Gå til innhold

Lykkeland


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

NordicViking skrev (3 timer siden):

Tenker du på hovmesteren på Atlantic Hotel? Det er Nils Johnson.  (Link)

Tusen takk🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsket at Anna trikset med navnet sitt i jobbsøknaden. 
 

Den største karakterutviklingen har allikevel Torill. Hun har vokst siden s1 ep 1!

Anonymkode: f50ae...57e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Elsket at Anna trikset med navnet sitt i jobbsøknaden. 
 

Den største karakterutviklingen har allikevel Torill. Hun har vokst siden s1 ep 1!

Anonymkode: f50ae...57e

Ja! Veldig artig å se henne. Torill for president! 

Anonymkode: b3b71...32e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som ble skuffet over episode 1 i andre sesong? Likte veldig godt sesong 1.

Anonymkode: 2c1f1...83d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker sesong 2 utrolig godt så langt. Men angrer på at jeg ikke så sesong 1 på nytt, husker lite av den. 

Anonymkode: 5eda7...030

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Liker sesong 2 utrolig godt så langt. Men angrer på at jeg ikke så sesong 1 på nytt, husker lite av den. 

Anonymkode: 5eda7...030

Alt ligger i nrk arkivet :) jeg har sett opp alt. Måtte det for å huske noe.

 

mariaisaa skrev (2 timer siden):

Rørende det øyeblikket når Marius skulle døpes og Christian dukket under vann=)

Ja det var en kjempefin scene! Christian bryr seg om Marius som sin egen sønn helt klart!

 

Å Anna da.. Jesus. Når hun føkker opp noe så fucker hun opp så ENORMT. 
Sommerhuset på Garnodden, gården til foreldrene som hun ovetalte til å selge som fikk store konsekvenser for foreldrene, forholdet til Christian.. 

Spent på hvordan hun ror seg ut av denne.

 

Er det noen her som var unge på den tiden som kan bekrefte om det virkelig var så vanskelig for kvinner å få seg jobb? 

Anonymkode: f50ae...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alt ligger i nrk arkivet :) jeg har sett opp alt. Måtte det for å huske noe.

 

Ja det var en kjempefin scene! Christian bryr seg om Marius som sin egen sønn helt klart!

 

Å Anna da.. Jesus. Når hun føkker opp noe så fucker hun opp så ENORMT. 
Sommerhuset på Garnodden, gården til foreldrene som hun ovetalte til å selge som fikk store konsekvenser for foreldrene, forholdet til Christian.. 

Spent på hvordan hun ror seg ut av denne.

 

Er det noen her som var unge på den tiden som kan bekrefte om det virkelig var så vanskelig for kvinner å få seg jobb? 

Anonymkode: f50ae...57e

Hun vet å rote det til for seg selv,  tipper forholdet ordner seg etterhvert ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er det noen her som var unge på den tiden som kan bekrefte om det virkelig var så vanskelig for kvinner å få seg jobb? 

Anonymkode: f50ae...57e

NRK har skrevet om dette. Scroll ned til punkt 3. (Link)

Endret av NordicViking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaisaa skrev (På 16.1.2022 den 20.42):

Rørende det øyeblikket når Marius skulle døpes og Christian dukket under vann=)

Ja, veldig! ❤️ 
Jeg liker sesong to, selv om sesongen lider litt under dårlig manus til tider. Det er for eksempel ikke troverdig at Anna er SÅ fantastisk og smart på alle måter, og så er hun så dum at hun sier SÅ mye til journalisten. Han (nå) kollegaen hun har studert sammen med er endimensjonal. Pia Tjelta har så langt tilført sesongen ganske lite. 
Det hadde vært mer interessant hvis alle karakterene over hadde hatt litt flere nyanser. 

Anonymkode: b3b71...32e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tolkninger etter dagens episode? Fikk en vond følelse med tanke på Martin og det prosjektet der. Men vet ikke om jeg klarte å fange opp helt hvorfor det var sånn spenning rundt det på slutten. Hva var greia med å bruke C-max navnet? 
 

Synes dere dette blir spoiler så får dere vente med å svare til i kveld da 😅
 

Anonymkode: 9d1fd...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tolkninger etter dagens episode? Fikk en vond følelse med tanke på Martin og det prosjektet der. Men vet ikke om jeg klarte å fange opp helt hvorfor det var sånn spenning rundt det på slutten. Hva var greia med å bruke C-max navnet? 
 

Synes dere dette blir spoiler så får dere vente med å svare til i kveld da 😅
 

Anonymkode: 9d1fd...425

Poenget med C-Max var vel at hvis noen fotograferte dem så kunne ikke deres selskap (Nyman) bli lenket til å samarbeide med Iran, for C-Max er nå lagt ned. Syns episoden fanget godt hvilke hestehandler man må gjøre i blant.

Jeg likte dagens episode veldig godt, spennende å se historien om da sjahen i Iran falt og vite hvordan det har gått med landet i etterkant.. syns også Anna utviklet seg veldig fint her. Tydelig at Jonathan er veldig ulykkelig uten henne, så tipper det blir en gjenforening der før sesongen er over. 

Alt i alt er dette en av de bedre norske seriene jeg har sett!

Anonymkode: 5eda7...030

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spent på fortsettelsen! Syns avslutningen i dag gav oss et hint på at det kan skje noe under prosjektet til «C-max».

Anonymkode: 9d1fd...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Poenget med C-Max var vel at hvis noen fotograferte dem så kunne ikke deres selskap (Nyman) bli lenket til å samarbeide med Iran, for C-Max er nå lagt ned. Syns episoden fanget godt hvilke hestehandler man må gjøre i blant.

Jeg likte dagens episode veldig godt, spennende å se historien om da sjahen i Iran falt og vite hvordan det har gått med landet i etterkant.. syns også Anna utviklet seg veldig fint her. Tydelig at Jonathan er veldig ulykkelig uten henne, så tipper det blir en gjenforening der før sesongen er over. 

Alt i alt er dette en av de bedre norske seriene jeg har sett!

Anonymkode: 5eda7...030

Jeg likte også denne episoden, spesielt likte jeg Mina. Tipper også at Anna og Jonathan gjenforenes i løpet av sesongen! Men det blir nok mer drama først. Men denne sesongens største minus synes jeg er sviktende manus. Særlig Anna synes jeg rammes av dette - hun er veldig enten-eller, hele tiden. Et bedre manus hadde gjort henne mer kompleks. Situasjonen med Marius og faren virker også forhastet, hvor er Torill i dette? Her kunne de tatt seg mer tid, gitt Torill mer å spille på.

Anonymkode: b3b71...32e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2022 den 23.59):

Jeg likte også denne episoden, spesielt likte jeg Mina. Tipper også at Anna og Jonathan gjenforenes i løpet av sesongen! Men det blir nok mer drama først. Men denne sesongens største minus synes jeg er sviktende manus. Særlig Anna synes jeg rammes av dette - hun er veldig enten-eller, hele tiden. Et bedre manus hadde gjort henne mer kompleks. Situasjonen med Marius og faren virker også forhastet, hvor er Torill i dette? Her kunne de tatt seg mer tid, gitt Torill mer å spille på.

Anonymkode: b3b71...32e

Frustrert over at ingen sa til faren til Marius at hvis han ville snakke om kommunisere med sønnen så kunne han lært seg norsk!

 

Anonymkode: f50ae...57e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Frustrert over at ingen sa til faren til Marius at hvis han ville snakke om kommunisere med sønnen så kunne han lært seg norsk!

 

Anonymkode: f50ae...57e

Jeg hadde engelsk fra 4 klasse på skolen i 1984 men jeg kunne jo litt fra før, rart at denne ungen ser på faren som om han snakker kinesisk. 

Anonymkode: 3892b...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Frustrert over at ingen sa til faren til Marius at hvis han ville snakke om kommunisere med sønnen så kunne han lært seg norsk!

 

Anonymkode: f50ae...57e

Jeg vokste opp i Stavanger på denne tiden, og hadde mange amerikanske og canadiske venner. Fedrene deres, som jobbet i «oljå», gadd aldri å lære seg ett ord norsk. Det ble heller ikke forventet av dem. 

Anonymkode: cc9b5...dec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vokste opp i Stavanger på denne tiden, og hadde mange amerikanske og canadiske venner. Fedrene deres, som jobbet i «oljå», gadd aldri å lære seg ett ord norsk. Det ble heller ikke forventet av dem. 

Anonymkode: cc9b5...dec

Men de hadde kanskje ikke et norsktalende barn de ønsket å kunne kommunisere med?

Anonymkode: b3b71...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...