Gå til innhold

Min drøm om en baby


hotfudge

Anbefalte innlegg

8 timer siden, hotfudge skrev:

Ja, men lite vi får gjort med det.. Krysser fingrene for at 2019 blir vårt år 😊 Krysser fingrene for dere denne mnd!

Takk for det😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På torsdag forrige uke tok jeg blodprøver som jeg skal ta med til vår første time hos fertilitetsklinikken om en mnd. Samboeren min har allerede tatt sædprøve som var mer enn bra nok, samtidig som at jeg har helt normalt med egg. Jeg er utrolig spent på vår første time hos fertilitetsklinikken og hva som kommer til å skje videre. Hvis jeg skal være ærlig har jeg begynt å tvile på om kroppen min klarer å bære frem en baby, siden jeg har mistet to ganger. Jeg er så sint og skuffet over kroppen min, den gjør meg bare forvirret! 

Jeg går veldig opp og ned i tankene mine. I det ene øyeblikket er jeg lei og tenker at det skjer når det skjer, mens i det andre øyeblikket verker det i kroppen min etter å bli gravid. Det er jo min vår største drøm, samtidig som at vi er så lei.. Det gjør ekstra vondt når tre av våres vennepar er blitt gravide, mens vi sitter igjen med en hemmelighet om at vi sliter med å få det til. Vi får ofte spørsmål om når det er vår tur, og vi svarer bare at det skjer når det skjer.. Flaks for meg at jeg verken har eggløsningstester eller graviditetstester hjemme. Jeg vil jo så gjerne være avslappet rundt det hele, men det er ikke så lett. Jeg prøver virkelig så godt jeg kan å slappe av. Jeg prøver også å være positiv selv om det ikke alltid er så lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her inne. Det har vært mest for min del siden jeg har tatt prøvingen helt med ro, så jeg har sluppet å tenke så mye på det. Likevel er det jo vanskelig å ikke tenke på det i det hele tatt. For ca. 1,5 - 2 uker siden hadde jeg en veldig liten blødning som varte i ca. 5 dager, rundt den tiden jeg forventet eggløsning. Om den blødningen var mensen eller noe annet er vanskelig å si, min første tanke var hvertfall ikke mensen. Det er først nå i ettertid jeg tenker at det kan jo vært det siden syklusene mine er så ustabile. Jeg tok en test et par dager etter blødningene hadde stoppet, men den var som forventet negativ. Nå har jeg ingen tester hjemme, så jeg får se an om jeg tar en ny eller ikke. 

Nå som vår første time til å få hjelp nærmer seg skal jeg være ærlig å si at jeg tenker mer på det enn vanlig. Det merker jeg samboeren min også gjør. Senest i stad snakket vi om at når vi gikk inn i 2018 hadde vi sett for oss at vi satt med en liten baby nå, hvertfall en liten spire i magen. Sånn ble det altså ikke, heldigvis får vi hjelp om ikke så lenge. Jeg håper virkelig at 2019 blir året vi får en liten baby i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en slitsom dag det har vært i dag! Jeg våknet uvell, men lite visste jeg at det skulle bare være starten. I dag har jeg spydd som en gris i flere timer, har vært uggen og sovet masse. Jeg aner ikke hva som skjer med meg for jeg klarer ikke å forstå hvorfor jeg har blitt syk akkurat nå? Jeg føler meg ikke øm i kroppen eller noe, kun vært så kvalm at jeg har spydd og vært veldig sliten. Jeg tok en graviditetstest i stad, men den ble som forventet negativ. Det kan ha vært fordi jeg bare tok den uten å vente lenge eller bruke morgen urin. Jeg tenker jeg tar en ny test om noen dager, for det kan jo bety... Neste gang bruker jeg morgen urin 😉 Det som er så rart er at jeg er ikke den som pleier å spy heller, så det er vel ikke så unaturlig at tanken kom med tanke på min lille mensen?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var dagen her! I dag morges var vi hos Fertilitetsavdelingen Sør. Til min fortvilelse til morgenen i dag hadde jeg så klart fått mensen, men det gjorde visst bare at ting kommer fortere i gang. Jeg fikk letrozol 2,5mg som jeg kan begynne på allerede på fredag hvis blodprøvene jeg tok i dag så bra ut. Det blir en spennende tid fremover! Jeg håper det snart vokser en liten baby i magen min 💗 Er det flere her som er i gang med hjelp til å få drømmen sin oppfylt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Hører selv til fertilitetsavdelingen sør, veldig fornøyd med de der☺ vi starter opp med IVF neste syklus. Håper letrozol hjelper for dere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, bondekone skrev:

Spennende! Hører selv til fertilitetsavdelingen sør, veldig fornøyd med de der☺ vi starter opp med IVF neste syklus. Håper letrozol hjelper for dere!

Tusen takk for det. Så spennende 🙂 Lykke til! Har du brukt letrozol før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, hotfudge skrev:

Tusen takk for det. Så spennende 🙂 Lykke til! Har du brukt letrozol før? 

Ja, i en syklus. Jeg hsr eeggløsning, (temper) så var egentlig bare «for å prøve». Desverre forlenget det lutealfasen min med en uke, så dermed ble det med den ene syklusen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bondekone skrev:

Ja, i en syklus. Jeg hsr eeggløsning, (temper) så var egentlig bare «for å prøve». Desverre forlenget det lutealfasen min med en uke, så dermed ble det med den ene syklusen.

Åja 😊 Blir spennende å se hva som "skjer" når jeg prøver det ut.. Jeg kunne trengt lenger lutealfase, så gjør ingenting om syklusen min blir mer normal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, hotfudge skrev:

Åja 😊 Blir spennende å se hva som "skjer" når jeg prøver det ut.. Jeg kunne trengt lenger lutealfase, så gjør ingenting om syklusen min blir mer normal. 

Ja, det gjorde forsåvidt jeg og, men en uke var litt hakket mye😉 men er ikke vanlig at det skjer, gynekologen min hadde ikke vært borti det før. De fleste får ikke noe særlige endringer i syklusen (utover når EL er). Blir iallefall spennende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg min første pille av letrozol. Jeg kjenner at jeg sitter igjen med mange tanker rundt det å endelig være i gang. Tankene mine holder jeg for det meste for meg selv, men akkurat nå går det bra. Jeg er jo så spent på hvordan kroppen min reagerer på enkel dose. Tiden får bare vise 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2019 den 16.34, hotfudge skrev:

I dag tok jeg min første pille av letrozol. Jeg kjenner at jeg sitter igjen med mange tanker rundt det å endelig være i gang. Tankene mine holder jeg for det meste for meg selv, men akkurat nå går det bra. Jeg er jo så spent på hvordan kroppen min reagerer på enkel dose. Tiden får bare vise 😛

er letrozol det som tidligere var pergo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.1.2019 den 19.43, Takida skrev:

er letrozol det som tidligere var pergo? 

Jeg tror ikke det :) 

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2019 den 20.06, Sinsiew skrev:

Melder meg som leser! 

Fint å få følge en som er ca på min alder :)

Lykke til ❤

Så koselig ❤️ Har du også dagbok? 

Tusen takk 😄

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, hotfudge skrev:

Så koselig ❤️ Har du også dagbok? 

Tusen takk 😄

Nei, men ettersom vi starter prøving på nr 2 til april, kommer det nok snart en 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.1.2019 den 22.36, Sinsiew skrev:

Nei, men ettersom vi starter prøving på nr 2 til april, kommer det nok snart en 😊

Så spennende 😊 

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg Clearblue eggløsningstest, den som viser tre forskjellige svar. Den viste ett blinkende smilefjes, noe som betyr at den er høy men ikke maksimal. 

I dag var jeg på første ultralyd etter at jeg gikk på letrozol for første gang tidligere denne syklusen. Jeg er på syklusdag 13 i dag og det var tydelig en forbedret slimhinne og ett stort egg. Jeg er ikke helt i mål enda siden begge deler manglet noen få millimeter, men det virker som at letrozolen har hjulpet en del. Dette viser jo også til eggløsningen tidligere i morges. Jeg skal tilbake om et par dager for å se om det har skjedd videre. Det blir spennende å se hvordan det ser ut om noen dager, jeg håper virkelig jeg får eggløsning denne måneden!

Det koseligste hadde jo vært om spiren satt allerede denne syklusen, men jeg er forberedt på hvertfall noen sykluser til. Det er en spennende tid fremover 😊

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg en ny Clearblue eggløsningstest, av den som viser tre forskjellige svar. I dag viste den kun et smilende fjes, noe som betyr at den er maksimal! Wihuuu 😄

Wow, i løpet av de tre dagene her har jeg hatt tre forskjellige svar hver eneste dag. Jeg har kun brukt 3 av 10 eggløsningstester. Jeg klarer ikke skjønne hvorfor jeg har brukt strimler når denne er så mye lettere å forstå? I morgen skal jeg på ultralyd for å se hvordan det står til med egget og slimhinnen, så det blir spennende siden jeg har fått positiv test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under er mine eggløsningstester over de tre dagene jeg tok testen før den viste maksimal på syklusdag 14, som er i dag. Jeg syns det er veldig greit at smilefjeset er der i 48 timer for da slipper jeg å teste kun for å "sjekke". Jeg sendte melding i morges til Fertilitetsavdelingen Sør for å fortelle at testen viste maksimal i dag. Så nå er ultralyden jeg egentlig skulle på i morgen i forbindelse med å sjekke eggløsning er slettet siden testen ble positiv. 

IMG_7396.thumb.JPG.443905e27605070f45801453b3133543.JPG

Jeg fikk en oppskrift tilbake av en sykepleier som jeg vil dele med dere som følger meg: samleie den dagen testen er positiv og dagen etter (i mitt tilfelle i dag og i morgen) - graviditetstest etter ca. 16 dager. 

Det blir spennende å fremover! Jeg sitter igjen med en god følelse og føler egentlig at jeg vil bli gravid ganske raskt. Samtidig vet jeg at det å håpe at noe skjer denne måneden er å håpe for mye, men det er ikke så lett å la vær. Jeg føler at letrozol har fungert ganske bra på meg, for jeg fikk jo positiv eggløsningstest på syklusdag 14 isteden for 18. Forhåpentligvis vil også lutealfasen min bli lenger også siden eggløsning kom raskere enn vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...