Gå til innhold

Tror dere supermodeller og andre kjente artister er undervektige?


Gjest LykkeligPer

Anbefalte innlegg

Tror nok ikke før eksempel Kate Upton og Charlotte Mckinney er direkte undervektige... De er i allefall ikke sykelig tynne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, bonsaijenta skrev:
 

Da får vi bare være uenige☺️ 

Jeg syns noen av de er sykt tynne. 

hvem av de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Peonjenta skrev:
 

Dette er for tynne modeller.  VS modeller ser langt fra slik ut. 

 

Image result for to skinny models

Image result for to skinny models

de kan se slik ut utifra visse kroppsdeler, og måten de stiller seg på kan få de til å virke slik. Har de svært høy forbrenning og trener veldig mye styrke, så de blir faste i kroppen så blir de fort slik som midterste bilde. Jeg fornekter ikke at de er for tynne heller. Hvis det er pga sult så er det ikke bra. 
Disse er heller ikke vs modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, BiancaWhite skrev:
 

hvem av de?

Jeg husker ikke hva hun heter, men fant et bilde av henne. 

195FDBF9-A238-483E-A05B-30162E5C2F96.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bonsaijenta skrev:
 

Jeg husker ikke hva hun heter, men fant et bilde av henne. 

195FDBF9-A238-483E-A05B-30162E5C2F96.jpeg

Nja...ikke spist froksokt/salat, gjør masse situps og trener i tillegg til "riktig" kosthold og gener trenger ikke dette være sykt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Arabella3 skrev:
 

Dette er nok mer din personlige mening enn fakta. Som jeg nevnte tidligere i tråden, er jeg 5 kg unna å bli regnet som undervektig selv, men jeg er langt unna den fettprosenten disse VS-modellene har, det kan jeg se med det blotte øyet. Jeg er helt middels trent/har helt middels med muskler, så jeg tror heller ikke de har noe mer muskler enn meg.

Et kjapt googlesøk viser at mange av de mest kjente VS-modellene har en BMI under 18,5. Noen av dem også under 17,5.

Enig. Jeg er også bare 4-5 kilo fra undervektig, og det er stor forskjell på meg og en catwalkmodell, for å si det sånn. Så tipper de fleste er ganske undervektige.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristine Ulleblø fikk beskjed om at hun var for stor, så ja tror de fleste er ganske undervekige

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Arabella3 skrev:
 

Det er Candice Swanepoel som er på bildet. Hun har en BMI på 17,6. 

Mao sykt tynn i mine øyne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jordbærkake34532 skrev:
 

Kristine Ulleblø fikk beskjed om at hun var for stor, så ja tror de fleste er ganske undervekige

Hæ? Er det sant? 

Jeg har sett henne IRL og hun er tynn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jordbærkake34532 skrev:
 

Kristine Ulleblø fikk beskjed om at hun var for stor, så ja tror de fleste er ganske undervekige

Har hun prøvd å bli modell? 
Det er vanlig at de bruker "for stor" som unnskyldning hvis de enkelt og greit ikke vil ha vedkommende.
Hvor høy er hun? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, bonsaijenta skrev:
 

Jeg husker ikke hva hun heter, men fant et bilde av henne. 

195FDBF9-A238-483E-A05B-30162E5C2F96.jpeg

Candice Swanepoel er ikke for tynn. Hun har gått gjennom to svangerskap og har to flotte barn. Lukter misunnelse lang vei, med slik drittslenging..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Rihannon skrev:
 

Candice Swanepoel er ikke for tynn. Hun har gått gjennom to svangerskap og har to flotte barn. Lukter misunnelse lang vei, med slik drittslenging..

Ærlig talt, her er det ikke snakk om personlige meninger. Har noen sagt at Swanepoel ikke er flott? Nei, for det er ikke det vi mener. Spørsmålet i HI var om vi trodde supermodeller og andre kjendiser er undervektige. Fakta er at f.eks Swanepoel har en BMI godt under grensen for undervekt. Hun er en flott jente, men det er farlig å være undervektig. Undervekt og ovevekt er forøvrig ikke subjektivt.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BordetErSnudd
På 21.10.2018 den 16.53, Peonjenta skrev:
 

Det har da vært en kjent sak i åresvis at mange modeller er undervektige, men MÅ være det for å kunne jobbe som modeller spesielt innen haute couture og runway.  Når de velger den yrkesveien er de fullt klar over konsekvensene det medfører. 

Haute couture og runway er ekstremt ja. Her er det som oftest homoseksuelle designere, og idealkroppen blir dermed en lang og hengslete gutt på ca 17 år. Ingen pupper eller hofter, og ofte med et androgynt uttrykk. Her er det flere modeller som har dødd av spiseforstyrrelser og hjertesvikt (Google is your friend). Det har heldigvis skjedd noen etiske refleksjoner i bransjen de siste 5 årene, da dødsfallene gir dem uønsket oppmerksomhet. Mener at det var modeller med BMI nede i 14-15 før noen år siden, noe som neppe hadde skjedd nå.

Når det gjelder VS-modeller så skal disse være mer sexy. De er fremdeles på den langbeinte siden, men det er en del antydning til former. De har gjerne en b- eller c-cup, selv om rumpa og hoftene på den 175-180 cm lange modellen passer inn i str 34. 

Haute couture/runway beveger seg stadig over i det sykelige og utmagrede. VS-modellene derimot, de flørter langs grenselinjen i enkelte tilfeller, men holder seg på den sunne siden. Det er inntrykket mitt. De fleste av VS-modellene går gjennom en kroppslig endring når de kommer over i 30-årene og blir mødre, for da kan de ikke lenger bruke absolutt all tida si på trening, spa, dietter og å sove vekk sulten 😆 

Uansett så er det jo snakk om en bransje hvor absolutt alt handler om utseende. Det er ingen designere eller fotografer bryr seg om hva disse damene tenker, hva de har i IQ, om de er faglig sterke i noe, osv. Alt som teller er midjemål, ansiktssymmetri, størrelsen på overarmene og lengden på beina. De er tankeløse objekter som er til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rihannon skrev:
 

Candice Swanepoel er ikke for tynn. Hun har gått gjennom to svangerskap og har to flotte barn. Lukter misunnelse lang vei, med slik drittslenging..

Selvfølgelig er det misunnelse🙄

Beklager å måtte skuffe deg, men misunnelig på en slik kropp har jeg aldri vært. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Rihannon skrev:
 

Candice Swanepoel er ikke for tynn. Hun har gått gjennom to svangerskap og har to flotte barn. Lukter misunnelse lang vei, med slik drittslenging..

Hun der er da ikke for tynn! Helt normal og slank kropp. Du kan ikke se et eneste ribbein, ei heller hoftebein og kragebeinet er så vidt markert og lårene er slanke med god fylde. Ikke er hun synlig trent heller.  Hun har en sunn og normal kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, BordetErSnudd skrev:
 

Haute couture og runway er ekstremt ja. Her er det som oftest homoseksuelle designere, og idealkroppen blir dermed en lang og hengslete gutt på ca 17 år. Ingen pupper eller hofter, og ofte med et androgynt uttrykk. Her er det flere modeller som har dødd av spiseforstyrrelser og hjertesvikt (Google is your friend). Det har heldigvis skjedd noen etiske refleksjoner i bransjen de siste 5 årene, da dødsfallene gir dem uønsket oppmerksomhet. Mener at det var modeller med BMI nede i 14-15 før noen år siden, noe som neppe hadde skjedd nå.

Når det gjelder VS-modeller så skal disse være mer sexy. De er fremdeles på den langbeinte siden, men det er en del antydning til former. De har gjerne en b- eller c-cup, selv om rumpa og hoftene på den 175-180 cm lange modellen passer inn i str 34. 

Haute couture/runway beveger seg stadig over i det sykelige og utmagrede. VS-modellene derimot, de flørter langs grenselinjen i enkelte tilfeller, men holder seg på den sunne siden. Det er inntrykket mitt. De fleste av VS-modellene går gjennom en kroppslig endring når de kommer over i 30-årene og blir mødre, for da kan de ikke lenger bruke absolutt all tida si på trening, spa, dietter og å sove vekk sulten 😆 

Uansett så er det jo snakk om en bransje hvor absolutt alt handler om utseende. Det er ingen designere eller fotografer bryr seg om hva disse damene tenker, hva de har i IQ, om de er faglig sterke i noe, osv. Alt som teller er midjemål, ansiktssymmetri, størrelsen på overarmene og lengden på beina. De er tankeløse objekter som er til salgs.

Man trenger ikke være tankeløs for å være modell. Finnes da masse studenter blandt de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, BiancaWhite skrev:
 

Nei, litt synlige muskler er bra. Synes mange modeller er passe. Ingen av Victoria Secret modellene er for tynne. 
Det er nok heller bare "hvermannsen" som har blitt veldig kraftig.

Nei, disse klesmodellene har ikke muskler, men ser så vidt definert ut fordi det lille de har av muskler er synlig fordi de har så lav fettprosent. Alt for lav fettprosent. Fettprosenten til kvinner er faktisk anbefalt å være mellom 20 og 30. Det er skadelig å være mye tynnere enn det, på samme måte som det er skadelig å være overvektig. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BordetErSnudd
13 minutter siden, BiancaWhite skrev:
 

Man trenger ikke være tankeløs for å være modell. Finnes da masse studenter blandt de. 

For all del, det finnes mange studenter blant dem. Jeg bare minner om at jobben deres utelukkende handler om utseendet deres og at det kun er det de vurderes etter. Hvor flinke de er til å blåse slengkyss mens de poserer kokett i bare undertøyet liksom, godt demonstrert av Swanepoel over her 😘 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...