AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #3981 Del Skrevet 5. desember 2018 2 minutter siden, NordicViking skrev: Vurderingene fra sakkyndig psykolog førte til at en tobarnsfar ikke fikk ha barna sine på besøk på halvannet år. Psykologen mente familiefaren kunne være drapsmannen til Birgitte Tengs, noe politiet har avist. Psyklogen gikk altfor langt, og Psykologforeningens fagetiske råd (FER) fant det nødvendig å gi psykologen "kollegial veiledning". At det går an! Psykologen burde fått noe mer enn kollegial veiledning, synd de slipper unna så lett. Anonymkode: 4e964...5d9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #3982 Del Skrevet 7. desember 2018 Tror de er like langt. Og at det ikke kommer noe svar. Bare trist. Neste år er det 24 år siden. Anonymkode: 48a71...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladgutten79 Skrevet 7. desember 2018 #3983 Del Skrevet 7. desember 2018 Hva begrunner du det med ? Du vet dna analysering har vært på stort fremskritt de siste 20 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2018 #3984 Del Skrevet 8. desember 2018 1 time siden, Gladgutten79 skrev: Hva begrunner du det med ? Du vet dna analysering har vært på stort fremskritt de siste 20 år Joda men at det tar slik tid. Anonymkode: 48a71...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym3333 Skrevet 8. desember 2018 #3985 Del Skrevet 8. desember 2018 Det var også en veldig psykisk syk mann som også var rusmisbruker, han bodde i de billige rekkehusene på Skår, og han teltet i området Birgitte ble funnet ofte, og har også hørt fra troverdig kilde at han teltet der den natten Birgitte ble drept. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristina S. Skrevet 8. desember 2018 #3986 Del Skrevet 8. desember 2018 Leste nettopp Da Tina ble drept - en kriminaldokumentar. Forfatter Erlend Frafjord. Synes det var mye likt i disse drapssakene (Birgitte og Tina). Det står da også at Cold Case arbeider parallelt med de to sakene. Noen andre her som har lest denne boka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladgutten79 Skrevet 8. desember 2018 #3987 Del Skrevet 8. desember 2018 Har lest den, men da etter bøkene om BT-saken, skremmende mye likheter og enkelte samme moduskandidater, samt mye likheter da de har låst seg til 1 person, men heldigvis gikk det ikke så langt som i BT saken... for pårørende sin del håper jeg begge saker får en løsning i nær fremtid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #3988 Del Skrevet 9. desember 2018 20 timer siden, Anonym3333 skrev: Det var også en veldig psykisk syk mann som også var rusmisbruker, han bodde i de billige rekkehusene på Skår, og han teltet i området Birgitte ble funnet ofte, og har også hørt fra troverdig kilde at han teltet der den natten Birgitte ble drept. Har også hørt dette. Lever denne personen? Anonymkode: 48a71...158 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 9. desember 2018 #3989 Del Skrevet 9. desember 2018 På 8.12.2018 den 1.36, AnonymBruker skrev: Joda men at det tar slik tid. Anonymkode: 48a71...158 Hva om de har positivt DNA-treff, og at de nå jobber for å kvalitetssikre dette? Vi kan jo alltids håpe.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #3990 Del Skrevet 9. desember 2018 På 8.12.2018 den 16.34, Anonym3333 skrev: Det var også en veldig psykisk syk mann som også var rusmisbruker, han bodde i de billige rekkehusene på Skår, og han teltet i området Birgitte ble funnet ofte, og har også hørt fra troverdig kilde at han teltet der den natten Birgitte ble drept. hvordan da "psykisk syk"? det finnes hundretusenvis av mennesker her i landet som har psykisk sykdom. Det er vel ikke mer relevant i forhold til saken enn om de hadde influensa. Du kan ikke sette likhetstegn mellom psykisk sykdom og evne/vilje til å voldta og drepe. Anonymkode: 87f7c...632 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #3991 Del Skrevet 14. desember 2018 På 9.12.2018 den 17.16, AnonymBruker skrev: hvordan da "psykisk syk"? det finnes hundretusenvis av mennesker her i landet som har psykisk sykdom. Det er vel ikke mer relevant i forhold til saken enn om de hadde influensa. Du kan ikke sette likhetstegn mellom psykisk sykdom og evne/vilje til å voldta og drepe. Anonymkode: 87f7c...632 Den du siterer refererte til "en veldig psykisk syk mann" - ikke psykiske lidelser generelt. Den som dreper et annet menneske, kan man med stor sannsynlighet regnes som psykisk syk - desto voldelig drapet er - desto alvorligere er sannsynligvis diagnosen (F.eks. psykopat/narsissist med personlighetsforstyrrelser). Friske mennesker dreper ikke hverandre. Anonymkode: ead0b...d2a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #3992 Del Skrevet 14. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Den du siterer refererte til "en veldig psykisk syk mann" - ikke psykiske lidelser generelt. Den som dreper et annet menneske, kan man med stor sannsynlighet regnes som psykisk syk - desto voldelig drapet er - desto alvorligere er sannsynligvis diagnosen (F.eks. psykopat/narsissist med personlighetsforstyrrelser). Friske mennesker dreper ikke hverandre. Anonymkode: ead0b...d2a nei, men det gjør jo ikke de fleste som har alvorlige psykiske lidelser heller, så du kan faktisk ikke lage en slik sammenheng uten å forklare hva det spesifikt var med akkurat dette individet som gjør han mistenkelig. Anonymkode: 87f7c...632 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #3993 Del Skrevet 14. desember 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Friske mennesker dreper ikke hverandre. Håper du har rett i den påstanden, men har en følelse av at den er litt for optimistisk. Da har det for det første vært mage sjuke personer opp gjennom tidligere historie, da å ta andres liv var ganske vanlig. Og jeg tror svært mange friske også i dag har tanker om å ønske andre døde, men system, lover og moderne kultur hindrer det heldigvis i større grad. Vi er et temmet dyr, men fremdeles dyr. Så kan man selvsagt diskutere hvor grensene går mellom definisjonene sjuk og frisk. Det kan være en utfordring i seg selv. Anonymkode: 9c943...b6b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #3994 Del Skrevet 15. desember 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper du har rett i den påstanden, men har en følelse av at den er litt for optimistisk.Da har det for det første vært mage sjuke personer opp gjennom tidligere historie, da å ta andres liv var ganske vanlig. Og jeg tror svært mange friske også i dag har tanker om å ønske andre døde, men system, lover og moderne kultur hindrer det heldigvis i større grad. Vi er et temmet dyr, men fremdeles dyr.Så kan man selvsagt diskutere hvor grensene går mellom definisjonene sjuk og frisk. Det kan være en utfordring i seg selv. Anonymkode: 9c943...b6b Når det gjelder hva som er friskt og sykt - så må det sees i samtid. BT-saken er fra 1986 og ikke fra Napolions tid. Det er lett å definere drapet i BT-saken som sykt. Et friskt menneske har ikke gjort dette. Anonymkode: ead0b...d2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #3995 Del Skrevet 15. desember 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Når det gjelder hva som er friskt og sykt - så må det sees i samtid. BT-saken er fra 1986 og ikke fra Napolions tid. Det er lett å definere drapet i BT-saken som sykt. Et friskt menneske har ikke gjort dette. Anonymkode: ead0b...d2a nei, det er jeg selvfølgelig enig. Men det betyr ikke at enhver person med alvorlig psykisk sykdom i seg selv er mistenkelig. Den slags ideer bidrar til unødig stigmatisering av en stor gruppe mennesker som er syke, uten at de skader andre. Anonymkode: 87f7c...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #3996 Del Skrevet 15. desember 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Et friskt menneske har ikke gjort dette. Det blir likevel for naivt vil jeg si. "Friske" mennesker kan ha ondskap, misunnelse, sosiale problemer og denslags , og kan gjøre ting basert på fristelser, provokasjoner you name it. I Boka til BOJ, bet jeg merke i noen beskrivelser om Birgitte, som gikk på at hun hadde tendenser til å provosere, terge/erte/latterliggjøre tapertyper som viste interesse. Sånt kan være farlig, og jeg ser ikke bort fra at noen er blitt provosert, har mistet hodet og gått for langt. Egentlig har jeg lenge følt at det kan være noe i den retning som har skjedd. Men det er ikke sikkert, stusser fremdeles litt ved de politifolkene som var der om natten også jeg. Det virker så merkverdig, at de gjorde såpass mye for å få tak i lykter/tilkalle assistanse, men fikk seg likevel ikke til å gå de få skrittene til inn som hadde gjort at de så henne. Når de var 2 mann og hadde tross alt lommelykter? Det forekommer meg faktisk rart at de gikk bare inn til dit at de akkurat ikke så henne. Temmelig rart vil jeg si. Anonymkode: 9c943...b6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #3997 Del Skrevet 16. desember 2018 På 15.12.2018 den 14.01, AnonymBruker skrev: Det blir likevel for naivt vil jeg si. "Friske" mennesker kan ha ondskap, misunnelse, sosiale problemer og denslags , og kan gjøre ting basert på fristelser, provokasjoner you name it. I Boka til BOJ, bet jeg merke i noen beskrivelser om Birgitte, som gikk på at hun hadde tendenser til å provosere, terge/erte/latterliggjøre tapertyper som viste interesse. Sånt kan være farlig, og jeg ser ikke bort fra at noen er blitt provosert, har mistet hodet og gått for langt. Egentlig har jeg lenge følt at det kan være noe i den retning som har skjedd. Men det er ikke sikkert, stusser fremdeles litt ved de politifolkene som var der om natten også jeg. Det virker så merkverdig, at de gjorde såpass mye for å få tak i lykter/tilkalle assistanse, men fikk seg likevel ikke til å gå de få skrittene til inn som hadde gjort at de så henne. Når de var 2 mann og hadde tross alt lommelykter? Det forekommer meg faktisk rart at de gikk bare inn til dit at de akkurat ikke så henne. Temmelig rart vil jeg si. Anonymkode: 9c943...b6b Jeg har ikke sagt at friske mennesker er feilfri - men det er en lang vei fra dette til drap. På 15.12.2018 den 10.57, AnonymBruker skrev: nei, det er jeg selvfølgelig enig. Men det betyr ikke at enhver person med alvorlig psykisk sykdom i seg selv er mistenkelig. Den slags ideer bidrar til unødig stigmatisering av en stor gruppe mennesker som er syke, uten at de skader andre. Anonymkode: 87f7c...632 Det er ikke snakk om å stigmatisere alle mennesker med psykiske lidelser, når jeg påstår at friske mennesker ikke dreper hverandre. Anonymkode: ead0b...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #3998 Del Skrevet 16. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sagt at friske mennesker er feilfri - men det er en lang vei fra dette til drap. Det er ikke snakk om å stigmatisere alle mennesker med psykiske lidelser, når jeg påstår at friske mennesker ikke dreper hverandre. Anonymkode: ead0b...d2a nei, men det er det når du antyder at en person er mistenkelig fordi han har alvorlig psykisk sykdom. Det var det som startet denne idiotiske debatten. Anonymkode: 87f7c...632 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #3999 Del Skrevet 17. desember 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: nei, men det er det når du antyder at en person er mistenkelig fordi han har alvorlig psykisk sykdom. Det var det som startet denne idiotiske debatten. Anonymkode: 87f7c...632 Nei, jeg har en annen teori. Jeg har aldri gitt uttrykk for at en person var mistenkelig pga alvorlig psykisk sykdom. Mitt poeng var at jeg ikke syntes at "det" var en stigmatiserende uttalelse. Hvem kaller du idiot? Anonymkode: ead0b...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #4000 Del Skrevet 20. desember 2018 4 000 kommentarer i denne tråden! "true crime" av denne typen er tydeligvis noe som fenger enn god del seere... Anonymkode: ec214...1bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå