Gå til innhold

Kritikk av bloggere - hvor går grensa?


Litjmusa

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Litt forvirra, hva menes med «AB»? Anonym bruker eller Anne Brith? 

Anonymkode: eec66...a28

Du skal ikke se bort fra at det i dette tilfellet faktisk kan være begge der - samtidig.

 

Men vanligvis betyr det anonym bruker.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, pøbelsara said:
 

Når det gjelder barns rett til privatliv, mener jeg det er så viktig at det må gjentas - og gjentas.

Jeg kan bare snakke for meg selv - og jeg gir alltid kred til folk som er flinke til å merke, som opererer etisk og som forholder seg til lovverket. Jeg har ved flere anledninger gitt ros til influencere som har endret praksis. Jeg har også skrevet oppgitte innlegg om bloggere som IKKE endrer praksis på tross av at regelverket er klart - feks CBEs gjentatte brudd på alkohollovgivningen. Jeg ble ikke veldig imponert over mannens påstand om at det var et dumt regelverk som ingen kjente til uansett.  Men jeg ved flere anledninger nyansert både meninger og kritikk. 

OG nei -jeg tror ingen er hevet over forsvarsmekanismer -  jeg vet at vi alle har et arsenal av dem som vi bruker for å skape sammenheng og forståelse for hvem vi er i verden.  Jeg prøver å se på både meg selv og andre med kritisk blikk og med velvilje. 

Og helt ærlig synes jeg det er hårreisende hvor mange unnskyldninger ulike SoMe-aktører har for å IKKE følge reglene. Det er  ikke rakettforskning.

Jeg er også enig i at barns rett til privatliv er viktig. Jeg er bare uenig i at målet helliger midlet i denne sammenheng. Jeg synes det blir litt skummelt når man har nettopp et mål man mener helliger midlet. Når man har et mantra - "barns rett til privatliv" eller "bedre reklamemerking" eller "dårlig innflytelse på de unge" - eller hva annet man måtte ha, som man lett kan se seg blind på. Ikke misforstå. alle disse tingene er selvsagt viktige i seg selv, og jeg ser selvfølgelig at det finnes bloggere som kan kritiseres for flere av disse punktene.

Det jeg reagerer på er når disse mantraene blir så viktig at alt annet er underordnet. Mengden kritikk i tråder, hvilken helhet man er en del av, at det glir over i hets og hvilket forbilde DET gir til de unge (kanskje de har andre mantra de mener rettferdiggjør tilsvarende forfølgelse av ett individ?)

 

Anonymkode: 36c8c...1eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er også enig i at barns rett til privatliv er viktig. Jeg er bare uenig i at målet helliger midlet i denne sammenheng. Jeg synes det blir litt skummelt når man har nettopp et mål man mener helliger midlet. Når man har et mantra - "barns rett til privatliv" eller "bedre reklamemerking" eller "dårlig innflytelse på de unge" - eller hva annet man måtte ha, som man lett kan se seg blind på. Ikke misforstå. alle disse tingene er selvsagt viktige i seg selv, og jeg ser selvfølgelig at det finnes bloggere som kan kritiseres for flere av disse punktene.

Det jeg reagerer på er når disse mantraene blir så viktig at alt annet er underordnet. Mengden kritikk i tråder, hvilken helhet man er en del av, at det glir over i hets og hvilket forbilde DET gir til de unge (kanskje de har andre mantra de mener rettferdiggjør tilsvarende forfølgelse av ett individ?)

 

Anonymkode: 36c8c...1eb

"Ikke ha evne til å ta selvkritkk" kan også være et mantra. Synes så tydelig jeg har hørt noen messe om det før. Igjenogigjenogigjen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er også enig i at barns rett til privatliv er viktig. Jeg er bare uenig i at målet helliger midlet i denne sammenheng. Jeg synes det blir litt skummelt når man har nettopp et mål man mener helliger midlet. Når man har et mantra - "barns rett til privatliv" eller "bedre reklamemerking" eller "dårlig innflytelse på de unge" - eller hva annet man måtte ha, som man lett kan se seg blind på. Ikke misforstå. alle disse tingene er selvsagt viktige i seg selv, og jeg ser selvfølgelig at det finnes bloggere som kan kritiseres for flere av disse punktene.

Det jeg reagerer på er når disse mantraene blir så viktig at alt annet er underordnet. Mengden kritikk i tråder, hvilken helhet man er en del av, at det glir over i hets og hvilket forbilde DET gir til de unge (kanskje de har andre mantra de mener rettferdiggjør tilsvarende forfølgelse av ett individ?)

 

Anonymkode: 36c8c...1eb

Jeg har skjønt at du mener det. Jeg er uenig og mener at eneste måten å få til endring og oppmerksomhet rundt barns rettigheter, er å snakke om det og gjenta. Og ja - jeg gjør det også utenfor KG. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, pøbelsara said:
 

Jeg har skjønt at du mener det. Jeg er uenig og mener at eneste måten å få til endring og oppmerksomhet rundt barns rettigheter, er å snakke om det og gjenta. Og ja - jeg gjør det også utenfor KG. 

For min del handler det om mer enn bare barns rettigheter. Det er bare en liten del av det hele.

 

Anonymkode: 36c8c...1eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Max Potente
2 minutter siden, AnonymBruker said:
 

For min del handler det om mer enn bare barns rettigheter. Det er bare en liten del av det hele.

 

Anonymkode: 36c8c...1eb

Selvsagt. 🤑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske spesielt at seriøse brukeres dokumentasjon av det bloggere helt frivillig legger ut på helt offentlige SoMe-kanaler kan omtales som hets, ikke inneha evne til selvkritikk  og forfølgelse. Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd at de som mener dette, er bloggere. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er også enig i at barns rett til privatliv er viktig. Jeg er bare uenig i at målet helliger midlet i denne sammenheng. Jeg synes det blir litt skummelt når man har nettopp et mål man mener helliger midlet. Når man har et mantra - "barns rett til privatliv" eller "bedre reklamemerking" eller "dårlig innflytelse på de unge" - eller hva annet man måtte ha, som man lett kan se seg blind på. Ikke misforstå. alle disse tingene er selvsagt viktige i seg selv, og jeg ser selvfølgelig at det finnes bloggere som kan kritiseres for flere av disse punktene.

Det jeg reagerer på er når disse mantraene blir så viktig at alt annet er underordnet. Mengden kritikk i tråder, hvilken helhet man er en del av, at det glir over i hets og hvilket forbilde DET gir til de unge (kanskje de har andre mantra de mener rettferdiggjør tilsvarende forfølgelse av ett individ?)

 

Anonymkode: 36c8c...1eb


Du kan virkelig ikke kalle det å følge vanlige lover og regler for "et mantra". 

Du kan ikke seriøst argumentere for, at det vil være skadelig for barn og unge og oppfatte at en må følge etiske retningslinjer, har personlig ansvar, er underlagt skattelovgivning om en tjener penger, at det er etisk betenkelig å bruke barna sine som reklameplakater osv.

Tvert imot, vil jeg argumentere for, at det å delta på rampelys, ville vært godt sosialt oppdragelse, av unge, samfunnsorienterte mennesker. Det er faktisk ikke (i motsetning til i denne tråden) lov til å bedrive hets der.

Du kaller dette "forfølgelse av individ" - det er simpelthen ikke mulig å argumentere for, når det handler om innhold lagt ut på åpne blogger, instagram-kontoer osv av personen selv, i den hensikt å skaffe seg mange følgere som helst skal lese og se mest mulig. De såkalte "stalkerne" gjør sånn sett akkurat det samme som "tilhengerne" og fanklubben. Eneste forskjellen er om en er enig i det en leser eller ei. En kan ikke hevde seg "stalk'a" på denne bakgrunn.

Den følte mengden kritikk, kan jeg for så vidt skjønne. At KG for ryddighets skyld har valgt å samle all debatt i en tråd per blogger, er nok med på at det kanskje føles massivt. Men - en kan like gjerne argumentere for at det ville føltes enda mer belastende med stadige nye tråder omkring egen virksomhet, kanskje spredt over ulike underforum. Da ville det heller ikke vært like enkelt for bloggerne selv å følge med på hva som blir diskutert om deres virksomhet. Men - jeg tør hevde, at det neppe er noe særlig mer diskusjon av bloggerne, enn f.eks de fleste av våre kjente politikere, idrettshelter, tv-kjendiser m.fl. 
 

Anonymkode: a508d...6c7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Takk for saklig svar.

