Anonym72 Skrevet 19. februar 2019 #8541 Del Skrevet 19. februar 2019 Nå tror jeg ikke Per og Veronica skaffet våpen, men her er en alternativ teori dersom de følte seg presset til å bestille våpen: Det må i så fall vært for å beskytte seg selv. Det hadde heller ikke vært så merkelig all den tid søsteren til Per hadde blitt utsatt for to attentatforsøk.. og kanskje det hadde skjedd merkelige ting på gården? Når det skjer et trippeldrap året etter er det jo ikke helt usannsynlig at noen har spanet på gården før drapene skjedde. La oss følge denne tankegangen videre: Dersom de skaffet våpen for egen beskyttelse kan det vel heller ikke utelukkes at Lars hentet disse våpnene da det angivelige våpenbyttet skjedde? Kanskje Kristin trengte våpnene og maste på Lars om å hente dem? Og det kan være Kristin ble presset fra noen i det kriminelle miljøet til å hjelpe til med å likvidere Anne Orderud Paust. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dressing Skrevet 19. februar 2019 #8542 Del Skrevet 19. februar 2019 1 minutt siden, Anonym72 skrev: Det var nok bare å føye seg for politiets del. Samme dag gikk de jo ut med at de hadde et motiv, og da følte de jo seg sikker på at de visste hva som hadde skjedd. Det er noe som stinker her. Ja, jeg tror dessverre det er sant. Men hva er det POT på død og liv må skjule ? Vi hører jo en av forsvarerne si at de aldri var inne på tanken om at de ikke hadde alle opplysningene i saken. De hadde sin erfaring fra en tid da det var åpenhet om alt i samfunnet. Nå var Norge presset inn som deltaker i en borgerkrig i Europa. Jeg synes ikke bare at det stinker, jeg synes det er skremmende hvis krefter som ikke engang ministerne vet om kan drive et kynisk spill hvor de ofrer mennesker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #8543 Del Skrevet 19. februar 2019 2 timer siden, grds skrev: Jeg har gått gjennom det meste av mediedekning av attentatene i avisene Aftenposten, VG, Dagbladet, Romerikes Blad. En ting jeg la merke til var at politiet gikk ut og sa at de stusset over det totale fravær av tips i saken. Ingen hadde hverken hørt eller sett noe som helst, noe de så på som veldig uvanlig. Men jeg tror uansett ikke noe særlig på iscenesettelses-teorien. Det er en del tekniske bevis som kan knytte KK til attentatene. Takk for svar og opplysninger! Det ene attentatet var ca kl 5 på morgenen, om jeg husker rett. Kanskje alle naboer sov på det tidspunktet og at det var årsak til at ingen hadde hørt eller sett noe? Men jeg er enig i at det er rart. Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #8544 Del Skrevet 19. februar 2019 1 time siden, grds skrev: Husker ikke. Ang. AOPs veske. Her står det at den inneholdt kniv, en lommebok, smykker, penger og avtalebok. Her (riktignok et partsinnlegg) står det at den inneholdt "14.000 i kontanter, en filofax, alt hun eier av smykker, og en stor kniv" Det er også merkelig å ta med seg mange smykker på en reise som skal være kortvarig. Kan hun ha vært redd for innbrudd i leilligheten sin? Hun hadde angst under bilturen til foreldrene den fredagen, sto det i en artikkel. Hvis det hadde vært PO hun var redd for, så hadde hun vel ikke reist til Orderud på det tidspunktet? Jeg tenker at det kan ha vært noen helt andre hun fryktet. Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym72 Skrevet 19. februar 2019 #8545 Del Skrevet 19. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis det hadde vært PO hun var redd for, så hadde hun vel ikke reist til Orderud på det tidspunktet? Jeg tenker at det kan ha vært noen helt andre hun fryktet. Hun var neppe redd for Per. Da hadde hun antakeligvis spurt Kristian om å låne hagla hans og hatt den tilgjengelig under senga, om hun i det hele tatt hadde reist til Orderud gård? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym72 Skrevet 19. februar 2019 #8546 Del Skrevet 19. februar 2019 Om hun var redd for Per måtte hun vel ha fryktet et nytt attentatforsøk på gården. Men om hun fryktet andre kan hun ha trodd at hun var tryggere på Orderud enn i byen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #8547 Del Skrevet 19. februar 2019 1 minutt siden, Anonym72 skrev: Om hun var redd for Per måtte hun vel ha fryktet et nytt attentatforsøk på gården. Men om hun fryktet andre kan hun ha trodd at hun var tryggere på Orderud enn i byen. Enig. Det er tragisk at politibeskyttelsen ble opphevet. Hvor mange dager før trippeldrapet ble politibeskyttelsen opphevet? Hvem hadde tilgang til informasjon om dette? Var dette noe som ble opplyst om i media? Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #8548 Del Skrevet 19. februar 2019 Jeg fant det her @Anonym72 - Sikkerhetstiltakene ble stort sett opphevet i mars 1999, men også etter det tidspunktet var det tett kontakt mellom ekteparet og Oslo politidistrikt når det gjaldt sikkerhetsspørsmål https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wEe8gd/politibeskyttelsen-opphevet-kort-tid-foer-drapet Anonymkode: d551b...45b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym72 Skrevet 19. februar 2019 #8549 Del Skrevet 19. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er tragisk at politibeskyttelsen ble opphevet. Det er dypt tragisk, ja. En totalt uforståelig vurdering av politiet. Anne følte seg ikke trygg og ville ha politibeskyttelse, med god grunn. Hadde politiet gjort jobben sin her hadde vi neppe diskutert Orderudsaken i dag. Ingen hadde antakeligvis blitt drept. Foreldrene hadde blitt spart og Per og Veronica hadde sluppet å bli utsatt for justismord. Det er bare tragisk på så mange måter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #8550 Del Skrevet 19. februar 2019 ekteparet var helt innforstått med det som ble gjort av endringer underveis. Ekteparet ønsket ikke at politiet gjorde mer enn det de gjorde, sier Killengreen. (fra samme artikkel). Jeg synes at det er rart at PP og AOP ikke ønsket at politiet gjorde mer enn de gjorde. Var ekteparet enig i at politibeskyttelsen skulle avsluttes? Det stemmer dårlig med at AOP hadde angst, da jeg tenker at hun da muligens ville ønsket å ha politibeskyttelse fremdeles. Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dressing Skrevet 19. februar 2019 #8551 Del Skrevet 19. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her (riktignok et partsinnlegg) står det at den inneholdt "14.000 i kontanter, en filofax, alt hun eier av smykker, og en stor kniv" Jeg tror jeg har lest om kontantene et annet sted. For denne venneforeningsiden kan jeg ikke huske å ha besøkt. Om hun er redd for innbrudd hjemme kan jo det forklare at hun har med smykker, en bankboks ville vel vært mer nærliggende. Men jeg skjønner ikke hvorfor hun har en slik kontantsum i vesken. Har hun fått dem av faren, skal hun kjøpe noe privat eller betale noen privat ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym72 Skrevet 19. februar 2019 #8552 Del Skrevet 19. februar 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes at det er rart at PP og AOP ikke ønsket at politiet gjorde mer enn de gjorde. Var ekteparet enig i at politibeskyttelsen skulle avsluttes? Det stemmer dårlig med at AOP hadde angst, da jeg tenker at hun da muligens ville ønsket å ha politibeskyttelse fremdeles. Enig i at det høres merkelig ut. Kan hende det er feilinformasjon ute og går, enten fra journalistens side eller fra politiet sin kommunikasjon med mediene. Endret 19. februar 2019 av Anonym72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #8553 Del Skrevet 19. februar 2019 3 minutter siden, Dressing skrev: Jeg tror jeg har lest om kontantene et annet sted. For denne venneforeningsiden kan jeg ikke huske å ha besøkt. Om hun er redd for innbrudd hjemme kan jo det forklare at hun har med smykker, en bankboks ville vel vært mer nærliggende. Men jeg skjønner ikke hvorfor hun har en slik kontantsum i vesken. Har hun fått dem av faren, skal hun kjøpe noe privat eller betale noen privat ? Jeg synes også at det er uvanlig å ha så mye i kontanter. "«Kniven var Annes private livsforsikring». Venn av Anne Orderud Paust. Etter det VG kjenner til, skiller kniven seg klart ut i forhold til eiendelene den lå sammen med; en lommebok, smykker, penger og Anne Orderud Pausts avtalebok." https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Onn4kk/anne-bar-vaapen-da-drapene-skjedde Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #8554 Del Skrevet 19. februar 2019 @Dressing Det kan hende at det var penger hun hadde fått tilbakebetalt fra sine foreldre. KO hadde også en safe. Jeg vet ikke hva han lagret i denne safen. Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym72 Skrevet 19. februar 2019 #8555 Del Skrevet 19. februar 2019 6 minutter siden, Dressing said: Men jeg skjønner ikke hvorfor hun har en slik kontantsum i vesken. Jeg har alltid trodd at hun ville ha kontanter tilgjengelig i tilfelle hun måtte flykte på kort varsel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #8556 Del Skrevet 19. februar 2019 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/L00vKJ/doedsfrykt-i-hemmelig-notat?utm_content=recirculation-matrix&utm_source=5VV1pE Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym72 Skrevet 19. februar 2019 #8557 Del Skrevet 19. februar 2019 Det siste sitatet i artikkelen viser at Anne var innstilt på å komme til en løsning som begge parter kunne leve med. Jeg tror Kristian også ønsket å komme til et forlik og få fred og forsoning i familien. Jeg kan virkelig ikke fatte at gårdstvisten skal være et drapsmotiv med de forliksforhandlingene som foregikk i ukene og dagene før drapene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #8558 Del Skrevet 19. februar 2019 "Veronica Orderuds forsvarer Frode Sulland kom med harde anklager mot politiet for manglende vilje til å etterforske alternative scenarier i trippeldrapssaken." https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/PdaWJ/Sulland-anklager-politiet ------- "Ekteparet Orderud manipulerte Kristin Kirkemo Haukeland, og brukte sønnen for å få henne med på drapsplanlegging. Det sa hennes forsvarer Tor Kjærvik i sin prosedyre om straffeutmålingen."https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/BxOgE/--Manipulert-av-ekteparet Dette reagerer jeg på. Kan en forsvarer bare si slikt som dette, uten å ha bevis for det?! Anonymkode: d551b...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #8559 Del Skrevet 19. februar 2019 2 minutter siden, Anonym72 skrev: Det siste sitatet i artikkelen viser at Anne var innstilt på å komme til en løsning som begge parter kunne leve med. Jeg tror Kristian også ønsket å komme til et forlik og få fred og forsoning i familien. Jeg kan virkelig ikke fatte at gårdstvisten skal være et drapsmotiv med de forliksforhandlingene som foregikk i ukene og dagene før drapene. Jeg tenker også at gårdskonflikten aldri var noe drapsmotiv. Anonymkode: d551b...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #8560 Del Skrevet 19. februar 2019 "Aktoratet mener også det er bevist at alle fire drev drapsplanlegging etter at de øvrige gjestene forlot selskapet." "Aktoratet: Det er bevist at Lars Grønnerød natt til 3. april kjørte fra Oslo til Sørumsand med ett formål for øyet; etter lang tids masing fra ekteparet bytte en revolver med en av de to pistolene Orderud-paret hadde fått av Kristin Kirkemo Haukeland lille julaften."https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3jjoGL/slaass-om-tvilerne?utm_content=recirculation-matrix&utm_source=0EE5ag Jeg fatter ikke at de kunne si at det var bevist? Anonymkode: d551b...45b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå