Gjest Saul Skrevet 20. oktober 2018 #701 Del Skrevet 20. oktober 2018 16 minutter siden, pøbelsara skrev: Det er vel ikke bare for deg. Det er jo to forskjellige ord med ulik betydning. Empati er evne til innlevelse og medfølelse, sympati betyr velvilje. Sånn cirka - i følge https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=sympati&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Se der ja, til og med definisjon. Grunnen til at jeg nevnte det var at jeg spurte om empati og @Kollontaj svarte om sympati. (Da er jeg ferdig med avsporingen (og tråden)). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. oktober 2018 #702 Del Skrevet 20. oktober 2018 16 minutter siden, Saul skrev: Se der ja, til og med definisjon. Grunnen til at jeg nevnte det var at jeg spurte om empati og @Kollontaj svarte om sympati. (Da er jeg ferdig med avsporingen (og tråden)). Da må du lese igjen, jeg skrev empati. I mitt neste svar skrev jeg sympati. Figure it out. 🙄 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #703 Del Skrevet 20. oktober 2018 56 minutter siden, Saul skrev: Jeg har bare fått med meg ett svar som omhandler empati og medmenneskelighet. Alt det andre er gjentakelse av det som er skrevet tidligere. Akkurat som jeg gjentar meg selv. Men du har rett - jeg er ikke sånn kjempeinteressert i dette. Litt tidsfordriv på en lørdag. Det er den konklusjonen jeg kommer til også. Selv om jeg skjønner vi er i mindretall i denne tråden. For meg er det også forskjell på sympati og empati. Jeg har liten sympati for kjeltringer og uærlige mennesker. Men det er svært få jeg ikke har et snev av empati for (da er det snakk om typer som Anders Behring Breivik). Jeg har ingen sympati eller empati over en blogger som truer de som kommer med kritikk. Når bloggere hetser alle som kommer med et kritisk spørsmål på deres blogg eller fb-side, så må man faktisk reagere. Ja, noen mennesker skriver ting man ikke burde skrive på rampelyset, men flertallet skriver fordi de ikke kan skrive til bloggeren selv, da de da blir truet og latterliggjort. Og for å sette fokus på hvor uetiske mange av bloggerene er. Selv skriver jeg sjeldent noe noen steder.Men merker jo at etter en blogger ringer og truet en person, ringte til og med arbeidsgiver å jugde, ja da må vi alle faktisk sette ned foten. Anonymkode: a2744...f3d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 20. oktober 2018 #704 Del Skrevet 20. oktober 2018 Nå vet jeg ikke hva slags kritikk bloggere blir utsatt for siden jeg ikke leser eller bryr meg om blogg\bloggere. Men når det kommer til kritikk på generelt basis vil jeg si at all saklig kritikk er lov slik jeg ser det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #705 Del Skrevet 21. oktober 2018 På 20.10.2018 den 10.26, AnonymBruker skrev: Ok fint. Du kommer inn i diskusjonen etter at den var steindød og ferdig, argumenterer som om ingenting har blitt skrevet av noen her på 35 sider, får ingen svar, og konkluderer med at det er fordi du har rett. Gratulerer, du vant. Anonymkode: d79cc...f96 Spar deg. Anonymkode: 62de6...e12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 22. oktober 2018 #706 Del Skrevet 22. oktober 2018 Jeg er så glad for at denne debatten ble flyttet til skråblikk ... Det har virkelig hevet kvaliteten. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #707 Del Skrevet 22. oktober 2018 Fremdeles helt vilt med saklig konstruktiv kritikk. Anonymkode: 54691...500 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 22. oktober 2018 #708 Del Skrevet 22. oktober 2018 Hvilken tråd er dette? Slik som dette ville ikke fått stå i de trådene jeg frekventerer. Rapporter! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #709 Del Skrevet 22. oktober 2018 4 minutter siden, pøbelsara skrev: Hvilken tråd er dette? Slik som dette ville ikke fått stå i de trådene jeg frekventerer. Rapporter! Det står jo slik i en del tråder. Og ja det er skrevet motsvar i tråden. Slike motsvar får stort samme svar som mange her gir. Eller ikke noe svar. Og det fortsetter og fortsetter. " Jeg skal ikke stå til rette for det andre skriver og saklig konstruktiv kritikk må bloggeren tåle og de utleverer livet sitt på bloggen selv blablabla" Anonymkode: 54691...500 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 22. oktober 2018 #710 Del Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det står jo slik i en del tråder. Og ja det er skrevet motsvar i tråden. Slike motsvar får stort samme svar som mange her gir. Eller ikke noe svar. Og det fortsetter og fortsetter. " Jeg skal ikke stå til rette for det andre skriver og saklig konstruktiv kritikk må bloggeren tåle og de utleverer livet sitt på bloggen selv blablabla" Anonymkode: 54691...500 Men rapporterer du til mod? Det er jo merkverdig at det er så ulik praksis for moderering i forumet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #711 Del Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det står jo slik i en del tråder. Og ja det er skrevet motsvar i tråden. Slike motsvar får stort samme svar som mange her gir. Eller ikke noe svar. Og det fortsetter og fortsetter. " Jeg skal ikke stå til rette for det andre skriver og saklig konstruktiv kritikk må bloggeren tåle og de utleverer livet sitt på bloggen selv blablabla" Anonymkode: 54691...500 Det står ikke slikt i "en del tråder", nei, dette står (fant jeg ut etter å ha lett litt) på siste side i Villa Paprika-tråden. Det viser igjen hvor absurd det er å føre denne debatten på Skråblikk. Hvis du ønsker å klage på modereringen i Villa Paprika-tråden rapporterer du disse innleggene med gode begrunnelser, evt sender en lang mail til @HanneMari Egmont der du argumenterer for at tråden må skjules og gjennomgås grundig. Du kan ikke generalisere disse svarene fra VP-tråden og gi ansvaret for dem til hvem som helst som frekventerer andre tråder på samme underforum, og fører helt andre debatter. Det er ulike kulturer og terskler for hva man poster i de ulike trådene på Rampelys, og ikke minst er det ulike kulturer for hva som rapporteres. Dette har faktisk blitt dokumentert ved at innlegg ryddet fra noen tråder er blitt postet på nytt i andre tråder, der de har fått stå. Flere av brukerne som har blitt æreskjelt i denne tråden har faktisk reist denne problemstillingen på Ris og ros (der denne tråden burde vært postet og debatten ført, med moderator, av brukere med nick. Alle som poster på Rampelys kan ikke gjøres ansvarlige for alt alle gjør i alle trådene, og de som selv følger/leser en spesifikk tråd må selv ta medansvar for å rapportere, og sende PMer til moderator/forumsledelse om det ikke nytter. Anonymkode: d79cc...f96 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #712 Del Skrevet 22. oktober 2018 PS, forresten: På hvilke andre underforum gir man samtlige brukere et slikt kollektivt, udifferensiert ansvar for alt som postes i andre tråder? Skal brukere som debatterer visse saker i nyhetsbildet på Aktuelle saker stilles til ansvar for alt rasistisk gørr mot innvandring som postes i andre tråder på samme underforum, feks? Anonymkode: d79cc...f96 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #713 Del Skrevet 22. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: PS, forresten: På hvilke andre underforum gir man samtlige brukere et slikt kollektivt, udifferensiert ansvar for alt som postes i andre tråder? Skal brukere som debatterer visse saker i nyhetsbildet på Aktuelle saker stilles til ansvar for alt rasistisk gørr mot innvandring som postes i andre tråder på samme underforum, feks? Anonymkode: d79cc...f96 Det handler ikke om at man selv er ansvarlig for hva andre skriver, men at man bør være bevisst egen rolle i det store bildet. At dette nå er så omfattende at det kan diskuteres og om det i seg selv er større og mer kritikkverdig enn det bloggerne gjør, og om det er noe man ønsker å være en del av. Anonymkode: 36c8c...1eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #714 Del Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fremdeles helt vilt med saklig konstruktiv kritikk. Anonymkode: 54691...500 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står ikke slikt i "en del tråder", nei, dette står (fant jeg ut etter å ha lett litt) på siste side i Villa Paprika-tråden. Det viser igjen hvor absurd det er å føre denne debatten på Skråblikk. Hvis du ønsker å klage på modereringen i Villa Paprika-tråden rapporterer du disse innleggene med gode begrunnelser, evt sender en lang mail til @HanneMari Egmont der du argumenterer for at tråden må skjules og gjennomgås grundig. Du kan ikke generalisere disse svarene fra VP-tråden og gi ansvaret for dem til hvem som helst som frekventerer andre tråder på samme underforum, og fører helt andre debatter. Det er ulike kulturer og terskler for hva man poster i de ulike trådene på Rampelys, og ikke minst er det ulike kulturer for hva som rapporteres. Dette har faktisk blitt dokumentert ved at innlegg ryddet fra noen tråder er blitt postet på nytt i andre tråder, der de har fått stå. Flere av brukerne som har blitt æreskjelt i denne tråden har faktisk reist denne problemstillingen på Ris og ros (der denne tråden burde vært postet og debatten ført, med moderator, av brukere med nick. Alle som poster på Rampelys kan ikke gjøres ansvarlige for alt alle gjør i alle trådene, og de som selv følger/leser en spesifikk tråd må selv ta medansvar for å rapportere, og sende PMer til moderator/forumsledelse om det ikke nytter. Anonymkode: d79cc...f96 Anonymkode: d79cc...f96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #715 Del Skrevet 22. oktober 2018 Bloggere er offentlige personer, og ikke bare det, men disse som tjener penger på bloggingen gjør seg selv samtidig også til et foretak. Da mener jeg man må tåle kritikk på lik linje med andre foretak. Men på samme måte som man ikke kaller eieren av Rema 1000 for en hore pga ett eller annet, kaller man ikke bloggere for horer pga ett eller annet heller. Folk som kritiserer burde holde seg saklig, men dette mener jeg altså at bloggere må tåle. Anonymkode: bbb0b...75a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 22. oktober 2018 #716 Del Skrevet 22. oktober 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om at man selv er ansvarlig for hva andre skriver, men at man bør være bevisst egen rolle i det store bildet. At dette nå er så omfattende at det kan diskuteres og om det i seg selv er større og mer kritikkverdig enn det bloggerne gjør, og om det er noe man ønsker å være en del av. Anonymkode: 36c8c...1eb Så du mener at siden andre er usaklige, så skal jeg avstå fra berettiget kritikk? Gjelder det andre temaer i samfunnsdebatten også -eller bare some-debatten? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #717 Del Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det står ikke slikt i "en del tråder", nei, dette står (fant jeg ut etter å ha lett litt) på siste side i Villa Paprika-tråden. Det viser igjen hvor absurd det er å føre denne debatten på Skråblikk. Hvis du ønsker å klage på modereringen i Villa Paprika-tråden rapporterer du disse innleggene med gode begrunnelser, evt sender en lang mail til @HanneMari Egmont der du argumenterer for at tråden må skjules og gjennomgås grundig. Du kan ikke generalisere disse svarene fra VP-tråden og gi ansvaret for dem til hvem som helst som frekventerer andre tråder på samme underforum, og fører helt andre debatter. Det er ulike kulturer og terskler for hva man poster i de ulike trådene på Rampelys, og ikke minst er det ulike kulturer for hva som rapporteres. Dette har faktisk blitt dokumentert ved at innlegg ryddet fra noen tråder er blitt postet på nytt i andre tråder, der de har fått stå. Flere av brukerne som har blitt æreskjelt i denne tråden har faktisk reist denne problemstillingen på Ris og ros (der denne tråden burde vært postet og debatten ført, med moderator, av brukere med nick. Alle som poster på Rampelys kan ikke gjøres ansvarlige for alt alle gjør i alle trådene, og de som selv følger/leser en spesifikk tråd må selv ta medansvar for å rapportere, og sende PMer til moderator/forumsledelse om det ikke nytter. Anonymkode: d79cc...f96 Nei, men det er slik generelt i trådene. Jeg har eksempler fra andre tråder også. Det er det alle skriver til sammen som gjør at jeg reagerer. Ikke en enkelt kommentar dmfra en enkelt bruker. Anonymkode: 54691...500 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #718 Del Skrevet 22. oktober 2018 Og jo det står slikt i samtlige tråder om bloggere. Har flere eksempler lenger bak i tråden fra andre tråder. Anonymkode: 54691...500 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. oktober 2018 #719 Del Skrevet 22. oktober 2018 Håper de avisredaksjonene som skriver kritisk om KrF, Trump eller andre i nyhetsbildet ikke må vurdere om det kanskje blir litt mye med saklig kritikk siden disse personene samtidig får så mye drit mot seg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #720 Del Skrevet 22. oktober 2018 51 minutter siden, pøbelsara said: Så du mener at siden andre er usaklige, så skal jeg avstå fra berettiget kritikk? Gjelder det andre temaer i samfunnsdebatten også -eller bare some-debatten? Det gjelder alle debatter hvor det er snakk om at enkeltpersoner blir utsatt for en gjeng av samlet og blandet kritikk/hets/latterliggjøring fra en kilde (her: KG) daglig over svært lang tid. Anonymkode: 36c8c...1eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå