Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️

Patriotpaula

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Patriotpaula skrev:

Er jo en grunn for at samtlige klinikker opererer med eggløsningssprøyte 36 timer før uttak, så akkurat mtp det så er jeg nok bare unødvendig stresset 😅🙊 Jeg får ikke så mye smertestillende (kun Paracet), men mer beroligende (stesolid og midazolam) + voltaren. Aldri tatt slike medisiner i mitt liv 🙊😅 Takk ❤️ Oppdaterer en gang i morgen om hvordan det har gått 😊

Det går nok kjempebra☺ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse lykke til i morgen!! Tror det er kjempebra at du har fått litt økt trykk i magen, da virker det som er skjer en del 👍 Du har jo også satt eggløsningssprøyte med graviditetshormon, så er ikke rart puppene er såre og utfloden økt, har akkurat likt før uttak.

Prøv å pust med magen og slappe av i hender og kropp under uttaket, så er det stort sett raskt overstått. Jeg synes det er då utrolig fascinerende å følge med på UL mens de tar ut eggene 🤓

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, prøverpåny skrev:

Masse lykke til i morgen!! Tror det er kjempebra at du har fått litt økt trykk i magen, da virker det som er skjer en del 👍 Du har jo også satt eggløsningssprøyte med graviditetshormon, så er ikke rart puppene er såre og utfloden økt, har akkurat likt før uttak.

Prøv å pust med magen og slappe av i hender og kropp under uttaket, så er det stort sett raskt overstått. Jeg synes det er då utrolig fascinerende å følge med på UL mens de tar ut eggene 🤓

Takk for lykkeønskning 😘 Bra det er flere som opplever det med utflod og såre pupper, da blir jeg litt mer beroliget. Har store planer om å følge med på skjermen når de tar ut, bare håper jeg ikke blir helt borte av medisinene 😬😅 Gyn sa sist at det som oftest oppleves verre for de som er veldig stresset i forkant, så jeg skal prøve å ta det rolig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen!

Murring er bra! Hadde også det etter eggløsningssprøyte, det er eggstokkene som jobber.

Uttaket synes jeg var veldig fint. Beroligende medisin du får er bare deilig😂 Og å se på skjermen når de tar ut egg er veldig fascinerende. Tenk der er et potensielt barn! Det var ikke skummelt i det hele tatt. De gjør dette sikkert flere ganger om dagen. Skikkelig drevne. Og det er veldig fort over. 5 minutter lå jeg på den benken. 5 minutter av hele mitt liv. Jeg ble heller litt skuffet da virkningen av medisinene begynte å gå over i bilen på vei hjem😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, snehvit88 skrev:

Lykke til i morgen!

Murring er bra! Hadde også det etter eggløsningssprøyte, det er eggstokkene som jobber.

Uttaket synes jeg var veldig fint. Beroligende medisin du får er bare deilig😂 Og å se på skjermen når de tar ut egg er veldig fascinerende. Tenk der er et potensielt barn! Det var ikke skummelt i det hele tatt. De gjør dette sikkert flere ganger om dagen. Skikkelig drevne. Og det er veldig fort over. 5 minutter lå jeg på den benken. 5 minutter av hele mitt liv. Jeg ble heller litt skuffet da virkningen av medisinene begynte å gå over i bilen på vei hjem😂

Takk for lykkeønskning ❤️ Bra at du opplevde uttaket som fint, det hjelper å lese for en førstegangs ❤️ I mine papirer står det 15-20 minutter 😬

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 egg ut 👏 Uttaket gikk veldig fint og gyn og spl synes jeg var veldig flink *klapp på skulderen*. Blir spennende å se hvor mange som befruktes til i morgen. Jeg skal tilbake på ny UL på fredag, da skal de sjekke ståa på hvor store eggstokkene er og om de vil sette inn nå eller om de vil fryse ned. Jeg føler på meg at gyn mer eller mindre har bestemt seg for at de kommer til å fryse på. Skal begynne på støttebehandling med lutinus i kveld uansett, så skal det heller brytes av hvis det ikke blir innsett nå. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Patriotpaula skrev:

15 egg ut 👏 Uttaket gikk veldig fint og gyn og spl synes jeg var veldig flink *klapp på skulderen*. Blir spennende å se hvor mange som befruktes til i morgen. Jeg skal tilbake på ny UL på fredag, da skal de sjekke ståa på hvor store eggstokkene er og om de vil sette inn nå eller om de vil fryse ned. Jeg føler på meg at gyn mer eller mindre har bestemt seg for at de kommer til å fryse på. Skal begynne på støttebehandling med lutinus i kveld uansett, så skal det heller brytes av hvis det ikke blir innsett nå. 

Så bra med 15 stk!! Hvordan er formen nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, bondekone skrev:

Så bra med 15 stk!! Hvordan er formen nå? 

Formen er helt utmerket :) Jeg kjente lite til medisinene jeg fikk (fikk en ekstra shot med midazolam i tillegg), men var veldig våken og fikk med meg alt som skjedde, jeg fulgte spesielt nøye med på skjermen - fascinerende! :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Irisiri skrev:

Hurra for 15 egg!👏

👏❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillemeg90 skrev:

Hurra for 15 egg! :nordvesta:

❤️👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! Tenk p gå fra tanken om avbrutt forsøk med ett egg til uttak av 15 egg på så kort tid 🥳 Kroppen altså!! 😁 Håper formen holder seg fin, husk masse vann og litt bevegelse 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, prøverpåny skrev:

Kjempebra! Tenk p gå fra tanken om avbrutt forsøk med ett egg til uttak av 15 egg på så kort tid 🥳 Kroppen altså!! 😁 Håper formen holder seg fin, husk masse vann og litt bevegelse 😊

Ja, det er jo helt sykt å tenke på egentlig 😅😂 For en uke siden akkurat var det et alternativ å bryte av, og i dag fisket de ut 15 egg 👏👏 Kroppen er fantastisk når den samarbeider 👏 Gyn har tro på at eggene mine er av god kvalitet og mannen leverte en god prøve sa de på laben, så da må vi bare håpe at mange blir befruktet til i morgen 🤞🏻 Sov dårlig i natt, så håper jeg får sove bedre i natt. Tviler sterkt på at spenningen knyttet til hvor mange som blir befruktet kommer til å holde meg våken i natt 😬😅 Formen er fortsatt fin, kjenner egentlig mindre murring down there etter uttaket enn før uttaket 👌🏼 Takk for tips, får prøve å drikke litt ekstra utover kvelden og være litt i bevegelse 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Kun 2 egg befruktet 😢😭😥

Det var kjedelig 😕 Men det er noe! Og det er uansett håp for at et av dem blir barnet deres! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, Irisiri skrev:

Det var kjedelig 😕 Men det er noe! Og det er uansett håp for at et av dem blir barnet deres! 🤞

Jeg skal sikkert være fornøyd med at noen ble befruktet i det hele tatt, men samtidig så er der jo veldif snevert. Ikke sikkert at noen av de overlever en gang 🤭😥 Og da er ny runde, igjen 🙄😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Jeg skal sikkert være fornøyd med at noen ble befruktet i det hele tatt, men samtidig så er der jo veldif snevert. Ikke sikkert at noen av de overlever en gang 🤭😥 Og da er ny runde, igjen 🙄😥

Det må være helt lov å være skuffet altså, det er ikke sånn at du «må være fornøyd». Så det er greit å tillate seg å være trist! Jeg mener bare at det fortsatt finnes håp for at du slipper en ny runde, hvis du har litt hell igjen.

Og hvis det mot formodning blir ny runde, så må det vel bli en justering av doser som forhåpentligvis vil gi et bedre resultat?

Jeg krysser i alle fall fingrene for videre utvikling etter befruktning!! Og sender en god klem i den kjipe tiden❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Irisiri skrev:

Det må være helt lov å være skuffet altså, det er ikke sånn at du «må være fornøyd». Så det er greit å tillate seg å være trist! Jeg mener bare at det fortsatt finnes håp for at du slipper en ny runde, hvis du har litt hell igjen.

Og hvis det mot formodning blir ny runde, så må det vel bli en justering av doser som forhåpentligvis vil gi et bedre resultat?

Jeg krysser i alle fall fingrene for videre utvikling etter befruktning!! Og sender en god klem i den kjipe tiden❤️

Vet ikke helt hva jeg føler, tror jeg er ganske skuffet. Er i hvert fall ikke happy. Alt håp er ikke borte enda, men det kommer nå an på videre celledeling hvor lenge det varer. Må bare håpe at de to er av GOD kvalitet. Både laben og gyn hadde stor tro på at vi skulle sitte igjen med flere befruktede. Har snakket med klinikken nå og de sier at de aller fleste folliklene var fine av størrelse, men mange av eggene inni var umodne. De skjønner ikke helt hvorfor. 

Jeg kvier meg for en ny runde, hadde håp om å være ferdig med alle disse sprøytene++ De kommer helt sikkert til å endre opplegget i en eller annen form hvis jeg må på ny runde, jeg har ingen tro på at de kjører tilsvarende opplegg når dette ikke ga noe veldig bra resultat. 

Takk for at du håper med meg ❤️ Stor klem tilbake ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Kun 2 egg befruktet 😢😭😥

Helt enig med @Irisiri over at det er lov til å være skuffet når fallhøyden er så stor, kjenner så godt til den følelsen.

Vil de sette inn i morgen om noen av de to fortsetter å utvikle seg, eller blir det frys? Jeg hadde jo 15 befruktet, men bare to som klarte seg til frys på dag tre, så god befruktning er heller ingen garanti for videre utvikling. Så dine to kan like godt være stayere. Fikk du vite hvor mange av de 15 du fikk ut som var modne? 

Du vil nok også få en helt annen dose menopur neste stimulering om det blir nødvendig, men krysser selvsagt fingrene for at det ikke er nødvendig! Annen dose betyr forhåpentligvis jevnere modning av eggene også.

klem til deg ❤️

Endret av prøverpåny
Manglet spm-tegn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...