Gå til innhold

Vet ikke hvordan jeg skal starte, men er frustrert over meg selv og alt det idiotkjøpet jeg kjøper. Har kjempe mye gjeld, vurderer å ringe l


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 29.1.2019 den 15.50, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke mer, imorgen kommer jeg til å si opp jobben, orker ikke å jobbe og ikke få noen penger til meg selv. Lever heller på nav og får sosialhjelp og ter fri resten av de litt over 4,5 årene. Så skaffer jeg meg jobb igjen etter det. Jeg får faktisk mye mer penger til meg selv på sosialhjelp som det jeg gjør nå når jeg jobber, skal jo ikke være slik

Anonymkode: 5959c...8f2

Så dum er du ikke. Da kan hele gjeldsordningen din ryke, og hva gjør du da ? Og det er mange i verden som faktisk lever på 1 dollar dagen.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har oppfattet mye og takker for alle svar, selv om det er hardt for meg. Dere fikk blandt annet meg til å tenke en dag til over om jeg skal si opp eller ikke. Men du og dere kan sjekke hvordan det er å leve et liv uten penger og jobbe ræva av seg, det er ikke gøy 

Anonymkode: 5959c...8f2

For ente gang i den her tråden, ikke si opp jobben din. Da mister du avtalen og DA får du virkelig se hva det er å ha lite penger. For da MÅ du betale all gjeld du har til høye renter.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sommermor skrev:

For ente gang i den her tråden, ikke si opp jobben din. Da mister du avtalen og DA får du virkelig se hva det er å ha lite penger. For da MÅ du betale all gjeld du har til høye renter.

I følge TS er oppsigelsen allerede levert til arbeidsgiver.

Anonymkode: 5cab4...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I august 2018 hadde ikke ts jobb.. 

Anonymkode: 52d2f...1ba

TS er et utholdende troll. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎31‎.‎01‎.‎2019 den 11.20, AnonymBruker skrev:

Det sto ikke noe om at jeg ikke kunne si opp jobben som jeg kunne se hvertfall, så nå har jeg sakt opp min stilling. Sjefen har vært klar over min situasjon siden før jeg fikk gjeldssanering og både forsto meg og ikke forsto meg på samme tid. Han mente jeg bare burde holdt ut de årene og så vært ferdig, men det er mye lettere sagt enn gjort. 

Jeg har sagt opp så jeg kommer ikke til å jobbe fullt så hardt som tidligere på oppsigelsestiden, kanskje jeg da slipper tidligere.

Toillpess.

 

Mvh
Namsfullmektig/gjeldsrådgiver

Anonymkode: a6cd4...1b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2019 den 18.57, AnonymBruker skrev:

De må da kunne bruke skjønn, alle forstår at å jobbe gratis ikke er moro og skulle ikke vert lovlig i 2019! Hvis jeg mister jobben uten grunn kan ikke jeg straffes for det

Anonymkode: 5959c...8f2

du jobber ikke gratis. du jobber som et slags etterslep for all den luksusen du unnet deg for penger du ikke hadde tidligere. DET betaler du for nå. så sånn sett jobber du slett ikke gratis. 

Anonymkode: 64581...bda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal betale ned på mine lån selv, gjeldssaneringen er nå avsluttet, jeg er så lettet, jeg overlevde! 😄

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal betale ned på mine lån selv, gjeldssaneringen er nå avsluttet, jeg er så lettet, jeg overlevde! 😄

Anonymkode: 5959c...8f2

😂😂😂 Lykke til med den. 

Anonymkode: 52d2f...1ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal betale ned på mine lån selv, gjeldssaneringen er nå avsluttet, jeg er så lettet, jeg overlevde! 😄

Anonymkode: 5959c...8f2

Du kommer jo bare til å betale mer da, da 😂 dritlurt!

Anonymkode: 590f4...70c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å være så korttenkt. Nå må du jo betale mye mer enn du måtte når du var under gjeldsordning. Du får håpe at du får en bedre betalt jobb da. Og du vet at du aldri får en slik mulighet igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper for din del at dette er en tulletråd

Anonymkode: 8e21a...e13

Såklart er det ikke tull

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2018 den 18.31, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hva jeg vil med denne posten, men må på en måte få ut litt frustrasjon og irritasjon på meg selv hvor dum jeg kan og kunne være. Det verste av alt er at jeg sitter på bar bakke og havner snart på gata pga jeg ikke har betalt husleie på evigheter, har en gammel skraphaug av en bil uten noen verdi, ikke har jeg noen dyre ting i leiligheten, alt er bare blitt borte i litt fest og dyre ferieturer jorden rundt. Har ikke jobb for øyeblikket så har null inntekt men får regninger på 40-50 tusen av det jeg har fått med meg og åpnet, sikkert mye jeg også har oversett eller ikke åpnet.

Vær så snill å ikke skriv krasse svar av hvor hjernedød og idiot jeg er, vet det meget godt selv.

Da har du vel nådd bunnen? Da er det bare en vei oppover :)  Uansett du får da ikke mer lån iallefall. Du må nå sette tæring etter næring. Uansett kan ingen ta fra deg det du trenger til livsopphold, det er strenge regler på dette. Få en avtale med de du skylder penger, via noen profesjonfelle som kan gå gjennom økonomien din og få slettet den gjelden du ikke klarer å betjene uansett videre fremover. Dette vil kreve masse arbeid og forsakelser, og det kan ta litt tid. Men det må jo være verdt å begynne på akkurat det.

Så må du endre deg! Det kan ikke vi ordne for deg. Du må senke forbruket ditt,endre livsstilen din!

Jeg har gjort det for lenge siden, og jeg har ikke engang økonomiske problemer. Bruker ikke mer en det jeg tjener! ALDRI!

Da klarer jeg meg uten i stedet, og en ting! Drit i alt som heter sosial status. Det er ikke verdt noe som helst egentlig. Tren på å fri deg for å bli slave av å kjøpe ting, dette kan også ta litt tid. Faller du en gang, selg det du har kjøpt og gå videre og lær av fallet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Duftavsommerregn skrev:

Da har du vel nådd bunnen? Da er det bare en vei oppover :) Uansett du får da ikke mer lån iallefall. Du må nå sette tæring etter næring. Uansett kan ingen ta fra deg det du trenger til livsopphold, det er strenge regler på dette. Få en avtale med de du skylder penger, via noen profesjonfelle som kan gå gjennom økonomien din og få slettet den gjelden du ikke klarer å betjene uansett videre fremover. Dette vil kreve masse arbeid og forsakelser, og det kan ta litt tid. Men det må jo være verdt å begynne på akkurat det.

Så må du endre deg! Det kan ikke vi ordne for deg. Du må senke forbruket ditt,endre livsstilen din!

Jeg har gjort det for lenge siden, og jeg har ikke engang økonomiske problemer. Bruker ikke mer en det jeg tjener! ALDRI!

Da klarer jeg meg uten i stedet, og en ting! Drit i alt som heter sosial status. Det er ikke verdt noe som helst egentlig. Tren på å fri deg for å bli slave av å kjøpe ting, dette kan også ta litt tid. Faller du en gang, selg det du har kjøpt og gå videre og lær av fallet ditt.

Det er jo det ts har gjort og avsluttet. Det offentlige dekket ikke gjeld. Når ts nå tror han/hun skal leve livets glade dager på sosialstønad, vil vedkommende nok få et sjokk. Gjeld må dekkes av livsoppholdet. Ts hadde gjeldsordning og kunne fått økonomien på rett kjøl, men ekstravagant livsstil betyr mer. 

Anonymkode: 52d2f...1ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det ts har gjort og avsluttet. Det offentlige dekket ikke gjeld. Når ts nå tror han/hun skal leve livets glade dager på sosialstønad, vil vedkommende nok få et sjokk. Gjeld må dekkes av livsoppholdet. Ts hadde gjeldsordning og kunne fått økonomien på rett kjøl, men ekstravagant livsstil betyr mer. 

Ekstravagant  livsstil uten dekning i økonomi ved inntjening ender alltid brutalt. Når alle muligheter for lån sperres. Da slutter dette rått og brutalt. Om vedkommende da ikke skal finansiere dette via kriminalitet da. Det er jo valg individet selv må ta, med de konsekvenser som dette medfører. Det er ikke dette jeg snakker om, men han selv innser hvor dette bærer hen, og endrer livsstilen sin drastisk. Da er det håp om et liv som kan leves. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Duftavsommerregn skrev:

Ekstravagant  livsstil uten dekning i økonomi ved inntjening ender alltid brutalt. Når alle muligheter for lån sperres. Da slutter dette rått og brutalt. Om vedkommende da ikke skal finansiere dette via kriminalitet da. Det er jo valg individet selv må ta, med de konsekvenser som dette medfører. Det er ikke dette jeg snakker om, men han selv innser hvor dette bærer hen, og endrer livsstilen sin drastisk. Da er det håp om et liv som kan leves. 

Hvis du leser tråden er ikke ts interessert i å endre livsstil. Ts har sagt opp både jobb og gjeldsordning fordi «han/hun vil ikke jobbe gratis» og betale ned gjeld. Han/hun får ikke ført ønsket livsstil på beløpet han/hun har å leve for i mnd på g.ordning. Trist. Ærlig talt tror jeg ts er så langt nede at vedkommende ikke helt forstår ulykken han/hun virkelig har satt seg selv i med disse valgene. 

Anonymkode: 52d2f...1ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser tråden er ikke ts interessert i å endre livsstil. Ts har sagt opp både jobb og gjeldsordning fordi «han/hun vil ikke jobbe gratis» og betale ned gjeld. Han/hun får ikke ført ønsket livsstil på beløpet han/hun har å leve for i mnd på g.ordning. Trist. Ærlig talt tror jeg ts er så langt nede at vedkommende ikke helt forstår ulykken han/hun virkelig har satt seg selv i med disse valgene.

Ok, men da får vedkommende ta konsekvensene da! Enklere kan det ikke sies. Men vedkommende kan ikke bare fortsette, for mer lån får "han" ikke uansett, si meg da hvordan det skal fortsette for vedkommende? Det går jo ikke, han tvinges til et liv i fattigdom da, og er dette bedre en å faktisk innrette seg etter realitetene?

Vedkommende sitt valg uansett, men jeg ordlegger meg som om det er en endrings vilje der, om ikke er det jo uansett håpløst. Det er jo ikke det, det er hans innstilling som er håpløs og som bare ender i elendighet.

Da er det "stokkeslagene" som kan endre vedkommende, eller han går til grunne. Hans valg. Det er ikke trist en gang om det forholder seg slik.

Endret av Duftavsommerregn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...