Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019

LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Gratulerer til alle som har vært på UL og har fått vite kjønn og sett at alt er bra med den lille ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, minelly skrev:

Må forresten også si at i motsetning til mange av dere så har jeg lagt godt på meg allerede! Er 12+3 nå og har lagt på meg minst fem kg. 😅

Har også fått OUL 18.mars! 🥰 

Godt å høre det er flere enn meg - har også lagt på meg en del. Nesten 5 kg. 😂🙈 

Magen begynner å bule ut ganske godt ❤️vanskelig å holde skjult men folk tørr vel ikke spørre heller 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lykkeliten91 said:

Magen begynner å bule ut ganske godt ❤️vanskelig å holde skjult men folk tørr vel ikke spørre heller 😂

Jeg skal også på OUL 18. mars, så morsomt! (Og syns det er leeenge til. Har time hos jordmor 19. februar og håper vi får høre hjertelyd da. Er 14+0 i dag men klarer ikke helt slappe av ennå likevel. Regner med det kommer til å føles mer virkelig ut når jeg kan kjenne liv og magen blir synlig. ❤)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lykkeliten91 skrev:

Hehe ja gleder meg til jeg får skikkelig babymage. Får nå ser jeg egentlig bare tjukk ut 😂 men får heller tenke på vekten til neste år. Spiser sunt og litt ekstra 😜Koser meg jeg. Er det eneste som har hjulpet mot kvalmen og. Ikke at jeg har prøvd så mye annet. 

Morsomt at vi er så mange som skal på OUL 18 mars! 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Twilight_Sparkle said:

Jeg skal også på OUL 18. mars, så morsomt! (Og syns det er leeenge til. Har time hos jordmor 19. februar og håper vi får høre hjertelyd da. Er 14+0 i dag men klarer ikke helt slappe av ennå likevel. Regner med det kommer til å føles mer virkelig ut når jeg kan kjenne liv og magen blir synlig. ❤)

Jeg også har OUL 18. Mars :) Vittig! 

Jeg og gleder meg til det er babymage, og jeg ikke bare ser tjukk ut! De siste dagene har jeg vært så sykt oppblåst, så det er rart ikke flere har reagert! Heldigvis skal vi fortelle det til folk på jobb, samt venner i løpet av helga, så da slipper jeg å skjule det lenger. Hehe! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha så gøy at vi er så mange som har OUL samme dag! 😍😂 syns også det er lenge til, men vi får hjelpe hverandre å holde ut. 🙈❤️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange som har fått termindato sluttet etter OUL? Jeg ble flyttet 2 dager fra EL-termin (9 dager fra Menstermin). Ny dato 19/7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Frostrose said:

Mange som har fått termindato sluttet etter OUL? Jeg ble flyttet 2 dager fra EL-termin (9 dager fra Menstermin). Ny dato 19/7

Har ikke vært på OUL ennå, men terminen jeg fikk på TUL i uke 13 er den som gjelder her (størrelse på det tidspunktet er visst en bedre indikator enn i uke 18-20). Ble flytta seks dager i forhold til menstermin, som stemmer rimelig bra med når jeg tror jeg hadde eggløsning (vet ikke sikkert, brukte ikke tester eller temping). Men de fleste jeg kjenner ble flytta i alle fall noen dager, virker som det er sjeldent menstermin er helt riktig (det tar vel utgangspunkt i en gjennomsnittssyklus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper magen kommer snart så jeg kan føle meg litt mer gravid! Var hos jordmor i dag og fikk høre hjertelyden, livmoren ligger visst også rett under navelen nå, så hun antok at det ikke tok lang tid før jeg ville begynne å kjenne noe bevegelser. Er så spent! Ikke lenge til OUL heller, 25 februar, men noe sier meg at de ukene kommer til å gi litt sakte 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på OUL i dag og igjen sett at alt var helt fint. Vi fikk derimot ny time igjen 21.02 siden vi er bare 16+3 i dag så det var visst litt for tidlig å se på hjertet. Vi ble kalt inn til UL i dag fordi jordmor som henviste oss opp der ikke tok høyde for at jeg ikke har 28 dagers syklus men 38 dager. Menmen, vi takker ikke nei til en ny gratis ultralyd igjen 🥰 

fikk forresten igjen bekreftet at det lå en frisk og velskapt liten prins i magen 💙

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste 4-5 dagene har jeg kjent bevegelser hver dag, både ninjaspark og åling når baby flytter på seg. Veldig deilig :hjerte: 

Men ikke nok med det! Ikveld var det jeg som la storebror, vi ligger sammen i sengen hans til han sovner, og da kjente jeg at babyen våknet til. Nå kjenner jeg mest der bukselinningen går (for gravide :hoho:) så jeg la hånden på med litt press. Da kom det et resolutt "DUNK!" rett i håndflaten så hele hånda hoppet :rodmer: Hadde aldri i verden forventet å kjenne noe utenpå på lenge enda! Herregud :strix: Shitpomfritt, det er en baby inni der :hjerte:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

De siste 4-5 dagene har jeg kjent bevegelser hver dag, både ninjaspark og åling når baby flytter på seg. Veldig deilig :hjerte: 

Men ikke nok med det! Ikveld var det jeg som la storebror, vi ligger sammen i sengen hans til han sovner, og da kjente jeg at babyen våknet til. Nå kjenner jeg mest der bukselinningen går (for gravide :hoho:) så jeg la hånden på med litt press. Da kom det et resolutt "DUNK!" rett i håndflaten så hele hånda hoppet :rodmer: Hadde aldri i verden forventet å kjenne noe utenpå på lenge enda! Herregud :strix: Shitpomfritt, det er en baby inni der :hjerte:

Mannen min kjente også dult fra utsiden for første gang i dag ❤️ Det er så deilig nå som det er litt liv inni der. Begynte å lure litt  når kvalme og trøtthet forsvant så brått 😅😛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Frostrose skrev:

Mannen min kjente også dult fra utsiden for første gang i dag ❤️ Det er så deilig nå som det er litt liv inni der. Begynte å lure litt  når kvalme og trøtthet forsvant så brått 😅😛

Ja det har vært "stille" fra gravidkroppen i noen uker nå :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet som jeg gleder meg til å kjenne! 🥰 Jeg har savnet det fra rett etter fødsel med førstemann 😅 

14+3 i dag og antar det vil gå enda noen uker. Huske jeg hadde kjent liv en ukes tid før OUL sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2019 den 21.28, Miss.Wildfox skrev:

Nei, vi skal definitivt vite 😅 Var på UL i dag- alt helt perfekt 🥰 Fikk meg ikke til å spørre om kjønn da det ikke ble spurt om vi ville vite. Det var ikke det viktigste denne gangen heller, selv om jeg er litt nysgjerrig nå som jeg ser på UL bildene. Men alt er perfekt og størrelsen samsvarer 100% med mensterminen. Gjett om jeg er forelsket 🥰

Så bra♥️🥰Det blir spennende med  OUL snart😃 Jeg har fått beskjed om at det er jente 2 ganger og håper virkelig det er en jente også, for jeg har handlet ekstremt MYE klær på salget🙈😅 

Flere som fortsatt er småkvalm og som enda ikke føler energien er på topp? Jeg fungerer altså og jeg trener innimellom, men er fortsatt uvel store deler av dagen og energien er ikke helt på topp enda. Jeg er 18+2 i dag☺️

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, frk.Sanna skrev:

Så bra♥️🥰Det blir spennende med  OUL snart😃 Jeg har fått beskjed om at det er jente 2 ganger og håper virkelig det er en jente også, for jeg har handlet ekstremt MYE klær på salget🙈😅 

Flere som fortsatt er småkvalm og som enda ikke føler energien er på topp? Jeg fungerer altså og jeg trener innimellom, men er fortsatt uvel store deler av dagen og energien er ikke helt på topp enda. Jeg er 18+2 i dag☺️

Samme her, akkurat som at kvalmen bare ikke helt vil slippe. Jeg spyr veldig sjeldent nå da, men kvalmen er der så absolutt.. 17+1 i dag

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært å handlet litt på Finn.no, og herregud så mye det er å spare! Vi fikk isofix-basen til bilsetet gratis, basen blir jo heldigvis aldri «gammel» sånn som bilsetene blir, så der slipper vi jo unna en god del kroner når vi kjøper bilsetet, fordi vi kan kjøpe uten basen 🥰 så fikk vi også tak i Stokke sin vippestol som hører til Stokke Steps serien til bare 500kr, god som ny og kjempefin! Også så billig, istedenfor nyprisen til 1400kr 😵 Vognpose fra byMilla ble også kjøpt brukt i dag, 400kr og brukt i 4 måneder! Liten tur på rens vil vi nok sende den til, så totalt vil den koste oss 600kr istedenfor nesten 2000!

svimlende hvor mye man tar seg betalt for utstyr til babyen altså 😖 menmen, vi gjør det vi kan for å spare både penger og miljø ved å kjøpe brukt der man kan kjøpe brukt 🥰 bilsetet er vel det eneste vi vet at vi skal kjøpe helt nytt fra butikk

Endret av Memira
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Memira skrev:

I dag har vi vært å handlet litt på Finn.no, og herregud så mye det er å spare! Vi fikk isofix-basen til bilsetet gratis, basen blir jo heldigvis aldri «gammel» sånn som bilsetene blir, så der slipper vi jo unna en god del kroner når vi kjøper bilsetet, fordi vi kan kjøpe uten basen 🥰 så fikk vi også tak i Stokke sin vippestol som hører til Stokke Steps serien til bare 500kr, god som ny og kjempefin! Også så billig, istedenfor nyprisen til 1400kr 😵 Vognpose fra byMilla ble også kjøpt brukt i dag, 400kr og brukt i 4 måneder! Liten tur på rens vil vi nok sende den til, så totalt vil den koste oss 600kr istedenfor nesten 2000!

svimlende hvor mye man tar seg betalt for utstyr til babyen altså 😖 menmen, vi gjør det vi kan for å spare både penger og miljø ved å kjøpe brukt der man kan kjøpe brukt 🥰 bilsetet er vel det eneste vi vet at vi skal kjøpe helt nytt fra butikk

Vi skal også bruke finn.no. Var en runde å så igår og det er så mye fint😊syntes det var så mange fine, gamle sprinkelsenger til gi bort-pris😍 i tillegg har familie og venner kommet med deres gamle utstyr, så her i gården er det lite vi trenger å kjøpe selv. Eneste vi vil kjøpe er madrass, dyne og bilstol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med gode kjøp! Det er deilig å gjøre sånne kupp 😍

Her har vi alt fra førstemann og skal ikke kjøpe annet enn ny madrass og babynest. Har lånt bort alt til svigerinnen min så det er ferdig oppvarmet til vi får det igjen 🙌🏼 Er veldig for gjenbruk og låne/låne bort. 

Ellers er jeg veldig glad i salg og vet av erfaring at Barnas Hus har babykveld i midten av mars. Jeg har OUL 14.3 og håper vi har sett kjønn da. Har alt av tøy sånn egentlig, men kunne gjerne tenkt meg litt rosa detaljer fra salget selv om magefølelsen er 100% gutt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...