Gå til innhold

Gåten Orderud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært interessant om du og andre skriver om hva dere tenker om attentatene. Hva var hensikten med attentatene, dersom det var meningen at ingen skulle bli fysisk skadet av attentatene?

Anonymkode: d551b...45b

Det er en spekulasjon å påstå at ingen skulle bli fysisk skadet av attentatene. Med så mye planegging og så stor risiko for å bli oppdaget, i og mellom alle blokkene på Skillebekk, bare for å skremme er absurd.

Det må være mange andre måter å skremme på, uten å ta særlig risiko.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 hours ago, grds said:

Nei det er ikke de to ved hytta, jeg har bare tatt med litt av artikkelen pga. opphavsrett. Dette er fra 13. juni.

Jeg fant en artikkel (papiravis) om at politiet brukte en taktikk om å gå til aksjon på fredager, fordi at man ikke trengte å fremstille personene for en domstol før neste virkedag. I mellomtiden kunne man holde dem i varetekt og utføre avhør. Tydeligvis uten advokater også. Skal finne igjen den artikkelen

Romerikes Blad, 10. juni 1999:

" Flere personer
Slik saken ser ut i dag kan politiet komme til å sikte minst to personer for dråpene eller befatning med disse, får Romerikes Blad opplyst fra en politikilde."

[...]

"Etterforskningsleder Danielsson [...] avviser konsekvent å kommentere tidsskjemaet politiet jobber etter: - Vi bruker
den tida som er nødvendig, slår han fast.

Fredag
Det er imidlertid ingen hemmelighet at politiet ofte aksjonerer på fredager. Forklaringen er enkel: Ingenav domstolene på Romerike er åpne i helgen, Dermed kan etterforskerne holde en siktet bak lås og slå i inntil tre døgn,uten at en dommer har gjennomgatt saken og vurdert Bevisene. Til sammenlikning må politiet legge saken fram for forhørsretten dagen etter hvis pågripelsen skjer en hvilken som helst annen hverdag."

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Simpson said:

Det er en spekulasjon å påstå at ingen skulle bli fysisk skadet av attentatene. Med så mye planegging og så stor risiko for å bli oppdaget, i og mellom alle blokkene på Skillebekk, bare for å skremme er absurd.

Det må være mange andre måter å skremme på, uten å ta særlig risiko.

 

 

Jeg blir ikke helt klok på attentatene, det virker helt forskrudd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Simpson skrev:

Det er en spekulasjon å påstå at ingen skulle bli fysisk skadet av attentatene. Med så mye planegging og så stor risiko for å bli oppdaget, i og mellom alle blokkene på Skillebekk, bare for å skremme er absurd.

Det må være mange andre måter å skremme på, uten å ta særlig risiko.

 

 

Takk for svar! :) Jeg har ikke påstått noe. Jeg skrev dersom. Jeg tror heller ikke at attentatene var for å skremme.

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk! :) Jeg har ikke lest så mye egentlig. Noen artikler har jeg bare skummet gjennom. De fleste artiklene jeg har linket til, har jeg funnet på google rett før jeg postet linker til de i innlegg.

Angående veskens innhold:

1) Kniven: En venn av AOP sa at kniven var AOP's "livsforsikring".
2) Smykkene: Ingen drar med seg smykker en dagstur eller ved et kort overnattingsbesøk, uten grunn. Da er det lett å tenke at hun var redd for innbrudd i leilligheten sin. Men det kan selvfølgelig være andre årsaker til at smykkene var i vesken, som f.eks det samme som står under punkt 3) Pengene.
3) Pengene: Flere har stusset på at hun hadde et stort beløp i kontanter i vesken. Og dette er ikke noe jeg spekulerer i. Det kan, som noen andre skrev, ha vært grunnet at hun måtte være forberedt på å reise på kort varsel. Det samme kan være årsak til at hun hadde smykkene sine i vesken.

Jeg har ingen klare teorier om hva som skjedde i forbindelse med attentatene og trippeldrapet, eller hvem som planla og hvem som utførte attentatene og trippeldrapet eller hva som var motivet/motivene til den/de involverte.

Men noen involverte seg selv av en eller annen grunn. 

Anonymkode: d551b...45b

Jeg spurte hva du trodde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! :) Jeg har ikke påstått noe. Jeg skrev dersom. Jeg tror heller ikke at attentatene var for å skremme.

Anonymkode: d551b...45b

Takk for svar. Du tror ikke attentatene var for å skremme. Skal prøve å huske det. Jeg sliter med dårlig hukommelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Simpson skrev:

Takk for svar. Du tror ikke attentatene var for å skremme. Skal prøve å huske det. Jeg sliter med dårlig hukommelse.

Hvis det var kun for å skremme; hva oppnådde eventuelt vedkommende ved å eventuelt skremme? 
Noen liker jo å skremme folk. Men det virker usannsynlig for meg at det er det som er saken her. 

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen eventuelt ha hatt et ønske om å greie å skremme noen i den bygården til å flytte, enten fordi de selv hadde et ønske om å kjøpe en bolig der eller av en annen grunn?

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym72 skrev:

Enig i at det høres merkelig ut. Kan hende det er feilinformasjon ute og går, enten fra journalistens side eller fra politiet sin kommunikasjon med mediene. 

Sønnen til PP var ganske bestemt på at AOP/PP hadde tryglet om at overvåkningskameraet skulle bli stående.  Han var rasende på Killengren fordi hun sto fram i mediene og hevdet at AOP/PP hadde vært enig med politiet i at sikkerhetsforanstaltningene rundt dem kunne fjernes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen eventuelt ha hatt et ønske om å greie å skremme noen i den bygården til å flytte, enten fordi de selv hadde et ønske om å kjøpe en bolig der eller av en annen grunn?

Anonymkode: d551b...45b

Ja hvorfor ikke. Tør jeg foreslå Christian Ringnes. Eller Eivind Hellstrøm. Har du forslag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Simpson skrev:

Ja hvorfor ikke.  Har du forslag?

Jeg har ingen forslag. Jeg tenker heller ikke at den eventuelle "skremmeren" flyttet dit selv. Jeg stiller spørsmål for å prøve å finne teorier. Derfor hadde det vært fint om dere vil være med på en "brainstorming" for å finne mulige årsaker til ting. Og det å finne mulige årsaker er i seg selv ikke spekulasjoner vel?

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen forslag. Jeg tenker heller ikke at den eventuelle "skremmeren" flyttet dit selv. Jeg stiller spørsmål for å prøve å finne teorier. Derfor hadde det vært fint om dere vil være med på en "brainstorming" for å finne mulige årsaker til ting. Og det å finne mulige årsaker er i seg selv ikke spekulasjoner vel?

Anonymkode: d551b...45b

Det kan ha vært en eiendomsmegler, ute etter provisjon?

Det kan være at den som utførte gassattentatet, plasserte beholderen i feil etasje. Mao at det var noen i etasjen over eller under som skulle drepes ?

Bilattentatet er vel AOP som som kunne stå bak, for å få igjen på forsikringen? Bilen så litt slitt ut. Det kunne være en forklaring at noen i nabolaget ville ha parkeringsplassen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Dagbladets kilder, kan blodprøvene som politiet tok av P og V's hunder like mye ha vært gjort som et ledd i å avkrefte en eventuell mistanke mot ekteparet i attentatsakene som det motsatte. https://www.dagbladet.no/nyheter/hundehar-knyttes-til-attentatforsokene/65574998

Anonymkode: d551b...45b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis det var kun for å skremme; hva oppnådde eventuelt vedkommende ved å eventuelt skremme? 
Noen liker jo å skremme folk. Men det virker usannsynlig for meg at det er det som er saken her. 

Anonymkode: d551b...45b

Nå tror jeg man er på jordet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen forslag. Jeg tenker heller ikke at den eventuelle "skremmeren" flyttet dit selv. Jeg stiller spørsmål for å prøve å finne teorier. Derfor hadde det vært fint om dere vil være med på en "brainstorming" for å finne mulige årsaker til ting. Og det å finne mulige årsaker er i seg selv ikke spekulasjoner vel?

Anonymkode: d551b...45b

Jeg har sett "skremmeren" i et TV-program. Han hadde trønderdialekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Simpson said:

Det kan være at den som utførte gassattentatet, plasserte beholderen i feil etasje

Tviler på det, men ekteparet Paust sa i media etter dynamittattentatet at de mente det kunne være feil bil, fordi det var flere lignende biler i samme gate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, grds skrev:

Nå tror jeg man er på jordet.

Takk for svar :) Er jeg på jordet? Du har sikkert rett :) Jeg er nysgjerrig på eventuelle teorier rundt planleggeren av attentatene, alt etter hva som var årsaken.
 

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge Dagbladets kilder, kan blodprøvene som politiet tok av P og V's hunder like mye ha vært gjort som et ledd i å avkrefte en eventuell mistanke mot ekteparet i attentatsakene som det motsatte. https://www.dagbladet.no/nyheter/hundehar-knyttes-til-attentatforsokene/65574998

Anonymkode: d551b...45b

Du må ikke forvirre oss, vi som var helt overbevist om at politiet er bad guys her og vil klistre alt mulig og umulig på Peren og Veroen. 

Anonymkode: 5e7b2...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Takk for svar :) Er jeg på jordet? Du har sikkert rett :) Jeg er nysgjerrig på eventuelle teorier rundt planleggeren av attentatene, alt etter hva som var årsaken.

Jeg sliter veldig med det. En av de vanskelige nøttene. Men jeg tror KK er involvert

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...