Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år


Waldfee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 30.4.2019 den 11.14, prøverpåny skrev:

Spottingen er litt av og på, men tempen har vært lav noen dager etter at den steg igjen så venter mensen hvert øyeblikk. Digg med kort syklus i det minste da 😊 

Håper den snart kommer🤞🤞🤞 For noen tullete kropper, de bør samarbeide nå altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Mamma til én skrev:

Ja, nå er vi godt i gang med forsøk begge to. Jeg har og mange negative tanker, kan ta helt overhånd til tider. Og i neste øyeblikk er jeg optimistisk og spent, så det svinger veldig. Mest av alt er jeg redd for flere nedturer og skuffelser. Her blir det trolig uttak i starten av neste uke, men vet mer etter kontroll på fredag. Håper du får slappet av nå, og at du klarer å tenke litt positivt og ❤

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, man svinger mellom håp og å grue seg til nok en nedtur. Går det ikke denne gangen heller, tenker jeg retning eggdonasjon. Tviler på at jeg har så gode egg igjen. Kan være fristende å forsøke eggdonasjon, om jeg får mannen med på det...  Adopsjonsprosess med mer venting orker vi ikke. Men først får vi se med dette forsøket!🤞🤞

til tross for at jeg var sen i starten, er vi nå likt i løypa, omtrent. Blir uttak onsdag på meg. Gi lyd om hvordan kontrollen går på fredag! Ønsker deg så masse masse lykke til 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollen i dag gikk fint, hadde en god del jevnstore eggposer, de største 15 mm, noen 13 mm og noen 10 mm. Slimhinnen 8,7 mm (stimuleringsdag 8 )og østradiolverdien var også bra.  Sier meg godt fornøyd med det. Uttak ble bestemt til onsdag, setter eggløsningssprøyte mandag kveld. Den er hentet pg ligger i kjøleskapet, og måtte ha en ny gonalpenn også. Så utrolig fint med Gonal fremfor kløneriet med Menopur! 

Og var en veldig flink og hyggelig lege og sykepleier i dag. Sykepleieren tok seg god tid til en koselig prat, og sa det var så hyggelig å ha søskenforsøk igjen fordi da fikk de høre om alle de flotte barna som er laget der allerede. Jeg ble helt rørt altså. Tenk at de har gitt oss den fineste gutten vår 💙. Har jo virkelig grunn til å være takknemlig, selv om han skulle forbli enebarn. Lett å glemme det når ivf-berg-og-dal-banen kjører i vei, altså. Prøver å fokusere på positive tanker og takknemlighet for han vi har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du kommer fra kontroll med god følelse! Det er så viktig! Høres jo ut som om det går veldig fint da, håper på masse gode egg på onsdag! Har de sagt noe til deg om de vurderer å sette inn fler? De pleier jo ikke gjøre det på ferskforsøk men jeg tenkte de kanskje vurderte det i forhold til alder og antall forsøk denne runden. Vet mannen din er skeptisk, men bare lurte på hvordan riksen stiller seg til dette. 

Masse lykke til i alle fall! Jeg heier på deg mens jeg venter på mens og på om vi bestemmer oss for forsøk i juni. Litt mye greier utenom som er litt ekstra stress så vurderer å drøye til over sommeren om det ikke roer seg litt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Waldfee skrev:

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, man svinger mellom håp og å grue seg til nok en nedtur. Går det ikke denne gangen heller, tenker jeg retning eggdonasjon. Tviler på at jeg har så gode egg igjen. Kan være fristende å forsøke eggdonasjon, om jeg får mannen med på det...  Adopsjonsprosess med mer venting orker vi ikke. Men først får vi se med dette forsøket!🤞🤞

til tross for at jeg var sen i starten, er vi nå likt i løypa, omtrent. Blir uttak onsdag på meg. Gi lyd om hvordan kontrollen går på fredag! Ønsker deg så masse masse lykke til 💗

Kan godt skjønne at du tenker på andre alternativer ❤ Men håper at det klaffer for dere denne gangen. Bra det gikk fint på kontroll, høres veldig lovende ut 😊 Og bra du møtte på snille og flinke folk, det har så mye å si det!

Takk for det 💖 Nå har jeg kommet hjem fra kontroll, og det gikk veldig fint ☺ Blir uttak på onsdag på meg og, og eggløsningssprøyte mandag kveld- snakk om å være likt i løypen, og med de samme medisinene hehe 😀

Og begge er vi heldige som har en gutt fra før 💙 Kommer ikke over hvor takknemlig jeg er for det, kan ikke forestille meg hvor vanskelig denne prosessen hadde vært uten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.5.2019 den 23.22, Wiley skrev:

Så bra du kommer fra kontroll med god følelse! Det er så viktig! Høres jo ut som om det går veldig fint da, håper på masse gode egg på onsdag! Har de sagt noe til deg om de vurderer å sette inn fler? De pleier jo ikke gjøre det på ferskforsøk men jeg tenkte de kanskje vurderte det i forhold til alder og antall forsøk denne runden. Vet mannen din er skeptisk, men bare lurte på hvordan riksen stiller seg til dette. 

Masse lykke til i alle fall! Jeg heier på deg mens jeg venter på mens og på om vi bestemmer oss for forsøk i juni. Litt mye greier utenom som er litt ekstra stress så vurderer å drøye til over sommeren om det ikke roer seg litt. 

Takk for oppmuntring💗! Jeg ønsker å sette inn to om vi skulle få to til innsett, de siste gangene har vi ikke fått to bra så jeg vil ikke tenke for mye på muligheten, heller. Mannen er helt imot to, så der står vi. Jeg tror Riksen setter inn to for oss om det blir to, i lys av alder og antall mislykkede søskenforsøk. Men vi venter med å snakke om det til innsett. 

Sikkert lurt med en pause om du har mye annet nå! Gjør det du føler blir mest riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2019 den 13.17, Mamma til én skrev:

Kan godt skjønne at du tenker på andre alternativer ❤ Men håper at det klaffer for dere denne gangen. Bra det gikk fint på kontroll, høres veldig lovende ut 😊 Og bra du møtte på snille og flinke folk, det har så mye å si det!

Takk for det 💖 Nå har jeg kommet hjem fra kontroll, og det gikk veldig fint ☺ Blir uttak på onsdag på meg og, og eggløsningssprøyte mandag kveld- snakk om å være likt i løypen, og med de samme medisinene hehe 😀

Og begge er vi heldige som har en gutt fra før 💙 Kommer ikke over hvor takknemlig jeg er for det, kan ikke forestille meg hvor vanskelig denne prosessen hadde vært uten. 

Så hyggelig at vi endte opp helt likt til tross for forsinkelse hos meg i starten!!! Til og med uttak samme dag. Ønsker deg masse masse lykke til, altså💗. Og til og med har vi begge hver vår fineste gutt fra før💙💙. De vil bli noen flotte storebrødre om de får sjansen, så nå må dette bare gå!! 🤞🤞🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siste stimuleringssprøyte i kveld, i morgen er det eggløsningssprøyte. Har vært litt oppblåst i magen og litt vondt i eggstokkene ved bevegelse siste dagene. Håper ikke det er mye endo på eggstokkene som gir smertene og dårlig eggkvalitet.... 🤞. Uff, jeg har så mange håp for dette forsøket, samtidig så prøver jeg å forberede meg på at det mest sannsynlig ikke går, nå heller. Puh! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er siste sprøyte med Gonal satt. Jeg har litt symptomer på overstimulering nå, oppblåst mage, føler at jeg må tisse ofte men når jeg går kommer det lite, littegrann svimmel. Jeg tar det som positivt - har ikke større dose nå enn med Menopur, men virker som jeg responderer litt mer. Da jeg ble lett overstimulert med Menopur i mars i fjor ble jeg også gravid..... men gikk ikke bra, da. Åh, jeg krysser alt jeg har for at jeg kan bli gravid denne gangen, og forbli gravid og få et småsøsken til fine fireåringen🤞🤞🤞! Det ville være så utrolig fantastisk. Men må samtidig prøve å forberede meg på nok en nedtur, det er jo det helt klart sannsynlige utfallet. Åttende runde i søskenkarusellen nærmer seg egguthenting🤞

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg @Waldfee, dette fortjener du nå. Det blir noen spennende uker fremover men høres lovende ut at det muligens er mye som skjer der inne da! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er eggløsningssprøyta satt! Første gangen vi satte den var vi så nervøse, nå er vi superrutinert😂. Uttak onsdag morgen. Huttetu, altfor spennende dette. Magen er skikkelig oppblåst nå, ser ut som jeg er noen måneder på vei. Håper så inderlig at det kan være bra om det blir littegrann overstimulering - at det kan få et gullegg ut av disse eggstokkene. Wish me luck 🤞🤞🤞

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Waldfee skrev:

Da er eggløsningssprøyta satt! Første gangen vi satte den var vi så nervøse, nå er vi superrutinert😂. Uttak onsdag morgen. Huttetu, altfor spennende dette. Magen er skikkelig oppblåst nå, ser ut som jeg er noen måneder på vei. Håper så inderlig at det kan være bra om det blir littegrann overstimulering - at det kan få et gullegg ut av disse eggstokkene. Wish me luck 🤞🤞🤞

Lykke til!!! 🤞🤞🤞🤞🤞 Føler man må være litt oppblåst for å føle at det er noe gode egg på gang 😉😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til med uttak i morgon, Waldfee! :yvonne: Kryssar fingrane for at det er minst eitt gullegg der inne. :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for lykkeønskninger 💗🤞😊! Faktisk sovet godt, og klar for uttak om ikke så lenge. Det blir mitt sjette uttak. Etterhvert så synes jeg faktisk at litt fysisk smerte ved uttak er ingenting sammenlignet med å være trist over ulike beskjeder og nedturer i denne prosessen. Har også hatt fire fine og kun ett smertefullt uttak til nå, da. Får se hva det blir i dag. 🤞🤞🤞

Endret av Waldfee
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er uttaket overstått, det gikk veldig greit og raskt. Flinke på Riksen! Og det ble jammen 14 egg ut, 7 fra hver eggstokk👏👏👏Må si at det var bra for en snart 40 år gammel kropp. Ny rekord faktisk. Meget fornøyd med det.

Men selvsagt så er det ikke antallet egg som teller, men kvaliteten. Og derfor gruer jeg meg til telefonen i morgen om befruktning. Håper det blir noen befruktede, og noen med fin deling videre. Kommer uansett til å be om innsett på dag 2 eller eventuelt 3 om det er nok embryoer. De gangene jeg har hatt blastocyst virker det som at hormonnivåene synker for mye før innsett, så begynner jeg å blø i god tid før testdagen. Så jeg håper det blir noen fine, og innsett dag 2 eller 3 selv om riksen nå også ofte dyrker til blasto ved mange egg. 

Kryss fingrene for de små i skålene sine 💗💙🤞

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Waldfee said:

Da er uttaket overstått, det gikk veldig greit og raskt. Flinke på Riksen! Og det ble jammen 14 egg ut, 7 fra hver eggstokk👏👏👏Må si at det var bra for en snart 40 år gammel kropp. Ny rekord faktisk. Meget fornøyd med det.

Men selvsagt så er det ikke antallet egg som teller, men kvaliteten. Og derfor gruer jeg meg til telefonen i morgen om befruktning. Håper det blir noen befruktede, og noen med fin deling videre. Kommer uansett til å be om innsett på dag 2 eller eventuelt 3 om det er nok embryoer. De gangene jeg har hatt blastocyst virker det som at hormonnivåene synker for mye før innsett, så begynner jeg å blø i god tid før testdagen. Så jeg håper det blir noen fine, og innsett dag 2 eller 3 selv om riksen nå også ofte dyrker til blasto ved mange egg. 

Kryss fingrene for de små i skålene sine 💗💙🤞

 

Kjempebra resultat! Forhåpentligvis blir det en del brukbart der da, virker som om gonal-f fungerer bedre for deg. Da er det bare å grue seg hver gang telefonen ringer de neste fem dagene... hvordan er formen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott resultat på egguthentinga i dag, Waldfee! :strix: Eg skal kryssa fingrane saman med deg, for at mange av egga blir befrukta og utviklar seg vidare. :) Og ikkje minst, at eitt eller fleire av egga er ekte gullegg! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...