Jeg for min del, og dette blir igjen veldig subjektivt, skjønner ikke at man orker å reptere det samme om igjen og om igjen i årevis. Og jeg skjønner heller ikke at man ikke kan se at det på et punkt bikker over i å bli hets, kombinert sett. Ja, om man bare luker ut det som èn skriver, så er et ok. Men trådene kombinert, med mengden både saklig og usaklig kritikk, mener jeg er langt utenfor hva noen burde få av kritikk.

Det handler altså ikke om at noen skal skjermes eller være fratatt kritikk - men at man kommer til et punkt hvor det man driver med ikke lenger kan kalles saklig kritikk, pga mengden, typen og den helheten man er en del av.

Hvorfor bloggere ikke svarer skal ikke jeg spekulere i, det aner jeg ingenting om. 

Ang. kritikk:

Ja, hvordan man reagerer på kritikk er, som du nevner, forskjellig. Har du noen gang sett noen av de som kritiserer blogger som har tatt til seg noe av kritikken? Tror du ikke at vi mennesker kommer med en forsvarsmekanisme som gjør at vi rasjonaliserer og forsvarer oss bort fra så mye av kritikken som vi kan? Tror du ikke at det gjelder mange av bloggerne? Tror du ikke også at det gjelder mange av bloggkritikerne? Og andre? Tror det er noen grupper, inkludert alle oss som diskuterer i denne tråden, som er hevet over denne forsvarsmekanismen?

Anonymkode: 36c8c...1eb

🙌🏻🙌🏻🙌🏻🙌🏻

Anonymkode: 62de6...e12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Litjmusa skrev:
 

Jeg er tilbake, og beklager for det første at jeg tillot med å starte en tråd jeg ønsket en god diskusjon rundt. Så får jeg samtdidig unnskylde for at jeg ikke har fulgt tråden som noen påpekte her, men jeg har faktisk et liv utenom også.

Ser jo tidspunker her når folk har postet at det virker som om noen faktisk "bor" på KG. Uansett unødvendig å poengtere med at jeg har forlatt tråden, noe som er direkte usant.

Legger ved HI der jeg spesifiserte at jeg ikke ønsket diskusjon av enkeltsaker, noe som fort ble glemt i denne tråden. Og jeg fikk svar på mine antagelser på at her er det 1) de med flest profiler, og de med 2) størst fanklubb som roper høyest og som stadig gjentar seg selv gjennom utallige sider og som absolutt SKAL motbevise de saklige argumentene som kom inn blant noen anonyme brukere innimellom.

3) Jeg kommer heller ikke til å svare på noen spørsmål angående dette da det ser å virke mot sin hensikt fordi det er veldig få som faktisk orker å reflektere rundt spørsmålet som ble spurt i HI, og ting blir tatt ut av kontekst. De samme brukerne jeg hadde lagt merke til blant annet i andre diskusjoner av bloggere, er her også, og er raske med å dra sine innlegg sist i tråden, og med motargumentasjoner om småpirking som igjen bekrefter mine tanker om hetsing og mobbing på nett.

Fikk tilslutt ikke svar fra KG hva de velger å gjøre, men er nå heldigvis i dialog med noen andre vedrørende personforførgelse og hetsing på nett, og det JEG mener er å gå over grensa til hvordan man oppfører seg på nett, så det blir heldigvis fulgt opp. (Slapp av jeg har lært meg å ta screenshot og dokumentere)

Til alle andre som 4) orket å prøve å sette seg inn i siatuasjonen til bloggere, så er det dere som gjør forskjellen og som faktisk viser empati og forståelse for mennesket bak. Jeg er enig at rett skal være rett, men man skal ikke gå ild og vann for å få det som man vil, og heller ikke godta all oppførsel fordi "loven sier...".

5) Loven sier man kan kjøre på grønt lys, men det betyr ikke at man skal kjøre om det står en person foran bilen som risikerer å bli påkjørt.

Til syvende og sist, takk til dere som unner andre å få til noe, og støtter hverandre med gode råd og er med på og løfter disse bloggerne opp tross sine feil og mangler. Det finnes mange fine mennesker der ute og mange som vil andre vel. Takk til dere som ser verdien i mennesket,.

 

 

 

Så fint at du er tilbake, men synd du ikke vil ta inn over deg de seriøse svarene du har fått. Jeg kan forresten ikke se at det har blitt debattert enkeltsaker, noe du heller ikke ville at skulle skje, men hva mener du egentlig med «enkeltsaker»? Konkrete bloggertråder eller brukerprofiler? Jeg har forresten gitt deg et svar, innlegg #252, hvor jeg diskuterer nettopp de punktene du har i HI. Håper du tar deg tid til å lese det. (Den passiv-aggressive innledningen i vedlagte innlegg, skal jeg overse.)

Det er imidlertid noe jeg lurer på:

1) Insinuerer du at det er brukere med flere profiler?

2) Fanklubb? Hvordan og hvor kan man se det?

3) Hvilket av spørsmålene i HI er det som ikke har blitt reflektert rundt? Så vidt jeg kan se er hele innlegget blitt diskutert ganske grundig, og selvsagt er det motargumenter, annet ville vært rart i en diskusjon. Hvis det er spørsmålet om hva KG har tenkt å gjøre med nettforfølgelse, så er det neppe brukerne på KG som kan svare på det. Det er et spørsmål du må stile til redaksjonen, kanskje Audun Giske.  

4) Det med å «orke å sette seg inn i situasjonen til bloggerne» er litt morsom, for det er flere bloggere som er aktive i Rampelys-tråder.

5) Denne var ekstra interessant. Det er ikke forbudt å legge ut bilder og fortelle om barns privatliv, men det betyr ikke at man skal gjøre det. Det er lov å bruke hodet, som du antyder.

Jeg tror diskusjonen har blitt så tøysete i denne tråden fordi HI ikke er presist nok. Det finnes berettiget kritikk av bloggernes drift av blogg, og det finnes flåsete og slemme kommentarer som dreier seg om utseende, privatliv og vekt. Slik HI er formulert kan det se ut som om all form for kritisk tenkning vedrørende reklameblogging er synonymt med forfølgelse og onde hensikter. Det er ikke forfølgelse å bry seg om hva influencere presenterer i bloggen, tvert om, det er viktig å melde fra når en blogger anbefaler medisin for hester til sine unge følgere (sic!). Jeg tror kanskje din hensikt var å rette søkelyset mot dem som skriver uakseptable kommentarer, og som er opptatt av sladder og spekuleringer? Eller mener du seriøst at det er likeverdig med min bekymring for de barna som får sitt aller mest private eksponert for all verden, og som ikke får bestemme selv hvilke bilder som skal ligge tilgjengelig på nettet for all fremtid? Skal jeg slutte å ta barnas parti fordi bloggeren kan komme til å lese hva jeg har kommentert i Rampelys? Jeg tror ikke du mener det, men HI var nok bare klønete formulert.

Endret av Berga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....artig tanke - kanskje bloggerne vil anmelde alle tilhengerne og fansen til til politiet også, fyttikatta som de folka stalk'er dem overalt....!! ;):fnise:

Anonymkode: a508d...6c7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn en siste godnattahilsen herfra. En kan gjøre seg noen refleksjoner over det svært spesielle omkring bloggerne og samfunnsdebatten - de deltar svært sjelden i den selv. Derimot, så er det stadig vekk "riddere på hvite hester" som kommer til å skal gå i bresjen for dem. 

Folk husker kanskje ikke så langt tilbake, men den påvirkningen på omgivelsene er altså så stor, at selv Forbrukerrådet i 2015 så seg nødt til å gå ut og forsvare seg mot beskyldninger - etter å gått til det "uhørte" skritt å føre tilsyn med 40 norske bloggere.

https://www.forbrukertilsynet.no/heksejakt-mot-bloggere

Det er veldig spesielt.

Når alt tilsynet gjorde, var å prøve å rettlede bloggerne i hva som er gjeldende regelverk, og faktisk unnlot å anmelde overbrudd - fordi de ville hjelpe. 

Anonymkode: a508d...6c7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ytterst få som er uenige i at bloggverden har mye rusk som burde belyses.

Det mange prøver å få frem er at det er brukere som sitter i bloggtråder for å snakke sladder men maskerer det under "vi er så bekymret for barna" eller lignende. Ikke alltid, men ofte.

Det er OK om man føler for å prate litt fjas og sladder, det er faktisk det bloggere lever av.  Men det er vel kanskje ubehagelig å tenke at man er en del av det?

Anonymkode: 01263...932

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er nok ytterst få som er uenige i at bloggverden har mye rusk som burde belyses.

Det mange prøver å få frem er at det er brukere som sitter i bloggtråder for å snakke sladder men maskerer det under "vi er så bekymret for barna" eller lignende. Ikke alltid, men ofte.

Det er OK om man føler for å prate litt fjas og sladder, det er faktisk det bloggere lever av.  Men det er vel kanskje ubehagelig å tenke at man er en del av det?

Anonymkode: 01263...932

Igjen: Det er ikke først og fremst fjaset og sladderet som kritiseres av TS. Det er den systematiske dokumentasjonen av lovbrudd og etiske overtramp. Det er derfor diskusjonen blir så absurd, og så krass. Les gjerne åpningsinnlegget på nytt.

Fjas og sladder på Rampelys er ellers ganske lett å komme til livs. Jeg bruker MYE mer tid på å rapportere bitching i tråder jeg deltar i på Rampelys enn jeg bruker på å poste der. Og det til tross for at sleivkommentarene er mange færre og langt mindre alvorlige der enn i denne stadig umodererte tråden, for ikke å snakke om på Skråblikk generelt. Rampelys er en søndagsskole i forhold til det som går for seg på dette underforumet.

Den systematiske dokumentasjonen av bloggeres brudd på markedsføringsloven, Barnekonvensjonen og alkoholloven derimot, den blir værende på Rampelys, for den utgjør ikke noe brudd på forumsreglene. Jeg har bedt TS utdype hvorfor akkurat denne dokumentasjonen er det hun betrakter som "verst" og mest psykt. Screenshots av regelbrudd er jo ikke noe annet enn å ta vare på tekstbiter bloggere selv har publisert offentlig i sine SoMe-kanaler. Ingen av avsløringene som har skjedd på Rampelys har vært resultater av feks hacking, eller noe i nærheten av det. Det skyldes bare at noen blogglesere også leser lovverk i tillegg, og tar både dette lovverket og bloggerens profesjonelle virksomhet på alvor.

Alle som er opptatt av å bevare en oppegående og uavhengig reklamefinansiert presse ved siden av de nye innholdsmarkedsføringsmediene bør være glade for at noen har tatt på seg en slik dokumentasjonsjobb kun av ideelle årsaker. Heldigvis og omsider kommer nå regjeringen etter.

https://kampanje.com/medier/2018/09/regjeringen-vil-styrke-bloggpolitiet/

Men Linda Hofstad Helleland burde kanskje gå i seg selv og innrømme hangen til sladder, stalking og misunnelse hun også? De er jo tross alt mennesker disse bloggerne hun vil gå nærmere etter i sømmene. Tar hun det innover seg, mon tro?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanskelig for å tro at Bloggere går inn for å bryte loven (slik det påstås her) med vilje. Og gjør det det, så er det ikke opp til folk her på KG å dømme dem, finner man en feil og varsler, så greit. Men da har man gjort sitt, og trenger ikke blottlegge de offentlig. For man skulle tro man varslet fordi man ønsket endringer, og ikke for å henge ut og svartmale disse bloggerne.

Dere snakker så fint om barnekonevensjonen og beskyttelse av barn, men å henge ut mødrene deres i nettet for alltid, det påvirker også barna, også i fremtiden. Så den diskusjonen skulle også vært forbudt.

I denne tråden virker det som det er en underliggende agenda for å spre mest mulig drit om bloggerne og feilene de gjør, jeg tror de som har lest denne tråden har fått med seg hva det reageres på, så veldig unødvendig å gjenta seg selv i alle trådene med uthenging av navn og personer som blogger, og gjentakende retorikk.

Enkelte her virker å ha underliggende motiv med det dere gjør, og har vanskeligheter med å se på nyansene av kritikken dere gir. Ikke ser det ut som dere har evne til å sette dere inn i hvordan det måtte føles å bli diskutert på dette nivået dag ut og dag inn uten å få muligheten til å gjøre noe med det.

Måten dere kritiseres bloggerne på ligger definitivt i en gråsone, og da handler det IKKE om at dere nødvendigvis tar feil, men at dere ikke ser hele perpektivet med mengden negative kommentarer og tråder dere poengtere de samme fakta i. Og når det går over en viss mengde, så er det ikke en rettferdig kritikk lenger, men en nøye planlagt og sammensatt agenda for å ta knekken på de menneskene bak bloggene som faktisk prøver å få til noe. Ikke har jeg sett en eneste positiv ting å si om bloggerne dere kritiserer. Det ble også spurt tidligere i denne tråden om hva som hadde skjed dersom alle bloggerne fulgte alle reglene som gjaldt, og dette synes jeg var et godt poeng, for mennesker har en tendens til å kritisere og finne feil uansett hva det måtte være.

Vi har alle våre feil, meg inkludert. Men for å vokse som mennesker som må man få muligheten til å lære av sine feil.

Til ettertanke.

Tilslutt vil jeg minne på denne:

§ 266. Hensynsløs atferd

"Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd forfølger en person eller på annen måte krenker en annens fred, straffes med bot eller fengsel inntil 2 år."

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, ♥Missy♥ skrev:
Tilslutt vil jeg minne på denne:

§ 266. Hensynsløs atferd

"Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd forfølger en person eller på annen måte krenker en annens fred, straffes med bot eller fengsel inntil 2 år."

Ja her er det jo flere av bloggerne som må trå forsiktig. Anna Rasmussen ble f eks saksøkt for å henge ut tredjepersoner på bloggen sin. Anne Brith Davidsen har også hengt ut navngitte personer. Lars Kristian Eriksen truet også i sin tid en 17 år gammel jente med søksmål, fordi hun påpekte at smykkebutikken Treasures solgte billig juggel fra eBay med 3-500 % fortjeneste.

Her fremviser bloggere en stor grad av maktmisbruk, og det vil nok bli langt flere anmeldelser i fremtiden. F eks fra bloggernes barn. 

Anonymkode: c29b6...509

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kollontaj skrev:
 

Det er ganske spesielt at seriøse brukeres dokumentasjon av det bloggere helt frivillig legger ut på helt offentlige SoMe-kanaler kan omtales som hets, ikke inneha evne til selvkritikk  og forfølgelse. Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd at de som mener dette, er bloggere. 

Enig. Det er merkelig å kalle det "forfølgelse" (!) når det utelukkende er offisiell informasjon som en offentlig person selv har valgt å poste på sine offisielle sosiale medier.

Forstå det den som kan :bond:

Anonymkode: c29b6...509

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja her er det jo flere av bloggerne som må trå forsiktig. Anna Rasmussen ble f eks saksøkt for å henge ut tredjepersoner på bloggen sin. Anne Brith Davidsen har også hengt ut navngitte personer. Lars Kristian Eriksen truet også i sin tid en 17 år gammel jente med søksmål, fordi hun påpekte at smykkebutikken Treasures solgte billig juggel fra eBay med 3-500 % fortjeneste.

Her fremviser bloggere en stor grad av maktmisbruk, og det vil nok bli langt flere anmeldelser i fremtiden. F eks fra bloggernes barn. 

Anonymkode: c29b6...509

Jeg er sikker på at de rette instansene tar seg av lovbrudd uten ar du eller jeg må påpeke hvem eller hva til enhver tid. Prøv å se hele bildet i det forrige innlegget jeg skrev. Forøvrig totalt unødvendig å henge ut folk med navn i denne tråden, viser bare at du ikke orker å prøve å forstå noe som helst😕

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som synes bloggere er «fine folk» er rørende naive på venninnenes vegne. Bloggere må løftes frem og de må få utvikle seg i fred, omtrent som skjøre, små pusekatter. De må ikke dømmes (jeg tror dokumentere og eksponere er riktigere begrep) når de trår feil med reklamemerking, de må få utlevere sine barn i fred og i det hele tatt bli tatt på med silkehansker. At ikke engang Linda Hofstad Helleland har skjønt det, er jo en gåte.

Enkelte bloggtilhengere virker å ha et underliggende motiv for sin kritikk av kritikerne, de har vanskeligheter med å se nyansene i kritikken mot bloggerne og har heller ikke evne til å sette seg inn i hvordan det er for barn som får privatlivet sitt servert med bilder og tekst til titusenvis av fremmede mennesker, der noen er potensielt farlige for dem. Disse barna er uten mulighet til å gjøre noe med overtrampene som daglig utføres av personer som skal ta vare på og beskytte dem. 

 

 

Endret av Kollontaj
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...