Gå til innhold

Vet ikke hvordan jeg skal starte, men er frustrert over meg selv og alt det idiotkjøpet jeg kjøper. Har kjempe mye gjeld, vurderer å ringe l


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men når de har gitt meg kontrakt og avtale så kan de ikke bryte den om jeg sier opp heller synes jeg. 

Hvis jeg gjør en dårlig jobb og eller andre uforutsette ting skjer, jeg kan vel ikke få straff for om jeg blir sakt opp å mister jobben? 

Anonymkode: 5959c...8f2

DU bryter kontrakten først ved å slutte og betale. Når du ikke lenger jobber og hever lønn, får de ikke trukket deg i lønn så du får betalt heller. Du sier du skal over på sosialpenger. Da får du ikke betalt, hermed bryter DU kontrakten. IKKE BETALE = BRUTT KONTRAKT

Du vil jo ikke få råd til å betale gjeldsordningen på sosialstønad, det skjønner du vel? Da bryter du kontrakten. 

Jo, du vil få straff hvis du "mister" jobben, av samme grunn som over: du vil da ikke betale i henhold til avtalen lenger, og kontrakten er brutt. Uansett grunn.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men når de har gitt meg kontrakt og avtale så kan de ikke bryte den om jeg sier opp heller synes jeg. 

Hvis jeg gjør en dårlig jobb og eller andre uforutsette ting skjer, jeg kan vel ikke få straff for om jeg blir sakt opp å mister jobben? 

Anonymkode: 5959c...8f2

Har du i det hele tatt lest igjennom avtalen?? Vet du hvilke vilkår de har satt?

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Million skrev:

DU bryter kontrakten først ved å slutte og betale. Når du ikke lenger jobber og hever lønn, får de ikke trukket deg i lønn så du får betalt heller. Du sier du skal over på sosialpenger. Da får du ikke betalt, hermed bryter DU kontrakten. IKKE BETALE = BRUTT KONTRAKT

Du vil jo ikke få råd til å betale gjeldsordningen på sosialstønad, det skjønner du vel? Da bryter du kontrakten. 

Jo, du vil få straff hvis du "mister" jobben, av samme grunn som over: du vil da ikke betale i henhold til avtalen lenger, og kontrakten er brutt. Uansett grunn.

De må da kunne bruke skjønn, alle forstår at å jobbe gratis ikke er moro og skulle ikke vert lovlig i 2019! Hvis jeg mister jobben uten grunn kan ikke jeg straffes for det

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, frk.Helene Hare skrev:

Har du i det hele tatt lest igjennom avtalen?? Vet du hvilke vilkår de har satt?

 

Nei, skal lese nå snart, derfor jeg venter med å si opp til imorgen og ikke idag 

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får sparken er det like ille som at du har sagt opp selv, vil si verre i og med at det ødelegger for videre arbeidsmuligheter. Det eneste som utløser spesielle stønader er når man mister jobben, feks pga nedbemanning. 

Anonymkode: b6c7b...a3e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De må da kunne bruke skjønn, alle forstår at å jobbe gratis ikke er moro og skulle ikke vert lovlig i 2019! Hvis jeg mister jobben uten grunn kan ikke jeg straffes for det

Anonymkode: 5959c...8f2

Hehe, nå må jeg nesten le altså. Tror du de bruker "skjønn" og synes synd på deg? Du er jo helt..... du forstår virkelig ingenting. Jeg gir opp å forklare deg det. 

Bare si opp jobben din du, men husk dette: det er det dummeste du noen gang har gjort i så fall, for da ødelegger du avtalen.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du har brukt alle pengene dine på? 

Anonymkode: b6c7b...a3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du får sparken er det like ille som at du har sagt opp selv, vil si verre i og med at det ødelegger for videre arbeidsmuligheter. Det eneste som utløser spesielle stønader er når man mister jobben, feks pga nedbemanning. 

Anonymkode: b6c7b...a3e

Så hvis jobben går konkurs eller nedbemanning så blir jeg ikke straffet men ellers blir jeg det?

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Million skrev:

Hehe, nå må jeg nesten le altså. Tror du de bruker "skjønn" og synes synd på deg? Du er jo helt..... du forstår virkelig ingenting. Jeg gir opp å forklare deg det. 

Bare si opp jobben din du, men husk dette: det er det dummeste du noen gang har gjort i så fall, for da ødelegger du avtalen.

Ja, de skal vel ikke bare drepe meg heller? Det er nemlig det de gjør nå, hadde det mye bedre før denne idiotavtalen som jeg aldri skulle gått med på, ble lurt. 

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du har brukt alle pengene dine på? 

Anonymkode: b6c7b...a3e

Litt av hvert, ferier osv

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Litt av hvert, ferier osv

Anonymkode: 5959c...8f2

Om du er vant til er liv i sus og dus skjønner jeg at virkeligheten føles hard. Allikevel er det dette som er livet ditt nå og det blir bare verre av å skufle problemene foran seg istedenfor å ta tak. 

Anonymkode: b6c7b...a3e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de skal vel ikke bare drepe meg heller? Det er nemlig det de gjør nå, hadde det mye bedre før denne idiotavtalen som jeg aldri skulle gått med på, ble lurt. 

Anonymkode: 5959c...8f2

Jeg orker ikke mer...

Du hadde det bedre før fordi du brukte penger som ikke var dine. Derfor fikk du gjeld, som du ikke kunne betale, og som du nå har en mulighet til å få slettet. 

Den eneste som dreper deg er deg selv, du eier jo verken sunn fornuft eller økonomisk sans? 

Dette må være en trolletråd, det er ikke mulig å være så blåst...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er vant til er liv i sus og dus skjønner jeg at virkeligheten føles hard. Allikevel er det dette som er livet ditt nå og det blir bare verre av å skufle problemene foran seg istedenfor å ta tak. 

Anonymkode: b6c7b...a3e

Har aldri hatt et liv i sus og dus, men har alltid skaffet meg det jeg ønsker og dratt på de feriene jeg vil osv. 

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Million said:

DU bryter kontrakten først ved å slutte og betale. Når du ikke lenger jobber og hever lønn, får de ikke trukket deg i lønn så du får betalt heller. Du sier du skal over på sosialpenger. Da får du ikke betalt, hermed bryter DU kontrakten. IKKE BETALE = BRUTT KONTRAKT

Du vil jo ikke få råd til å betale gjeldsordningen på sosialstønad, det skjønner du vel? Da bryter du kontrakten. 

Jo, du vil få straff hvis du "mister" jobben, av samme grunn som over: du vil da ikke betale i henhold til avtalen lenger, og kontrakten er brutt. Uansett grunn.

 

9 minutter siden, frk.Helene Hare said:

Jeg orker ikke mer...

Du hadde det bedre før fordi du brukte penger som ikke var dine. Derfor fikk du gjeld, som du ikke kunne betale, og som du nå har en mulighet til å få slettet. 

Den eneste som dreper deg er deg selv, du eier jo verken sunn fornuft eller økonomisk sans? 

Dette må være en trolletråd, det er ikke mulig å være så blåst...

At dere gidder å bruke tiden deres på dette brødet/trollet.

Anonymkode: 590f4...70c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, frk.Helene Hare skrev:

Jeg orker ikke mer...

Du hadde det bedre før fordi du brukte penger som ikke var dine. Derfor fikk du gjeld, som du ikke kunne betale, og som du nå har en mulighet til å få slettet. 

Den eneste som dreper deg er deg selv, du eier jo verken sunn fornuft eller økonomisk sans? 

Dette må være en trolletråd, det er ikke mulig å være så blåst...

Det skal ikke bli så mye dårligere over natta som det ble når jeg liksom fikk hjelp.. De har ikke hjulpet til men ødelagt for meg, det kan umulig være lovlig. 

Takk det holder nå, jeg tuller ikke, alt jeg har skrevet her er sant

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

At dere gidder å bruke tiden deres på dette brødet/trollet.

Anonymkode: 590f4...70c

Ja, jeg lot tvilen komme han/henne tilgode først, tenkte at noen trenger faktisk å få forklart elementære økonomiske saker... men denne personen har vist seg å ikke oppfatte noe som helst av forklaringer, så jeg har innsett at det må være trolling.

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Million skrev:

Ja, jeg lot tvilen komme han/henne tilgode først, tenkte at noen trenger faktisk å få forklart elementære økonomiske saker... men denne personen har vist seg å ikke oppfatte noe som helst, så jeg har innsett at det må være trolling.

Jeg har oppfattet mye og takker for alle svar, selv om det er hardt for meg. Dere fikk blandt annet meg til å tenke en dag til over om jeg skal si opp eller ikke. Men du og dere kan sjekke hvordan det er å leve et liv uten penger og jobbe ræva av seg, det er ikke gøy 

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Million skrev:

Ja, jeg lot tvilen komme han/henne tilgode først, tenkte at noen trenger faktisk å få forklart elementære økonomiske saker... men denne personen har vist seg å ikke oppfatte noe som helst av forklaringer, så jeg har innsett at det må være trolling.

Det samme kom jeg fram til. Enten er personen så dum som dette, og da kan ikke vi hjelpe vedkommende. Eller så er hen et troll. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frk.Helene Hare skrev:

Det samme kom jeg fram til. Enten er personen så dum som dette, og da kan ikke vi hjelpe vedkommende. Eller så er hen et troll. 

Jeg har oppfattet mye og takker for alle svar, selv om det er hardt for meg. Dere fikk blandt annet meg til å tenke en dag til over om jeg skal si opp eller ikke. Men du og dere kan sjekke hvordan det er å leve et liv uten penger og jobbe ræva av seg, det er ikke gøy 

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har oppfattet mye og takker for alle svar, selv om det er hardt for meg. Dere fikk blandt annet meg til å tenke en dag til over om jeg skal si opp eller ikke. Men du og dere kan sjekke hvordan det er å leve et liv uten penger og jobbe ræva av seg, det er ikke gøy 

Anonymkode: 5959c...8f2

Du har sjølv satt deg i denne situasjonen.

Du kan ikkje reise på feriar, gå på restaurant, kjøpe alt du vil, fikse kroppen og kjøpe dyre klede utan at du har pengar til det. Du forstod ikkje det før, og eg ser at du no opplever at det er fryktelig å skulle leve eit kjedelig liv med brødmat på kjøkkenbenken i staden for luksus. Men det er slik livet er for svært mange! 

Og du kan berre ikkje vere så dum som du gir inntrykk av, du burde klare å begripe sammenhengen mellom eigen IDIOTI og konsekvensane du opplever no. Det er ingen som er slemme mot deg, gjeldsordning er for å hjelpe deg til å kome ut på den andre sida med ok økonomi. Men det trur eg du ikkje klarer å forstå...

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...