Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år

Waldfee

Anbefalte innlegg

9 hours ago, Waldfee said:

Vi har hatt en herlig langhelg bortreist og det var fint👍! Nå i kveld var det seminar med den russiske klinikken, fikk et veldig godt og solid inntrykk må jeg si. Skal ha en konsultasjon med dem om noen uker. De virker mye mer individuelt orientert i behandlingen enn det norske samlebåndet... fikk litt å tenke på. Skepsisen til russland ble definitivt mindre 🤔

Jeg har også vurdert det seminaret, men passet ikke sist de var her. 
Men så bra det var bra. Det er absolutt vært et forsøk. 
Nå husker jeg ikke helt med deg, men hadde du lite egg. Eller var det ok "lager"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Palme skrev:

Jeg har også vurdert det seminaret, men passet ikke sist de var her. 
Men så bra det var bra. Det er absolutt vært et forsøk. 
Nå husker jeg ikke helt med deg, men hadde du lite egg. Eller var det ok "lager"?

Det var absolutt interessant, det er enkelte ting de også fokuserer på i Norge, men også endel ting hun hadde et annet fokus/innfallsvinkel til slik som viktigheten av å dyrke til fem dager, lengre stimulering med lavere dose, passe på at man treffer «tidsvinduet» der egget kan feste seg mv. 

Jeg har høye eggreserver for alderen (AMH 15 og straks 40), men det betyr ikke nødvendigvis at kvaliteten er bra. Det er litt uklart om det er endometriose som gjør at eggene ikke fester seg eller om det er dårlig eggkvalitet. Håper å få litt flere svar på det. 

Hvordan ligger det an for din del?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Waldfee said:

Det var absolutt interessant, det er enkelte ting de også fokuserer på i Norge, men også endel ting hun hadde et annet fokus/innfallsvinkel til slik som viktigheten av å dyrke til fem dager, lengre stimulering med lavere dose, passe på at man treffer «tidsvinduet» der egget kan feste seg mv. 

Jeg har høye eggreserver for alderen (AMH 15 og straks 40), men det betyr ikke nødvendigvis at kvaliteten er bra. Det er litt uklart om det er endometriose som gjør at eggene ikke fester seg eller om det er dårlig eggkvalitet. Håper å få litt flere svar på det. 

Hvordan ligger det an for din del?

Spennende, det er utrolig hva de klarer å gjøre. Dette må jo være en absolutt god løsning!
Nei, det er vanskelig å vite om eggene er gode nok eller ikke. Jeg hadde jo håpet de kunne se det når det ble tatt ut, men...
Akkurat nå er jeg gravid 4+4, så ikke langt på vei. Mister jo "normalt" innen et par uker, så er spent på hva som skjer denne gangen. Kysser fingrene, men graviditetstestene blir ikke sterkere slik de bør bli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det skjedd en del! Spennende å høre hva de tilbyr i Russland, men jeg tenker at når Riksen så kategorisk sier at eggdonasjon ikke nødvendigvis er veien akkurat nå så er jo det oppmuntrende. Hvis de hadde sett problemer med eggkvaliteten hadde de nok ikke sagt det, så synes det høres positivt ut med ny lap i denne situasjonen. Det tenker du kanskje uansett i forhold til evt opplegg i Russland? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kom på en liten solskinnshistorie. Kusinen til mannen ble nettopp gravid i en alder av 45 år, på naturlig vis etter to mislykkede runder med IVF! Det synes jeg er ganske oppmuntrende å tenke på akkurat nå, mens jeg venter på mensen og oppstart av runde 3. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2019 den 8.06, Palme skrev:

Spennende, det er utrolig hva de klarer å gjøre. Dette må jo være en absolutt god løsning!
Nei, det er vanskelig å vite om eggene er gode nok eller ikke. Jeg hadde jo håpet de kunne se det når det ble tatt ut, men...
Akkurat nå er jeg gravid 4+4, så ikke langt på vei. Mister jo "normalt" innen et par uker, så er spent på hva som skjer denne gangen. Kysser fingrene, men graviditetstestene blir ikke sterkere slik de bør bli...

Åååh krysser fingrene for at dette går bra 🤞💗 Satser på det er et gullegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Wiley skrev:

Her hadde det skjedd en del! Spennende å høre hva de tilbyr i Russland, men jeg tenker at når Riksen så kategorisk sier at eggdonasjon ikke nødvendigvis er veien akkurat nå så er jo det oppmuntrende. Hvis de hadde sett problemer med eggkvaliteten hadde de nok ikke sagt det, så synes det høres positivt ut med ny lap i denne situasjonen. Det tenker du kanskje uansett i forhold til evt opplegg i Russland? 

Ja, det er spennende, ser frem til samtalen med legen der. De ser vel ikke mer av eggkvaliteten enn at den er fin på dag 2 men den de dyrket til blasto ble veldig dårlig kvalitet.... jeg har på følelsen at kvaliteten er dårlig, men kan være endoen også. Har troen på ny lap uansett, og har fått time 6/9. Håper å få komme inn før.... 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Wiley skrev:

Å, kom på en liten solskinnshistorie. Kusinen til mannen ble nettopp gravid i en alder av 45 år, på naturlig vis etter to mislykkede runder med IVF! Det synes jeg er ganske oppmuntrende å tenke på akkurat nå, mens jeg venter på mensen og oppstart av runde 3. 

Det er jo helt herlig 👏👏👏 Så utrolig fint å høre - takk 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg vite at søskenbarnet mitt skal ha barn i august.... hater meg selv for at jeg blir lei meg.... er selvsagt veldig veldig glad på deres vegne💗, men det stikker så innmari likevel.... hvorfor skal det være så vanskelig for noen? Naturen er så ubarmhjertig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Waldfee said:

I dag fikk jeg vite at søskenbarnet mitt skal ha barn i august.... hater meg selv for at jeg blir lei meg.... er selvsagt veldig veldig glad på deres vegne💗, men det stikker så innmari likevel.... hvorfor skal det være så vanskelig for noen? Naturen er så ubarmhjertig. 

Jeg tenker det må være lov å bli litt lei seg. Fikk melding fra en venninne for et par mnd siden. De skal ha nr 3, synes det er grådig urettferdig at hun får mange og jeg ingen. 

Men hun sa det på en fin måte "vet at du prøver og vil ikke såre/skuffe deg. Men som en av mine gode venninner vil jeg dele dette også med deg". Synes det var fint sagt og jeg ble så klart glad også. 

Endret av Palme
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Waldfee skrev:

Det er en helt naturlig reaksjon, og ikke noe å ha dårlig samvittighet for ❤ Det er sånn at det stikker når andre annonserer sine graviditeter, har kjent på det så mange ganger selv. Prøver alltid å kamuflere min egentlige reaksjon med smil og "gratulerer, så flott", men det er vanskelig.

Ser at du har fått en del informasjon om eggdonasjon, spennende. Greit å holde mulighetene åpne. Og veldig bra at riksen ikke nødvendigvis mener det er nødvendig med donasjon, det betyr jo at de er optimistiske ☺️ Håper det hjelper med ny lapraskopi 🙏🙏🙏

Så håper jeg du får en god sommer, og klarer å nyte noen måneder uten å være på ivf- berg- og dalbanen ❤ Lettet sagt enn gjort, jeg vet, men er nok godt for kropp og sinn med noen pauser mellom slagene ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da har det vært litt stille fra meg, har hatt det veldig travelt på jobb og ikke tid til å oppdatere, men det har skjedd litt på ivf-fronten også. Har vært syk nå to dager med forkjølelse/feber, så da er det tid til å oppdatere nå som jeg føler meg litt bedre og fortsatt er hjemme! Jobb igjen i morgen, har jobbet endel hjemmefra i dag.

Vi har hatt en veldig fin time på Hausken, der vi fikk gode innspill og tips. Det ligger an til at vi kjører operasjon laparaskopi i august/september som planlagt (har time 6/9 men håper å komme inn før), deretter blir det, hvis de finner noe av betydning ved lapen, nytt ferskforsøk med egne egg og også evt innsett av fryste egg fra riksen, før vi evt drar til Spania for eggdonasjon. Finner de nada på lapen, blir det rett på eggdonasjon. Skal fortsatt ha en samtale med russisk klinikk, men heller mer mot Spania nå. Tror eggdonasjon kan være løsningen for oss, samtidig kjenner jeg på litt eggstokksmerter innimellom så ikke umulig at de finner noe på lapen som kan ha betydning. Må i så fall teste en runde til med egne egg etterpå. Det med egne egg/andres egg har jeg tenkt mye på - men har vel landet på at jeg uansett blir barnets mor, det blir i praksis  et fullverdig (halv)søsken for sønnen og det skal fungere fint for oss💗. Føler meg trygg på at tilknytningen til barnet ikke vil være annerledes enn med et genetisk barn. Har slitt litt mer med kjøp/salg av egg/kunstig konstruksjon av barn-tanker, men tenker vel mer nå at hvis noen vil gi eggene sine til meg skal jeg være takknemlig 💗

Det blir en spennende høst, men nå først skal jeg ha et par uker til på jobb, en herlig sommer med familien og ikke tenke på ivf overhodet. Lade opp alt jeg kan. Så det er mulig jeg kommer til å være minimalt her inne - men må følge mine beste fine «venner»💗 her inne gjennom pågående forsøk først, kjenner jeg. Krysser fingrene for dere alle, og god sommer fra meg ☀️☀️☀️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er god altså @Waldfee! Jeg tror eggdonasjon vil gi deg ditt barn på lik linje med sønnen din. Ville ikke hatt noe problemer med det selv om vi ikke hadde vært så slitne av den lange prosessen vi har vært i. Veldig spennende hva utfallet av lap blir, siden det bestemmer veien videre. 😊

Og det er helt sikkert lurt å vært ute av ivf-bobla en periode, den er jammen meg krevende! Tar meg nok en god pause herfra jeg også om dette innsettet ikke blir noe av. ☀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres jo veldig fornuftig ut dette da, det hjelper litt å få ting på avstand og satt i perspektiv av legene. Tror sikkert det blir deilig med en pause også, synes å huske de omtrent ringte meg hver uke for å høre om jeg kunne komme tidligere når jeg skal ha lap så det kan jo plutselig skje ganske raskt. 

Spania høres jo spennende ut, det er jo kjedelig at vi ikke har kommet lenger i Norge sånn at man blir litt presset inn i den kommerse delen av ivf, skjønner godt at den sitter litt inne. Magien forsvinner jo ganske greit. Men jeg tror også at de tankene forsvinner fort med en gang det funker for da tar jo følelsene over og det blir noe helt annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, prøverpåny skrev:

Du er god altså @Waldfee! Jeg tror eggdonasjon vil gi deg ditt barn på lik linje med sønnen din. Ville ikke hatt noe problemer med det selv om vi ikke hadde vært så slitne av den lange prosessen vi har vært i. Veldig spennende hva utfallet av lap blir, siden det bestemmer veien videre. 😊

Og det er helt sikkert lurt å vært ute av ivf-bobla en periode, den er jammen meg krevende! Tar meg nok en god pause herfra jeg også om dette innsettet ikke blir noe av. ☀️

Det skal bli noe av dette innsettet 💗🤞Og ja, den lapen blir spennende! Kommer til å lure fælt på hva legen vil si når jeg våkner av narkosen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wiley skrev:

Høres jo veldig fornuftig ut dette da, det hjelper litt å få ting på avstand og satt i perspektiv av legene. Tror sikkert det blir deilig med en pause også, synes å huske de omtrent ringte meg hver uke for å høre om jeg kunne komme tidligere når jeg skal ha lap så det kan jo plutselig skje ganske raskt. 

Spania høres jo spennende ut, det er jo kjedelig at vi ikke har kommet lenger i Norge sånn at man blir litt presset inn i den kommerse delen av ivf, skjønner godt at den sitter litt inne. Magien forsvinner jo ganske greit. Men jeg tror også at de tankene forsvinner fort med en gang det funker for da tar jo følelsene over og det blir noe helt annet.

Ja, det blir en spennende høst! Det er en utrolig uromantisk og lite magisk måte å lage barn på😂. Pengedelen av det er heller ikke så ålreit. De norske legene virker forsåvidt genuint faglig motivert, også i det private. Blir spennende eventuelt å se hvordan det er i utlandet. Så i dag at multiresistente bakterier er i hellas og Italia, så får håpe Spania er ok... skumle greier! Skulle gjerne fått tilbudet i Norge...russland er visst langt fremme med legevitenskap generelt, så jeg er egentlig fortsatt positiv, men mannen er så veldig skeptisk - han tror det blir lagd 20 ekstra avkom fra ham der «på bakrommet» 😂 Og den spanske klinikken vi har sett på har mye nord-europeiske studenter og blonde/blåøyde donorer. 

Med en gang det evt funker slår hjertet inn og man blir helt utrolig lykkelig. Om det skulle skje meg nå, etter så mye problemer gjennom to årmed søskenforsøkene, tror jeg at det hadde virkelig vært så magisk at jeg hadde blitt fullstendig satt ut! Det å evt kunne fortelle sønnen at han skulle bli storebror..... må grine bare jeg tenker på det 💙

Masse lykke til i morgen!!! 💗🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Har snakket med den russiske legen, de mener først kjøre stimulering og så lap/hysteroskopi i narkose før innsett. Blir ikke den rekkefølgen da, jeg går for det jeg har avtalt med norske klinikkene. Men: ble litt i tvil om hysteroskopi i narkose burde gjøres samtidig med lap. Har bare gjort en sånn lettvint en fra før, i våken tilstand. Er jo mulig forliggende morkake og ks har tuklet det litt til inni der, slik at dette bør sjekkes ut. Skal høre med Hausken, kanskje kan de evt henvise til begge operasjonene samtidig.... ellers blir det sommerferie på meg fra i morgen. Da blir det lite oppdateringer her. Krysser alt for høsten og samler energien til den ☀️☀️☀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Waldfee skrev:

Har snakket med den russiske legen, de mener først kjøre stimulering og så lap/hysteroskopi i narkose før innsett. Blir ikke den rekkefølgen da, jeg går for det jeg har avtalt med norske klinikkene. Men: ble litt i tvil om hysteroskopi i narkose burde gjøres samtidig med lap. Har bare gjort en sånn lettvint en fra før, i våken tilstand. Er jo mulig forliggende morkake og ks har tuklet det litt til inni der, slik at dette bør sjekkes ut. Skal høre med Hausken, kanskje kan de evt henvise til begge operasjonene samtidig.... ellers blir det sommerferie på meg fra i morgen. Da blir det lite oppdateringer her. Krysser alt for høsten og samler energien til den ☀️☀️☀️

God sommer Waldfee!! ☀️☀️☀️☀️☀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysteroskopi kan jo absolutt være verdt å tenke på, spesielt siden de skal inn og titte uansett. Du vil jo ha et fullt bilde av hvordan tilstanden er der inne nå. 

Ellers får du nyte sommeren masse og bare kose dere, nå fortjener du en ordentlig pause både for kropp og hode!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til håper dere får det til i løpet av 2019!! På den ene eller andre måten!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...