AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8081 Del Skrevet 6. januar 2019 Intervju med PO Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8082 Del Skrevet 6. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Våpenfunn ved Lutvann Dagbladet skriver i dag at et av politiets med konkrete tips som nå har kommet inn, gjelder er våpenfunn ved Lutvann. Noen som har opplysninger om dette? Anonymkode: 24286...b78 Her står det jo, fra artikkel publisert i dag: " et våpen som ble funnet på Lutvann. Spørsmålet om hvorvidt dette kan knyttes til trippeldrapet i kårboligen på Orderud gård, står fremdeles åpent. Arbeidet med å spore opp hvilke opplysninger politiet sitter på om våpenet, er allerede i gang"https://www.dagbladet.no/nyheter/har-fatt-opplysninger-som-vi-tar-hoyst-alvorlig/70624523 Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8083 Del Skrevet 6. januar 2019 Etter dokumentarserien: De har også fått inn flere titalls tips, men bare et fåtall av dem inneholder ny informasjon som kan være av verdi for saken i dag. Etterforskningsleder Andreas Lund forteller at de har gjennomgått alle de tipsene som de har fått inn. Også ved tips vedr observasjoner av biler som noen mener kan knyttes til saken, sjekker de bilregister og liknende så godt det lar seg gjøre. (Ikke sitat) https://www.dagbladet.no/nyheter/har-fatt-opplysninger-som-vi-tar-hoyst-alvorlig/70624523 Anonymkode: d551b...45b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 6. januar 2019 #8084 Del Skrevet 6. januar 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Intervju med PO Anonymkode: d551b...45b har han noensinne i et intervju snakket om foreldrene og søsteren? han har ingen teori om hvem det kan være, men jeg har aldri sett at han har sagt at han er overrasket/sjokkert over hvordan noen kunne være så kalde å drepe to eldre mennesker. Nå er han en ganske lukket type som antagelig ikke liker å snakke om følelser foran kamera. Så mulig det er derfor han i de intervjuene jeg har sett aldri har tenkt høyt om at foreldrene hans ble drept. Ingenting av verdi er tatt så at det er enten et personlig motiv eller så var det Anne som var hovedmotivet. Jeg tenker at man ofte skal tenke over det som IKKE blir sagt også. Folk reagerer forskjellig og det er skummelt å ta utgangspunkt i sine egne reaksjoner. Jeg synes likevel det er spesielt at han aldri nevner foreldrene og søsteren. Man hører jo ofte de som har mistet pårørende i drap uttrykke at de skylder ofrene å finne den skyldige, at de aldri vil gi opp å finne den som står bak osv. I intervjuene med Per er det helt fraværende. Og det får meg til å lure på om det ikke blir nevnt nettopp fordi han vet hvem som står bak. Endret 6. januar 2019 av miss spjåk 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8085 Del Skrevet 6. januar 2019 1 minutt siden, miss spjåk skrev: har han noensinne i et intervju snakket om foreldrene og søsteren? han har ingen teori om hvem det kan være, men jeg har aldri sett at han har sagt at han er overrasket/sjokkert over hvordan noen kunne være så kalde å drepe to eldre mennesker. Nå er han en ganske lukket type som antagelig ikke liker å snakke om følelser foran kamera. Så mulig det er derfor han i de intervjuene jeg har sett aldri har tenkt høyt om at foreldrene hans ble drept. Ingenting av verdi er tatt så at det er enten et personlig motiv eller så var det Anne som var hovedmotivet. Jeg tenker at man ofte skal tenke over det som IKKE blir sagt også. Folk reagerer forskjellig og det er skummelt å ta utgangspunkt i sine egne reaksjoner. Jeg synes likevel det er spesielt at han aldri nevner foreldrene og søsteren. Takk for tilbakemelding om dine tanker! 😊 PO har jo i ett intervju (husker ikke hvilket) formidlet sin fortvilelse over å at hans foreldre ble drept og fortvilelse over at han ble mistenkt for å ha drept foreldrene sine. (Jeg husker ikke ordrett hva han sa). Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8086 Del Skrevet 6. januar 2019 6 minutter siden, miss spjåk skrev: han har ingen teori om hvem det kan være PO svarte vel i et (eller flere?) av intervjuene at han har tanker/teorier om hvem som sto bak drapene, men at det ikke er noe som han ønsker å formidle om. Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8087 Del Skrevet 6. januar 2019 Kanskje PO heller ikke KAN si noe i intervju om hvem han har teori om, av hensyn til Sandbergs arbeid. Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8088 Del Skrevet 6. januar 2019 15 minutter siden, miss spjåk skrev: det får meg til å lure på om det ikke blir nevnt nettopp fordi han vet hvem som står bak. Tenker du på at han eventuelt vet hvem som står bak fordi noen har fortalt han om det, eller at han eventuelt vet hvem som står bak fordi det eventuelt finnes bevis på hvem som står bak? Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8089 Del Skrevet 6. januar 2019 Hvis noen har fortalt PO om hvem som står bak: Hva om dette er en person som har kommet med grove trusler til PO, slik at han ikke kan gå ut med hvem det er? Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 6. januar 2019 #8090 Del Skrevet 6. januar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje PO heller ikke KAN si noe i intervju om hvem han har teori om, av hensyn til Sandbergs arbeid. Anonymkode: d551b...45b nei det var heller ikke det som var poenget mitt. Det er ikke sikkert jeg hadde hatt noen mistanker eller teorier om hvem som hadde drept min familie om det hadde skjedd meg. Men jeg hadde nok sagt at jeg syntes det var sykt at et menneske kunne være så kynisk at de drepte to gamle mennesker osv. Og kanskje noe om at det å bo tett ved får meg til å tenke på foreldrene mine og søsteren min, savn osv. Men som sagt, det hadde vært min reaksjon. Per er nok mer privat. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 6. januar 2019 #8091 Del Skrevet 6. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis noen har fortalt PO om hvem som står bak: Hva om dette er en person som har kommet med grove trusler til PO, slik at han ikke kan gå ut med hvem det er? Anonymkode: d551b...45b om du hadde fått sikker informasjon om hvem som drepte familien din, hadde du ikke gikk informasjonen til politiet og isåfall bedt om beskyttelse? Hadde jeg hatt spesifikk informasjon som politiet kunne etterforske hadde jeg flyttet på hemmelig adresse, dratt til utlandet etc, alt for å kunne løse drapet på min familie. Det virker litt søkt at han har blitt truet til taushet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8092 Del Skrevet 6. januar 2019 1 minutt siden, miss spjåk skrev: nei det var heller ikke det som var poenget mitt. Det er ikke sikkert jeg hadde hatt noen mistanker eller teorier om hvem som hadde drept min familie om det hadde skjedd meg. Men jeg hadde nok sagt at jeg syntes det var sykt at et menneske kunne være så kynisk at de drepte to gamle mennesker osv. Og kanskje noe om at det å bo tett ved får meg til å tenke på foreldrene mine og søsteren min, savn osv. Men som sagt, det hadde vært min reaksjon. Per er nok mer privat. Jeg forstår. Beklager at jeg misforsto. Ja, jeg synes at det virker som at Per ikke har så lett for å snakke om alle de tunge tankene og følelsene. Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8093 Del Skrevet 6. januar 2019 1 minutt siden, miss spjåk skrev: om du hadde fått sikker informasjon om hvem som drepte familien din, hadde du ikke gikk informasjonen til politiet og isåfall bedt om beskyttelse? Hadde jeg hatt spesifikk informasjon som politiet kunne etterforske hadde jeg flyttet på hemmelig adresse, dratt til utlandet etc, alt for å kunne løse drapet på min familie. Det virker litt søkt at han har blitt truet til taushet. Jo, det du skriver høres fornuftig ut. Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 6. januar 2019 #8094 Del Skrevet 6. januar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du på at han eventuelt vet hvem som står bak fordi noen har fortalt han om det, eller at han eventuelt vet hvem som står bak fordi det eventuelt finnes bevis på hvem som står bak? Anonymkode: d551b...45b Jeg trodde du visste hvem jeg trodde sto bak iom at jeg har skrevet det mange ganger her inne og vi har snakket endel sammen 😉 jeg tror han visste at foreldrene skulle bli drept i forkant, han var der da de planla. Jeg er imidlertid ikke helt overbevist om at han var så aktiv deltager i planleggingen, det tror jeg en viss dominant person var. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8095 Del Skrevet 6. januar 2019 1 minutt siden, miss spjåk skrev: Jeg trodde du visste hvem jeg trodde sto bak iom at jeg har skrevet det mange ganger her inne og vi har snakket endel sammen 😉 jeg tror han visste at foreldrene skulle bli drept i forkant, han var der da de planla. Jeg er imidlertid ikke helt overbevist om at han var så aktiv deltager i planleggingen, det tror jeg en viss dominant person var. Aha 😊 Takk for svar! 😊 Beklager at jeg fremdeles er noe glemsk. Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8096 Del Skrevet 6. januar 2019 3 minutter siden, miss spjåk skrev: Jeg trodde du visste hvem jeg trodde sto bak iom at jeg har skrevet det mange ganger her inne og vi har snakket endel sammen 😉 jeg tror han visste at foreldrene skulle bli drept i forkant, han var der da de planla. Jeg er imidlertid ikke helt overbevist om at han var så aktiv deltager i planleggingen, det tror jeg en viss dominant person var. Det er fint å snakke med deg igjen 🌹 Beklager at det tok så lang tid før jeg svarte. Det ble en lang juleferie på meg. Det blir spennende å følge med på nyhetene om våpenfunnet; hvis det har med trippeldrapet å gjøre, og gjenopptakelsessaken, og eventuelt nye spor (etter tips som har kommet inn, i følge artikkelen) som kanskje kan gi svar. Anonymkode: d551b...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8097 Del Skrevet 6. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aha 😊 Takk for svar! 😊 Beklager at jeg fremdeles er noe glemsk. Anonymkode: d551b...45b 😄 har skjønt det hehe. Er superglemsk selv. Mange å forholde seg til her og du har jo vært i tråden lenge så lett å blande nickene. Anonymkode: 5392e...a06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8098 Del Skrevet 6. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 😄 har skjønt det hehe. Er superglemsk selv. Mange å forholde seg til her og du har jo vært i tråden lenge så lett å blande nickene. Anonymkode: 5392e...a06 Jeg har ikke fått inntrykk av at du er glemsk. Jeg blander ikke nickene. Men jeg har rett og slett vanskelig for å huske ting som jeg burde ha husket 😊 Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8099 Del Skrevet 6. januar 2019 De diskuterer ganske heftig på vgd fremdeles, og noen av de har noen "saftige" teorier 😁 Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8100 Del Skrevet 6. januar 2019 Her er det ei som skriver at hun oppfatter POs følelsesspråk som svært begrenset, og hun beskriver han som om han har mangel på språk og at han er kortfattet i beskrivelsene sine. Hun skriver også om hans formidlingsevne. https://morgenbladet.no/ideer/2018/12/se-orderud-forklare-seg-i-retten-er-pa-flere-mater-smertefullt Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå