Gå til innhold

Gåten Orderud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Simpson skrev:

Norske fengsler har fasiliteter som besøksrom og sikkert hobbyrom, bibliotek, treningsrom m.v.

Jeg tror Dagbladet tok feil da de kalte det besøksrom. I en artikkel står det at hun har 2 rom i fengselet og at hun dyrket sin interesse for kunstmaling i sitt "ekstrarom". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KK er den eneste utenom LG som beviselig hadde tilgang til begge våpnene brukt til drapene. Politiet mente det kunne være en eller to gjerningsmenn. Hvis det var en, var det KK?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Dressing skrev:

"Ca. 10-15 millioner er hva han måtte investert om gården skulle blitt drivbar igjen (med over hundre dyr, i kombinasjon melkekyr, ammekyr og ungdyr) ifølge mitt kjennskap til tilsvarende oppgraderte gårdsbruk i mitt nærområde. Man trenger MYE pågangsmot for å starte et slikt prosjekt."

Når vi snakker om penger.  Jeg så at en person hadde kommentert mitt innlegg om avskrivninger på VGD.  Dette var en av de selvsikre som bare vet - uten kunnskap !  Han klarte faktisk å påstå at med noen hundretusen i avskrivninger i året ville både overskudd og formue innrapportert til ligningsvesenet vokse;)   Da snakker vi dyp regnskapsforståelse ;) 

Både Anne og Kristian hadde tanker om hvordan de skal unngå/minimere beskatning ved overdragelse av gården og arven til Anne.  Jeg tror nok Per har vært like ivrig i å få skattbar inntekt redusert i ligningen og at ligningen ikke behøver fortelle noe som helst.

Personen har også snakket om en professor ved landbrukshøgskolen på Ås som har dømt Pers bruk nord og ned.  Det hadde vært fint å få navnet på denne professoren i ????  landbruksøkonomi?  , regnskapene han bygger denne dommen på og når han avsa denne dommen  Var det før eller etter at Per var fengslet?

Samme person påsto at næringsdrivende med null skattbar inntekt var på konkursens rand... Hvor har han vært når debatten har gått om behovet for formueskatt pga disse nullskatteyterne ?

Idag har jeg lest at verdens rikeste mann er nullskatteyter.

PS! Den samme personens romantisering av Kristians låvesilo som visstnok nærmest bør stå til " Dovre faller."

Nei, Kristians gamle silo inne på låven  duger nok ikke på et moderne bruk i 2019.  I Siloer av den typen jeg kjenner til måtte faktisk en person stå nede i siloen å fordele grasset , mens en annen heiv ned grasset.  Veldig tungt arbeide.  Uansett løsning på silo;  Den som ikke har observert det må ta seg en tur på landsbygda der det  er melkekyr på automatiserte gårdsbruk.  De siloene du ser der ligner fabrikksiloer i blinkende metall . Det er heldigvis ingen sjanse for å putte gårdkjerringa oppi den til fordeling av grass 🤯

Det ser litt stakkarslig ut å sutre på Kvinneguiden om at en person på VG debatt er uenig med deg der.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Simpson skrev:

Men som Cappelen fikk KK tydeligvis handlingsrom av politi, fengsels- og rettsvesen. Blant de kjente tilfellene er samtalen(e) hun fikk med LG. Hvis hun som Cappelen fikk ukentlige fremstillinger for diverse, samt fri tilgang til telefoni under soningen. Det er egentlig absurd at de tyngste kriminelle, får slike soningsforhold. De er tydeligvis store stjerner og har høy status.

Ja hun forteller om 4 ukentlige besøk i uken til Dagbladet.  Faren og kone 2 ganger, sønn 1 gang og ektemann 1 gang. 

Samtalen med LG var jo absolutt noe politiet fikk nytte av, det var da hun fikk overbevist LG om at han måtte støtte hennes framstilling av hva som hadde skjedd og som vel hele saken bygger på.

Jeg har inntrykk av at de tyngste sakene, med størst medieoppmerksomhet blir så prestisjefyllte for politiet at det er en fare for rettssikkerheten.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frida skrev:

Det ser litt stakkarslig ut å sutre på Kvinneguiden om at en person på VG debatt er uenig med deg der.  

Ja, selvfølgelig.  Å sutre er jo kvinners vis.

Å være høye på seg selv og å uttale seg skråsikkert om ting man ikke har peiling på derimot.... Det er VGD-gutta det.

Orker dem ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Dressing skrev:

Jeg tror Dagbladet tok feil da de kalte det besøksrom. I en artikkel står det at hun har 2 rom i fengselet og at hun dyrket sin interesse for kunstmaling i sitt "ekstrarom". 

KK skrev dessuten en bok. Ekstrarommet ble sannsynligvis også brukt til skrivestue.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Simpson skrev:

KK skrev dessuten en bok. Ekstrarommet ble sannsynligvis også brukt til skrivestue.

Så hun skrev boken mens hun sonet? Det visste jeg ikke. Takk for opplysningen :)  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frida skrev:

Så hun skrev boken mens hun sonet? Det visste jeg ikke. Takk for opplysningen :)  

Medforfatter Myklebust fra Drammens Tidene var hver onsdag i nesten et år og hjalp KK med boken i Drammen fengsel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Simpson skrev:

KK er den eneste utenom LG som beviselig hadde tilgang til begge våpnene brukt til drapene. Politiet mente det kunne være en eller to gjerningsmenn. Hvis det var en, var det KK?

Jeg tror KK var involvert med den x-jugoslaviske mafiaen i Oslo på en måte som ikke lenger var bekvemt for henne i 1998 og fremover. Truslene florerte jo i øst og vest fra denne gruppen på denne tiden.  Leste en wikipedia artikkel idag (link fra fjøsbonden 1.side VGD) der en teori var at  2 navngitte personer  fra balkan hadde fått hjelp til å finne boligen og deretter utført drapene. 

Jeg kan se for meg at KK kan være hjelperen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Frida skrev:

Mener du jeg må registrere meg på VGD  fordi noen har kommentert mine innlegg på kvinneguiden på VGD.

Jeg tror nesten ikke du kan være kvinne. Så dårlig logikk er det stort sett menn som innehar 

Endret av Dressing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Dressing skrev:

Jeg tror KK var involvert med den x-jugoslaviske mafiaen i Oslo på en måte som ikke lenger var bekvemt for henne i 1998 og fremover. Truslene florerte jo i øst og vest fra denne gruppen på denne tiden.  Leste en wikipedia artikkel idag (link fra fjøsbonden 1.side VGD) der en teori var at  2 navngitte personer  fra balkan hadde fått hjelp til å finne boligen og deretter utført drapene. 

Interessant! Har du link til artikkelen, og har Sandberg også fått denne informasjonen?

Og begge de oransje sokkene; den ene som ble sett ved Fjellet og den andre som ble funnet på bakken noen meter fra kårboligen, kan begge ha hengt i busker/trær, og ha vært plassert der for å vise vei (for noen som ikke var kjent i området) fra Fjellet til Kårboligen.

Anonymkode: d551b...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dressing skrev:

I mange kjente drapssaker blir den enkle løsningen ikke akseptert; som at Christer Pettersson drepte Palme, Lee H. Oswald drepte JFK. Andre eksempler på at det er en drapsmann er f.eks. drapene på Lennon og Anna Lindh, hvor morderne blir observert og avslørt ( avslører seg selv ).  KK forsøkte beviselig å få med noen. Hvis hun ikke greide det, kunne hun ha gjort drapene selv. KK har tilgang til våpnene, samt hele oppskriften på utførelsen.  Hun kunne gjennomført dette selv, så enkelt som det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he. Morsomt med sokkespor du..

Det er altså registrert en blond kvinne som parkerte midt på natta ca. 10 minutters gange fra kårboligen. Mannen ble vekket av katten og så kvinnen komme tilbake et par timer senere. Hun hadde blondt hår som rakk midt i mellom øreflipp og skulder.  Det passer med parykken som ble funnet i et skur hos Kristins far. 

Da mannen så bildet av Kristin synes han hun lignet på personen han hadde sett.

Politiet interesserte seg ikke for mannens observasjoner.  De hadde los på gårdskonflikten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Dressing skrev:

He, he. Morsomt med sokkespor du..

Det er altså registrert en blond kvinne som parkerte midt på natta ca. 10 minutters gange fra kårboligen. Mannen ble vekket av katten og så kvinnen komme tilbake et par timer senere. Hun hadde blondt hår som rakk midt i mellom øreflipp og skulder.  Det passer med parykken som ble funnet i et skur hos Kristins far. 

Da mannen så bildet av Kristin synes han hun lignet på personen han hadde sett.

Politiet interesserte seg ikke for mannens observasjoner.  De hadde los på gårdskonflikten.

Ja, hva tenker du om sokkene? :) Det er i alle fall den eneste årsaken jeg kan komme på for at sokker ble funnet eller sett nøyaktig på disse to stedene. Noen få meter fra baksiden av  kårboligen (like ved den stien som går til Fjellet), og noen få meter fra huset på Fjellet. Førstnevnte sokk som ble funnet på bakken (men var tørr), tenker jeg at kan ha hengt i et tre før den eventuelt falt ned fra dette eventuelle treet. Sokker som er oransje med hvite striper er jo noe som vil være lett å få øye på for den som skal finne veien i et terreng som han/hun er ukjent i. Det kan også hende at det var gjerningspersonen selv som eventuelt plasserte disse sokkene på de to stedene på dagtid, for å lettere finne veien til stien mellom Fjellet og Kårboligen på natten.

Jeg tenker at det er sjanse for at Kristin vet mye som hun ikke har fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Simpson skrev:

Jeg vet ikke om politiet har påstått at det toppen var 2 personer i kårboligen.  De har jo kun funnet spor etter en sko, omtalt som bevist å være brukt av dame fordi den var str. 40.  Jeg stiller meg litt undrende til det.  Jeg tror det selv blandt etniske nordmenn finnes menn som kan få trykket foten ned i str. 40, for ikke å snakke om menn fra andre etniske grupper.

Etter hva jeg har forstått har politiet konkludert med at om sokker utenpå sko har blitt brukt  av en person nr. 2 og denne ikke har tråkket i blod så er det umulig å finne spor fra denne.  Det må jo bety at man ikke kan utelukke at enda flere sokkepersoner har vært til stede.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitne(r) hadde lagt merke  til en slik sokk som var noen få meter fra huset Fjellet noen dager før trippeldrapet. Hvis min teori stemmer, kan vedkommende eventuelt ha plassert en eller to sokker ved hver sin ende av stien i god tid før trippeldrapet, og kanskje også hatt noen øvelsesturer på den strekningen på stien for å lett finne frem i mørket senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hva tenker du om sokkene? :) Det er i alle fall den eneste årsaken jeg kan komme på for at sokker ble funnet eller sett nøyaktig på disse to stedene. Noen få meter fra baksiden av  kårboligen (like ved den stien som går til Fjellet), og noen få meter fra huset på Fjellet. Førstnevnte sokk som ble funnet på bakken (men var tørr), tenker jeg at kan ha hengt i et tre før den eventuelt falt ned fra dette eventuelle treet. Sokker som er oransje med hvite striper er jo noe som vil være lett å få øye på for den som skal finne veien i et terreng som han/hun er ukjent i. Det kan også hende at det var gjerningspersonen selv som eventuelt plasserte disse sokkene på de to stedene på dagtid, for å lettere finne veien til stien mellom Fjellet og Kårboligen på natten.

Jeg tenker at det er sjanse for at Kristin vet mye som hun ikke har fortalt.

Jeg synes du kompliserer og konspirerer for mye. Det kan være en enklere løsning er svaret. Svært dårlig politi- og etterforskningsarbeide og mye flaks ( lang tid mellom drap og oppdagelsen, regn ) gjorde at saken ikke ble oppklart .

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dressing skrev:

Jeg vet ikke om politiet har påstått at det toppen var 2 personer i kårboligen.  De har jo kun funnet spor etter en sko, omtalt som bevist å være brukt av dame fordi den var str. 40.  Jeg stiller meg litt undrende til det.  Jeg tror det selv blandt etniske nordmenn finnes menn som kan få trykket foten ned i str. 40, for ikke å snakke om menn fra andre etniske grupper.

Etter hva jeg har forstått har politiet konkludert med at om sokker utenpå sko har blitt brukt  av en person nr. 2 og denne ikke har tråkket i blod så er det umulig å finne spor fra denne.  Det må jo bety at man ikke kan utelukke at enda flere sokkepersoner har vært til stede.

Ja, og etterforskere testet selv med samme type sokk (tørr) utenpå sko, og da ble det ikke avgitt synlige avtrykk på gulvet.

De vage  fotsporavtrykkene (som ble funnet bl.a. inne på foreldrenes soverom), har det ikke kommet frem hvordan ble laget. Men jeg tenker at fuktige sokker muligens kan avgi vage fotsporavtrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Simpson skrev:

Jeg synes du kompliserer og konspirerer for mye. Det kan være en enklere løsning er svaret. Svært dårlig politi- og etterforskningsarbeide og mye flaks ( lang tid mellom drap og oppdagelsen, regn ) gjorde at saken ikke ble oppklart .

Ok :) Takk for tilbakemelding! :) Jeg tenker nok for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Dressing skrev:

Mener du jeg må registrere meg på VGD  fordi noen har kommentert mine innlegg på kvinneguiden på VGD.

Jeg tror nesten ikke du kan være kvinne. Så dårlig logikk er det stort sett menn som innehar 

Dette skrev du:

"Når vi snakker om penger.  Jeg så at en person hadde kommentert mitt innlegg om avskrivninger på VGD. "

Ser du ikke selv at det er lett å tolke dette som at ditt innlegg faktisk sto på VGD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...