Gå til innhold

Lykkeland


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvorfor Vegar Hoel snakker så rart i denne serien? Jeg kommer fra Stavanger selv og er egentlig imponert over dialekten til de fleste skuespillerene, men synes at Vegar Hoels karakter Arne Rettedal snakker med veldig rart tonefall. Han er jo fra Stavanger, så han burde jo være en av de med best Stavanger-dialekt :vetikke:

Anonymkode: 1c12e...963

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Edit: Anonymkode: 1c12e...963

Ser på Wikipedia at han kommer fra Stord og ikke Stavanger. Kanskje det forklarer saken... :klaske:

Anonymkode: 1c12e...963

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det veit ikke vi eller skuespillerne ennå, men vi håper naturligvis alle sammen. :)

Anonymkode: 60320...76d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Spørs om den hadde noen særlig gode seertall å skryte av da...    

Anonymkode: 042d6...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Har endelig fått sett denne serien, og jeg koste meg veldig med den. La merke til småting ved dialekter osv, men det gjør meg ikke så mye. Også enig i at dette ikke er Pia Tjeltas beste prestasjon, samt at Anna ikke er helt troverdig. Gleder meg likevel til en sesong 2!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Produksjonsselskapet bak TV-serien 'Lykkeland' er i gang med innspilling av sesong 2. De trenger statister fra 18-80 år, kjønn og etnisitet spiller ikke noen rolle. Innspillingen foregår i Oslo fra 26. januar til 19. februar. 

Skulle gjerne vært med, men kan ikke være i Oslo på de dagene.  :skya:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest nicecar skrev (På 16.12.2018 den 16.36):

Kommer det flere sesonger eller er serien ferdig nå?

S 2 starter 18 desember :)

 

Tok jaggu lang tid. Mulig det skyldes pandemi og at de ikke har fått inn alle skuespillerne før nå?

 

Liker denne serien veldig godt. Vi som ikke er fra Stavanger merker ikke småtteriet på dialektene :)

Anonymkode: f50ae...57e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

S 2 starter 18 desember :)

 

Anonymkode: f50ae...57e

Rettelse: om 18 dager 😅 leste litt fort der

Anonymkode: f50ae...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Elsker den serien.. beste serie som er laga i Norge .. og forteller den historien som har påvirke oss alle uten at vi tenker på det. Tenk hvor annerledes det ville vært å bo i Norge om ikke rettedal m.f var så flinke å gripe mulighetene- og tenk hvis ikke staten tok eierskap og lot ALLE få goder av dette - ikke bare noen få rike sjeiker eller at USA fikk fritt spillerom og alt overskudd.. håper fremtidige politikere har dette ned seg i alle avgjørelser skal tas . 
 

Foreldrene mine var på alder m Anna og Christian i dette tidsrommet - noe som gjør det enda mer fascinerende fascinerende 

Anonymkode: 9591b...c4b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å sesong 2, det jeg så av sesong 1 var latterlig dårlig.

Pia er alltid bra, men kunne ikke redde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (16 timer siden):

Kommer ikke til å sesong 2, det jeg så av sesong 1 var latterlig dårlig.

Pia er alltid bra, men kunne ikke redde det.

Hva konkret var så dårlig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Violetta skrev (3 minutter siden):

Hva konkret var så dårlig?

Skuespillet, karakterene...det var veldig «norsk». Spesifikt gammeldags «norsk» hvis der gir mening. Trodde ikke på hovedpersonene (paret altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (3 minutter siden):

Skuespillet, karakterene...det var veldig «norsk». Spesifikt gammeldags «norsk» hvis der gir mening. Trodde ikke på hovedpersonene (paret altså).

Pussig fenomen det der, at alt skal være troverdig når det er norsk. Jeg tror ikke på karakterene i James Bond eller Spiderman heller, men mange liker filmene. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Violetta skrev (1 minutt siden):

Pussig fenomen det der, at alt skal være troverdig når det er norsk. Jeg tror ikke på karakterene i James Bond eller Spiderman heller, men mange liker filmene. 

Men det blir noe annet de er jo ikke ment å være troverdige.

Ble fryktelig skuffet av Lykkeland, jeg hadde gledet meg masse til å se den serien :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å være norsk synes jeg serien er bra. Og så er det spennende å få med bakgrunnen til olje eventyret vårt. 

Hva, hvis det hadde vært privatisert. Ja politikere kunne gjerne tenkt likt i dag; ikke selge oss til utlandet på billigsalg😬

Anonymkode: 36b99...eaf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt forvirra av skuespillerbytte først! Lurer på hvorfor de bytta ut han som spilte Kristian?

Likte heller ikke at det hadde hoppa sånn i tid. Føler jeg har gått glipp av så mye. Forholdet til Anna og Jonathan, oppbyggingen av C-Max osv

 

Gleder meg til å se hvordan de filmatiserer Kiellandulykken. 
 

Anbefaler Hele Historiens podcast om den

Anonymkode: f50ae...57e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ble litt forvirra av skuespillerbytte først! Lurer på hvorfor de bytta ut han som spilte Kristian?

Anonymkode: f50ae...57e

 

I den første sesongen av Lykkeland ble Christian spilt av Amund Harboe. Men fordi Harboe flyttet til København for å gå på skuespillerskole, så var det ikke mulig for ham å fortsette som Christian i en ny sesong. Det var aldri aktuelt å skrive Christian ut av serien, så derfor tok skuespiller Paal Herman Ims over rollen. (NRK)

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...