Gå til innhold

Gunhild Stordalen

Justlooking

Anbefalte innlegg

Maskinfører skrev (3 timer siden):

Ja hun er heldig som ble frisk det hjelper på helsen når man har nok penger bare se på Olav Thon  ble 100 år den 29 Juni 

Men er det pengene som holder ham i live? Det er da en del som blir 100 år uten å ha så mye penger. Med Thon er det vel først og fremst genene og dernest livsstilen (nøysomhet, turer i fjellet m.m.) som har gjort ham gammel.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BitterMann
On 6/5/2022 at 3:21 PM, Tough cookie said:

I programmet sitt sier hun at hun bare ble med Petter i hans privatfly, og at hun aldri hadde tatt privatfly alene.

Hun sier også hun er ferdig med å fly og kun kommer til å gjøre det hvis hun må reise til andre kontinent i forbindelse med EAT.

Ser det er et gammelt innlegg, men svarer likevel. 

Jeg skjønner argumentet og det er jo noe i det. "Hvorfor droppe å reise privatfly når det uansett skal samme veien"? Men samme kan man jo si om alt. Alle vi andre kan jo si: "Hvorfor droppe å fly med fly når ruteflyet/charterflyet reiser uansett om vi sitter på eller ikke? " Men om alle skulle tenkt som Gunhild så hadde man jo ikke fått noe reduksjon i CO2-utslippene. 

Samme gjelder også kosthold. Jeg kan jo si: "Alt kjøtt jeg har spist kommer fra dyr som allerede var slaktet. Det er ikke som om dyrene hadde blitt reddet av at jeg ikke spiste kjøttet." Men om alle skal tenke sånn så blir det selvsagt ingen reduksjon i kjøttproduksjonen. 

I tillegg kommer selvsagt symboleffekten. Åpenbart vanskelig å få noen til å gjøre som du sier om du selv føler deg hevet over å følge dine egne anbefalinger. 

Endret av BitterMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BitterMann

Angående symboleffekt. Kong Olav tok trikken under Oljekrisen i 1973 og det huskes fortsatt 50 år etter. Han kunne  helt sikkert funnet et unntak og unnskyldning som gjorde at han kunne bli kjørt i bil. Men han skjønte symboleffekten av å ta trikken. 

Endret av BitterMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BitterMann

Dette er et gammelt intervju(2016), men

- Hvis jeg dør nå er det ingen krise. Målet den lille jenta foran i demonstrasjonstoget på Muggerud satte seg om å redde verden er kanskje ikke nådd. Men den lille jenta har ikke lenger bare tre-fire nabobarn i ryggen. Hun - jeg - har en armé. En armé bestående av noen av de viktigste og største foretakene i verden. Noen av de smarteste hjernene og de mest høytstående politikerne, i tillegg til en spesialtropp på over 20 fantastiske kolleger, klare for å overta min plass, og ikke minst verdens nest største filantropiske stiftelse som vil være med og sikre at kampen fortsetter. Også uten den lille jenta i front, sier Stordalen.

https://www.klikk.no/helse/gunhild-stordalen---hvis-jeg-dor-na-er-det-ingen-krise-4605078

Er ganske spesiell måte hun ser på livet sitt. Det hun sier er jo: "Ingen krise om jeg dør nå. For selv om målet mitt med å redde verden ikke er fullført så har jeg bygget opp en organisasjon som kommer til å fullføre jobben også om jeg skulle dø i dag". 

Endret av BitterMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BitterMann said:

Dette er et gammelt intervju(2016), men

- Hvis jeg dør nå er det ingen krise. Målet den lille jenta foran i demonstrasjonstoget på Muggerud satte seg om å redde verden er kanskje ikke nådd. Men den lille jenta har ikke lenger bare tre-fire nabobarn i ryggen. Hun - jeg - har en armé. En armé bestående av noen av de viktigste og største foretakene i verden. Noen av de smarteste hjernene og de mest høytstående politikerne, i tillegg til en spesialtropp på over 20 fantastiske kolleger, klare for å overta min plass, og ikke minst verdens nest største filantropiske stiftelse som vil være med og sikre at kampen fortsetter. Også uten den lille jenta i front, sier Stordalen.

https://www.klikk.no/helse/gunhild-stordalen---hvis-jeg-dor-na-er-det-ingen-krise-4605078

Er ganske spesiell måte hun ser på livet sitt. "Ingen krise om jeg dør nå. For selv om målet mitt med å redde verden ikke er fullført så har jeg bygget opp en organisasjon som kommer til å fullføre jobben også om jeg skulle dø i dag". 

Hun har åpenbart et noe forkvaklet syn på egen betydning. Kom fram i den boka hun skrev og, hun tror hun er guds gave til menneskeheten og at hun er så utrolig klok og sterk. Vel, jeg ser først og fremst en dame med veldig høyt bekreftelsesbehov og en strebersk mentalitet hvor det å f-eks ikke få jogget en dag er verdens undergang.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønt blad skrev (På 17.7.2023 den 10.36):

Men er det pengene som holder ham i live? Det er da en del som blir 100 år uten å ha så mye penger. Med Thon er det vel først og fremst genene og dernest livsstilen (nøysomhet, turer i fjellet m.m.) som har gjort ham gammel.

Har hørt at ved dårlig helse gjelder det og ha penger tenk all den kreftbehandlingen staten sier nei til fordi den er for kostbar og pengene sitter løst til grønt skifte 

Endret av Maskinfører
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BitterMann
On 7/18/2023 at 11:51 AM, hvalstad45 said:

Hun har åpenbart et noe forkvaklet syn på egen betydning. Kom fram i den boka hun skrev og, hun tror hun er guds gave til menneskeheten og at hun er så utrolig klok og sterk. Vel, jeg ser først og fremst en dame med veldig høyt bekreftelsesbehov og en strebersk mentalitet hvor det å f-eks ikke få jogget en dag er verdens undergang.

Helt enig. Også er det dette med at Gunhild er ressurssterk nok til at hun kunne gjort et bidrag for å gjøre verden bedre. Hun kunne reddet liv som lege. Hun kunne fått Petter til å donere penger til noe som faktisk gjør verden bedre i stedet for kun bygger opp hennes ego og luksusliv. 

Gunhild kunne levd livet hun ønsker at alle skal tro hun lever. Hun kunne levd livet hvor hun gjør verden til et bedre sted. 

Endret av BitterMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smålig å rakke ned på noen som faktisk prøver å dra verden i riktig retning.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (5 timer siden):

Har hørt at ved dårlig helse gjelder det og ha penger tenk all den kreftbehandlingen staten sier nei til fordi den er for kostbar og pengene sitter løst til grønt skifte 

Ja, penger er godt å ha om man blir blir syk, men så vidt jeg vet har ikke Thon slitt med dårlig helse. Det er gener og livsstil som har gjort at han har blitt gammel, ikke det at han er veldig rik.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BitterMann
1 minutt siden, Grønt blad said:

Ja, penger er godt å ha om man blir blir syk, men så vidt jeg vet har ikke Thon slitt med dårlig helse. Det er gener og livsstil som har gjort at han har blitt gammel, ikke det at han er veldig rik.

Sant. I tillegg tror jeg det er sunt å ha en jobb man er glad i og som man klarer og ønsker å stå i så lenge som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor miljøvennlig og bærekraftig er det for én person å bo i en leilighet med fire soverom og fire bad? 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BitterMann
On 7/22/2023 at 4:33 AM, Charlie Amberson said:

Smålig å rakke ned på noen som faktisk prøver å dra verden i riktig retning.

Hun lever et ekstremt lusksusliv samtidig som hun hevder at alle andres liv ikke er bærekraftig.  Om det er noe som ikke er bærekraftig så er det om alle hadde levd som Gunhild. 

Verden blir heller ikke bedre av at hun får Petter til å betale statsledere for å holde foredrag om hvor viktig Gunhild er for verden. 

Endret av BitterMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønt blad skrev (10 timer siden):

Mulig han har slitt med helsa men at han ikke har sagt noe til oss selv min onkel på 74 og far på 78 har begge prostata pappa har prostatakreft virker som dette er vanlig blant menn sikkert Thon også selv kjenner jeg noen på 86 år som har jobbet med biler på egen eiendom hele livet han holder på fremdeles 😀 pappa på 79 er på sykehjem der er det også folk i både 50 og 60 åra 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
BitterMann skrev (På 22.7.2023 den 8.51):

Hun lever et ekstremt lusksusliv samtidig som hun hevder at alle andres liv ikke er bærekraftig.  Om det er noe som ikke er bærekraftig så er det jo om alle hadde levd som Gunhild. 

Verden blir heller ikke bedre av at hun får Petter til å betale statsledere for å holde foredrag om hvor viktig Gunhild er for verden. 

Sant! Det mange ikke husker var at Gunhild bodde like ved Petter da hun var med.student. Hun bodde sammen med seileren Knut Frostad på Bygdøy. De møtte PS på sine rutine-jogginger på morgenkvisten og etterhvert bodde hun hos naboen…Ikke mye studielån som tynget henne de årene. 
Hun har absolutt alle ressurser til å bidra på mange andre områder enn kun EAT-prosjektet som bl a har vært finansiert av eksen og hans (etterhvert deres) nettverk.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (På 22.7.2023 den 1.41):

Det hjalp ikke Steve Jobs å være milliardær da han døde av kreft som 56-åring.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 hours ago, Hulderen said:

Det hjalp ikke Steve Jobs å være milliardær da han døde av kreft som 56-åring.

Stemmer, men det var også fordi Steve Jobs  dessverre alt for lenge trodde at alternativ medisin var bedre enn skolemedisin.  Hadde han trodd på skolemedisin så hadde pengene hans hjulpet.

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (4 minutter siden):

Stemmer, men det var også fordi han var en "særing" som alt for lenge trodde at alternativ medisin var bedre enn skolemedisin.  Hadde han trodd på skolemedisin så hadde pengene hans hjulpet.

Han hadde levd i dag om han tok imot behandling.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...