Sursøtsaus Skrevet 14. juli 2020 #741 Del Skrevet 14. juli 2020 2 timer siden, Flettfrid skrev: Tror nok det finnes flere sider av disse sakene/forholdene på lik linje med alle arbeidsgiverene som har behandlet henne så dårlig/stygt. 6 minutter siden, neiognei skrev: Hva tenker du når ca alle hun har hatt relasjoner til har feilet noe? Når alle sjefer har vært dritt osv. Og vips ser vi grunnen til at over 80% av voldtektssaker blir henlagt i Norge og hvorfor så mange ofre velger å tie. I stedet for å benekte at realiteten kan være forjævlig for noen så burde dere prise dere lykkelige for at dere ikke har opplevd noe slikt selv. Hvorfor er det alltid så viktig å se saken fra overgriper sitt perspektiv i slike saker? Et mobbeoffer må alltid forstå at mobberen har hatt det tøft, et offer for seksuell trakkasering og overgrep må alltid forstå at hen på en eller annen måte "ba" om det, og et offer fra et voldelig forhold må alltid forstå at hen gjorde noe triggende for å utløse volden. Hvorfor er det så viktig å finne grunner til å legitimere slike handlinger? Mishandling er mishandling, uansett grunnlag. Tror dere at dere fremstår som "woke" for å ta overgriper i forsvar? I så fall tar dere feil. Slike kommentarer forårsaker faktisk mer skade og motarbeider at ofre skal føle seg trygge nok til å komme fram om mishandling. Jeg driter faktisk i om dette blir moderert bort for brukerdebatt, for nå er det nok sympatisering for mobberne. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 14. juli 2020 #742 Del Skrevet 14. juli 2020 Jeg liker ikke Iselin. Men ikke pokker om jeg skal tvile på historikken hennes. Såpass respekt må vi ha for hverandre. 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scoop Skrevet 14. juli 2020 #743 Del Skrevet 14. juli 2020 Episoden med psykologen var veldig sår og fin, på et vis. Jeg har lenge syntes at hun er altfor mye, og ikke minst veldig vulgær, men forstår jo at det sannsynligvis bare er hennes måte å takle dette på. Tror ikke hun har godt av å fortsette i det forholdet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 14. juli 2020 #744 Del Skrevet 14. juli 2020 4 timer siden, J.. skrev: Tviler du virkelig på at hun har opplevd fysisk/psykisk vold i tidligere forhold? Nei, men jeg tror det er flere sider i de sakene/forholdene på lik linje med alle ansettelsene hennes som har gått til h.... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 17. juli 2020 #745 Del Skrevet 17. juli 2020 Jeg vet ikke jeg, men når det er noe galt med alt og alle, bør man kanskje ta en titt på fellesnevneren, i dette tilfellet Iselin selv. Det jeg leser her minner meg veldig om Anne Brith, alle eksene hennes var også psykopater, og alle tidligere arbeidsgivere behandlet henne dypt urettferdig. I hennes tilfelle er jeg ikke i tvil om at Anne Brith selv sto for konfliktene, men jeg oppfatter ikke Iselin som like .... personlighetsforstyrret (i mangel av et bedre ord). Jeg tviler faktisk ikke på hennes beretninger av forholdene, men jeg tenker likevel at hun må ta noe av skylden. Hun har tydeligvis et mønster her hvor hun blir skadelidende. Og når jeg ser hvordan hun klamrer seg til Tom, samtidig som hun er så fiendtlig innstilt til han at hele Norge involveres, så tenker jeg at der ligger sakens kjerne. Hun er krevende, passiv aggressiv og hevngjerrig, noe som neppe får frem det beste i partnerne hennes. Hvis hun lærte seg å bli glad i seg selv og fikk litt selvrespekt, ville hun ikke havne i slike situasjoner. Jeg får litt vondt av henne, for dette jaget etter kjendisstatus kommer ikke til å løse problemene hennes. I stedet nedverdiger hun seg selv ved å være vulgær og sint. For meg ser det ut som en form for selvskading. Jeg tror faktisk at Iselin har noe å komme med. Det er noe ved henne jeg liker, «it» kanskje? Hvis hun finner balanse, toner det ned og fokuserer på budskapet i stedet for støy, så er jeg sikker på at hun har en plattform. Og så må hun kvitte seg med mannen, for familiens skyld. Hun har det åpenbart ikke bra, han har det neppe noe bedre og ingen har godt av å vokse opp i et dysfunksjonelt forhold. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 17. juli 2020 #746 Del Skrevet 17. juli 2020 1 time siden, Felis skrev: Jeg vet ikke jeg, men når det er noe galt med alt og alle, bør man kanskje ta en titt på fellesnevneren, i dette tilfellet Iselin selv. Det jeg leser her minner meg veldig om Anne Brith, alle eksene hennes var også psykopater, og alle tidligere arbeidsgivere behandlet henne dypt urettferdig. I hennes tilfelle er jeg ikke i tvil om at Anne Brith selv sto for konfliktene, men jeg oppfatter ikke Iselin som like .... personlighetsforstyrret (i mangel av et bedre ord). Jeg tviler faktisk ikke på hennes beretninger av forholdene, men jeg tenker likevel at hun må ta noe av skylden. Hun har tydeligvis et mønster her hvor hun blir skadelidende. Og når jeg ser hvordan hun klamrer seg til Tom, samtidig som hun er så fiendtlig innstilt til han at hele Norge involveres, så tenker jeg at der ligger sakens kjerne. Hun er krevende, passiv aggressiv og hevngjerrig, noe som neppe får frem det beste i partnerne hennes. Hvis hun lærte seg å bli glad i seg selv og fikk litt selvrespekt, ville hun ikke havne i slike situasjoner. Jeg får litt vondt av henne, for dette jaget etter kjendisstatus kommer ikke til å løse problemene hennes. I stedet nedverdiger hun seg selv ved å være vulgær og sint. For meg ser det ut som en form for selvskading. Jeg tror faktisk at Iselin har noe å komme med. Det er noe ved henne jeg liker, «it» kanskje? Hvis hun finner balanse, toner det ned og fokuserer på budskapet i stedet for støy, så er jeg sikker på at hun har en plattform. Og så må hun kvitte seg med mannen, for familiens skyld. Hun har det åpenbart ikke bra, han har det neppe noe bedre og ingen har godt av å vokse opp i et dysfunksjonelt forhold. Hva faen er dette for noe? Mannen var utro fordi hun er for krevende?? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 18. juli 2020 #747 Del Skrevet 18. juli 2020 9 timer siden, Porcelain skrev: Hva faen er dette for noe? Mannen var utro fordi hun er for krevende?? Aner ikke hvorfor han var utro, men slik hun oppfører seg nå, i ettertid, er mildt sagt krevende. Hvis dette er et personlighetstrekk hos henne er det ikke rart at relasjoner er vanskelige. Jeg vil anbefale henne (og deg) å høre podcasten til Lene Orvik, hun forklarer godt hvordan dette fungerer. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 18. juli 2020 #748 Del Skrevet 18. juli 2020 1 time siden, Felis skrev: Aner ikke hvorfor han var utro, men slik hun oppfører seg nå, i ettertid, er mildt sagt krevende. Hvis dette er et personlighetstrekk hos henne er det ikke rart at relasjoner er vanskelige. Jeg vil anbefale henne (og deg) å høre podcasten til Lene Orvik, hun forklarer godt hvordan dette fungerer. Dersom du er sammen med en person du opplever som krevende kan du enten fortsette forholdet, eller avslutte forholdet. Du kan ikke være utro og si at det var din partners feil fordi hen er så krevende(!!). Jeg har ingen interesse av å høre på en podkast som "forklarer" dette, du skal uansett behandle en partner med respekt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 18. juli 2020 #749 Del Skrevet 18. juli 2020 1 time siden, Porcelain skrev: Dersom du er sammen med en person du opplever som krevende kan du enten fortsette forholdet, eller avslutte forholdet. Du kan ikke være utro og si at det var din partners feil fordi hen er så krevende(!!). Jeg har ingen interesse av å høre på en podkast som "forklarer" dette, du skal uansett behandle en partner med respekt. Igjen, jeg refererer ikke til mannens utroskap, men Iselins mange konfliktfylte forhold. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 18. juli 2020 #750 Del Skrevet 18. juli 2020 18 timer siden, Felis skrev: Jeg tror faktisk at Iselin har noe å komme med. Det er noe ved henne jeg liker, «it» kanskje? Hvis hun finner balanse, toner det ned og fokuserer på budskapet i stedet for støy, så er jeg sikker på at hun har en plattform. Og så må hun kvitte seg med mannen, for familiens skyld. Hun har det åpenbart ikke bra, han har det neppe noe bedre og ingen har godt av å vokse opp i et dysfunksjonelt forhold. HELT enig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 18. juli 2020 #751 Del Skrevet 18. juli 2020 7 timer siden, Porcelain skrev: du skal uansett behandle en partner med respekt. Det er vel kanskje den biten som er ett av problemene i mange av relasjonene hennes. Respekt....skal gå begge veier. Å når hun er som en dampveivals mot f.eks partner så skjer ting/partner tar valg som ikke er bra. Han er sikkert enormt glad i henne, men føler seg trengt opp i ett hjørne. Å da kan man fort ta valg som blir feil. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 18. juli 2020 #752 Del Skrevet 18. juli 2020 1 time siden, Flettfrid skrev: Det er vel kanskje den biten som er ett av problemene i mange av relasjonene hennes. Respekt....skal gå begge veier. Å når hun er som en dampveivals mot f.eks partner så skjer ting/partner tar valg som ikke er bra. Han er sikkert enormt glad i henne, men føler seg trengt opp i ett hjørne. Å da kan man fort ta valg som blir feil. Å gjøre noe om å om igjen,i 4 år,som du vet er galt.. Det er ett aktivt valg,som du vet kommer til å såre partner noe hinsides. "Stakkars mann" som selv var en dritt i 4 år. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 19. juli 2020 #753 Del Skrevet 19. juli 2020 (endret) Jeg tror ikke hun er så misforstått som hun tror. Helt ærlig så tror jeg de fleste kvinner har stor sympati for henne og hennes historie. Det er klart det er tøft å gå gjennom utroskap, OG å så velge å leve med mannen etterpå...Det er lett å skjønne at hun må slite både med selvrespekt, selvtillit og sikkert mye annet etter de mannfolkene hun har vært sammen med. Jeg tror også folk skjønner hva hun prøver på med sexolog-biten, og at folk er enig i at det er mye som er kjempebra med det. Hun er dessuten blitt kjempeflink til å podde - hun har en behagelig stemme og godt språk. Men det MÅ være lov å ha flere tanker i hodet samtidig, og få lov å mene at spermbilder i dusjen og dildoer i rattataten ikke har noe på Instagram å gjøre. Jeg er på ingen måter prippen, men jeg syntes det er litt uheldig for barna hennes å se så "mye" av moren og faren sin på nett. Verken jeg, hun eller noen andre, vet hvordan de barna vil ta dette når de vokser opp, og hvordan det eventuelt vil forme dem. Hvorfor i alle dager ta sjansen? Endret 19. juli 2020 av Unika 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 23. juli 2020 #754 Del Skrevet 23. juli 2020 Sex er tabu, skriver Iselin. Ihvertfall den ekte og menneskelige. Er sex tabu, da? Synes det er oppe og fremme konstant. Sexologer (sic) florerer det av i media, i spalter og i uttalelser. Både kvinnens og mannens nytelse fokuseres det på. Overgrep og voldtekt snakkes det mye om og (ikke at det er lik sex, altså...) Men greia er at dette er et tema vi har med oss i hverdagen. Så hvordan er det tabu? Blir det mindre tabu av å nevne masse ord for kjønn, av å filme seg selv mens man vasker seg ren fra mannens sperm? Hun kunne jo like greit filma seg selv på do mens hun gjør nummer to. Helt naturlig det og, og noe vi alle gjør. Men må vi virkelig ha det opp i fleisen? Gud hjelpe meg så jalla det er å være såkalt influencer. En haug narsissistiske mennesker som har gitt seg selv et ubegripelig samfunnsoppdrag, å pushe masse ræl på befolkningen, og/eller eksponere seg selv og gjerne sine på det groveste. Fatter ikke. Eller jo, penga som rår, såklart. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 23. juli 2020 #755 Del Skrevet 23. juli 2020 9 minutter siden, rebella81 skrev: Sex er tabu, skriver Iselin. Ihvertfall den ekte og menneskelige. Er sex tabu, da? Synes det er oppe og fremme konstant. Sexologer (sic) florerer det av i media, i spalter og i uttalelser. Både kvinnens og mannens nytelse fokuseres det på. Overgrep og voldtekt snakkes det mye om og (ikke at det er lik sex, altså...) Men greia er at dette er et tema vi har med oss i hverdagen. Så hvordan er det tabu? Blir det mindre tabu av å nevne masse ord for kjønn, av å filme seg selv mens man vasker seg ren fra mannens sperm? Hun kunne jo like greit filma seg selv på do mens hun gjør nummer to. Helt naturlig det og, og noe vi alle gjør. Men må vi virkelig ha det opp i fleisen? Gud hjelpe meg så jalla det er å være såkalt influencer. En haug narsissistiske mennesker som har gitt seg selv et ubegripelig samfunnsoppdrag, å pushe masse ræl på befolkningen, og/eller eksponere seg selv og gjerne sine på det groveste. Fatter ikke. Eller jo, penga som rår, såklart. Nei sex er ikke tabu, hun sparker opp vidåpne dører. På en puteklein måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 24. juli 2020 #756 Del Skrevet 24. juli 2020 14 timer siden, rebella81 skrev: Sex er tabu, skriver Iselin. Ihvertfall den ekte og menneskelige. Er sex tabu, da? Synes det er oppe og fremme konstant. Sexologer (sic) florerer det av i media, i spalter og i uttalelser. Både kvinnens og mannens nytelse fokuseres det på. Overgrep og voldtekt snakkes det mye om og (ikke at det er lik sex, altså...) Men greia er at dette er et tema vi har med oss i hverdagen. Så hvordan er det tabu? Blir det mindre tabu av å nevne masse ord for kjønn, av å filme seg selv mens man vasker seg ren fra mannens sperm? Hun kunne jo like greit filma seg selv på do mens hun gjør nummer to. Helt naturlig det og, og noe vi alle gjør. Men må vi virkelig ha det opp i fleisen? Gud hjelpe meg så jalla det er å være såkalt influencer. En haug narsissistiske mennesker som har gitt seg selv et ubegripelig samfunnsoppdrag, å pushe masse ræl på befolkningen, og/eller eksponere seg selv og gjerne sine på det groveste. Fatter ikke. Eller jo, penga som rår, såklart. 14 timer siden, Lin11 skrev: Nei sex er ikke tabu, hun sparker opp vidåpne dører. På en puteklein måte. Det minner meg veldig om måten Anniken Jørgensen snakker om mental helse, angst og depressjoner. Fordi det var mangel på folk rundt henne i hennes personlige liv som kunne sette ord på det hun gikk gjennom så ble det oversatt til at det ikke er nok snakk om det i samfunnet. Dermed har hun gjort det til sin egen agenda å skulle fronte det. Problemet er bare at når Jørgensen og Guttormsen tar for seg så personlige temaer som sex, kjærlighet og psykiske lidelser så blir det et veldig stort fokus på hva som er rett og galt, uten at de selv egentlig har nok faglig utdannselse til å kunne være så bastante. Jeg synes Guttormsen er flink til å få inn flere perspektiver og opplevelser gjennom gjestene sine, men det blir ofte avbrytelser, irettesettelser og litt overtrampene oppførsel når hun er uenig med det gjestene hennes sier. Jørgensen på sin side igjen oppfører seg som om hennes opplevelse av angst ene og alene er den eneste ordentlige representasjonen av sykdommen. Det virker som om de begge har en egen personlig agenda hvor de vil "ta igjen" mot et samfunn de har opplevd som urettferdig og utilstrekkelig. Jørgensen sier foreksempel at hun har et stort behov for å forsvare "17 år gamle Anikken", og Guttormsen uttalte at grunnen til at hun er så engasjert i temaet er fordi hun skulle ønske hun selv hadde en slik stemme da hun trengte den. Begge disse prosjektene virker mye mer personlig enn en faktisk gjenspeiling av samfunnet. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 24. juli 2020 #757 Del Skrevet 24. juli 2020 1 time siden, Sursøtsaus skrev: Det minner meg veldig om måten Anniken Jørgensen snakker om mental helse, angst og depressjoner. Fordi det var mangel på folk rundt henne i hennes personlige liv som kunne sette ord på det hun gikk gjennom så ble det oversatt til at det ikke er nok snakk om det i samfunnet. Dermed har hun gjort det til sin egen agenda å skulle fronte det. Problemet er bare at når Jørgensen og Guttormsen tar for seg så personlige temaer som sex, kjærlighet og psykiske lidelser så blir det et veldig stort fokus på hva som er rett og galt, uten at de selv egentlig har nok faglig utdannselse til å kunne være så bastante. Jeg synes Guttormsen er flink til å få inn flere perspektiver og opplevelser gjennom gjestene sine, men det blir ofte avbrytelser, irettesettelser og litt overtrampene oppførsel når hun er uenig med det gjestene hennes sier. Jørgensen på sin side igjen oppfører seg som om hennes opplevelse av angst ene og alene er den eneste ordentlige representasjonen av sykdommen. Det virker som om de begge har en egen personlig agenda hvor de vil "ta igjen" mot et samfunn de har opplevd som urettferdig og utilstrekkelig. Jørgensen sier foreksempel at hun har et stort behov for å forsvare "17 år gamle Anikken", og Guttormsen uttalte at grunnen til at hun er så engasjert i temaet er fordi hun skulle ønske hun selv hadde en slik stemme da hun trengte den. Begge disse prosjektene virker mye mer personlig enn en faktisk gjenspeiling av samfunnet. Jeg er 100 % enig! I tillegg så har det vel vært like viktig for begge, at de blir «kjendiser» og kan leve av SoMe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lundii Skrevet 25. juli 2020 #758 Del Skrevet 25. juli 2020 Herregud sjekk mystory på insta. Hun tuller med en dildo og den sovende nakne mannen sin. Det der er faktisk helt krise! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 25. juli 2020 #759 Del Skrevet 25. juli 2020 2 timer siden, Lundii skrev: Herregud sjekk mystory på insta. Hun tuller med en dildo og den sovende nakne mannen sin. Det der er faktisk helt krise! Også snakker hun om samtykke etterpå, viktigheten av at "nei er nei", og ingen svar = ingen samtykke, men det ser jo ikke akkurat ut som om mannen hennes har samtykket til denne videoen siden han ligger og sover. Altså: ingen svar = ingen samtykke. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avokadonøtta Skrevet 25. juli 2020 #760 Del Skrevet 25. juli 2020 6 timer siden, Lundii skrev: Herregud sjekk mystory på insta. Hun tuller med en dildo og den sovende nakne mannen sin. Det der er faktisk helt krise! En helt vanlig dag i influencer-bransjen; Instastory med en god blanding av barnebilder og dildoprank med sovende mann! Wow, bare wow! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå