Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019

LilleMy1989

Anbefalte innlegg

På 10.1.2019 den 13.49, Memira skrev:

Hvilke kvalmestillende er det? Jeg bruker/brukte postafen. Og der var det hvertfall ingen sånn melding fra legen. Det eneste er at man får ta maks to for dagen. Og helst med minst 12t mellomrom. 

De hadde helt ok effekt på meg. Følte at det gjerne tok de værste toppene og en del av oppkastet. Men kvalmen forsvant langt i fra! 

Det er hvertfall godt at du klarer å holde noe nede da 💕 «hva som helst er bedre enn ingenting»- sa jordmor så fint til meg 💕

De jeg fikk het egentlig Afipran, men jeg fikk noen billigere av samme styrke og virkemiddel på apoteket som heter Metoclopramide Orifarm. 

Postafen prøvde jeg og det eneste som skjedde var at jeg sov. Og vokna igjen og var like kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10.1.2019 den 15.18, Fru sau skrev:

Satser på at det går bra 😊 Skulle ønske bare leger var mer opplyste, eller at nav kunne vært flinkere til å informere 😂

Jeg er inne i en god periode (og da blir man bekymret 😂) bare litt trøtt men ellers i god form 😊 13 + 3 idag og har fått UL time 20 feb, det blir leeenge å vente! Skal føde på et annet sted enn der jeg skal ha UL, så fikk masse info fra de idag 😊 Kan velge familierom mot et tillegg,  og det tror jeg vi skal gjøre 😊 Hvilket sykehus skal folk føde på? Volda sykehus her 😁 

Volda FTW altså, har aldri i livet nubbkjangs å komme meg over fjorden jeg alså! Det gikk så fort sist! :Knegg: bare 3 t og 45 min fra første ri. Så satser ikke på noen ferge. Vi har vært så heldige å få alene rom begge gangene, ene gangen fikk jeg med eget do også, men med beskjed om at jeg ble flytta om det kom noen som måtte ha KS.

På 10.1.2019 den 17.31, LilleMy1989 skrev:

Gratulerer med en fin baby Frk.Sanna 😍 så koselig med lillesøster! 

Her skal det fødes på Ålesund sykehus. De har lagt ned barselhotellet så alle må på flerkvinnesrom dersom det er mange fødende. De med ks eller komplikasjoner blir prioritert til enerom. Sist hadde vi familierom på barselhotellet og det var gull verdt for førstegangsfødende! Veldig synd det er lagt ned. 

Jeg aner ikke hvorfor, men jeg har sånn "samlebånd" følelse der? altså, med en gang du er ok, så greier du deg selv. Det er stygt å si det :S 

Jeg har en venninne som er 10 dager på overtid idag! *venter i spenning på sms!  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, henniie skrev:

Volda FTW altså, har aldri i livet nubbkjangs å komme meg over fjorden jeg alså! Det gikk så fort sist! :Knegg: bare 3 t og 45 min fra første ri. Så satser ikke på noen ferge. Vi har vært så heldige å få alene rom begge gangene, ene gangen fikk jeg med eget do også, men med beskjed om at jeg ble flytta om det kom noen som måtte ha KS.

Jeg aner ikke hvorfor, men jeg har sånn "samlebånd" følelse der? altså, med en gang du er ok, så greier du deg selv. Det er stygt å si det :S 

Jeg har en venninne som er 10 dager på overtid idag! *venter i spenning på sms!  

Vel, når var det du fødte der? Vet at endel har hatt en kritikkverdig opplevelse der tidligere men når jeg fødte i 2016 var det veldig bra :) Fikk så mye hjelp vi ville og veldig dyktige folk 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd om 2 dager igjen! Tiden flyr jo! På mandag er vi 13+2 og krysser fingrene for at nakkefold er som det skal være og at alle organer ser ut som de skal ❤️ Har også et lite håp om å få kjønnet, men vi får bare vente å se 💕 gleder oss hvertfall til å se lille baby igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Vel, når var det du fødte der? Vet at endel har hatt en kritikkverdig opplevelse der tidligere men når jeg fødte i 2016 var det veldig bra :) Fikk så mye hjelp vi ville og veldig dyktige folk 👍

Godt å høre gode opplevelser der 😊 Hvordan kritikkverdig? Hun jeg pratet med der var ihvertfall utrolig hyggelig! ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fru sau skrev:

Godt å høre gode opplevelser der 😊 Hvordan kritikkverdig? Hun jeg pratet med der var ihvertfall utrolig hyggelig! ☺

Av typen veldig masete personale som kom inn på rommene uanmeldt til alle døgnets tider og vekte mødre og barn for ammetrening. Jeg er veldig for mor-barn-vennlig sykehus altså, absolutt, men dette nivået var veldig overtramp. De jeg snakker om har fått barn der i ettertid og da var det helt annerledes. Jeg hadde en kjempegod opplevelse og ville ikke dra derfra :hoho:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magen har bare forsvunnet :sjokk:

Altså den var skikkelig gravid og nå føler jeg meg ikke gravid lenger 😭😂 Den er borte liksom, livmoren er ikke like øm lenger og jeg kjenner den ikke like godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Magen har bare forsvunnet :sjokk:

Altså den var skikkelig gravid og nå føler jeg meg ikke gravid lenger 😭😂 Den er borte liksom, livmoren er ikke like øm lenger og jeg kjenner den ikke like godt...

Hvor langt er du på vei? Kan jo være at du har mindre luft i magen enn tidligere? Eller at babyen har flyttet på seg?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Bringebærpiken skrev:

Hvor langt er du på vei? Kan jo være at du har mindre luft i magen enn tidligere? Eller at babyen har flyttet på seg?🤔

Er bare 14+4. Det var sikkert mye mage pga tarmer og oppblåsthet ja... Leste at det var veldig vanlig at "magen" forsvant på denne tiden og at symptomene reduseres. Kan hende 2. Trimester blir bra denne gangen 😁 (Forrige gang var det mye bekkenplager på denne tiden).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2019 den 19.35, LilleMy1989 skrev:

2011 og 2015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, henniie skrev:

2011 og 2015

Vet om to som fødte der i 2014 og de sa det var en helt annen opplevelse i 2017 :jepp: Det er ihvertfall bra at utviklingen går rette veien hvis det har vært dårlige greier tidligere 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer faktisk på å organisere en slags gravid og barsel treningstime i området her. Sånn helt lavterskel, uansett form og gratis (jeg trener jo likevel). Men! Jeg funderer litt på det med at det sannsynligvis da blir på dagtid.. Kanskje mange gravide ikke kan bli med da? Hadde dere (hypotetisk)vært med dersom det hadde vært et slikt tilbud i deres område? Altså høres det ut som en god ide? Noen innspill? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg lurer faktisk på å organisere en slags gravid og barsel treningstime i området her. Sånn helt lavterskel, uansett form og gratis (jeg trener jo likevel). Men! Jeg funderer litt på det med at det sannsynligvis da blir på dagtid.. Kanskje mange gravide ikke kan bli med da? Hadde dere (hypotetisk)vært med dersom det hadde vært et slikt tilbud i deres område? Altså høres det ut som en god ide? Noen innspill? 

He rjeg bor finnes det 2-3 slike treninger for gravide. Alt på dagtid. Jeg har aldri skjønt hvem som kan delta på slikt. De fleste har vel jobber de må være på på det iden. Hadde vært veldig kjekt med et tilbud for oss som jobber 8-16 også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner tilbud på ettermiddag/kveldstid. For de som ikke jobber på dagen er det sikkert helt supert, men det spørs jo helt hvilke andre tilbud som også finnes i området. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd i dag og fikk se en tilsynelatende helt frisk og fin baby med ti fingre, ti tær, fire hjertekamrene, 2 hjernedeler osv ❤️ I tillegg fikk vi vite kjønnet i dag ❤️ Hun som utførte ultralyden sa at hvis dette ikke var en gutt så ble hun utrolig overrasket! Så i magen bor det en liten frisk gutt, som forøvrig var fryktelig lat av seg 😅 jeg måtte opp fra benken for å hoppe opp og ned for å se om han våknet litt til. Videoen under er de eneste bevegelsene vi fikk hele undersøkelsen. En skikkelig god strekk før han snudde seg med og ryggen til 😂

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Er bare 14+4. Det var sikkert mye mage pga tarmer og oppblåsthet ja... Leste at det var veldig vanlig at "magen" forsvant på denne tiden og at symptomene reduseres. Kan hende 2. Trimester blir bra denne gangen 😁 (Forrige gang var det mye bekkenplager på denne tiden).

Det er sinnert pga du ikke er oppblåst lengre☺️ Jeg har fått en god mage da og er kun 14+1, men er ikke sånn ekkelt oppblåst lenger🙏🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
36 minutter siden, Memira skrev:

Ultralyd i dag og fikk se en tilsynelatende helt frisk og fin baby med ti fingre, ti tær, fire hjertekamrene, 2 hjernedeler osv ❤️ I tillegg fikk vi vite kjønnet i dag ❤️ Hun som utførte ultralyden sa at hvis dette ikke var en gutt så ble hun utrolig overrasket! Så i magen bor det en liten frisk gutt, som forøvrig var fryktelig lat av seg 😅 jeg måtte opp fra benken for å hoppe opp og ned for å se om han våknet litt til. Videoen under er de eneste bevegelsene vi fikk hele undersøkelsen. En skikkelig god strekk før han snudde seg med og ryggen til 😂

Så fin liten gutt💙 Var det ikke du som var bombeskikker på at det var en jente?😃 Godt å få bekreftet at alt ser bra ut med den lille🙏🏻 Jeg fikk akkurat vite at en bekjent av oss mistet i uke13. De hadde termin omtrent samtidig som oss og så hjerte slå i uke 7😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frostrose skrev:

He rjeg bor finnes det 2-3 slike treninger for gravide. Alt på dagtid. Jeg har aldri skjønt hvem som kan delta på slikt. De fleste har vel jobber de må være på på det iden. Hadde vært veldig kjekt med et tilbud for oss som jobber 8-16 også. 

1 time siden, månki skrev:

Jeg savner tilbud på ettermiddag/kveldstid. For de som ikke jobber på dagen er det sikkert helt supert, men det spørs jo helt hvilke andre tilbud som også finnes i området. 

Ja det var det jeg regnet med. De som kan er vel de som evnt er sykemeldt. Treningen jeg planlegger er jo rettet mot bekken og kjerne, og passer sånn sett bra dersom de er sykemeldt for det men skulle jo helst vært gjort før folk blir sykemeldt... 

Litt mer tiltak å ta det på kveldstid. Siden det er gratis så er det jo relativt enkelt for folk å bare ikke møte også. Kjedelig å ha alt klart og så kommer ingen...

53 minutter siden, Memira skrev:

Hurra for babygutt :strix:

17 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Det er sinnert pga du ikke er oppblåst lengre☺️ Jeg har fått en god mage da og er kun 14+1, men er ikke sånn ekkelt oppblåst lenger🙏🏻

Kom fram til d jeg og :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frk.Sanna skrev:

Så fin liten gutt💙 Var det ikke du som var bombeskikker på at det var en jente?😃 Godt å få bekreftet at alt ser bra ut med den lille🙏🏻 Jeg fikk akkurat vite at en bekjent av oss mistet i uke13. De hadde termin omtrent samtidig som oss og så hjerte slå i uke 7😭

Joo, jeg var helt sikker på at det var en jente 😂😂 men vi er like glad for gutt 💙💙 det viktigste for oss var jo at nakkefolden så fin ut og at alle organer var som de skulle, og alt var bare helt perfekt fikk vi beskjed om😁😁😁

å huff, så fælt.. fikk de målt ca hvilken uke/når fosteret sluttet å utvikle seg? Det er skrekken... da setter man litt ekstra pris på at man fikk se at alt var som det skulle i dag 🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt time til første svangerskapskontroll. Føles helt merklig! Føler meg ikke gravid en plass (den lille kvalmen jeg hadde i jula skyltes nok bare en forstoppelse...). Ingen spesielle symptomer. Har jo vært på tul, og har sett hjerte banke. Men det har ikke gått opp for meg enda at det er meg dette gjelder, føler meg nesten litt likegyldig til det hele enda.. derfor er det så rart å bestille timer til ulike ting🤪 håper det snart går opp for meg!!! Kanskje en voksende mage eller spark vil gjøre det for meg? 

Føler nesten det er litt tabu å snakke om disse følelsene🙇🏻‍♀️

Endret av månki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...