Gå til innhold

Gåten Orderud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20 timer siden, Anonym72 skrev:

Jeg har alltid trodd at hun ville ha kontanter tilgjengelig i tilfelle hun måtte flykte på kort varsel. 

Om hun ikke kan bruke bankkort på en tid er jo 10.000,kr veldig lite.  Da må det finnes hjelpere .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Dressing skrev:

Dette er etter min mening et slag under beltestedet.  

Du er ganske ny her på KG, vi ringrevene har fulgt med lenge og det har vært mye rart presentert. 

Anonymkode: 5e7b2...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det samme mener jeg om Veronica, det er ikke bare vitneuttalelsene om henne. 

KK har beviselig kjent til drapene fordi hun har fortalt detaljer om drapene som ikke hadde blitt offentliggjort enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme mener jeg om Veronica, det er ikke bare vitneuttalelsene om henne. 

Anonymkode: 5e7b2...957

Uttalelsene om VO går mye på synsing i motsetning til KK. KK har tegnet kårboligen og forklart i detalj hvordan drapene ble gjennomført. Det eneste KK ikke har forklart er hvor hun kvittet seg med våpnene etterpå, og hvordan/hvor hun destruerte beskyttelsesutstyret......minus en sokk hun mistet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er ganske ny her på KG, vi ringrevene har fulgt med lenge og det har vært mye rart presentert.

Det får så være.  Jeg presenterer mitt syn på hva som er akseptabelt i en diskusjon.  Snøen som falt i fjor - du vet ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

1 minutt siden, grds skrev:

KK har beviselig kjent til drapene fordi hun har fortalt detaljer om drapene som ikke hadde blitt offentliggjort enda.

Fortalt til hvem da? 

Anonymkode: 5e7b2...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Simpson skrev:

Uttalelsene om VO går mye på synsing i motsetning til KK. KK har tegnet kårboligen og forklart i detalj hvordan drapene ble gjennomført. Det eneste KK ikke har forklart er hvor hun kvittet seg med våpnene etterpå, og hvordan/hvor hun destruerte beskyttelsesutstyret......minus en sokk hun mistet.

Det du kommer med er akkurat like mye synsing. 

Anonymkode: 5e7b2...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, grds skrev:

I politiavhør.

Men da er det jo fryktelig rart at hun ikke ble siktet for drapene da? 

 

Anonymkode: 5e7b2...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det du kommer med er akkurat like mye synsing. 

Anonymkode: 5e7b2...957

Det er KK's politiforklaringer som hun gjentok i retten. Støttet av LG¨s politiforklaringer og hva han sa i retten på enkelte punkter.

DEt blir håpløst å diskutere med deg, når du ikke tar hensyn til fakta. Jeg har forstått du ikke liker VO. Det var mange i media som beskrev henne som ond og hjernen bak alt. Men det gikk på synsing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da er det jo fryktelig rart at hun ikke ble siktet for drapene da? 

 

Anonymkode: 5e7b2...957

Helt enig og meget merkelig. Fakta er at statsadvokaten tok ut siktelse mot KK og LG i første omgang. De mente grunnlaget for å sikte VO og PO var for tynt. KK's forklaringer gjorde at alle ble siktet senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, grds said:

Da Per og Veronica ble pågrepet i juni 1999, måtte politiet prøve varetektsfengslingen for en domstol. Herredsretten avviste varetektsfengslingen fordi de mente bevisene viste at det var mindre sannsynlig at de hadde noe med drapene å gjøre. Dette skal ha kommet som et stort tilbakeslag for etterforskerne. I mellomtiden skal de ha jobbet på spreng for å fremskaffe nye bevis før varetekten skulle vurderes av lagmannsretten. Disse nye saksdokumentene ble hemmeligholdt overfor advokatene. Samtidig gjorde politiet en del strategiske lekkasjer til media for å søke støtte for sin sak. Jeg lurer på om bl.a. bompengekvitteringen var blant disse nye bevisene som dukket opp i denne perioden

Rettelse

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Simpson skrev:

Det er KK's politiforklaringer som hun gjentok i retten. Støttet av LG¨s politiforklaringer og hva han sa i retten på enkelte punkter.

DEt blir håpløst å diskutere med deg, når du ikke tar hensyn til fakta. Jeg har forstått du ikke liker VO. Det var mange i media som beskrev henne som ond og hjernen bak alt. Men det gikk på synsing.

☺️ Fakta er saken er vel at politiet fant nok indisier til å sikte de fire og dermed ble de tilslutt dømt. Dyktige forsvarere klarte ikke å overbevise noen om at de var uskyldige, men dere får bare fortsette.

Jeg kjenner ikke Veronica, og at noen kaller henne ond det får stå for deres regning. Jeg har aldri kalt henne ond. Men er overbevist om at hun og Per skjøt og drepte de tre, og mener at de var hjernen bak begge to. Jeg tror de fikk nok, og var i en veldig presset situasjon. 

Anonymkode: 5e7b2...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Simpson skrev:

Helt enig og meget merkelig. Fakta er at statsadvokaten tok ut siktelse mot KK og LG i første omgang. De mente grunnlaget for å sikte VO og PO var for tynt. KK's forklaringer gjorde at alle ble siktet senere.

Det er ikke helt så enkelt som du vil ha det til. En av årsakene var at de regnet med at KK og LG ville åpne slusene og fortelle mye mer om kun de to ble siktet. 

Anonymkode: 5e7b2...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@grds Angående ditt spørsmål her om nye bevis. Jeg finner ikke noe om bevis, men om vitneopplysninger om kalosjer og parkering:

 Etter uker i rettssalen med fokus på KK er de nye og oppsiktsvekkende vitneopplysningene og politiets teorier med på å trekke ekteparet PO og VO inn i sentrum av saken igjenhttps://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8wwegG/jakter-paa-pers-kalosjer

 

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

☺️ Fakta er saken er vel at politiet fant nok indisier til å sikte de fire og dermed ble de tilslutt dømt. Dyktige forsvarere klarte ikke å overbevise noen om at de var uskyldige, men dere får bare fortsette.

Jeg kjenner ikke Veronica, og at noen kaller henne ond det får stå for deres regning. Jeg har aldri kalt henne ond. Men er overbevist om at hun og Per skjøt og drepte de tre, og mener at de var hjernen bak begge to. Jeg tror de fikk nok, og var i en veldig presset situasjon. 

Anonymkode: 5e7b2...957

Jeg tror KK står bak begge attentatene og alle drapene. Jeg tror hun var alene om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

@grds Angående ditt spørsmål her om nye bevis. Jeg finner ikke noe om bevis, men om vitneopplysninger om kalosjer og parkering:

 Etter uker i rettssalen med fokus på KK er de nye og oppsiktsvekkende vitneopplysningene og politiets teorier med på å trekke ekteparet PO og VO inn i sentrum av saken igjenhttps://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8wwegG/jakter-paa-pers-kalosjer

 

Anonymkode: d551b...45b

Hei 45b, takk for svar! Jeg tenkte på den veldig tidlige perioden juni 1999. Man har først ikke nok bevis til å varetektsfengsle, så noen timer etter har man det. Hva var det som dukket opp der og da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Simpson skrev:

Jeg tror KK står bak begge attentatene og alle drapene. Jeg tror hun var alene om det.

Flink dame som klarer alt det helt alene i amfetaminrus 😊

Anonymkode: 5e7b2...957

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke helt så enkelt som du vil ha det til. En av årsakene var at de regnet med at KK og LG ville åpne slusene og fortelle mye mer om kun de to ble siktet. 

Anonymkode: 5e7b2...957

Nå spekulerer du igjen. Les tidslinjen i Orderudsaken på nettsiden til Sandberg. Der får du en grei oversikt om du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...