Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019

lillemeg90

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, murray skrev:

Stakkars deg, håper du blir bedre snart! Jeg er ny i tråden. Termin er 25. Mai og har akkurat startet på de kjipeste ukene. Sist var jeg kvalm og spydde fra uke 6-14. Til forskjell fra forrige gang har jeg en aktiv 2-åring så det er ikke bare å slenge seg ned på sofaen etter jobb.

Samme her men min er en trass 3 åring og her startet kvalmen en uke tidligere😔Og er her ennå. Er 7+5 i dag. Skal sende mld til gyn og høre om jeg kan bli lagt inn på ahus til uka nå orker jeg ikke mer.

Her blir det nok sykemld hele sv er jeg redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Mamma 2 gang skrev:

Samme her men min er en trass 3 åring og her startet kvalmen en uke tidligere😔Og er her ennå. Er 7+5 i dag. Skal sende mld til gyn og høre om jeg kan bli lagt inn på ahus til uka nå orker jeg ikke mer.

Her blir det nok sykemld hele sv er jeg redd.

Var du dårlig forrige gang også? Får du i deg vann og mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, murray skrev:

Var du dårlig forrige gang også? Får du i deg vann og mat?

Forrige gang var jeg verre! Hadde to sykehusinnleggelser.Men jeg får i meg veelidig lite av vann og mat 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mamma 2 gang skrev:

Forrige gang var jeg verre! Hadde to sykehusinnleggelser.Men jeg får i meg veelidig lite av vann og mat 😔

Ikke bra, håper du får hjelp på ahus. 

Nå blir dette en klagetråd, men 1. Trimester er ikke en dans på roser akkurat. Jeg begynte spy igår kveld og nå sliter jeg med å sove pga kvalmen :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, murray skrev:

Nå blir dette en klagetråd, men 1. Trimester er ikke en dans på roser akkurat. Jeg begynte spy igår kveld og nå sliter jeg med å sove pga kvalmen :( 

Hol deg hjemme fra jobb og kom deg til legen. ❤ en kollega av meg sa så fint: du kan jobbe resten av livet! Nå kommer du og den inni magen først. Når du har overskudd til deg selv og dine kan du komme tilbake på jobb!

Og 1 trimester er tøft. Så ikke rart det blir litt klager her  🙈 jeg skal på første polikliniske oppvæsking på sykehuset i dag. Gruer meg for jeg hadde håpet det ikke ble slik, og gleder meg fordi jeg vet det er riktig. Skal få innlagt noe mer varig enn veneflon så kjenner litt på det også.. MEN det er for det beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mamma 2 gang skrev:

Og til deg, bare få tatt kontakt med de ❤ jeg var også verre sist men de la meg inn uten tvil og sa det var bra jeg kom tidligere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, føler med dere som er så dårlige! Må være veldig tungt. Håper det går seg til kjapt! Her forsvant kvalmen i uke 8, så jeg anser meg som veldig heldig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, lillemeg90 skrev:

Jeg gikk til kiropraktor og hadde god effekt av det. Var heldigvis ikke plaget forrige svangerskap med bekkenet. Blir spennende å se denne gangen :)

Ja jeg tror jeg skal bestille meg time hos kiropraktor for den ryggen. Ringte legen og hun trodde ikke det hadde noe sammenheng med graviditeten ☺️ Så det var en lettelse!  Håper du slipper unna denne gangen også 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da ble d innleggelse på meg og i dag på ahus. Godt d men håper på rom snart er i gangen nå. Formen er ikke bra😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2018 den 10.16, Andreaaaa skrev:

Ja jeg tror jeg skal bestille meg time hos kiropraktor for den ryggen. Ringte legen og hun trodde ikke det hadde noe sammenheng med graviditeten ☺️ Så det var en lettelse!  Håper du slipper unna denne gangen også 😍

Så godt da! Hvordan har det gått etterpå? :)

2 timer siden, Mamma 2 gang skrev:

Sånn da ble d innleggelse på meg og i dag på ahus. Godt d men håper på rom snart er i gangen nå. Formen er ikke bra😔

God bedring! Godt å bli tatt vare på når hyperemesisen herjer ❤ 

På 1.10.2018 den 8.50, Albbas skrev:

Uff, føler med dere som er så dårlige! Må være veldig tungt. Håper det går seg til kjapt! Her forsvant kvalmen i uke 8, så jeg anser meg som veldig heldig. :P

Du er heldig da ja 😅 du får bare nyte det når du kan 😃 ikke at kommer til å bli dårligere altså,men man vet aldri hva svangerskap bringer 😅 

Husker sist så forsvant hyperemesis i uke 33. Jeg var 10 kg lettere enn før jeg var gravid og var i super form resten av svangerskapet. Kunne ikke forstå hvorfor folk mente det var tungt på slutten 😂

På 1.10.2018 den 3.32, murray skrev:

Hvordan går det med deg da? Vert hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 9+0 i dag. Var på sykehuset i går så i dag er formen ganske grei.

Fikk innlagt piccline i går og det gikk over all forventning. Men gjorde vondt i natt..  hadde selvfølgelig ikke Paracet til voksen så den som måtte ta smeltetsbletter til barn med banansmak var meg 😂 det virket heldigvis da og jeg fikk sove.

Nå skal jeg inn to ganger i uken og få 2 liter væske. Greit å være i gang og ha noe å forholde seg til. Det blir også på dagtid så jeg er hjemme når storebror kommer hjem fra barnehagen. 

Håper det varer kortere enn sist. Synes kvalmen oppfører seg annerledes denne gangen så er jo lov å håpe :)

hvor langt er dere andre på vei nå? Og hvordan har dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Uke 9+0 i dag. Var på sykehuset i går så i dag er formen ganske grei.

Fikk innlagt piccline i går og det gikk over all forventning. Men gjorde vondt i natt..  hadde selvfølgelig ikke Paracet til voksen så den som måtte ta smeltetsbletter til barn med banansmak var meg 😂 det virket heldigvis da og jeg fikk sove.

Nå skal jeg inn to ganger i uken og få 2 liter væske. Greit å være i gang og ha noe å forholde seg til. Det blir også på dagtid så jeg er hjemme når storebror kommer hjem fra barnehagen. 

Håper det varer kortere enn sist. Synes kvalmen oppfører seg annerledes denne gangen så er jo lov å håpe :)

hvor langt er dere andre på vei nå? Og hvordan har dere det?

Så godt og høre at det gikk bra med deg til slutt !!! Så satser vi på at det gir seg fortere denne gang ! Jeg er 8+0 i dag. Så det går fremover👍Formen er ikke bra og er ganske lei dette😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Så godt da! Hvordan har det gått etterpå? :)

God bedring! Godt å bli tatt vare på når hyperemesisen herjer ❤ 

Du er heldig da ja 😅 du får bare nyte det når du kan 😃 ikke at kommer til å bli dårligere altså,men man vet aldri hva svangerskap bringer 😅 

Husker sist så forsvant hyperemesis i uke 33. Jeg var 10 kg lettere enn før jeg var gravid og var i super form resten av svangerskapet. Kunne ikke forstå hvorfor folk mente det var tungt på slutten 😂

Hvordan går det med deg da? Vert hos legen?

Ja, sykemeldt 1 uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Mamma 2 gang skrev:

Så godt og høre at det gikk bra med deg til slutt !!! Så satser vi på at det gir seg fortere denne gang ! Jeg er 8+0 i dag. Så det går fremover👍Formen er ikke bra og er ganske lei dette😔

Det er utrolig frustrerende å være så dårlig. Så forstår deg godt ❤ håper du får god hjelp på Ahus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, murray skrev:

Ja, sykemeldt 1 uke

Så bra! Kvalmestillende da, måtte du vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Så bra! Kvalmestillende da, måtte du vente?

Fikk ikke tilbud om det. Det ble litt kræsj mellom oss. Jeg har lenge tenkt på å bytte fastlege siden hun alltid er så stressa, men pga greier i forrige svangerskap tenkte jeg det var lurt å bruke samme fastlege. Først ville hun ikke gi meg sykmelding, men etter at hun leste papirene fra forrige fødested fikk jeg 100%

Endret av murray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, murray skrev:

Fikk ikke tilbud om det. Det ble litt kræsj mellom oss. Jeg har lenge tenkt på å bytte fastlege siden hun alltid er så stressa, men pga greier i forrige svangerskap tenkte jeg det var lurt å bruke samme fastlege. Først ville hun ikke gi meg sykmelding, men etter at hun leste papirene fra forrige fødested fikk jeg 100%

Så rart.. håper du får det bedre av sykemelding hvis ikke får du stå på ditt. Jeg fikk ikke hjelp i forrige svangerskap før jeg hadde gått ned 10 kg og ikke drukket på flere dager. 

Hvordan var forrige svangerskap da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er gravid for første gang og ifølge app så har jeg termin 4.juni. Jeg har ikke veldig peiling på dette mtp hvordan man regner. Ifølge app er jeg da 5+3..  Vurderer tidlig UL da jeg føler jeg må ha det «bekreftet», føler jeg ikke tør å glede meg helt. Dere som har vært gravide tidligere og har hatt tidlig UL, hvem uke anbefaler dere å ta det i?

En annen ting, jeg tar folat- men leser mye om at det er viktig med andre vitaminer/mineraler også gjennom kosthold. Jeg er nok litt dårlig på dette med variert kosthold og er litt redd for at jeg får i meg for lite av det naturlig. Har dere brukt kosttilskudd for gravide og i såfall hva anbefaler dere?:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, murray skrev:

Har en veldig herlig gynekolog som har stått ved min side siden vi prøvde få barn første gang og han sa til meg at om ikke fastlegen ga med sykemld ville han gjøre det. Så en gynekolog kan og gi det ettersom jeg har forstått det!! Et lite tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, koalaa skrev:

Hei! Jeg er gravid for første gang og ifølge app så har jeg termin 4.juni. Jeg har ikke veldig peiling på dette mtp hvordan man regner. Ifølge app er jeg da 5+3..  Vurderer tidlig UL da jeg føler jeg må ha det «bekreftet», føler jeg ikke tør å glede meg helt. Dere som har vært gravide tidligere og har hatt tidlig UL, hvem uke anbefaler dere å ta det i?

En annen ting, jeg tar folat- men leser mye om at det er viktig med andre vitaminer/mineraler også gjennom kosthold. Jeg er nok litt dårlig på dette med variert kosthold og er litt redd for at jeg får i meg for lite av det naturlig. Har dere brukt kosttilskudd for gravide og i såfall hva anbefaler dere?:) 

Hei! Da er vi på akkurat samme dag tror jeg:) står 5+3 i min kalender/app i dag også!

Jeg bestilte tidlig ultralyd hos en klinikk i Oslo og forhørte meg om når de anbefalte meg å komme og da ga hun meg 16 oktober fordi det var 7+0 :) 

Jeg kjøpte en pakke på et svensk apotek som jeg fikk anbefalt av hun som jobbet der, er selv ganske dårlig på å få i meg alt jeg skal. Den inneholder like mye folat som vanlige folsyretsbletter bare masse annet i tillegg. Ganske store tabletter.

Denne var det:

https://www.apotekhjartat.se/produkt/hjartats-multivitamin-gravid-100-st/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...