Gå til innhold

Tror dere supermodeller og andre kjente artister er undervektige?


Gjest LykkeligPer

Anbefalte innlegg

Det var en annen vs modell som jeg syns er for tynn, Elsa Hosk.

Som om hun ikke er tynn fra før, så redigerer hun seg selv tynnere på bilder hun legger ut på insta. 

BAE4AA22-7D2E-44F7-BDC6-D5E23CD04C7A.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BordetErSnudd

Jeg ble forøvrig svar skyldig når nevøen min på 8 år så musikkvideoen til macarena her. "Tante, hvorfor danser alle damene i bare trusa og vrikker på rumpa og sånn?" 

Altså. "Jo nå skal du høre, det er fordi kvinner skal være dumme og deilige objekter som er til glede for resten av befolkningen." 

Nei, jeg svarte ikke det. Men hva skal man svare liksom. Denne modellbransjen til VS handler jo om det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, BiancaWhite skrev:
 

Man trenger ikke være tankeløs for å være modell. Finnes da masse studenter blandt de. 

Det var ikke det hun skrev heller.   For kundene kan hun være tankeløs, det er kroppen, ansiktet, gangen og hvor fotogen du er som teller. De driter i personlighet og intellekt. Du er en levende reklameplakat. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bonsaijenta skrev:
 

Det var en annen vs modell som jeg syns er for tynn, Elsa Hosk.

Som om hun ikke er tynn fra før, så redigerer hun seg selv tynnere på bilder hun legger ut på insta. 

BAE4AA22-7D2E-44F7-BDC6-D5E23CD04C7A.jpeg

Dette er ikke for tynt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BordetErSnudd skrev:
 

Jeg ble forøvrig svar skyldig når nevøen min på 8 år så musikkvideoen til macarena her. "Tante, hvorfor danser alle damene i bare trusa og vrikker på rumpa og sånn?" 

Altså. "Jo nå skal du høre, det er fordi kvinner skal være dumme og deilige objekter som er til glede for resten av befolkningen." 

Nei, jeg svarte ikke det. Men hva skal man svare liksom. Denne modellbransjen til VS handler jo om det samme.

Nja.. Det verste jeg ser blandt dem er når de sender kyss, du vet, legger henda på munnen og sender liksom kysset ut. Alle begynte etter hvert og gjøre det og det har blitt litt kleint. slik som Elsa gjør på bildet sitt. En kan bli en bra modell, om en ikke blir en kopi av andre. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BordetErSnudd
4 minutter siden, BiancaWhite skrev:
 

Dette er ikke for tynt. 

Hvordan tror du hjertet, beinbygningen og fordøyelsessystemet til en slik person har det? For all del, mange kvinner som ikke kjenner matlyst og som gladelig hopper over de fleste måltider, men det er ikke sunnere for kroppen med en bmi på 16 enn det er med en bmi på 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Arabella3 skrev:
 

Ærlig talt, her er det ikke snakk om personlige meninger. Har noen sagt at Swanepoel ikke er flott? Nei, for det er ikke det vi mener. Spørsmålet i HI var om vi trodde supermodeller og andre kjendiser er undervektige. Fakta er at f.eks Swanepoel har en BMI godt under grensen for undervekt. Hun er en flott jente, men det er farlig å være undervektig. Undervekt og ovevekt er forøvrig ikke subjektivt.

Her skriver man om sykelig undervektige kvinner som mister mensen. Swanepoel har nylig fått to barn som hun har båret frem selv. Ergo hun er ikke så tynn at hun mister mensen.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er langt i frå noko ekspert, men frå det eg har sett dei siste ti-femten åra har modellen iallfall HELDIGVIS ikkje blitt mindre. Trur utveklinga går i riktig retning, sakte, meeeget sakte men sikkert. Men det er nok også stor forskjell på kva vi ser her vs dei som går catwalk is øvste modell - elite. Men det er iallfall eit auka fokus på HELSE og normal BMI. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2018 den 21.07, BiancaWhite skrev:
 

Så innmari feil. Man er ser kjempe syk ut dersom man veier 50 kg og er 1.80 . 
Man får ikke lov til å jobbe som modell dersom man er så tynn. Man skal ikke være dvask og ha masse former nei, men man skal ikke se utsultet ut heller. 
Helst skal man være fast. 

Joda, dei flest land har ikkje innført Bmi grense. Det er fortsatt ganske vanlig at modeller ligger under normalitetsbegrepet 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Helena! skrev:
 

Joda, dei flest land har ikkje innført Bmi grense. Det er fortsatt ganske vanlig at modeller ligger under normalitetsbegrepet 

Normaliteten i Norge går oppover. Hørte i dag at 7 av 10 nordmenn er overvektige. Har ikke kilder, men jeg tviler ikke da de aller fleste man ser i dag er ganske kraftige, i hvertfall kraftige. Hvor overvektige de er er selvfølgelig variabelt, men de ligger innenfor den kategorien. 
Noen ser man er kraftig bygget, men det er veldig mange som sliter med for mye på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BiancaWhite skrev:
 

Har hun prøvd å bli modell? 
Det er vanlig at de bruker "for stor" som unnskyldning hvis de enkelt og greit ikke vil ha vedkommende.
Hvor høy er hun? 

Her får hun høre at hun er for stor https://www.tv2.no/a/9402660/ og her skriver hun at hun ble så tynn at byrået sa stopp. http://krisssy.blogg.no/1486653134_jeg_var_s_tynn_at_jeg_mistet_mensen.html , så finnes heldigvis byråer som sier nei til for tynne modeller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bonsaijenta skrev:
 

Selvfølgelig er det misunnelse🙄

Beklager å måtte skuffe deg, men misunnelig på en slik kropp har jeg aldri vært. 

Nei sikkert ikke hehe.. Alle ville hatt den kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rihannon skrev:
 

Nei sikkert ikke hehe.. Alle ville hatt den kroppen!

Det må jeg si jeg virkelig håper ikke stemmer. Jeg håper alle vil ha en sunn kropp som kan brukes og som er normalvektig. Jeg er i alle fall EVIG glad for at jeg ble mye friskere med magen min og kunne gå opp i vekt og ha en kropp som fungerer. Det er absolutt ikke noe å trakte etter å ha en kropp som har så lite energi av for lite næring at man blir svimmel av å gå en liten tur. Det å trakte etter er å ha en sterk kropp som holder ut høyt tempo på en 6-timers fjelltur og der man bare kan hvile en times tid etterpå før man er på topp energimessig igjen. Jeg ville aldri bytta ut det med å være en undervektig modell, aldri, aldri, aldri. 

Jeg synes ufattelig synd på folk som sulter seg selv fordi de har en sykdom som gjør at de tror at det liksom er meningen med livet, at det vil gjøre en lykkelig og fornøyd. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Rihannon skrev:
 

Her skriver man om sykelig undervektige kvinner som mister mensen. Swanepoel har nylig fått to barn som hun har båret frem selv. Ergo hun er ikke så tynn at hun mister mensen.. 

Mener du at så lenge en kvinne er fertil, er hun ikke farlig undervektig? Når man mister mensen har det gått forferdelig langt. Det er heller ikke bare sykelig undervekt som utgjør en helserisiko, men undervekt generelt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, bonsaijenta skrev:
 

Det var en annen vs modell som jeg syns er for tynn, Elsa Hosk.

Som om hun ikke er tynn fra før, så redigerer hun seg selv tynnere på bilder hun legger ut på insta. 

BAE4AA22-7D2E-44F7-BDC6-D5E23CD04C7A.jpeg

Elsa og Candice ligner jo ikke i det hele tatt! Totalt forskjellig kropp og ansikt.

Elsa har blitt en del tynnere de siste årene, men er fortsatt ikke sykelig undervektig i noen av de VSFS hun har vist seg i. Dette bilde så litt rart ut sikkert manipulert. Ellers har hun blitt veldig tynn nylig som ikke er særlig positivt. Men ingen Victoria Secret modeller er sykelig undervektige, da hadde de neppe fått gått. Alle modellene utenom "englene" må jo "kvalifisere" seg på nytt hvert år for å delta på showet. Tror de ville satt foten ned for englene også om de så syke ut.

Når de bruker modeller som Tyra Banks og Kate Upton blir det bare for dumt og påstå at de er ute etter en anorektisk look.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Jordbærkake34532 skrev:
 

Her får hun høre at hun er for stor https://www.tv2.no/a/9402660/ og her skriver hun at hun ble så tynn at byrået sa stopp. http://krisssy.blogg.no/1486653134_jeg_var_s_tynn_at_jeg_mistet_mensen.html , så finnes heldigvis byråer som sier nei til for tynne modeller. 

Han sier til henne at hun må trene litt mer også er hun der, det er snakk om 3 cm.   Er hun for stor vil hun ikke passe inn i prøvestørrelsene til kollesjonene, enkelt og greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Arabella3 skrev:
 

Mener du at så lenge en kvinne er fertil, er hun ikke farlig undervektig? Når man mister mensen har det gått forferdelig langt. Det er heller ikke bare sykelig undervekt som utgjør en helserisiko, men undervekt generelt. 

Det er en god indikator ja, kroppen fungerer som den skal. Ammer gjør hun også! Tror grensa for hva som anses som overvektig har blitt flyttet veldig i dagens samfunn. Om du mener Candice er farlig undervektig blir det bare latterlig. Tror overvekt og inaktivitet er en mye større helserisiko. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rihannon skrev:
 

Det er en god indikator ja, kroppen fungerer som den skal. Ammer gjør hun også! Tror grensa for hva som anses som overvektig har blitt flyttet veldig i dagens samfunn. Om du mener Candice er farlig undervektig blir det bare latterlig. Tror overvekt og inaktivitet er en mye større helserisiko. 

Jeg mener også at grunnen til at disse kvinnene sykeliggjøres er fordi dagens "normale" kropp er svært kraftig. 
Noen er rett og slett bare kraftig bygget, men overvekt har blitt en normal her til lands. Det skyldes nok velstanden i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BiancaWhite skrev:
 

Jeg mener også at grunnen til at disse kvinnene sykeliggjøres er fordi dagens "normale" kropp er svært kraftig. 
Noen er rett og slett bare kraftig bygget, men overvekt har blitt en normal her til lands. Det skyldes nok velstanden i landet.

Jeg tror ikke det skyldes velstand.  Det er nok helt motsatt.  De rike har råd til personlig trener og til å spise sunt, de med mindre penger kjøper oftere billigere mat som igjen ofte er ensbetydende med usunn og kaloririk mat.  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rihannon skrev:
 

Elsa og Candice ligner jo ikke i det hele tatt! Totalt forskjellig kropp og ansikt.

Elsa har blitt en del tynnere de siste årene, men er fortsatt ikke sykelig undervektig i noen av de VSFS hun har vist seg i. Dette bilde så litt rart ut sikkert manipulert. 

Du mener hun selv har manipulert bildene sine tynne? Bildet har hun selv lagt ut. 

 

FE616A27-5E02-42E7-B01E-4E3CD74B1793.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...