Gå til innhold

Vet ikke hvordan jeg skal starte, men er frustrert over meg selv og alt det idiotkjøpet jeg kjøper. Har kjempe mye gjeld, vurderer å ringe l


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du skal si opp jobben, la gjelden vokse og satse på å vinne på skrapelodd? Istedenfor å bite sammen tennene i 5 år? 

Skjønner du hvor heldig du er som har fått gjeldsordning? DEN ORDNINGEN ER DET SAMME SOM Å VINNE I LOTTO I DEN SITUASJONEN DU ER I NÅ! Om du fucker opp dette nå blir det bare verre resten av livet ditt.

Anonymkode: b6c7b...a3e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det du har brukt alle de tusen kronene som skulle gå til husleie på? 

Anonymkode: b6c7b...a3e

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De blir stjålet det er slik det føles, jobber og sliter for å få penger men får knapt et par kroner dagen. 

Flytter ut i skauen å gjemmer meg om sommeren og kjøper meg en campingbil til vinterbruk med strøm og varme. 

Trodde jeg fikk det men får ikke noen ting, de vil jeg skal syte ihjel tydeligvis. Får jo ikke brukt noe penger på andre ting jeg vil heller

Anonymkode: 5959c...8f2

Utrolig komisk og treffende skrivefeil!

Anonymkode: 43138...df7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De blir stjålet det er slik det føles, jobber og sliter for å få penger men får knapt et par kroner dagen. 

Flytter ut i skauen å gjemmer meg om sommeren og kjøper meg en campingbil til vinterbruk med strøm og varme. 

Trodde jeg fikk det men får ikke noen ting, de vil jeg skal syte ihjel tydeligvis. Får jo ikke brukt noe penger på andre ting jeg vil heller

Anonymkode: 5959c...8f2

Finurlige løsninger, det der, TS. En campingbil med strøm og varme? Hvor skal du få strømmen fra? 

Sånn som du holder på så går det jo bare én vei. Og det er ingen andre som har skylden. Det er mange som har det knapt, men man biter tenna sammen og lærer av sine feil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts

Du har en virkelighetsoppfatning som er helt på jordet. Kanskje du skulle ha oppsøkt en psykolog som andre har nevnt tidligere?. Det er virkelig trist om du nå ødelegger muligheten til å bli gjeldsfri pga evt sykdom. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2018 den 18.35, AnonymBruker skrev:

Da tar du kontakt med nav. Si rett ut at du har mistet kontroll over økonomien, er arbeidsledig og trenger hjelp. 

Skaff deg oversikt over gjelden. Be om gjeldssanering. 

Anonymkode: 0a85a...330

Enig. Ring på mandag og bestill time  hos en økonomisk rådgiver ved NAV, trådstarter.

Anonymkode: b4e86...e3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig komisk og treffende skrivefeil!

Anonymkode: 43138...df7

Jeg synes forøvrig det er forkastelig at banker kan utnytte folk som har lite økonomisk kunnskap, er i en trist livssituasjon eller (midlertidig) ikke er i stand til å ta rasjonelle økonomiske valg, slik som TS.

Det er TS som har dummet seg kraftig ut og ikke ser ut til å lære, men lånehaiene som har utnyttet ham burde vært sendt i fengsel.

Anonymkode: 43138...df7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De blir stjålet det er slik det føles, jobber og sliter for å få penger men får knapt et par kroner dagen. 

Flytter ut i skauen å gjemmer meg om sommeren og kjøper meg en campingbil til vinterbruk med strøm og varme. 

Trodde jeg fikk det men får ikke noen ting, de vil jeg skal syte ihjel tydeligvis. Får jo ikke brukt noe penger på andre ting jeg vil heller

Anonymkode: 5959c...8f2

Du får vel ca 8500 til livsopphold? Det må da holde?

Anonymkode: 3cb16...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja på en måte, får ikke brukt noen penger på meg selv, alt går bort. Sier opp jobben, gidder ikke å jobbe gratis, der går grensen for meg. Hvertfall når jeg jobber overtid skulle alle de pengene gått rett til meg. 

Det som er gjort er gjort, alle kan gjøre feil uten å skulle måtte halvveis dø for å ordne opp.

Anonymkode: 5959c...8f2

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ikke blitt trekt så mye, har ingen penger å bruke på meg selv, alt går bort til intet, deprimerende. 

Så jeg må bruke pengene til leiligheten for å overleve, altfor stengt. 

Anonymkode: 5959c...8f2

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ryker den så får jeg hvertfall bruke pengene på det jeg vil istedenfor at de bare blir stjelt fra meg til alle kanter. 

Jeg overlever ikke om jeg ikke bruker pengene som er til leien, har ikke nok til mat. Jeg kan jo ikke bare sulte ihjel. 

De som har satt meg i denne situasjonen er de som har lånt meg penger, det er de som lurer meg til å tro at jeg kan leve det livet jeg vil. 

Jeg straffer ikke huseieren 

Anonymkode: 5959c...8f2

Nå fikk jeg rent vondt av deg. Men, for guds skyld ikke si opp jobben din. Uansett hvor lite du får beholde så er hele gjeldsordningen sannsynligvis basert på at du har en jobb og at du har en viss lønnsinntekt.

Hvor mye får du lov til å beholde av lønnen din hver mnd? - og hvor mye er husleien på?

Spør ikke for å være nysgjerrig, men for å se om vi kanskje kan se noen muligheter som du ikke ser akkurat nå.

Og hvis du ikke har penger til mat (jeg er redd for at russisk kaviar og champagne ikke er med i matbegrepet nå) så tror jeg det er namsmannen som er riktig instans om det trekkes alt for mye sånn at du ikke har til et moderat livsopphold.

Husk: Om du startet på 5 år for 6 mnd siden så er det nå 4,5 år igjen. Du har klart det første halve året. Jeg har så lyst til å heie på deg, og samtidig forstår jeg jo at overgangen har vært hard og brutal så det er lett å miste motet.

Det du sier om dem som lånte deg pengene er akkurat det trikset de bruker for å få folk til å bite på agnet: "Fordi du fortjener det", "Kjøp nå betal om 9 mnd." ,"Det rette lånet kan virkeliggjøre din drøm!"

- det er rein bløff og folk biter på og går i fella. Du har fått en mulighet som mange ville kuttet av seg en finger for å få, og den muligheten får man bare en eneste gang. Derfor prøver vi her inne å rute deg tilbake på sporet.

 

Anonymkode: e6524...47b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er satsene for 2019: Lenke

Disse satsene gjelder til 1. juli 2019:

Gjeldsordningssatser Per mnd Per år
Voksne    
Enslig skyldner 8 658 103 896

 

Får du mer penger i gjeldsordningsperioden enn antatt, kan det bli krevd at dette skal gå til kreditorene. Hvis situasjonen din forverrer seg, kan du søke namsretten om en endring i gjeldsordningen. Dersom du ikke oppfyller dine plikter etter avtalen, kan gjeldsordningen settes til side.

Anonymkode: e6524...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått hjelp og alt har gått greit til nå men nå begynner jeg å ødelegge livet igjen. Klarer ikke å spare mer og leve fattig dom et dyr, klarer det ikke lenger. 

Jeg er så dum så dum så dum, kan ikke klare meg lenger, er dødsdømt. Ingen ting har jeg, har knapt nok ei underbukse og jobber og jobber og jobber til ingen nytte, får jo ikke pengene. Alt føles så idiotisk, livet mitt er totalt ødelagt 

Anonymkode: 5959c...8f2

Hva i all verden har du brukt penger på, hvis du knapt nok eier ei underbukse? Hva eier du da?

Anonymkode: 9bb8d...032

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke ha verge da jeg er voksen

Anonymkode: 5959c...8f2

Voksne folk skaffer seg faktisk hjelp hvis de trenger det, de skaffer seg faktisk verge hvis det kan redde situasjonen, nettopp fordi de er voksne. Voksne folk tar ansvar og forsøker å gjøre det som er mest fornuftig. I ditt tilfelle er det å få en økonomisk verge. Hvis du ikke ønsker det, så er du faktisk ikke voksen mentalt, nei.

Anbefaler deg økonomisk verge, og å gå til fastlegen for mulighet til henvisning videre til DPS for utredning, evt psykolog. Det kan være at du har en skjult lidelse du ikke vet om selv enda, og da får du et helt nytt liv hvis du bare godtar å få hjelp. Dette er de beste rådene du kan få, men hvis du ikke ønsker å ta dem så er det din egen skyld og ingenting mer vi kan si eller gjøre.

Anonymkode: 9bb8d...032

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke ha verge da jeg er voksen

Anonymkode: 5959c...8f2

Men ikke voksen nok tydeligvis? 

Anonymkode: 8e21a...e13

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gidder ikke mer, imorgen kommer jeg til å si opp jobben, orker ikke å jobbe og ikke få noen penger til meg selv. Lever heller på nav og får sosialhjelp og ter fri resten av de litt over 4,5 årene. Så skaffer jeg meg jobb igjen etter det. Jeg får faktisk mye mer penger til meg selv på sosialhjelp som det jeg gjør nå når jeg jobber, skal jo ikke være slik

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok arbeidsgiveren min forstår meg i dette, ingen vil jobbe gratis. Jeg får nok jobb igjen hos han om fem år, men nå gidder jeg ikke jobbe og slite gratis 

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke mer, imorgen kommer jeg til å si opp jobben, orker ikke å jobbe og ikke få noen penger til meg selv. Lever heller på nav og får sosialhjelp og ter fri resten av de litt over 4,5 årene. Så skaffer jeg meg jobb igjen etter det. Jeg får faktisk mye mer penger til meg selv på sosialhjelp som det jeg gjør nå når jeg jobber, skal jo ikke være slik

Anonymkode: 5959c...8f2

Og der røpet du at dette er en trolle-tråd! Skjønner hva du driver med. Godt forsøk.

Anonymkode: 9bb8d...032

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der røpet du at dette er en trolle-tråd! Skjønner hva du driver med. Godt forsøk.

Anonymkode: 9bb8d...032

Okei? Vil du jobbe gratis og ikke få noe penger for jobben? Det gidder ikke jeg, så jeg skal heller få sosialhjelp de årene og ta fri. 

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei? Vil du jobbe gratis og ikke få noe penger for jobben? Det gidder ikke jeg, så jeg skal heller få sosialhjelp de årene og ta fri. 

Anonymkode: 5959c...8f2

Du vet du må ut i «jobb» på sosial også? Og da med ENDA lavere inn. Heldigvis har de innført aktivitetskrav for å motta penger. Så tenk deg godt om nå. 

Anonymkode: 52d2f...1ba

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei? Vil du jobbe gratis og ikke få noe penger for jobben? Det gidder ikke jeg, så jeg skal heller få sosialhjelp de årene og ta fri. 

Anonymkode: 5959c...8f2

Og du jobber jo ikke gratis. Du har jo tatt ut pengene på forskudd og må nå betale tilbake. 

*panneklask*

Anonymkode: 52d2f...1ba

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet du må ut i «jobb» på sosial også? Og da med ENDA lavere inn. Heldigvis har de innført aktivitetskrav for å motta penger. Så tenk deg godt om nå. 

Anonymkode: 52d2f...1ba

 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du jobber jo ikke gratis. Du har jo tatt ut pengene på forskudd og må nå betale tilbake. 

*panneklask*

Anonymkode: 52d2f...1ba

Jeg må søke på jobber men har ikke fått jobb selvom jeg søker. 

Jeg jobber gratis, får ikke noe på meg selv i måneden, alt forsvinner 

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...