Gå til innhold

Tror dere supermodeller og andre kjente artister er undervektige?


Gjest LykkeligPer

Anbefalte innlegg

Gjest LykkeligPer

Okei, så jeg har kjedet meg ganske mye i dag og valgte derfor å finne ut av hvor mye Kendall Jenner veier og hvor høy hun er, fant ut at nesten alle supermodellene er på grensa til undervekt, men blir kategorisert som normalvektige.. men tror dere de er det? Føler mange av de har en litt for liten kropp, og tror faktisk at enkelte av de er flere kg undervektige, men at dette ikke kommer frem i mediene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har da vært en kjent sak i åresvis at mange modeller er undervektige, men MÅ være det for å kunne jobbe som modeller spesielt innen haute couture og runway.  Når de velger den yrkesveien er de fullt klar over konsekvensene det medfører. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok mange av dem har en BMI under 18, ja. Jeg har selv en BMI på 20, og er regnet som undervektig hvis jeg går ned 5 kg. Jeg ser helt normal ut, og ser i hvert fall ikke ut som om jeg har modellkropp. Det er nok langt mer enn 4-5 kg som skiller meg og en modell.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig for en modell på 1,80 å veie 50 kg. Gir en BMI på 15,4 som selvfølgelig er for lavt.  Men som sagt så velger de dette selv og vet konsekvensene.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Peonjenta skrev:
 

Det er ikke uvanlig for en modell på 1,80 å veie 50 kg. Gir en BMI på 15,4 som selvfølgelig er for lavt.  Men som sagt så velger de dette selv og vet konsekvensene.  

Så innmari feil. Man er ser kjempe syk ut dersom man veier 50 kg og er 1.80 . 
Man får ikke lov til å jobbe som modell dersom man er så tynn. Man skal ikke være dvask og ha masse former nei, men man skal ikke se utsultet ut heller. 
Helst skal man være fast. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, BiancaWhite skrev:
 

Så innmari feil. Man er ser kjempe syk ut dersom man veier 50 kg og er 1.80 . 
Man får ikke lov til å jobbe som modell dersom man er så tynn. Man skal ikke være dvask og ha masse former nei, men man skal ikke se utsultet ut heller. 
Helst skal man være fast. 

Ser ut som om de skal se ut som 13-15 år gamle hengslete gutter.  Ikke synlige muskler, ikke for mye fett. Lite former og flatbrystede.  Vet at de har blitt strengere med å caste for tynne modeller idag ift. før men mange er godt synlig undervektige.  Lett å se når hofteben og kragebein står rett ut. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Peonjenta skrev:
 

Ser ut som om de skal se ut som 13-15 år gamle hengslete gutter.  Ikke synlige muskler, ikke for mye fett. Lite former og flatbrystede.  Vet at de har blitt strengere med å caste for tynne modeller idag ift. før men mange er godt synlig undervektige.  Lett å se når hofteben og kragebein står rett ut. 

Nei, litt synlige muskler er bra. Synes mange modeller er passe. Ingen av Victoria Secret modellene er for tynne. 
Det er nok heller bare "hvermannsen" som har blitt veldig kraftig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, BiancaWhite skrev:
 

Nei, litt synlige muskler er bra. Synes mange modeller er passe. Ingen av Victoria Secret modellene er for tynne. 
Det er nok heller bare "hvermannsen" som har blitt veldig kraftig.

VS modeller skal ha mer former og mer muskler enn runway modeller.

Endret av Peonjenta
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Peonjenta skrev:
 

VS modeller skal ha mer former og mer muskler enn runway modeller.

ja ja, men VS modellene har vært runway modeller de også. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LykkeligPer skrev:
 

Okei, så jeg har kjedet meg ganske mye i dag og valgte derfor å finne ut av hvor mye Kendall Jenner veier og hvor høy hun er, fant ut at nesten alle supermodellene er på grensa til undervekt, men blir kategorisert som normalvektige.. men tror dere de er det? Føler mange av de har en litt for liten kropp, og tror faktisk at enkelte av de er flere kg undervektige, men at dette ikke kommer frem i mediene? 

Hvor høy er hun og hva veier hun? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, BiancaWhite skrev:
 

Nei, litt synlige muskler er bra. Synes mange modeller er passe. Ingen av Victoria Secret modellene er for tynne. 
Det er nok heller bare "hvermannsen" som har blitt veldig kraftig.

Dette er nok mer din personlige mening enn fakta. Som jeg nevnte tidligere i tråden, er jeg 5 kg unna å bli regnet som undervektig selv, men jeg er langt unna den fettprosenten disse VS-modellene har, det kan jeg se med det blotte øyet. Jeg er helt middels trent/har helt middels med muskler, så jeg tror heller ikke de har noe mer muskler enn meg.

Et kjapt googlesøk viser at mange av de mest kjente VS-modellene har en BMI under 18,5. Noen av dem også under 17,5.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catwalk-modellene er ofte undervektige, men vanlige fotomodeller ser vanligvis ut som de ligger såvidt innenfor normalvektområdet. Undertøysmodeller veier litt mer enn dem igjen. Artister pleier å se sunne og normale ut, synes jeg. De ser ut som folk flest vektmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Arabella3 skrev:
 

Dette er nok mer din personlige mening enn fakta. Som jeg nevnte tidligere i tråden, er jeg 5 kg unna å bli regnet som undervektig selv, men jeg er langt unna den fettprosenten disse VS-modellene har, det kan jeg se med det blotte øyet. Jeg er helt middels trent/har helt middels med muskler, så jeg tror heller ikke de har noe mer muskler enn meg.

Et kjapt googlesøk viser at mange av de mest kjente VS-modellene har en BMI under 18,5. Noen av dem også under 17,5.

Hvordan kan du stole på google? Du vet at byråer (om du finner modellene på boarden til byråene) så er det helt vanlig å lyve litt om cm og vekt? De har ofte en "standard" de setter..altså de avrunder til nærmeste akseptable grense. Er du 183 cm høy så lyver de dem ned til 180-78. Modeller på 172 lyves opp til 1-2 cm. Kroppsmål lyves ihvertfall ned. Kan også lyves opp, men omvendt er vanligst. Noe jeg synes er forferdelig dødfødt da de kommer til å være større når de møter på casting/jobb enn hva som var ført opp på et byrå sin side. 
Aldri stol på hva google sier om deres vekt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av VS-modellene photoshopper bildene sine tynnere. Hun som er bak celebface på insta som legger disse ut på sin private IG-konto. 

Helt utrolig når de er sykt tynne fra før.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bonsaijenta skrev:
 

Noen av VS-modellene photoshopper bildene sine tynnere. Hun som er bak celebface på insta som legger disse ut på sin private IG-konto. 

Helt utrolig når de er sykt tynne fra før.

De er ikke sykt tynne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Modeller er blitt tynnere (i tråd med at en mengde motedesignere er homofile og har preferanser deretter). Uavhengig av hva de sier spiser de ikke mye - jeg har mange venninner i bransjen - og det er ikke unormalt å miste menstruasjon.

Forøvrig synes jeg det er estetisk pent å se på, men sunt er det ikke. Det er mye røyk-og-pepsi-max-kosthold der.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Marie90 skrev:
 

Modeller er blitt tynnere (i tråd med at en mengde motedesignere er homofile og har preferanser deretter). Uavhengig av hva de sier spiser de ikke mye - jeg har mange venninner i bransjen - og det er ikke unormalt å miste menstruasjon.

Forøvrig synes jeg det er estetisk pent å se på, men sunt er det ikke. Det er mye røyk-og-pepsi-max-kosthold der.

Jaha.. 
Modeller blir større. Fordi designerne må i gi etter for at folk ikke lenger vil sulte seg syke for å passe i klær. De er mer normale nå enn de var for 15 år siden ca. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, BiancaWhite skrev:
 

De er ikke sykt tynne.

Da får vi bare være uenige☺️ 

Jeg syns noen av de er sykt tynne. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, BiancaWhite skrev:
 

Hvordan kan du stole på google? Du vet at byråer (om du finner modellene på boarden til byråene) så er det helt vanlig å lyve litt om cm og vekt? De har ofte en "standard" de setter..altså de avrunder til nærmeste akseptable grense. Er du 183 cm høy så lyver de dem ned til 180-78. Modeller på 172 lyves opp til 1-2 cm. Kroppsmål lyves ihvertfall ned. Kan også lyves opp, men omvendt er vanligst. Noe jeg synes er forferdelig dødfødt da de kommer til å være større når de møter på casting/jobb enn hva som var ført opp på et byrå sin side. 
Aldri stol på hva google sier om deres vekt. 

Jeg kan i hvert fall stole på min egen vekt og kropp 😉 Jeg ser jo tydelig at det ikke er 4 kg (som er kiloene jeg må ned for å akkurat være innenfor normalvekt) som skiller meg og en VS-modell. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...