Gå til innhold

Damer, helt ærlig; liker dere at menn sliter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De fleste tenker ikke over mennesker som ikke er i deres umiddelbare sosiale sirkel til vanlig. Fra dag til dag tenker de fleste over seg selv og egen familie, kollegaer, slekt og venner. De tenker sjeldent på gruppen lavstatusmenn og deres meninger om dem

Dette er litt sånn type angst eller lav selvfølelseproblematikk. Man føler at andre tenker mer på en og dømmer dem oftere og hardere enn hva folk flest vanligvis gjør. De fleste mennesker tenker sjeldent eller aldri på "lavstatusmenn". De har nok med egne liv og egne problemer. 

3 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Jeg er blant disse menne som får flere kull barn. Og jeg mener det bare er rett og rimelig at jeg som har jobbet hardt hele livet får som fortjent. Mens menn uten evner ikke lenger får noe bare fordi de er menn.

Endelig er vi kommet til en tid hvor det er innsats og personlighet som belønnes, og ikke medfødt kjønnsorgan.

Anonymkode: d129e...d2d

Er det å få barn en belønning? For meg høres det ut som en straff

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Når en selv er 3 og sikter mot damer som er 10 så funker ikke verden sånn kompis.

Anonymkode: 9a230...b9d

Har da aldri sagt at jeg sikter etter såkalte 10`ere. Jeg er heller ikke en 3`er, men det hjelper ikke særlig på å være en 5`er eller 6`er heller. Ikke at jeg vet hva det rangeringssystemet egentlig betyr og hvordan man regner seg frem til et tall.

12 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Skal kaste inn en brannfakkel, jeg. Jeg er nemlig så jævla lei bitter entitlement.

hvorfor er det så jævla vanskelig for disse mannfolka du beskriver å finne seg ei «lavstatus dame»? Jeg kjenner flere flotte damer som av en eller annen grunn blir ansett som uattraktive på datingmarkedet, som hadde vært flotte partnere for en mann. Men han fyren som du beskriver, vil verken ta i overvektige damer, trygda damer, alenemødre, 50% på Nille, uren hud-damer eller har hatt flere partnere-damer. «Man har jo lov til å ha prefereanser da», «man kan jo ikke bestemme hvem man blir tiltrukket av da», «det er jo ikke noe feil med meg, jeg burde ikke slå meg til ro med noe under par».

Fuck me over, Sherlock. Det samme gjelder faktisk damene. I det du senker rævva di til det som FAKTISK er din liga, og ikke det du selv TROR eller FØLER, burde være din liga kan jeg love deg at problemene dine løser seg.

Menn er bare så jævla fulle av seg selv, og har så sjukt dårlig selvinnsikt. Dette til tross for at livets realiteter slår dem i trynet slik du beskriver, igjen og igjen.

Anonymkode: 89944...739

Du trenger ikke bli så provosert. Du generaliserer forøvrig veldig her.

Jeg gir blanke i om dama er litt overvektig, har hatt flere partnere eller har barn. For å klarere; jeg har heller ingen problemer med å finne en lavstatusdame. Det er bare det at selv de har ofte ønsker om en mann med høyere utdannelse.

Anonymkode: 6e22d...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Hva er problemet ditt? Klart jeg (som kvinne), med mastergrad, god årsinntekt og et ganske OK utseende velger en mann som matcher meg? Skulle jeg valgt en uutdannet mann på uføretrygd kun for å være «snill»? 😂 Hørt om fri vilje og like barn leker best?

Anonymkode: e99a7...5c8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er jeg ganske sikker på den ikke gjør. Folk flest leser ikke andre mennesker godt, men er opptatt i sin egen boble. Jeg får høre av så mange at jeg er bra, er snill, tålmodig og har gode holdninger osv.. Men er aldri aktuell for noe mer.

Anonymkode: 6e22d...80c

Forresten, det folk sier om deg, snill, gode holdninger osv er fint, men det betyr kanskje også at de ikke finner noe annet mer spesielt med deg. I min erfaring så er de som bare blir beskrevet som «snille», litt kjedelige og på en måte personlighetsløse, i hver fall før man blir godt kjent med de. Og dette er ikke vondt ment, jeg er også en typisk «snill» fordi jeg ikke deler så mye av meg selv. Og folk vil jo ikke si noe vondt om andre, spesielt ikke rett til dem, så da blir det «snill» i stedet for «Eh, du er litt kjedelig egentlig. Hehe, no offence». Når man ser etter en potensiell partner eller nær venn er det andre kvaliteter som er viktigere, for «snill» er jo egentlig selvsagt for de fleste. De som man er betatt av blir heller beskrevet som for eksempel morsom, sjarmerende, interessant, talentfull osv.

Anonymkode: 3e718...647

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnen vil overta mannens plass, da er det bare rett og rimelig at mannen overtar kvinnens plass. Dette ønsker jo også myndigheter og feminismen, det er bakgrunnen for kampanjer for å øke andelen menn i tradisjonelle kvinne- og lavtlønnsyrker.

Så menn i gifteklar alder bør sikte seg inn på en godt utdannet kvinne som kan trygge ham økonomisk og tillate et liv i frihet hjemme med barn.

Problemet i dag er at kvinner lever med ett ben i fortidens kjønnsroller, for de vil både tjene mer enn mannen, og ha en mann som forsørger henne. Dette utslaget av "womens logic" må vi til livs før kjønnsrollene kan snus komplett.

Og da kan mannen leve sitt lykkelige liv hjemme. Tenk hva det kan gjøre for verden. Renessansen oppsto som følge av et overskudd av fritid og mannens tankekraft. Kvinnens lediggang avler sladder. Mannens lediggang avler filosofi, kunst og kultur, revolusjonerende ideer, visdom og fremgang for all verden.

Kvinner kommer til å bli rasende når de oppdager at de har byttet bort sin virkelige frihet til mannen, og overtatt mannens slaveri i arbeidslivet.

Endret av Horten Market
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Horten Market said:

Renessansen oppsto som følge av et overskudd av fritid og menns tankekraft. Kvinnens lediggang avler sladder. Menns lediggang avler filosofi, kunst og kultur, revolusjonerende ideer, visdom og fremgang for all verden.

Dokumentasjon? 

Anonymkode: 6833c...b7e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Skal kaste inn en brannfakkel, jeg. Jeg er nemlig så jævla lei bitter entitlement.

hvorfor er det så jævla vanskelig for disse mannfolka du beskriver å finne seg ei «lavstatus dame»? Jeg kjenner flere flotte damer som av en eller annen grunn blir ansett som uattraktive på datingmarkedet, som hadde vært flotte partnere for en mann. Men han fyren som du beskriver, vil verken ta i overvektige damer, trygda damer, alenemødre, 50% på Nille, uren hud-damer eller har hatt flere partnere-damer. «Man har jo lov til å ha prefereanser da», «man kan jo ikke bestemme hvem man blir tiltrukket av da», «det er jo ikke noe feil med meg, jeg burde ikke slå meg til ro med noe under par».

Fuck me over, Sherlock. Det samme gjelder faktisk damene. I det du senker rævva di til det som FAKTISK er din liga, og ikke det du selv TROR eller FØLER, burde være din liga kan jeg love deg at problemene dine løser seg.

Menn er bare så jævla fulle av seg selv, og har så sjukt dårlig selvinnsikt. Dette til tross for at livets realiteter slår dem i trynet slik du beskriver, igjen og igjen.

Anonymkode: 89944...739

Så bra sagt!!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine holdninger gjør deg meget lite tiltrekkende som menneske. Hva med å fokusere på hva du har å tilby som partner istedet for å sutre som en misfornøyd drittunge 

Anonymkode: e8708...684

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Liker dere at menn ikke får damer, eller er gode nok? At de blir ulykkelige og aldri får familie? Jeg har lest mange artikler som skriver det samme som jeg tenker; at mange menn blir vurdert som ikke gode nok. At det er en liten gruppe menn som alle damer vil ha, og at en liten gruppe menn gjerne får flere kull med unger.

Liker dere at dere har makt i partnermarkedet til å velge og vrake i menn?

Lavstatusmenn når som regel ikke opp, og forblir barnløse. Helt velfungerende i samfunnet, men tjener ikke nok og/eller ser ikke bra nok ut. Det handler ikke bare om uføre og arbeidsledige.

Jeg føler feminismen har blitt et hat mot menn, og at den liker å trykke mennene ned. Som en hevn for århundrer hvor menn har bestemt det meste.

Noen ganger når jeg leser meningene til kvinner, føler jeg at de ønsker meg død, siden jeg er lavstatus. Selv om mange kvinner er hyggelige mot meg, og jeg tross alt er en hyggelig person (dette er tanker jeg aldri utbroderer for noen), så er jeg liksom aldri aktuell som partner.

Jeg har forståelse for de menn som blir bitre på hvordan samfunnet er. Alle trenger kjærlighet, men det er akkurat som om man ikke gjør seg fortjent til det fordi man har en dårlig jobb eller er ufør.

Anonymkode: 6e22d...80c

Herregud.

Du minner meg om en incel jeg ble kjent med. Han hadde hørt at alle kvinner sendte nakenbilder på Snapchat. Men han fikk aldri noen nakenbilder. Altså hallo, du lever i en ganske alternativ virkelighet hvis du tror at det er fordi du er lavstatus at du ikke får kjæreste. Du har ikke de personlige egenskapene kvinner vil ha, det er der det ligger.

Du sier du er hyggelig, men er du egentlig det? De mennene jeg kjenner som oftest og inderlig beskriver seg selv som snille er ikke det, men de tror det...

Anonymkode: cddb5...156

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Herregud.

Du minner meg om en incel jeg ble kjent med. Han hadde hørt at alle kvinner sendte nakenbilder på Snapchat. Men han fikk aldri noen nakenbilder. Altså hallo, du lever i en ganske alternativ virkelighet hvis du tror at det er fordi du er lavstatus at du ikke får kjæreste. Du har ikke de personlige egenskapene kvinner vil ha, det er der det ligger.

Du sier du er hyggelig, men er du egentlig det? De mennene jeg kjenner som oftest og inderlig beskriver seg selv som snille er ikke det, men de tror det...

Anonymkode: cddb5...156

Poenget mitt med snapchat-greia forsvant. 🤣

Greia er at alle kvinner sendte ikke nakenbilder til alle menn, slik det virket som han incel duden trodde. Kvinner sender nakenbilder til menn de er interesserte i, eller til menn de vil ha oppmerksomhet fra. For å få slike bilder må du altså være en slik mann. Når du virkelig tror at alle damer sender nakenbilder til alle menn, så lever du i en veldig alternativ virkelighet.

Og mannfolk som ikke får seg dame mangler selvinnsikt. Det er mange damer som blir valgt bort også. Hadde incel-menn kommet seg ut av selvmedlidenhetsbobla si, senket kravene til en kjæreste, så hadde de har sjans.

Men når lavstatusmenn velger bort kvinner i sin egen liga og sikter mot stjernene så vil de ende opp alene. Bitre. Incel. Stakkarslige. Potensielt farlige.

TS, skjerp deg! 

Anonymkode: cddb5...156

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Herregud.

Du minner meg om en incel jeg ble kjent med. Han hadde hørt at alle kvinner sendte nakenbilder på Snapchat. Men han fikk aldri noen nakenbilder. Altså hallo, du lever i en ganske alternativ virkelighet hvis du tror at det er fordi du er lavstatus at du ikke får kjæreste. Du har ikke de personlige egenskapene kvinner vil ha, det er der det ligger.

Du sier du er hyggelig, men er du egentlig det? De mennene jeg kjenner som oftest og inderlig beskriver seg selv som snille er ikke det, men de tror det...

Anonymkode: cddb5...156

Hva vet du om mine personlige egenskaper utifra et innlegg som handler om tanker jeg aldri ellers utbroderer? Niks, nada.

Snill og snill. Jeg er normalt hyggelig mot andre mennesker. Men nå har alle lagt meg for hat her, så er ikke noen vits i at jeg skriver noe mer om det.

Anonymkode: 6e22d...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Hva vet du om mine personlige egenskaper utifra et innlegg som handler om tanker jeg aldri ellers utbroderer? Niks, nada.

Snill og snill. Jeg er normalt hyggelig mot andre mennesker. Men nå har alle lagt meg for hat her, så er ikke noen vits i at jeg skriver noe mer om det.

Anonymkode: 6e22d...80c

Alle har ikke lagt deg for hat, men reagerer forståelig nok på det du skriver om kvinner i HI.

Anonymkode: 6833c...b7e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velge og vrake? Nei ærlig talt. Jeg som kvinne kan ikke bare plukke en mann som om han var en løvetann. Mannen må jo velge meg også. Jeg blir forelsket som alle andre, og ønsker å være sammen med den jeg blir forelsket i. Han må ville ha meg også, og det er ikke alltid det går den veien. 

Anonymkode: 18e55...d45

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldokumentert forskning viser at kvinner vektlegger menns status og økonomi lang mer enn menn gjør andre veien.

– Kvinner tenner på status, mer enn det menn gjør. En av de tingene som gjør at menn er opptatt av å skaffe seg status, er for å skaffe seg dame, sier psykologiprofessor på NTNU.

Derfor vil en del menn falle mellom to stoler når kvinner får bedre økonomi enn dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Det som er viktig er vel hva det er for kvinner.

Lavstatus handler mest om økonomi. Er man uten utdanning og tjener godt, er man aktuell for damene. Fagbrev innenfor noe praktisk er bra, men ikke hvis det er snakk om omsorgsyrker.

Jeg begynner også å se at enkelte universitetsutdannelser begynner å bli lavstatus. Det å være lærer er et slikt yrke. Jeg vet selv om en mannlig lærer som fortalte at han hadde vært på en festlig anledning hvor det var mange mannlige leger. Han prøvde å få kontakt med damene der, men de var ikke interesserte da han sa han var lærer, og sa de var veldig opptatt av alle legene som var der. I tillegg ser denne mannlige læreren ganske bra ut.

Jeg har vært close på lærere, og har merket meg at mange menn der er single.

Anonymkode: 6e22d...80c

Det er vel ingen som sier noe sånt?

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er blant disse menne som får flere kull barn. Og jeg mener det bare er rett og rimelig at jeg som har jobbet hardt hele livet får som fortjent. Mens menn uten evner ikke lenger får noe bare fordi de er menn.

Endelig er vi kommet til en tid hvor det er innsats og personlighet som belønnes, og ikke medfødt kjønnsorgan.

Anonymkode: d129e...d2d

Flere kull barn er ikke akkurat noe som blir sett på som positivt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitat

Lavstatus handler mest om økonomi. Er man uten utdanning og tjener godt, er man aktuell for damene. Fagbrev innenfor noe praktisk er bra, men ikke hvis det er snakk om omsorgsyrker. 

Lege er også et omsorgsyrke. Henger nok igjen hos en del at yrket i gamle dager hadde status, høy lønn og forbundet med maskulin autoritet. I dag er legeyrket dominert av kvinner, en lønn som verken står i forhold til ugunstig arbeidstid eller ansvar, og de som ser på legeyrket som høystatus er mest kvinner som selv er i lavtlønnsgruppen.

 

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, visp skrev:
 

 

Flere kull barn er ikke akkurat noe som blir sett på som positivt.

Nei, men det sier noe om attraktiviteten.

Anonymkode: 6e22d...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Nei, men det sier noe om attraktiviteten.

Anonymkode: 6e22d...80c

Det gjør faktisk ikke det.  Dreier alt seg om attraktivitet for deg så kommer du til å bli veldig fastlåst. Attraktivitet for meg er ikke kun hvordan personen ser ut, men hvordan den personen får meg til å føle meg. Hvordan jeg har det sammen med han. Har man kun et behov for at omverden ser på ens partner som pen/kjekk så mangler man noe vesentlig. Det viktigste er hvordan man selv ser på sin partner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Liker dere at menn ikke får damer, eller er gode nok? At de blir ulykkelige og aldri får familie? Jeg har lest mange artikler som skriver det samme som jeg tenker; at mange menn blir vurdert som ikke gode nok. At det er en liten gruppe menn som alle damer vil ha, og at en liten gruppe menn gjerne får flere kull med unger.

Liker dere at dere har makt i partnermarkedet til å velge og vrake i menn?

Lavstatusmenn når som regel ikke opp, og forblir barnløse. Helt velfungerende i samfunnet, men tjener ikke nok og/eller ser ikke bra nok ut. Det handler ikke bare om uføre og arbeidsledige.

Jeg føler feminismen har blitt et hat mot menn, og at den liker å trykke mennene ned. Som en hevn for århundrer hvor menn har bestemt det meste.

Noen ganger når jeg leser meningene til kvinner, føler jeg at de ønsker meg død, siden jeg er lavstatus. Selv om mange kvinner er hyggelige mot meg, og jeg tross alt er en hyggelig person (dette er tanker jeg aldri utbroderer for noen), så er jeg liksom aldri aktuell som partner.

Jeg har forståelse for de menn som blir bitre på hvordan samfunnet er. Alle trenger kjærlighet, men det er akkurat som om man ikke gjør seg fortjent til det fordi man har en dårlig jobb eller er ufør.

Anonymkode: 6e22d...80c

Flere kull? At de får barn med mange forskjellige samtidig, eller oftere får tvillinger/trillinger? 

Anonymkode: 45003...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...