Gå til innhold

Min drøm om en baby


hotfudge

Anbefalte innlegg

På 14.11.2018 den 11.11, Mainecoon skrev:

Hei! Spennende å lese dagboken din, da vi er på samme alder. Jeg har også mistet tidligere, en gang. Og jeg synes det var god trøst i og vite at jeg hvertfall kan bli gravid. Så du kan kan bli gravid, det må jo være fantastisk å vite. Kjenner meg godt igjen i det du skriver om at man ikke klarer å tenke på noe annet og at ønsket om å bli gravid liksom tar over hele livet. Jeg tror du gjør lurt i å legge bort eggeløsningstestene for en stund og slapper av. Kanskje dere til og med blir gravide på egenhånd før dere rekker å få hjelp til det. Høres uansett smart ut å ha kommet i gang med utredning av dere begge. Lykke til! Håper det klaffer snart:) jeg skal følge med videre:)

Hei 😊 Tusen takk for det, så hyggelig at vi er på samme alder. Jeg er også enig i at det er en god trøst å vite at jeg kan bli gravid. Har dere fått det til, eventuelt hvordan ligger dere an? 😊 Så koselig å høre at du vil følge med videre 😊

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært uvanlig avslappet til prøvingen den siste tiden. Jeg har ikke tenkt noe spesielt på det og kun hatt sex når samboeren har hatt lyst til det, samtidig som at jeg har tatt eggløsningstester for å se hvordan syklusen min er. Jeg syns jo dette med syklus er ganske spennende, samtidig som at det er noe jeg aldri blir klok på. I går kveld fikk jeg min første positive eggløsningstest og av min nysgjerrighet tok jeg en ny en når jeg våknet i morges. Av en eller annen grunn tok jeg en rfsu graviditetstest - spør meg ikke om hvorfor.

Jeg kastet urinen i do for jeg tenkte at den blir ikke positiv uansett for jeg har fått positiv eggløsningstest. Jeg har tatt mange av disse testene gjennom prøvingen og jeg vet mange ikke er begeistret for dem, men jeg har aldri fått to streker de gangene jeg har fått mensen, hvis man ser bort ifra de gangene jeg har mistet. Jeg føler meg helt gal i hode av at jeg i det hele tatt ser noe?? Jeg syns det ser ut som at det er to streker på denne testen.. Er det kun ønsketenkning, selv om jeg aldri har fått falsk positiv før? Fader at jeg kastet urinen, så skulle jeg tatt en babyplan test for å se om det kom strek der. 

IMG_6432.PNG

IMG_6434.jpg

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge varte det.. Jeg tok to nye tester nå - både rfsu og babyplan test tidlig - begge viste negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser uten tvil to streker! Men er jo så svakt, så må sikkert vente litt enda før du får positivt på alle. Jeg hsr troa!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Frøkenhåpefull skrev:

Så merkelig, jeg synes absolutt jeg ser to streker. 🤔 

 

22 minutter siden, bondekone skrev:

Ser uten tvil to streker! Men er jo så svakt, så må sikkert vente litt enda før du får positivt på alle. Jeg hsr troa!

Jeg også ser to streker på den første testen jeg tok, ble så glad og stresset på en gang - for jeg skal jo egentlig ha eggløsning nå veldig snart! Har fått positiv eggløsningstest i dag og i går. Kanskje jeg testet for raskt igjen? Ventet 3,4 time før jeg tok test nr. 2 og 3 i dag. Kanskje jeg burde vente en dag eller to før jeg prøver igjen? Men likevel stusser jeg litt over at rfsu ble positiv til morgenen i dag når test nr. 3 fra babyplan ble tydelig blendahvit? Blir sååå frustrert, forstår ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

F0r første gang i går opplevde jeg å få skyggestrek på graviditetstester. Selv om jeg ikke tørte å håpe for mye så kjente jeg det kom ett stikk i magen når testene i dag var negative. Heldigvis har jeg jo eggløsning rundt de dagene her (+/-), så det er ikke så alt for lenge til eventuelt en ny test kan tas. Vi har lagt inn aksjer tre dager på rad nå, så det er jo lov å håpe at noe skjer selv om vi ikke prøver sånn som før. Tiden får bare vise hva som skjer.. Heldigvis er vi henvist til å få hjelp, så det er en god trøst syns jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg var uheldig med å få tre graviditetstester med tydelig skyggestrek er jeg positiv. Jeg er glad jeg valgte å holde strekene for meg selv og ikke fortelle noe til samboeren min, det siste jeg ønsker er at han skal bli skuffet og lei seg.. De siste månedene har jeg valgt å holde "jeg tror jeg er gravid" og alle symptomene for meg selv sånn at han ikke skal få unødvendige forhåpninger. Jeg tror faktisk ikke jeg kommer til å si til han at jeg er gravid når jeg får positiv stimmel-test, jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å vente til clearblue digital viser hvor langt jeg er på vei.. Jeg har tenkt litt på å nesten vente til jeg har vært på ultralyd så han kan se et bilde, men det ville jo vært slemt.. Da er jeg redd for at han heller vil bli sint enn glad, for da har jeg jo holdt det unna han. Jeg vet jo selv at det ikke er lett å holde seg når man endelig får positiv test. Clearblue digital-tanken er jeg hvertfall ganske sikker på!

I dag er jeg 3dpo og jeg gjør som jeg har gjort de andre månedene; holder meg unna alkohol og ibux. Jeg tar babyklister tre ganger om dagen, lytter til kroppen og går turer så jeg får frisk luft. Ellers prøver jeg å leve normalt 😊 Men jeg liker å ta hensyn tilfelle det skulle bli noe, det er jo lov å håpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 5 dpo! I følge flo appen skal jeg ha mensen om 6 dager, noe som betyr at jeg skal ha en lutealfase på 11 dager.. Jeg syns det er litt kort, men det får tiden bare vise. Jeg drikker fremdeles babyklister, men skal være ærlig å si jeg ikke er så flink som jeg var i starten. 

På fredag fikk vi en veldig god nyhet! Det er ikke lenge siden vi ble henvist til fertilitetsavdelingen sør og vi så vel for oss at vi skulle få time i slutten av februar 2019.. Vi fikk brev på fredag om at vi har fått time i starten av januar 2019!! Jeg er glad for at vi har noe å se frem til i 2019, så nå kan jeg ikke vente med at det nye året skal starte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg hatt utrolig mye utflod.. Jeg syns det er utrolig irriterende og ikke minst ekkelt. I dag er jeg 6 dpo og herregud så følsom jeg var i går. Jeg vet jo det mest sannsynlig er alt for tidlig til å ha noen symptomer, men slik går nå dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 7 dpo og det er kun 4 dager til jeg forventer mensen. Jepp, jeg har kun 10 / 11 dager kort lutealfase.. Jeg har økt utflod, ellers er det dårlig med symptomer. Venter spent på om mensen kommer eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 8 dpo. Selv om vi har tatt livet med ro den siste måneden så er jeg nysgjerrig på om det kan ha skjedd noe denne måneden eller ikke. Jeg tenker at jeg tar en test når jeg er 10 dpo, som er dagen før forventet mens, med en babyplan tidlig test. Hvis den er negativ så tar jeg en ny morgenen etter, for jeg skal feire bursdag denne helgen - og jeg vil jo ikke drikke alkohol om testen er positiv. Tenk om jeg hadde vært så heldig å få en spire i magen som bursdagsgave? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Snikleser her :tommelsmil:

Krysser fingrene for verdens fineste bursdagsgave 🤞

Selvfølgelig kjedelig om det ikke har klaffet, men da kan du kose deg med alkohol og gode venner på bursdagen😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det noen dager siden jeg var innom her sist. Nå er jeg to dager over forventet mensen, men jeg er likevel bare 12 dpo. Jeg tok en test i går som var negativ og en ny til morgenen i dag som også var negativ. Veldig frustrerende! Det som er så rart denne måneden er at jeg ikke har spottet noe enda, noe som vanligvis begynner en uke etter eggløsning. Er det lov å holde håpet enda da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Mensen begynte sånn smått på mandags morgen og kom for fullt på morgenen i dag.

Jeg skal dra å ta noen blodprøver iløpet av maks ett par dager som jeg skal ha med meg på timen i januar. Det brevet til sykehuset i forbindelse med hjelpen vi skal få må jeg også huske å sende iløpet av uken. Ah, så mye styr.. Forhåpentligvis vil det bli verdt det til slutt ❤️ Fremover nå blir det null eggløsningstester eller graviditetstester på meg. Jeg skal legge prøvingen på hylle og ta ting som det kommer. Det blir deilig å endelig få slappe av i jula! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.11.2018 den 17.39, Aryamili skrev:

Hei hei! Snikleser her :tommelsmil:

Krysser fingrene for verdens fineste bursdagsgave 🤞

Selvfølgelig kjedelig om det ikke har klaffet, men da kan du kose deg med alkohol og gode venner på bursdagen😊

Det ble dessverre ikke noe spire i magen som bursdagsgave, men jeg er positiv 😊 Da var det ikke meningen at det skulle bli vår tur denne måneden heller, vår tid kommer til slutt selv om jeg skulle ønske den var her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2018 den 22.26, bondekone skrev:

Virkelig lov å holde på håpet!! Spennende🙏

Mensen kom, så jeg får heller senke skuldrene og bli positivt overrasket om vi får det til før vi får hjelp 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bondekone skrev:

Så kjedelig mens kom😕 håper detr får nytt jula, og starter det nye året med godt mot😉😊

Ja, men lite vi får gjort med det.. Krysser fingrene for at 2019 blir vårt år 😊 Krysser fingrene for dere denne mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...