Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

På 1.9.2018 den 10.55, multe skrev:

Ååå, jeg har så lyst til å lære strikking. Det er så mye flott til både voksne og barn. 

Kan det læres via YouTube, mon tro? 

Jeg lærte å strikke på YouTube for et par år siden, når jeg kjedet meg på nattevakt. Nå strikker jeg faktisk gensere 👍 så det er mulig! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Aha....så da har de kanskje sånn stunt-garn som en får tilbud om kun hvis man er fysisk i butikken selv, @^^Belle^^
Det kan jo faktisk hende. Kanskje jeg må finne meg en slik butikk og snuse rundt litt. :) 

Akrylnøster har mange fine farger, men det blir litt glatt og rart å lage ting av syns jeg. 

Det virker sånn, ja. Fikk ikke somlet meg til å ta bilde i går, men skal prøve i dag. Det er absolutt verdt å se på, om så bare for fargene sin del.

Akryl er helt supert å hekle med, men jeg er enig i at det blir litt rart å strikke av. Det er jo også veldig stor forskjell fra garn til garn ,som med ull. Noen er ekle og statiske, mens andre er supermyke og veldig gode. :hjerte: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg oppdaget garntilbud på nett, hadde de et slikt massivt siste sjanse...kjøp nå eller gå glipp av alt tilbud.
Dette er jo litt riktig for enkelte ting blir utsolgt, men også ganske feil, for det er jo "PANG"-tilbud hele tiden
på de stedene der og jeg er en var en lettlurt Hoppetusse. Nå holder jeg aktivt på å gro meg ryggrad. :jolie: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Da jeg oppdaget garntilbud på nett, hadde de et slikt massivt siste sjanse...kjøp nå eller gå glipp av alt tilbud.
Dette er jo litt riktig for enkelte ting blir utsolgt, men også ganske feil, for det er jo "PANG"-tilbud hele tiden
på de stedene der og jeg er en var en lettlurt Hoppetusse. Nå holder jeg aktivt på å gro meg ryggrad. :jolie: 

Det har du rett i :jepp: Ofte er det spesielt gode tilbud på garn i dagene mandag-torsdag samme uke som black friday + gode tilbud på black friday, har jeg sett på flere nettbutikker som selger garn (bl.a. på Adlibris).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Når vi snakker om tilbud, har Adlibris gode priser (kr 15,- for 100 gram) på bomullsgarn nå https://www.adlibris.com/no/kampanje/outlet-garn

Hva strikker dere av bomullsgarn? :tekola:

Endret av An0nymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å...gurimalla...nå ble jeg fullstendig mo i rana... :rodmer:  Det var billig. Ante ikke om denne plassen. Takk.
Jeg må nok sjekke nærmere der. Ehh...stortsett er det jo grytekluter og småposer til å ha godduft i
mellom klær i skap....som jeg bruker ren bomull til. Det er mulig å gjøre alle morsomme ting med bomull.
Fast og fint blir resultatet. Andre salgssteder mottas med stor takk fra meg. Sikkert ingen andre som er interessert.
                                                                                                                                                  :lur: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Å...gurimalla...nå ble jeg fullstendig mo i rana... :rodmer:  Det var billig. Ante ikke om denne plassen. Takk.
Jeg må nok sjekke nærmere der. Ehh...stortsett er det jo grytekluter og småposer til å ha godduft i
mellom klær i skap....som jeg bruker ren bomull til. Det er mulig å gjøre alle morsomme ting med bomull.
Fast og fint blir resultatet. Andre salgssteder mottas med stor takk fra meg. Sikkert ingen andre som er interessert.

Takk for koselig tilbakemelding og takk for fine tips :klemmer:  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2018 den 11.51, Hoppetaujenta skrev:

Samme her :jepp:  Adlibris (som jeg nevnte)  https://www.adlibris.com/no/kampanje/outlet-garnunder25-no har jeg bestilt både garn og annet fra (flere ganger), og leveringen var rask, og jeg har ikke noe negativt å si om den nettbutikken. Det er gratis frakt om man handler for minimum 600,- om jeg ikke husker feil. 299,- :hoppe: Minimumsprisen for fri frakt står nede til høyre på siden her: https://www.adlibris.com/no/produkt/finlayson-mumin-cocktailmumin-kokshanduk-50x70-cm-gra-36027428

Endret av An0nymBruker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

En skapende kunstner som deg trenger jo materialer i fristende farger og kvaliteter :hjerte: Slik ser jeg på det :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Knegg: ...akkurat sånn ser også jeg på det. Merkelig det der. Utrolig mye fine farger...og det er billig. :hjerte:

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere som strikker/hekler figurer, kosedyr og småting :vinke: Her er et nytt garn som er spesiallaget for dette, og man kan kjøpe enkeltnøster eller hel pakke med alle farger :hoppe: ("Kartopu Amigurumi er det perfekte garnet til å strikke og hekle leker og figurer. Kosebamser, enhjørninger, flodhester eller alpakka, bare fantasien setter grenser. Ordet amigurumi er sammensatt fra japanske ami, som betyr hekle/strikke og nuigurumi som betyr fylt dukke. Fra Japan kommer også trenden å hekle dyr, figurer og dekorasjoner. Komposisjonen med 49% bomull og 51% akryl gjør garnet lettere samt at figuren holder seg bra. Amigurumi fra Kartopu kommer i 25 livlige farger. Dette garnet kommer i komplett pakke med alle 25 farger. Du kan også kjøpe singelnøster"). Fri frakt ved kjøp for minimum 299,- (og ikke 600,- som jeg skrev tidligere).

fe033f0d-cfaa-423f-84f9-e7cd2835e165.jpg
https://www.adlibris.com/no/produkt/kartopu-amigurumi-start-kit-50gx25-color-34578601

Dette er kanskje også noe for deg @^^Belle^^ som nevnte at du hekler? :jepp: 

Hekler du også @Hoppetaujenta:tekola: Hva tenker dere om dette garnet?

Endret av An0nymBruker
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg visste ikke at min inspirasjon strakk seg så langt... :fnise: 

Det er du som har designet garnet  og magebeltene til garnet? :jepp: Så bra! :hoppe:

De  har også flere oppskriftsbøker til forskjellige dukker og kosedyr :mynona:

Endret av An0nymBruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skal jeg hente en hemmelig pakke på et postkontor nær meg... :lur: 
               Sånn ca halvannen kilo "godis" uten kalorier.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er GuloGulo og jeg samler (horder) garn, strikkebøker og alt som er innenfor den leia. Nå er garnlageret blitt så stort arbeid vi er enige om å kjøpe større hus 😆. Godt å finne en gruppe med likesinnede. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Hei og velkommen til deg, Gulogulo. Høres bare rett og rimelig ut at man må unne seg en større plass
når "familien" vokser seg ut av gammelplassen. Jeg har tippet lotto og vet hva jeg skal om jeg vinner stort. :jepp: 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aii.. Dennne tråden traff meg :) 

Jeg innbilte meg at jeg ikke hadde så mye.. Men jeg innser jo at det ikke stemmer, og jeg pleier å dra innom alle garnbutikker på min vei for å nævle på garn, og ender ofte med å kjøpe noen hesper/nøster alt ettersom :) Innkjøpsavdelingen jobber i alle fall fortere enn produksjonsavdelingen hos Hu i byen 😛 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...