Gå til innhold

Min drøm om en baby


hotfudge

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 timer siden, Fornuftig-mann skrev:

Håper det ordner seg for deg!😊 Fortsett å ha troa!

Tusen takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Frøkenhåpefull skrev:

Det er så inderlig vondt, sender gode tanker ❤️🌹

Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklus dag 8 og jeg blør fremdeles litt.. Hva er det som skjer?! Jeg blør jo ikke mye, men nok til å bruke truseinnlegg. Det virker som at det stopper opp av og til, men så fort jeg er på do og gjør nr. 2 kommer det mer friskt blod. Jeg er så lei av å blø nå. Samboeren min nekter å ha sex med meg når jeg blør, noe som er forståelig siden det er så grisete og ekkelt. Jeg begynner å bli bekymret for hva denne blødningen kan være.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2019 den 13.15, Frøkenhåpefull skrev:

Så irriterende når kroppen bare forvirrer oss, hvordan går det? 

Ja, det er fryktelig irriterende for oss som prøver hvertfall. Hehe! Sluttet å blø i går heldigvis, men var en lenger mensen enn vanlig selv om slutten var kun pittelitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg helt ferdig med å spotte, eller jeg var jo ferdig dagen før i og med at det kun var pittelitt da. Hvertfall - så er jeg helt ferdig å blø nå. Vi la inn aksjer i går sånn at vi er i gang med prøvingen denne syklusen, det er jo hele 2,5 uke siden vi gjorde det sist. Jeg vet ikke om det var letrozolen som gjorde at jeg blødde så lenge, men det tenker jeg å ta opp med Fertilitetsavdelingen i morgen. Da skal jeg på ultralyd for å se hvordan egg og slimhinne ser ut - spennende! Snart så er jeg vel forhåpentligvis i dpo land igjen, og da må jeg finne på noe å bruke tiden min på kjenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 15. februar var jeg på ultralyd for å se hvordan letrozolen hadde funket denne måneden. Vi fikk da vite at vi får eggløsning denne måneden kommer litt senere enn forventet siden det ene egget som vokser var mye mindre enn vi trodde det skulle være, det samme gjelder slimhinnen. Gynekologen  forventer at jeg får eggløsning ca. 20. februar og jeg fikk beskjed om å ta eggløsningstest den dagen, men jeg klarte ikke å vente så jeg tok en test i dag. Den viste høy fertilitet, så da er det bare å kjøre på tenker jeg 😊 Jeg er litt usikker på om jeg tester i morgen igjen, men jeg tester hvertfall på onsdag. Jeg gleder meg til å komme i dpo land, selv om jeg kjenner jeg må bedrive tiden min med noe så jeg ikke sitter å teller timer til jeg forventer mensen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er på syklusdag 16 og har endelig fått positiv eggløsningstest! Gynekologen hadde helt rett med andre ord. Nå er det bare å kjøre på i dag og i morgen, så er jeg endelig snart i dpo land. Jeg håper så inderlig at vi får det til denne måneden, det hadde vært helt fantastisk om jeg satt med positiv graviditetstest om 16 dager. Det hadde virkelig vært lykken! Krysser fingre for at det går denne syklusen 😍 Denne gangen skal jeg prøve alt jeg kan å tenke på noe annet, selv om det er fryktelig vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg forhåpentligvis eggløsning så da kan jeg vel si at jeg er i dpo-land, med andre ord så er jeg 1 dpo i dag. I går var jeg full av følelser, noe som var fryktelig slitsomt. Jeg klarte å slenge med leppa til samboeren min at "hva er vist med å ha sex, jeg blir ikke gravid denne måneden uansett!". Det er jo sånn jeg føler det nå og denne måneden har jeg helt ærlig ikke troen på plass selv om vi har hatt sex på riktig tid i syklusen. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men etter forrige måned ble jeg litt nede i forhold til prøvingen. Heldigvis er samboeren min positiv! Jeg er så takknemlig for å ha den mannen i livet mitt og det er kun han jeg ønsker barn med, for jeg vil tilbringe resten av mitt liv sammen med han. Før han så hadde jeg faktisk ikke lyst på barn, så det er vel et tegn på fra høyere makter at han er the one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 5 dpo. Dagene frem til nå har gått ganske fort og jeg har tenkt minimalt på hvor lenge siden jeg hadde eggløsning. Jeg fikk faktisk sjokk da jeg så hvor mange dpo jeg er. 5 dpo er jo egentlig ikke så mye, men jeg føler det er kortere siden eggløsning. Faktisk så tenker jeg litt på å bestille tidlige graviditetstester fra babyplan, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg. 

Dagen min i dag har ikke vært helt bra. Det har vært mye følelser og tårer av private årsaker, samtidig som at jeg har hatt skikkelig vondt i hode. Jeg er også fryktelig sulten hele tiden og føler jeg må tisse oftere, men det er vel kun hode mitt som prøver å finne symptomer på noe som sannsynligvis ikke har skjedd. Jeg sitter fortsatt igjen med følelsen om at det ikke skjer noe denne måneden heller, men jeg håper jo selvsagt litt at jeg sitter med positiv test om litt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt tidlig graviditetstest fra babyplan. Min tanke er å vente lengst mulig før jeg tar en test, for det er dyrt å kjøpe tester hver måned når de blir negative. Det er jo greit å ha noen tester liggende. Jeg fikk jo eggløsning noen dager senere enn forrige måned, så jeg må jo regne med at jeg må vente litt lenger. Sjansen for at jeg får mensen er stor, så det beste hadde jo vært om jeg ikke tok test i det hele tatt.. Jeg har begynt å lure på hva Fertilitetsavdelingen Sør kommer til å gjøre når jeg får mensen, jeg håper virkelig at jeg får noe som kan hjelpe til med å øke sjansen litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg på syklusdag 23 og jeg er 6 dpo. Jeg kjente et litt sterkt stikk nedentil i stad, min første tanke var "kanskje egget festet seg nå?", men så tok det noen sekunder før jeg tenkte at det kun var en innbilning fra min side. Nå har jeg begynt å oppdatere her inne ganske ofte, noe jeg har litt delte meninger om. Det positive er at hvis jeg er så heldig å bli gravid en dag så vil jeg få muligheten til å kunne se tilbake på alt jeg gikk mellom. Samtidig ønsker jeg jo å tenke mindre på hvor mange dager siden jeg hadde eggløsning og alle tankene som kommer etter, for da går tiden mye raskere. Akkurat nå kjenner jeg fokuset har vært litt for mye fokus på det i det siste, så jeg tror jeg skal ta noen dager fra her. 

Jeg hørte på podcasten til Pilotfrue og de to venninnene hennes om babydrømmen, den anbefales virkelig å høre på. Hun forteller ganske mye fra start til slutt fra hennes prøving. Det er jo så lett å føle seg alene rundt det å slite med å få barn, men sannheten er jo at det er så mange fler som gjør det enn man tror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, hotfudge skrev:

I dag er jeg på syklusdag 23 og jeg er 6 dpo. Jeg kjente et litt sterkt stikk nedentil i stad, min første tanke var "kanskje egget festet seg nå?", men så tok det noen sekunder før jeg tenkte at det kun var en innbilning fra min side. Nå har jeg begynt å oppdatere her inne ganske ofte, noe jeg har litt delte meninger om. Det positive er at hvis jeg er så heldig å bli gravid en dag så vil jeg få muligheten til å kunne se tilbake på alt jeg gikk mellom. Samtidig ønsker jeg jo å tenke mindre på hvor mange dager siden jeg hadde eggløsning og alle tankene som kommer etter, for da går tiden mye raskere. Akkurat nå kjenner jeg fokuset har vært litt for mye fokus på det i det siste, så jeg tror jeg skal ta noen dager fra her. 

Jeg hørte på podcasten til Pilotfrue og de to venninnene hennes om babydrømmen, den anbefales virkelig å høre på. Hun forteller ganske mye fra start til slutt fra hennes prøving. Det er jo så lett å føle seg alene rundt det å slite med å få barn, men sannheten er jo at det er så mange fler som gjør det enn man tror. 

Enig i det du skriver. Jeg har også litt blandet følelse til å være her inne for mye. En stadig påminnelse og vanskelig å tenke på noe annet de dagene jeg er mye her inne. Burde jo egentlig prøve å få det bittelitt på avstand. Gyn råder meg til å lese minst mulig på nett, google minst mulig på dr.Google og lese minst mulig på forum. Samtidig bruker jeg dagboken min til å få ned tanker, og hvis jeg vil få lyst å lese når jeg er ferdig med denne prøvekarusellen, så  er jo muligheten der. Har også tenkt at mammaen min skal få lese når (!!) jeg er geavid, hun vet ikke om denne dagboken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Patriotpaula skrev:

Enig i det du skriver. Jeg har også litt blandet følelse til å være her inne for mye. En stadig påminnelse og vanskelig å tenke på noe annet de dagene jeg er mye her inne. Burde jo egentlig prøve å få det bittelitt på avstand. Gyn råder meg til å lese minst mulig på nett, google minst mulig på dr.Google og lese minst mulig på forum. Samtidig bruker jeg dagboken min til å få ned tanker, og hvis jeg vil få lyst å lese når jeg er ferdig med denne prøvekarusellen, så  er jo muligheten der. Har også tenkt at mammaen min skal få lese når (!!) jeg er geavid, hun vet ikke om denne dagboken. 

Enig i mye av det du skriver. Faktisk så har vi hatt samme tanker rundt denne dagboken, for jeg har også tenkt at jeg ønsker å vise frem dagboken når jeg har blitt gravid. Det er ingen rundt meg som vet om denne dagboken :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte forresten på pilotfrue og venninnene sine podcast om babydrømmen, takk for tips 👌🏼 kjenner meg igjen mye av det hun forteller om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 8 dpo i dag og testene fra babyplan hadde kommet. Jeg klarte ikke vente og bare måtte teste selv om det var tidlig; testen ble blendahvit. Jeg angret med en gang jeg tok testen! Hvorfor tok jeg den nå?! Jeg føler alle får positive tester så tidlig.. Er alt håpet ute nå?

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt håp er uten tvil ikke ute 😊 Langt i fra normalen å få positiv test så tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var jeg så trøtt som jeg ikke har vært på lenge. Jeg var helt ødelagt og øynene mine var sandpapir kl. 10:30!! Vi hadde besøk, men jeg måtte bare gå å legge meg etter en times tid fylt med halvsoving og mobiltitting for da klarte jeg rett og slett ikke mer. Jeg sov helt til nå så jeg har fått mange timer på øyet. 

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9 dpo og jeg har fremdeles blendahvite tester. Jeg hater at jeg har begynt å teste, så nå skal jeg ikke ta en test før om noen dager. Selv så føler jeg at jeg kan være gravid, men det har jeg følt mange ganger selv om jeg har hatt feil. Denne gangen føler jeg at det er annerledes - og det plager meg at jeg kan ta feil. Likevel har jeg hatt stikking i livmoren og vært trøtt i hele dag, jeg er skikkelig sliten rett og slett. Tiden får bare vise om jeg føler rett eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...