Bokdamen Skrevet 15. oktober 2019 Forfatter #141 Del Skrevet 15. oktober 2019 11 timer siden, FruFiolett skrev: Hurra for Handmaid’s Tale! Har du sett langt? Jeg blir så glad hver gang jeg hører om flere som ser den serien, den er jo helt råååå! 👏🏼👏🏼 Men så slitsomt med sånne føtter da? Er det hele beinet liksom? Eller bare selve foten? Krysser fingrene for at det ikke blir så voldsomt plagsomt🤞🏼🤞🏼 Vi har spart på sesong 3, men nå gruer jeg meg allerede til den er over. Boken har vært høyt på favorittlisten min i mange år, så utrolig gøy at serien er så god 🙌 Det er selve foten som dovner, utrolig irriterende 😝 Hvis du skal gjøre noe praktisk i dag, kan jeg anbefale å høre foreldrerådets episode om fødsel nr 2 mens du gjør det. Hørte den på bussen i morges. Er litt ekstra sart i dag, så jeg begynte faktisk å gråte 😅 Men det var god lytting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 15. oktober 2019 #142 Del Skrevet 15. oktober 2019 32 minutter siden, Bokdamen skrev: Vi har spart på sesong 3, men nå gruer jeg meg allerede til den er over. Boken har vært høyt på favorittlisten min i mange år, så utrolig gøy at serien er så god 🙌 Det er selve foten som dovner, utrolig irriterende 😝 Hvis du skal gjøre noe praktisk i dag, kan jeg anbefale å høre foreldrerådets episode om fødsel nr 2 mens du gjør det. Hørte den på bussen i morges. Er litt ekstra sart i dag, så jeg begynte faktisk å gråte 😅 Men det var god lytting! Det kommer jo heldigvis en sesong 4, så det er jo bare å glede seg! 👏🏼👏🏼 Åh, takk for tips! Skal ut og kjøre litt for et par ærend etterpå, så da tar jeg den i bilen! 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 16. oktober 2019 Forfatter #143 Del Skrevet 16. oktober 2019 34+5 og høygravid 🙌 Feirer dagen med å være så trøtt at jeg må konsentrere meg for å holde munnen lukket 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 16. oktober 2019 #144 Del Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, Bokdamen skrev: 34+5 og høygravid 🙌 Feirer dagen med å være så trøtt at jeg må konsentrere meg for å holde munnen lukket 😂 Gratulerer 🤭 Nærmer seg permisjon for deg også nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 16. oktober 2019 #145 Del Skrevet 16. oktober 2019 3 timer siden, Bokdamen skrev: 34+5 og høygravid 🙌 Feirer dagen med å være så trøtt at jeg må konsentrere meg for å holde munnen lukket 😂 Herlig😂 Vanskelig å sove for tiden? 😴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 16. oktober 2019 Forfatter #146 Del Skrevet 16. oktober 2019 4 timer siden, Irisiri skrev: Herlig😂 Vanskelig å sove for tiden? 😴 Jeg sliter sånn med søvnen! Sover lett en time på dagtid og er stuptrøtt igjen når det begynner å nærme seg leggetid for mini. Men når jeg legger meg for kvelden kommer halsbrannen, jeg sliter med pusten og finner ikke stillingen. Og når jeg først sovner våkner jeg hele tiden og må tisse 😴 Greit nok jeg kommer til å bli vekket ofte når hun kommer; men jeg vil i det minste få sove skikkelig mellom slagene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 16. oktober 2019 #147 Del Skrevet 16. oktober 2019 Fryktelig slitsomt når man ikke får nok søvn. Får bare håpe at du får noen perioder med bedre søvn igjen i svangerskapet🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 18. oktober 2019 Forfatter #148 Del Skrevet 18. oktober 2019 35+0 Jobber 50% nå, og hadde tenkt å jobbe alle dager, men ta korte dager. Ble litt mer hektisk enn planlagt, så plutselig hadde jeg jobbet de timene jeg skulle for uken i går (og var helt skutt). Så jeg tok en hjemmedag i dag. Det var magisk å ikke skulle noe som helst 🤩 Eneste minuset er at de to ukene igjen til permisjon føles litt lenger 😉 Deilig å skulle ut i høstsolen for å hente i barnehagen og føle meg opplagt for første gang på veldig lenge 💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 20. oktober 2019 #149 Del Skrevet 20. oktober 2019 Så bra at du føler deg mer opplagt! 😃 Kjenner igjen den grusomme følelsen av unødvendig søvnmangel.. Når lille kommer har jo søvnmangelen en årsak, men nå føles det bare meningsløst 🤦🏻♀️ Håper du får tid til å hvile litt mer nå fremover 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 21. oktober 2019 Forfatter #150 Del Skrevet 21. oktober 2019 35+3 Nå er det 11 dager (og 9 arbeidsdager) igjen til permisjon og det kan ikke gå fort nok. Ser plutselig ut til å bli hektisk både denne og neste uke, og hverken kropp eller hjerne er helt med. Skulle egentlig ønske jeg kunne melde meg ut både på jobb og hjemme, men det funker dårlig 😝 Veldig gøy og litt skummelt å tenke på at dersom hun er like presis som sin bror, så er hun er om 5 uker. I så fall er vi på KK, hun er 2 timer gammel og helt perfekt 💞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 24. oktober 2019 Forfatter #151 Del Skrevet 24. oktober 2019 Beklager høy TMI faktor, men jeg er så lei underlivet mitt 😖 Har vært litt irritert hele svangerskapet, men nå tisser jeg hele tiden (spesielt om natten) og magen veksler mellom ultrahard og at jeg må på do NÅ. Noe som medfører tørking til den store gullmedaljen og enda mer irritasjon. Føler meg så sår at jeg ikke skjønner at en unge kan komme ut uten at alt revner 🙈😬 Skal til jordmor om en time, håper hun har noen tips i ermet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 24. oktober 2019 #152 Del Skrevet 24. oktober 2019 Håper jordmor hadde noen råd🤞 Hadde en periode med mye tørking/irritasjon selv, og måtte gå over til å bruke våtservietter en stund (som selvfølgelig ikke gikk i do)🙈 Orka bare ikke mer tørking med vanlig papir😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 24. oktober 2019 #153 Del Skrevet 24. oktober 2019 Huff, håper jordmor hadde gode tips! Jeg sliter generelt veldig med magen, så kjenner meg godt igjen i den sårheten 😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 25. oktober 2019 Forfatter #154 Del Skrevet 25. oktober 2019 Termin: 25.11 Hvor langt på vei: 36+0, 31 dager igjen, en uke til permisjon 💕 Formen: kynnere og vondt i skambeinet, halsbrann, sliten, dårlig søvn, restless legs, tung og tungpustet, tisser hele tiden. Heldigvis ingen vann i kroppen enn så lenge. Lei, men skal ikke klage for høyt, ingenting er alvorlig og alt går over. Matlyst: mett og får halsbrann av alt. Bare fysen på usunne ting, og ting som «hjelper» mot halsbrann: Litago, hvetebakst og grøt. Utenom til lunsj, det er dagens absolutte favorittmåltid, da går alt ned 😋 Vekt: opp 5.1 kg. Redd det sprekker nå på slutten siden jeg er sliten og gir etter for alt jeg har lyst på. Men hadde bare gått opp 300 g de siste 4 ukene, så kan jo håpe (jeg har for høy BMI i utgangspunktet og skal ikke opp mer enn nødvendig). Bevegelser og posisjon: hodet ned, rumpen mye oppe til høyre. Føles innimellom som om hun prøver å slå seg ut. Presser seg ofte opp under ribbeina. Veldig aktiv på kveld og begynnelsen av natten. Veldig stabilt mønster, aldri grunn til bekymring. Mye hikker Søvn: minimalt om natten. Finner bare ikke stillingen og magesyren er oppe i munnen... Hjelper ikke at storebror sover urolig for tiden og helst vil sove i midten hos oss. Den beste søvnen er egentlig om jeg får sovne igjen når gutta står opp 😴 Sex: samme som søvn, orker egentlig ikke tanken jeg er så trøtt og tung. Har bortimot 0 sexlyst, men sånn var det sist også, den kommer tilbake (så lenge jeg unngår hormonprevansjon) Neste kontroll: 38+0 Er hun som sin bror blir den siste kontroll 😅 Da skulle jeg på kontroll 40+3, men avlyste pga vannet hadde gått og han kom den dagen Handling/utstyr: mangler type bleier og litt ekstra kluter. Fikk beskjed av jordmor om å pakke fødebagen, så har til og med kjøpt noen nye amme bher og en supermyk bukse til meg til barsel. Pakkelisten er klar og alt vasket, så er vel bare å begynne å legge i en bag? Skrekkblandet fryd mtp ukene som kommer, men akkurat nå tenker jeg mest på permisjonen og å kunne legge fra meg jobben. Det blir en lang siste uke mtp alt som står på to do listen min før permisjon, og jeg er jo faktisk 50% sykemeldt (selv om det er vanskelig i praksis) Uken har vært tung og jeg har jobbet mer enn jeg burde, men dagen i dag skal brukes på sofaen 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 25. oktober 2019 #155 Del Skrevet 25. oktober 2019 Håper du får ei fin helg med masse ro! Endelig bare én uke igjen på jobb, jeg håper du har god tid til å avslutte dine oppgaver på en god måte. Spennende å se om også denne babyen bestemmer seg for å komme på termindatoen🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 25. oktober 2019 #156 Del Skrevet 25. oktober 2019 God helg 🥰 Håper du får slappet litt av i helga! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 27. oktober 2019 Forfatter #157 Del Skrevet 27. oktober 2019 Dette har vært en helt utrolig lang dag og er helt på felgen. I dag har jeg følt meg som en forferdelig mor og en dårlig kone. Endte opp med å gråte på do mens mannen laget middag, og mini hørte meg og kom og ga meg en klem og spurte om jeg hadde vondt. Følte meg ikke mindre dårlig da 😢💔 Fem arbeidsdager igjen til permisjon, og akkurat nå vet jeg ikke hvordan jeg skal komme meg til fredag. Skal jobbe 50 %, men har alt for mye jeg skulle ha gjort, og jeg vet ikke hva jeg evt skal velge bort. Jobber jeg for mye kommer ettermiddagene til å bli som i dag, og det har ikke jeg godt av mentalt. Kollegaene mine sier «tenk på deg selv, vi klarer oss», men så kommer de samme kollegene med nye oppgaver. Og ikke skal jeg ha vikar, så har ikke en konkret person som tar over det jeg ikke får gjort. Det blir en lang uke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irisiri Skrevet 27. oktober 2019 #158 Del Skrevet 27. oktober 2019 2 timer siden, Bokdamen skrev: Dette har vært en helt utrolig lang dag og er helt på felgen. I dag har jeg følt meg som en forferdelig mor og en dårlig kone. Endte opp med å gråte på do mens mannen laget middag, og mini hørte meg og kom og ga meg en klem og spurte om jeg hadde vondt. Følte meg ikke mindre dårlig da 😢💔 Fem arbeidsdager igjen til permisjon, og akkurat nå vet jeg ikke hvordan jeg skal komme meg til fredag. Skal jobbe 50 %, men har alt for mye jeg skulle ha gjort, og jeg vet ikke hva jeg evt skal velge bort. Jobber jeg for mye kommer ettermiddagene til å bli som i dag, og det har ikke jeg godt av mentalt. Kollegaene mine sier «tenk på deg selv, vi klarer oss», men så kommer de samme kollegene med nye oppgaver. Og ikke skal jeg ha vikar, så har ikke en konkret person som tar over det jeg ikke får gjort. Det blir en lang uke... Grr, det der irriterer meg så grenseløst. Ikke greit! Jeg vet det er vanskelig og at man får dårlig samvittighet - men da er det faktisk din oppgave å gi tydelig beskjed om at du ikke har mulighet til å ta nye arbeidsoppgaver. Evt. være klar på hva du da prioriterer bort av andre oppgaver. Er du ikke tydelig og sier ja til alt, så fortsetter de bare. Gjorde i alle fall den feilen selv, skal jo være så pliktoppfyllende.. Du skal i alle fall ikke jobbe ekstra når du er så sliten! Håper du klarer å sette deg selv først nå❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 27. oktober 2019 #159 Del Skrevet 27. oktober 2019 Du skriver at du bare jobber 50%, betyr det at du er 50% sykemeldt? For i så fall kan du jo prøve å trøste deg med at en lege oppriktig mener at du og knøttet trenger hvile! Skjønner godt at det er vanskelig, jeg kjente da jeg gikk i permisjon at jeg kanskje burde hatt meg en liten sykemelding de siste ukene selv - og når du har en liten hjemme som krever sitt også så må det være blytungt 😯 Kanskje du kan prøve denne uka å fortelle kollegaene dine at du dessverre ikke har anledning til å ta på deg mer, fordi du må fullføre oppgavene innen timene du skal jobbe? 🌸 De fleste tror jeg vil ha forståelse for det 🥰 Håper uka går fort! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter #160 Del Skrevet 29. oktober 2019 Tre dager igjen til permisjon og det er en fantastisk følelse 🙌 Fikk til en grei løsning på jobb der jeg gikk gitt videre en del oppgaver, og jeg har brukt dagen på å gjøre klart til at noen andre tar over sakene mine. Der jeg ikke klarte å få ned pulsen og var veldig stresset på mandag, gikk jeg hjem tidlig med begynnende ro i kroppen i dag. Håper den trenden fortsetter i morgen 🤞🤞 Har snakket med legen om at jeg burde ta influensavaksinen, og skal prøve å få gjort det i morgen (de har drop in). Har blitt skikkelig forkjølet (såpass at jeg blir andpusten av å spise), så fikk en liten tupp i ræven for å få det gjort. Har hatt to veldig koselige ettermiddager på rad med guttene mine, så jeg har det egentlig ganske bra akkurat nå 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå