Gå til innhold

Barn 14 mnd får ikke prim, brunost ++


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikkedu er hysterisk. 

Jeg har aldri servert mitt barn prim,brunost, syltetøy osv... hvorfor skal jeg det? 

På brødskiva spiser hun leverpostei, makrell i tomat, egg eller gul ost. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.10.2018 den 21.24, Millimani skrev:
 

Du er hysterisk! Er du så livredd for at hun får det i barnehagen, hvorfor sende henne i barnehagen da? 😜 Du får forklare barnehagen hva du er så hysterisk for. Har du snakket med helsesøster eller kostholds-ekspert? 

Jeg har lært at prim og brunost er sunne pålegg. 

Pass på at du ikke får et sukkersykt barn. Ikke i form av diabetes, men i form av at de gangene hun får lov å spise sukker i store mengder vil bli en "hyperaktiv rakkerunge". 

For øvrig fikk min søster og jeg nugatti på brødskiva og nesquick ved siden av. Nesquicken var i H-melk. Hverken mamma eller pappa reagerte på det.

Wow...her har du misforstått en god del...

Du tror at prim og brunost er sunt?? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Rucula said:
 

Wow...her har du misforstått en god del...

Du tror at prim og brunost er sunt?? 

Lærte iallfall det på skolen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, October 20, 2018 den 21.11, Rucula skrev:
 

Jeg synes ikkedu er hysterisk. 

Jeg har aldri servert mitt barn prim,brunost, syltetøy osv... hvorfor skal jeg det? 

På brødskiva spiser hun leverpostei, makrell i tomat, egg eller gul ost. 

 

Er du så hysterisk at barna ikke får brunost, så burde de vel ikke få noe leverpostei, gulost eller andre pålegg heller da?

Anonymkode: 0549f...617

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Er du så hysterisk at barna ikke får brunost, så burde de vel ikke få noe leverpostei, gulost eller andre pålegg heller da?

Anonymkode: 0549f...617

Der er jeg faktisk enig, ihvertfall gulost. 

Anonymkode: 70c8c...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prim, brunost, hvitost, alle selvsagte pålegg som inneholdrr sjokolade og sukker syltetøy er utelukket. Hvilke har vi igjen da? 

Inkluderer vi halalbarn, så forsvinner plutselig salami, leverpostei, servelat. Ikke mye å velge mellom da gitt 

Anonymkode: b2943...72d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan gi beskjed ti barnhagen at du ikke ønsker at h*n skal få de nevnte produktene så skal de ta hensyn til det :) 

Endret av Jordbærkake34532
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Prim, brunost, hvitost, alle selvsagte pålegg som inneholdrr sjokolade og sukker syltetøy er utelukket. Hvilke har vi igjen da? 

Inkluderer vi halalbarn, så forsvinner plutselig salami, leverpostei, servelat. Ikke mye å velge mellom da gitt 

Anonymkode: b2943...72d

Makrell i tomat, smøreost (reke) og kaviar.

Anonymkode: 3af4a...2aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Rucula skrev:
 

Wow...her har du misforstått en god del...

Du tror at prim og brunost er sunt?? 

Det er vel kanskje heller dere sukker/fett hysteriske mødre som har misforstått om dere tror næringstett mat er farlig for småbarn. De trenger trenger 3 ganger så mye næring per kg kroppsvekt, kontra en voksen person og skal derfor f.eks ha mer fett enn voksne for å få plass til nok næring i kroppen sin. Hvis de liker prim og brunost er det virkelig ikke noe galt med det. 

Anonymkode: 3f421...c39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er vel kanskje heller dere sukker/fett hysteriske mødre som har misforstått om dere tror næringstett mat er farlig for småbarn. De trenger trenger 3 ganger så mye næring per kg kroppsvekt, kontra en voksen person og skal derfor f.eks ha mer fett enn voksne for å få plass til nok næring i kroppen sin. Hvis de liker prim og brunost er det virkelig ikke noe galt med det. 

Anonymkode: 3f421...c39

Nå var set ikke meg du siterte, men jeg ser helst at barnehagen unngår slike ting i hverdagen, nettopp fordi det er hverdag. Hvis barnehagen skulle servere slike ting, då er det jo lite margin igjen til å kunne kose seg i helgen. Det er helheten som teller og da ønsker jeg ikke at barnehagen skal gi de slike ting. 

Anonymkode: f82c2...a6d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er vel kanskje heller dere sukker/fett hysteriske mødre som har misforstått om dere tror næringstett mat er farlig for småbarn. De trenger trenger 3 ganger så mye næring per kg kroppsvekt, kontra en voksen person og skal derfor f.eks ha mer fett enn voksne for å få plass til nok næring i kroppen sin. Hvis de liker prim og brunost er det virkelig ikke noe galt med det. 

Anonymkode: 3f421...c39

Jeg gir barnet mitt mye fett jeg. Mye fet fisk blant annet. Ost, avokado også. Hun får ekte smør og olje i maten. 

Men jeg gidder ikke sitte å fore en ett åring på sukker. Sukker er ikke næring!

Endret av Rucula
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Er du så hysterisk at barna ikke får brunost, så burde de vel ikke få noe leverpostei, gulost eller andre pålegg heller da?

Anonymkode: 0549f...617

Atte hæ? 

Mitt barn får først og fremst ikke brunost fordi det er ingen i huset vårt som liker det. Jeg har aldri likt det. 

Jeg har aldri vært hysterisk. Jeg gir barnet mitt sunne og næringsrike pålegg som smaker godt. Prim er bare sukker, ikke smaker det godt heller

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2018 den 22.45, AnonymBruker skrev:
 

Er jeg «hysterisk» som ikke gir henne prim, brunost, yoghurt og syltetøy på grunn av sukkerinnhold?

Hun begynner snart i bhg. Håper ikke de serverer det der!

Anonymkode: a6f6e...5b9

Ikke hysterisk om det er snakk om til hverdags. Ingen trenger sukker! Og hvorfpr venne henne til å spise sånt i stedetfor heller å tilvenne henne sunn mat og heller tillate sukkerholdige ting en gang i blandt - i sosiale settingar som bursdager og felles måltid med andre i feriere og helger. 

Kjenner flere med barn som ikke visste hva snop var før de begynte på skolen og gikk i bursdagsselskap. De hadde lørdagskos og godt i form av hjemmelaga grovbakst, druer, nøtter, selvpoppa-popcorn osv men ikke ferdigmat og sånne ting. Ungen savner ikke det de ikke vet de går glipp av. Og det er nye enklere å lære dem sunne smaker nå enn å skulle lære dem å like sunn mat etter at de har fått sansen for søtsaker. Så nei.. Du er ikke hysterisk, men syntes det bør være plass til kake osv når det passer anledningen og når barnet selv etterspør feks smågodt på en lørdag. Men til hverdags... Hvorfpr servere sukker da? Det gir ingen gevinst helsemessig, økonomisk eller noe.

Men det sagt så finnes det jo en rekke yogurter og syltetøy uten sukker også. 🙂

Endret av Lill3My
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overhode ikke hysterisk!! Synes det er fantastisk å høre at du bryr deg :)

Anonymkode: def03...d00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...