Fredagslunch Skrevet 23. august 2018 #101 Skrevet 23. august 2018 (endret) 1 time siden, veggteppe skrev: Blant kanadiske førskolebarn som lever med to biologiske foreldre er omtrent 1 av 3000 registrert som utsatt for barnemishandling, mens 1 av 75 som lever med en steforelder er registrert som utsatt for barnemishandling.[1] En britisk undersøkelse, utført av rettspsykiater P.D. Scott[2], hadde tall som kunne konverteres til sannsynlighet: Småbarn med en gjennomsnittsalder 15 måneder som hadde blitt drept ved slag gitt i sinne av fedre/stefedre: 150 ganger mere sannsynlig at gjerningsmannen var en stefar.[3] Kilde: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Askepott-effekten Kanskje er dette morsomt for deg, men jeg synes absolutt det er noe verdt å diskutere. Du vet at det er ikke lenge siden det var naboens egen sak om de slo barna, eller om kvinner røyka når de gikk gravid. Men dette er jo «generasjon krenk»: man skal ikke diskutere noe fordi det er alltid noen som føler seg tråkka på tærne. Vel Sorry; her skal vi diskutere problematikken rundt skilsmisse og steforeldre og stemødre. Og du må bare akseptere det, like it or not. Javel. Og dette er jo selvsagt helt forferdelig. Og noe vi voksne i hele verden bør arbeide mot at fortsetter å skje. Uansett så tror jeg nok VIRKELIG ikke, at de fleste skilsmissebarna her i Norge blir mishandlet av steforelderen sin. Endret 23. august 2018 av Fredagslunch 1
Snaskesnusken Skrevet 23. august 2018 #102 Skrevet 23. august 2018 (endret) 2 timer siden, veggteppe skrev: Les alle linkene i tråden om psykisk helse og skilsmissebarn jeg har delt. De er fra Norge Du har argumenterer med linker fra Canada og Storbritannia angående barnedrap og misshandlig. Jeg etterspør forskning fra Norge angående drap og misshandling begått av stefedre. Endret 23. august 2018 av Snaskesnusken
Raven.Writingdesk Skrevet 23. august 2018 Forfatter #103 Skrevet 23. august 2018 Akkurat nå, Snaskesnusken skrev: Du har argumenterer med linker fra Canada og Storbritannia angående barnedrap og misshandlig. Jeg etterspør forskning fra Norge angående drap og misshandling av stefedre. Å herregud de ligger i andre innlegg jeg har postet. Det er virkelig ikke min jobb å poste samme linker fire, fem ganger fordi andre er for DOVEN til å bla tilbake to sider
Snaskesnusken Skrevet 23. august 2018 #104 Skrevet 23. august 2018 Akkurat nå, veggteppe skrev: Å herregud de ligger i andre innlegg jeg har postet. Det er virkelig ikke min jobb å poste samme linker fire, fem ganger fordi andre er for DOVEN til å bla tilbake to sider Du har selv valgt å argumentere med barnedrap og misshandling med linker fra forskning i Storbritannia og Canada. La meg omformulere meg; Hva er agendaen din med å argumentere med disse linkene?
Raven.Writingdesk Skrevet 23. august 2018 Forfatter #105 Skrevet 23. august 2018 5 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Du har selv valgt å argumentere med barnedrap og misshandling med linker fra forskning i Storbritannia og Canada. La meg omformulere meg; Hva er agendaen din med å argumentere med disse linkene? Om du hadde GIDDA å lese konteksten utsagnet kommer i så ville det ikke være nødvendig for meg å GJENTA hva som skjer i tråden for deg. Skal jeg skrive en oppsummering for hver siden sånn at du slipper å lese selv? jeg argumenterer for at å være skilsmissebarn er ikke "Bare bare", og sammenligner det i en kontekst med "ekstremsport" Dette blir latterliggjort av en annen bruker hvor jeg trekker frem at forskning dokumenterer at skilsmissebarn og stebarn, har særdeles høy risiko for å utsettes for vold og overgrep, ja, tilogmed drap. Om du skal delta i diskusjonen så får du ta deg bryderiet med å lese før du bare angriper og "krever svar", når svarene allerede ligger i tråden fra før av. For min del er IKKE dette en diskusjon med deg nå, det er KUN å gjenta ting som allerede står i tråden. Flere ganger. L-E-S S-E-L-V.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #106 Skrevet 23. august 2018 På 21.8.2018 den 13.41, AnonymBruker skrev: Hva jeg ser på som dritt vet ikke du.. men som stemor så må du svelge mange kameler.. Spesielt dersom mor er en ansvarsfraskrivende bitch, og far ungår barnas beste fremfor dårlig samvittighet. Barna kan være engler de. noe som ikke hjelper når foreldrene ikke bryr seg Anonymkode: 883a8...936 Sant. Mor kan forpeste livet på det verste for stemor. Og da bryr du deg ikke mye om barna dine,som stemor skal ta vare på. Dont shit where you eat, osv.. Anonymkode: 2d06f...b1d 1
Blod Skrevet 24. august 2018 #107 Skrevet 24. august 2018 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Blod, mod
Snaskesnusken Skrevet 24. august 2018 #108 Skrevet 24. august 2018 17 timer siden, veggteppe skrev: Om du hadde GIDDA å lese konteksten utsagnet kommer i så ville det ikke være nødvendig for meg å GJENTA hva som skjer i tråden for deg. Skal jeg skrive en oppsummering for hver siden sånn at du slipper å lese selv? jeg argumenterer for at å være skilsmissebarn er ikke "Bare bare", og sammenligner det i en kontekst med "ekstremsport" Dette blir latterliggjort av en annen bruker hvor jeg trekker frem at forskning dokumenterer at skilsmissebarn og stebarn, har særdeles høy risiko for å utsettes for vold og overgrep, ja, tilogmed drap. Om du skal delta i diskusjonen så får du ta deg bryderiet med å lese før du bare angriper og "krever svar", når svarene allerede ligger i tråden fra før av. For min del er IKKE dette en diskusjon med deg nå, det er KUN å gjenta ting som allerede står i tråden. Flere ganger. L-E-S S-E-L-V. Igjen, du svarer meg ikke. Jeg spurte deg om hvor du vil med disse linkene? Hvor ser du sammenhengen mellom barnedrap og misshandlig av barn i Norge med forskning fra det store utland??????? Hevder du at stefedre i Norge misshandler stebarn og begår drap? Mener du virkelig at dette er et stort problem i Norge? Du har selv valgt å lage en ufin og generaliserende tråd. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #109 Skrevet 24. august 2018 23 timer siden, veggteppe skrev: Det er tatt opp fars ansvar tidligere i tråden. Fedre som prioriterer barna sine med en stemor som aksepterer dette er ikke et problem. Fedre som bortprioriteter barna sine er et massivt problem. Men særdeles få/ingen oppegående mennesker vil si seg uenig i dette så det vil ikke skape noe reell interessant debatt, her inne på KG. Fedre som prioriterer barna sine UTEN stemor som samtykker er de vi diskuterer her. Fedre som forsøker å gjøre det rette, men så blir stemor sint, sur og føler seg nedprioritert. Også skriver hun om sine sorger på KG, Om de bortskjemte dritungene og kjipe exkona, eller det alt for gode samarbeidet mellom barnemor og barnefar. Om hvordan hun må dele på TV’en med en «bortskjemt tenåring» annenhver helg, eller er misfornøyd fordi barna kommer oppi senga iløpet av natta. Disse er det jeg vil diskutere. Stemorsrollen er og blir en kjip, kjip rolle😐 Anonymkode: 2d06f...b1d 3
Snaskesnusken Skrevet 24. august 2018 #110 Skrevet 24. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemorsrollen er og blir en kjip, kjip rolle😐 Anonymkode: 2d06f...b1d Nettopp!
Raven.Writingdesk Skrevet 24. august 2018 Forfatter #111 Skrevet 24. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Stemorsrollen er og blir en kjip, kjip rolle😐 Anonymkode: 2d06f...b1d Om man føler det sånn tenker jeg jo at man bør finne en mann som ikke har barn fra før av. Det er jo enda kjipere å være stebarn til ei stemor som synes det er kjipt å være stemor. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #112 Skrevet 24. august 2018 2 timer siden, veggteppe skrev: Om man føler det sånn tenker jeg jo at man bør finne en mann som ikke har barn fra før av. Det er jo enda kjipere å være stebarn til ei stemor som synes det er kjipt å være stemor. Ja, er nok optimalt.bare at alt virker så lett når man er nyforelsket. Nå har vi barn sammen og ikke så lett å "sjekke ut". Men er jo sjeldent barna som er problemet,men eks som lager vansker osv. Følelsesmessig vanskelig er det.. det kan jeg skrive under på. Anbefaler ingen det samme -ærlig talt:) Anonymkode: 2d06f...b1d 2
Edie Skrevet 25. august 2018 #113 Skrevet 25. august 2018 Ryddet for avsporinger og innhold med opphavsrett. Edie, adm.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå