriver kun om seg selv, den andre datteren og sin nye mann, ingenting om eksen. Sjarmerende....

hvorfor skal hun? Overtenking. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

hvorfor skal hun? Overtenking. 

 

Deg om det. Det er vel mer naturlig å nevne faren til datteren enn hennes nye flamme som datteren sier at hun ikke kjenner så godt og heller ikke vet er kjæresten til mammaen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (3 timer siden):

Iselin sine tall på socialblade har vært blodrøde lenge. Jeg har kanskje sjekka et par ganger i mnd siden forrige gang hun dro et slikt stunt, og hver gang er det daglig et tosifret antall mennesker som forlater kontoen. Tallet var høyest rundt tiden hun la ut den forrige videoen. Jeg er ikke sikker, men jeg mener hun hadde 199k før hun postet videoen sist. Nå nærmer hun seg raskt 194k.

Jeg skjønner dermed ikke helt at dette skal være et stunt for oppmerksomhet, for hun må ha sett den direkte konsekven forrige gang. Jeg tror det er en mulighet for at hun bare ikke skjønner hvorfor det er problematisk. Den forrige forsvarstalen tyder på det. 

Screenshot_20230322_083842_Samsung Internet.jpg

Nå husker jeg ikke datoen hun delte den famøse videoen, men hvis du på socialblade (på menyen rett under profilbildet) trykker «Detailed statistics» kommer det opp tabell som går lengre tilbake enn det du viser på bildet her.

Per 22. februar var følgertallet 196 105.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (3 minutter siden):

Nå husker jeg ikke datoen hun delte den famøse videoen, men hvis du på socialblade (på menyen rett under profilbildet) trykker «Detailed statistics» kommer det opp tabell som går lengre tilbake enn det du viser på bildet her.

Per 22. februar var følgertallet 196 105.

Takk! Den første krangelen med Mads Hansen nådde mediene rundt 22 januar. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (Akkurat nå):

Takk! Den første krangelen med Mads Hansen nådde mediene rundt 22 januar. 

Bare hyggelig.

Det er noen grafer også nederst på siden. Litt vanskelig å se på min telefon, men det ser ut som grafen topper et sted der i januar (mulig sammenfallende med datoen du nevner her) og så synker den jevnt igjen (som tabellen viser ganske klart også).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (4 minutter siden):

Nå husker jeg ikke datoen hun delte den famøse videoen, men hvis du på socialblade (på menyen rett under profilbildet) trykker «Detailed statistics» kommer det opp tabell som går lengre tilbake enn det du viser på bildet her.

Per 22. februar var følgertallet 196 105.

Nå husker jeg heller ikke datoen for den første horrible videoen, men i forbindelse med den ble en god del kontoer som kommenterte negativt eller likte en saklig negativ kommentar  blokkert av Iselin - sikkert både følgere og ikke-følgere. Akkurat den helg må hun ha mistet (blokkert) en god del følgere - bla meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragonheart skrev (1 minutt siden):

Nå husker jeg heller ikke datoen for den første horrible videoen, men i forbindelse med den ble en god del kontoer som kommenterte negativt eller likte en saklig negativ kommentar  blokkert av Iselin - sikkert både følgere og ikke-følgere. Akkurat den helg må hun ha mistet (blokkert) en god del følgere - bla meg. 

Det kan godt være en kombinasjon av unfollowers og blokkeringer Håper dog brorparten likevel utgjør førstnevnte (det ser jeg på som et sunnhetstegn i samfunnet, at folk viser gjennom sine handlinger at de synes influencere har gått for langt).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man blokkerer en konto, fjernes den ikke fra følgerlisten. Man må i så fall fjerne den før man blokkerer. Etter man har blokkert, finner man den naturlig nok ikke igjen. 

Jeg testet på min konto nå, og om jeg blokkerer en person, endres ikke følgertallet mitt. Jeg finner ikke igjen den blokkerte kontoen når jeg bruker andre kontoer heller, så ser ut som blokkerte følgere blir en slags "spøkelesesfølger"? 

Uansett - det er i alle fall ikke positivt for Iselin sin følgermasse at hun gjentatte ganger krenker sine barns rett til privatliv. 

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (1 time siden):

Hvis man blokkerer en konto, fjernes den ikke fra følgerlisten. Man må i så fall fjerne den før man blokkerer. Etter man har blokkert, finner man den naturlig nok ikke igjen. 

Jeg testet på min konto nå, og om jeg blokkerer en person, endres ikke følgertallet mitt. Jeg finner ikke igjen den blokkerte kontoen når jeg bruker andre kontoer heller, så ser ut som blokkerte følgere blir en slags "spøkelesesfølger"? 

Uansett - det er i alle fall ikke positivt for Iselin sin følgermasse at hun gjentatte ganger krenker sine barns rett til privatliv. 

Da må det jo være «virkelige» unfollowers de røde tallene representerer. 

Det er håp for menneskeheten! 👏 (og et håp om at Iselin tar til vettet snart. Har dog et inntrykk at hun skal trosse all kritikk bare for å fortsette med å krenke sine barns rettigheter 🥺). 
 

Skulle ønske samarbeidspartnere så dette også.

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (38 minutter siden):

Da må det jo være «virkelige» unfollowers de røde tallene representerer. 

Det er håp for menneskeheten! 👏 (og et håp om at Iselin tar til vettet snart. Har dog et inntrykk at hun skal trosse all kritikk bare for å fortsette med å krenke sine barns rettigheter 🥺). 
 

Skulle ønske samarbeidspartnere så dette også.

Hun tar nok aldri til vett. Tror det må skje noe veldig alvorlig for at hun skal gi seg med barneeksponeringa. 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det må da være mulig å klare å stave navnet på annonsøren riktig når du har et samarbeid gående. Jeg sluttet aldri å la meg forundrer over hvor lite jobb noen av disse influencerne legger ned i reklameoppdragene sine. Rett og slett flaut. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan være aldri så uenig i sharenting, men jeg synes ikke Mads Hansen burde dele dette. Jeg forstår baktanken med det, men Mads når ut til ett annet og større spekter enn IG gjør - dermed ganske mange nye øyne som ellers ikke ville ha sett dette 🤷🏻‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den videoen av jenta hennes er jo selvsagt kjempefin å se på privat av eget barn. Utrolig skjønn jente! 

Men det er jo helt utrolig at Iselin legger ut noe så sårbart og privat - av et barn som ikke har samtykkekompetanse. 
 

Sterkt kritikkverdig. 

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ikke til å fatte og begripe at en forelder kan legge ut en slik video på en konto med nesten 200 000 følgere. Eier hun ikke vurderingsevne?

Dette er et forferdelig stygt overgrep. Håper far/management/kommunens omsorgstjenester/skole/ noen andre med vettet i behold, snart griper inn. Dette er noe av det desidert verste jeg har sett når det gjelder sharenting/utlevering av barn i Norge.

Jeg håper for øvrig at engasjementet til Mads Hansen hjelper til å få stoppet sånt, sånn at det aktuelle barnet blir mer beskyttet i fremtiden.

  • Liker 43
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...