Gå til innhold

Tror du klimaendringene er menneskeskapte!

Stoltskeiv

Anbefalte innlegg

På 6.11.2018 den 21.29, Husholdning1 skrev:
Når ble ekspert en beskyttet tittel?

Hva har det med saken å gjøre? Jeg snakker ikke om titler, men om reelle eksperter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.11.2018 den 21.30, AnonymBruker skrev:
Bare tull! Bruk 1t til å sette deg inn i saken. 

Anonymkode: 68746...5ea

Jeg skjønner at du har brukt bare en time på å feile i å sette deg inn i saken, da du tydeligvis mener at du har bedre peiling enn ekspertene. Patetisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jabx skrev:

Hva har det med saken å gjøre? Jeg snakker ikke om titler, men om reelle eksperter.

Hva har det ikke med saken å gjøre? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, jabx skrev:

Dette kan du selvsagt falle tilbake på og kverulere over. Men poenget er altså at oppvarmingen er skapt av menneskelige utslipp.

Oopvarmingen er ikke skapt av menneskelige utslipp. Den kan være påvirket av menneskelige utslipp. Men heller ikke det er et problem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis klimaendringene virkelig er menneskeskapte, så er det i så fall verdenseliten sin skyld. Da mener jeg dem som har pumpet opp oljen og beriket seg med mye oljepenger, uten å bry seg om konsekvensene av at olje blir brukt til å forurense miljøet og den dyrebare planeten vår, til å drive kjøretøy og andre brenselbaserte og mekaniske apparater.

Hvis dette da i så fall er tilfellet, så skulle disse oljeomilliardærene har fått konfiskert sine formuer, siden disse pengene som kommer fra nettopp oljen, har forårsaket mye skade på folk og natur. Bruk da disse pengene til å utvikle teknologi som er miljøvennlig, og til å reparere skader forårsaket av olje, bensin og andre petroleumsprodukter.

En annen ting. Hva om denne oljen er viktig for naturen til å smøre grunnen og jordskorpen, langt under jordoverflaten. Olje har gode smøre- og kjøleegenskaper, og når denne oljen blir pumpet opp, så forsvinner en naturlig del av jordens funksjon, som er ment å holde ting på plass under jorden og som skal sikre en god overgang når deler av jordmassen beveger på seg, langt under jordens overflate.

Når smøring fra oljen blir borte, så er det naturlig å tro at vi vil få flere og mer voldsomme jordskjelver og tsunamier som er forårsaket av jordskjelv og jordskred. Olje er også kjent for å ha kjøle godt, og når oljen blir pumpet opp, så forsvinner også denne kjøleegenskapen, noe som igjen kan medføre at vulkaner kan bli mer aktiv, og vi kan få vulkaner steder dem ikke var før, da vulkaner og varme masser, blir overopphetet av oljens fravær.

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

96 % er skapt av naturen selv. 4% er menneskeskapt.  Mesteparten blir skapt i Kina og India.  Kanske en promille i Norge?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/6/2018 at 9:21 PM, jabx said:

Til informasjon så er det ikke forskere som bestemmer skattenivået. Du feiler som vanlig.

Nei, men de misbrukes til å fremme en fryktagenda basert på falske opplysninger, nettopp for å innføre skatter og avgifter av "miljøhensyn". Fordekt måte å innføre mer slaveri på.
Hvis man virkelig skulle gjøre noe for miljøet så burde man redusere forbruket, forurensingen osv, men da forsvinner jo profitt-grunnlaget som parasittene ikke vil gi slipp på.

Her er nok en artikkel for å pushe frykte for den "farlige oppvarmingen" og "havnivået" osv.
Heldigvis kommer det noen interessant og oppklarende kommentarer under artikkelen. Bør leses.

Hopp gjerne rett til kommentaren av Geir Aaslid rett under artikkelen.
https://steigan.no/2018/11/ipcc-rapporten-nok-et-varsel-om-ei-skremmende-framtid-som-vi-kanskje-kan-unnga/

Endret av slask
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror? Hva slags spørsmål er det? Tror du at gravitasjon er en ting? Tror du at mennesker er dødelige? Tror du på fotosyntesen? 

Menneskeskapte klimaendringer er bevist for lenge siden, det er til og med pensum på ungdomsskolen... Folk har alt for oppblåst ego når de tror de kan gå mot hele verdens forskere. 

Anonymkode: 40a55...c37

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/9/2018 at 1:51 PM, AnonymBruker said:

Tror? Hva slags spørsmål er det? Tror du at gravitasjon er en ting? Tror du at mennesker er dødelige? Tror du på fotosyntesen? 

Menneskeskapte klimaendringer er bevist for lenge siden, det er til og med pensum på ungdomsskolen... Folk har alt for oppblåst ego når de tror de kan gå mot hele verdens forskere. 

Anonymkode: 40a55...c37

Rart det der at mange snakker om "tro" ja, fakta er ikke hva det engang var. Kan få alvorlige konsekvenser når folk "tror" at vaksiner er skadelige, "tror" at klimaendringer ikke er menneskeskapte etc.

interessant artikkel i dagens aftenposten (betaling)
https://www.aftenposten.no/verden/i/4dwVMg/Dette-eksperimentet-forklarer-hvorfor-mange-av-oss-tror-pa-falske-historier-og-konspirasjoner
...om hvorfor så mange tror på konspirasjoner og alternative "fakta".

Anonymkode: 4c3ef...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/7/2018 at 9:38 PM, Husholdning1 said:

Oopvarmingen er ikke skapt av menneskelige utslipp. Den kan være påvirket av menneskelige utslipp. Men heller ikke det er et problem. 

Jo det er det. Mer CO2 i atmosferen gir høyere temperaturer, så enkelt er det. Forskere kom frem til det allerede i 1896.

CO2 var også grunnen for temperaturøkninger millioner av år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Snikende ullteppe skrev:

Jo det er det. Mer CO2 i atmosferen gir høyere temperaturer, så enkelt er det. Forskere kom frem til det allerede i 1896.

CO2 var også grunnen for temperaturøkninger millioner av år siden.

Og hva gjør det til et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2018 den 21.38, Husholdning1 skrev:

Bare mennesker som ikke setter seg inn i vitenskap er så bastante.

Anonymkode: 3318c...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Og hva gjør det til et problem?

Les deg opp. Og hvis du ikke har tenkt til det, ikke vær så bastant. Google scholar er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les deg opp. Og hvis du ikke har tenkt til det, ikke vær så bastant. Google scholar er gratis.

Jeg har lest meg opp, og finner ikke noe problematisk med det. Hvorfor tror du det er et problem?

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Jeg har lest meg ioo

Nå juger du. Du har ikke satt deg ordentlig inn i det. I så fall er terskelen din for kunnskap fryktelig lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå juger du. Du har ikke satt deg ordentlig inn i det. I så fall er terskelen din for kunnskap fryktelig lav.

Du klarer altså ikke begrunne hvorfor du tror det er et problem?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Du klarer altså ikke begrunne hvorfor du tror det er et problem?

Jeg gidder ikke. Det er allmennkunnskap blant forskere. Du har jo satt deg inn, så da skjønner jeg ikke hvorfor du stiller spørsmålet om hvorfor det er et problem. Du skal jo vite det allerede, du som sier du kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke. Det er allmennkunnskap blant forskere. Du har jo satt deg inn, så da skjønner jeg ikke hvorfor du stiller spørsmålet om hvorfor det er et problem. Du skal jo vite det allerede, du som sier du kan det.

Du KAN ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...