Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019

LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Guttene vet ingenting ennå. Eldste kommer ikke til å bli noe problemer med, men han minsten? Vel han ser jeg for meg kommer til å bruke vesentlig lengre tid på å tilpasse seg den nye tilværelsen enn det storebroren gjør. Han eldste, når jeg kom hjem fra føden med lillebror, sto og studerte meg og sa "Når vokser magen din igjen? Jeg vil ha flere søsken" og det ser jeg ikke for meg at lillebror kommer til å gjøre :Knegg: når jeg har hintet litt med han, og spurt om han kan tenke seg småsøsken svarer han "nei, jeg har storebror jeg?" og ser rart på meg :vetikke: Så det blir spennende og se! 

Svigermor og svigerfar, og dermed noen øvrige i sviger-familien får vite det på julaften. Foreldrene mine, og søsken, får vite det 1. juledag - og da kommer jeg til og invitere mamma med meg på OUL, som jeg har fått time til! :strix: 

Og jeg er så spent på hvordan de reagerer!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også fått time til oul :) Henvisningen ble sendt ved tul, ellers bruker det å bli gjort ved kontroll i uke 12 :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Bringebærpiken skrev:

Hei :blomst:

Kjenner meg veldig igjen ang. det med lite symptomer, jeg går nesten og håper på at jeg skal bli kvalm slik at jeg kan føle meg skikkelig gravid.. Kommer nok til å angre bittert dersom ønsket blir innfridd 🙊

Vi skal nok være glade for at vi slipper enn så lenge i alle fall ja 🙈 Kan jo være kvalmen aldri kommer heller, moren min var verken kvalm med meg eller søsteren min og hadde generelt lite symptomer gjennom begge svangerskapene, men alt var jo i orden! Er nok bare veldig forskjellige hvordan man reagerer :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Har du fått time til OUL allerede, @henniie? 😶

Ja, jeg har fått time 19. Februar. Jeg dro til jordmor etter jeg var til legen. Jeg føler ikke at den tidligere legen min gjorde jobben sin, så jeg bestilte time hos jordmor - og hun sendte henvisning til OUL til sykehuset. Hos henne var jeg 29.11 så timeavtalen kom i posten før helga :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 16.15, månki skrev:

Gratulerer♥️ Har satt meg på 20 august jeg også, men har hatt ustabil syklus siste året så er bare wild guess nå. 

Takk og like så! ❤️ 

Termin stemmer nesten aldri uansett, så vi får se i UL uke 18 hva dem sier!😍😂

Virkelig spennende og nervepirrende tid vi har i vente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.11.2018 den 20.25, LilleMy1989 skrev:

Presentasjon 🤰

@solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

@Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

@Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

@Minemini - 29 år - B2 - termin 07.07

@Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

@LilleMy1989 - 29 år - B2 - Termin 15.07

@Frostrose - 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

@frk.Sanna - 38 år - B5 - Termin 18.07

@Fru sau - 31 år - B1 - Termin 19.07

@henniie - 28 år - B3 - Termin 20.07 - *TUL 

@Memira - 23 år - B1 - Termin 24.07 (Edit: regnefeil på termin, lagt til alder)

@Regnbue89 - 29 år - B1 - Termin 25.07

@kathan - 26 år - B2 - termin 30.07

@~white lady~ -33 år - B2 - Termin 08.08

@Arianna - 25 år - B2 - Termin 09.08

@Twilight_Sparkle - 33 år - B1 - Termin 10.08

@Miss.Wildfox - 33år - B2 - Termin 13.08

@Bringebærpiken - 31 år - B1 - Termin 14.08

@månki - 26 år - B1 - Termin 20.08 (veldig usikker)

@Lykkeliten91 - 27 år? - B1 ? - Termin 20.08

@minelly -31 år- B1- Termin 19.08

Si ifra om noe må endres! 

Førte meg inn her jeg! Er 5+1 i dag. Veldig glad og litt redd for øyeblikket.. men satser på at alt skal gå bra 😊 føler meg fin i formen. Kjenner litt murringer og er trøtt og ganske sulten. 

Kjekt med en skravletråd! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg akkurat kommet hjem igjen fra ultralyd 😍 dette er ultralyd nr 2 så langt. Vi var på første ul 7+2 men vi var absolutt ikke fornøyde i det hele tatt til å ha betalt over 1000kr for 10(!) minutter inne hos jordmor, så etter en liten «klage» fikk vi ny time i dag kostnadsfritt. 

Etter 1. UL ble vi satt tilbake fra 7+2 til 6+2 og selvom jeg prøvde å «krangle» og si at det er umulig for da fikk vi positiv test før jeg ble gravid så var det sånn det var. Men i dag ble vi flyttet frem igjen til 1 dag mer enn jeg trodde! Så i følge forrige måling skulle jeg være 8+2 i dag, i følge min regning er jeg 9+2 og i følge UL i dag er jeg 9+3 😍😍 så det var godt å få gjort i dag 💕 

vi fikk med oss filmer hjem av baby, bilder og vi fikk høre hjertelyden, som ble målt til rett over 160slag i minuttet. Så jordmor mente at hjerteslagene og kvalmen min var typisk jentetegn men kunne jo som sagt ikke stole bare på det 🙈🤷🏼‍♀️

*prøvde forresten å legge ut en liten filmsnutt, men det klarte jeg jammen ikke... så da ble det dette bildet, helt umulig å ta bilder fordi barnet var så utrolig aktivt og veivet med både armer og hele kroppen 🙈😍

D3871C9A-6F89-4451-9B24-C46B3A640CD2.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ~white lady~ skrev:

Nei dessverre 😅 

Ah, jeg ser den her da? 🤷🏼‍♀️ Jaja, nei da vet jeg ikke 😅 ikke mest teknisk tydeligvis 😂🙈

0F5CC89E-87C2-4A1A-A8C3-489E669B4818.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Bringebærpiken skrev:

Jeg fikk opp den første videoen også! så fin din lille er ❤

❤️ Takk! Det er så godt å få se og høre at alt står bra til. Også spesielt når det beveger seg så masse 🙈 nå drakk jeg en cola boks på vei til timen, og kunne kanskje unngått det men syns det var kjekt å se også at der var mye bevegelser allerede så tidlig 💕 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 7 uker på vei! Det går mer og mer opp for meg at dette svangerskapet antagelig vil resultere i en sprell levende baby, men enn så lenge er det for tidlig å begynne å glede seg- kanskje jeg klarer å kjenne mer på gleden og forventningen etter ultralyden jeg skal ha om to dager. 

Dere som har vært på ultralyd rundt uke 7, får dere høre hjertelyden? Hvor mye er det egentlig mulig å se på skjermen? Zoomer gynekologen inn..? Får dere bilde med hjem?

Hva tar dere mot kvalmen jenter? 

Jeg kjøpte peppermynteolje på helsekosten, hjelper å sniffe på den når jeg helst vil springe på badet og kaste opp😆

Drikker varmt vann med fersk ingefær, og ellers så småspiser jeg konstant hele formiddagen, alt ifra tørkede tomater eller aprikos, kiwi, chips, yoghurt etc. 

Har ikke begynt å handle ting og tang, men skal til ei venninne av ei venninne og hente noen gravidbukser etterhvert. Mine vanlige bukser kan knapt brukes lenger- så snart jeg har spist noe popper magen ut, det er tydelig at det omorganiseres kraftig inni der, livmoren vokser jo og da må de andre organene pent flytte på seg...etter en julemiddag i går så det ut som jeg var 4 måneder på vei- umulig å skjule med andre ord😏 men det sies jo at magen synes tidligere hvis man ikke er førstegangs, blir man i tillegg fort oppblåst pga hormonene i kroppen så hjelper ikke magemusklene deg, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, ~white lady~ skrev:

Snart 7 uker på vei! Det går mer og mer opp for meg at dette svangerskapet antagelig vil resultere i en sprell levende baby, men enn så lenge er det for tidlig å begynne å glede seg- kanskje jeg klarer å kjenne mer på gleden og forventningen etter ultralyden jeg skal ha om to dager. 

Dere som har vært på ultralyd rundt uke 7, får dere høre hjertelyden? Hvor mye er det egentlig mulig å se på skjermen? Zoomer gynekologen inn..? Får dere bilde med hjem?

Vi var på TUL 7+2 men jeg vet ikke hvor mye vår erfaring fra det hjelper, for vi var som sagt veldig misfornøyd. Vi fikk ikke høre hjertelyd, ingen bilder, kunne nesten ikke se noe fordi jeg nettopp hadde tisset og det fikk vi ikke beskjed om på forhånd at man ikke burde gjøre, og jm forklarte ingenting ca. Men etter klagen fikk vi ny time med bilder, video, hjertelyd og masse forklaringer 💕 pluss at jeg ikke hadde tisset og drukket en halv liter vann/cola ca 1/2 time før timen som visstnok hjalp veldig ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Memira skrev:

Vi var på TUL 7+2 men jeg vet ikke hvor mye vår erfaring fra det hjelper, for vi var som sagt veldig misfornøyd. Vi fikk ikke høre hjertelyd, ingen bilder, kunne nesten ikke se noe fordi jeg nettopp hadde tisset og det fikk vi ikke beskjed om på forhånd at man ikke burde gjøre, og jm forklarte ingenting ca. Men etter klagen fikk vi ny time med bilder, video, hjertelyd og masse forklaringer 💕 pluss at jeg ikke hadde tisset og drukket en halv liter vann/cola ca 1/2 time før timen som visstnok hjalp veldig ❤️ 

Takk for tips om full blære før ultralyden! Jeg går til en privatklinikk og forventer å få det jeg betaler for, men det er bra at man kan klage på det offentlige og få ny time, som dere fikk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ~white lady~ skrev:

Takk for tips om full blære før ultralyden! Jeg går til en privatklinikk og forventer å få det jeg betaler for, men det er bra at man kan klage på det offentlige og få ny time, som dere fikk 🙂

Vi var også privat hos jordmor :) og det var også derfor vi klaget og fikk ny time! 

Endret av Memira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ~white lady~ skrev:

Hva tar dere mot kvalmen jenter? 

Jeg kjøpte peppermynteolje på helsekosten, hjelper å sniffe på den når jeg helst vil springe på badet og kaste opp😆

Drikker varmt vann med fersk ingefær, og ellers så småspiser jeg konstant hele formiddagen, alt ifra tørkede tomater eller aprikos, kiwi, chips, yoghurt etc. 

Jeg betalte 800 kr for tidlig ultralyd hos jordmor. Og jeg var i uke 7+ noe når jeg var hos UL. Vi så en form som ligner på en baby med veldig stort hode i forhold til kroppen, vi så plommesekken, og vi fikk høre hjertelyden. Den er omtrent sånn som brødrene var.

Eneste som har "hjulpet" denne gangen, litt i all fall, har vært kvalmestillende/reisesyketabletter på apoteket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...