Gå til innhold

Blomst fra hele familen til samboer til søster?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, ♥ skrev:

Ja, følger forsåvidt den logikken til et visst punkt. Men når man begynner med at han har tre barn og jeg to, og derfor får hans familie mer fra meg enn vi får tilbake, da er man en skikkelig grinebiter som det må være dritkjipt å både gi til og få fra.

Jeg gir fortsatt mer og det er greit siden de er flere.

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er lett å se det på et gavekort.

Anonymkode: a81d3...f5a

Og så da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Ikke så hardt inni brettspill, selv om jeg synes det er gøy. Av øl kan du godt kjøpe noen sorter fra det lokale mikrobryggeriet, de fleste bygder og byer med respekt for seg selv har ett eller flere bryggerier. Alltid gøy å smake på ny lokalprodusert øl.

Det ligger en ølbutikk i Markveien, tror jeh kjøper en 6 pack med noen forskjellige øl typer de anbefaler :)

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt er at når det blir veldig skjevt så legger man merke til det,

Anonymkode: a81d3...f5a

Jeg ser den, og jeg skjønner godt at du også da har justert hvor mye penger du bruker på han og familien.

1000 kr ekstra er greit, men når det plutselig 2000 kr ekstra også i tillegg 3 konfimasjonsgvaver på minst 3000 kr ser jeg den.

Spesielt siden du har veldig mye dårligere råd til han broren din. som nå har begynt å leve det high life. Og som ikke virker som han bryr seg om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ilovemilkshake skrev:

Jeg ser den, og jeg skjønner godt at du også da har justert hvor mye penger du bruker på han og familien.

1000 kr ekstra er greit, men når det plutselig 2000 kr ekstra også i tillegg 3 konfimasjonsgvaver på minst 3000 kr ser jeg den.

Spesielt siden du har veldig mye dårligere råd til han broren din. som nå har begynt å leve det high life. Og som ikke virker som han bryr seg om deg.

:hjerte:

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

innafor å gi en blomst fra hele familien?

 

Anonymkode: a81d3...f5a

Høres helt fint ut.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, exictence skrev:

Høres helt fint ut.

 

Forslag til hvilken blomst? :)

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forslag til hvilken blomst? :)

Anonymkode: a81d3...f5a

Gå inn i en blomsterbutikk og få den som jobber der til å lage en fin bukett til kr.  ....... Kanskje med blå og hvite sammen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, exictence skrev:

Gå inn i en blomsterbutikk og få den som jobber der til å lage en fin bukett til kr.  ....... Kanskje med blå og hvite sammen. 

 

kanskje til og med en konfekt også.

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, ♥ skrev:

Og så da?

Du vet hva man merker fort når det er skjevt og man legger også merke når det noen lunde jevnt.

Man merker forskjell når det er prat om et par tusen ekstra.

Det er som du skal fa fest, og den ene kommer med en Rignes øl fra butikken  til 25 kr som vertinnne gave og en annen kommer med en flaske vin fra vinmonopolet-, selfølgelig legger man merke til det-

Rimelig sikker på at ts ikke regner helt ned på krona, jeg synes du er toalt urettferdig her i tråden.

Endret av Ilovemilkshake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Svigerfaren min er veldig velstående og jeg har ingen planer om å konkurrere med han om hvem som gir dyrest gaver. Han kan kjøpe en gave til meg som er verdt både en og tre matbudsjetter uten å blinke.

Jeg er vel den som gir han de beste gavene fordi jeg faktisk kjøper noe han har interesse for og som han setter pris på. De fleste ander kjøper vin eller noe annet upersonlig. Det er kanskje ikke lett å kjøpe noe til en mann som har alt og kan kjøpe det meste han ønsker, men jeg har alltid klart å overraske han med noe han setter pris på. Og det har langt ifra vært det dyreste som er på markedet. 

Å gi en gave, for meg, er å gi noe som er personlig og med omtanke. Noe som en tror vedkommende vil sette pris på. Ingen antall kroner og verdi.

Er det noen en ikke kjenner eller har et personlig forhold til så er det mer naturlig å kjøpe en god vin eller whiskey eller noe. Men når det er snakk om samboeren til ens egen søster så hadde jeg spurt hva han liker og interesserer seg for og funnet en gave som jeg tror han vil ha nytte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det normen i din krets, er sekvsagt det helt greit.,

Anonymkode: a81d3...f5a

Synes du det var lite? For en vanlig bursdag??

Anonymkode: 5f2ec...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BearMama skrev:

Svigerfaren min er veldig velstående og jeg har ingen planer om å konkurrere med han om hvem som gir dyrest gaver. Han kan kjøpe en gave til meg som er verdt både en og tre matbudsjetter uten å blinke.

Jeg er vel den som gir han de beste gavene fordi jeg faktisk kjøper noe han har interesse for og som han setter pris på. De fleste ander kjøper vin eller noe annet upersonlig. Det er kanskje ikke lett å kjøpe noe til en mann som har alt og kan kjøpe det meste han ønsker, men jeg har alltid klart å overraske han med noe han setter pris på. Og det har langt ifra vært det dyreste som er på markedet. 

Å gi en gave, for meg, er å gi noe som er personlig og med omtanke. Noe som en tror vedkommende vil sette pris på. Ingen antall kroner og verdi.

Er det noen en ikke kjenner eller har et personlig forhold til så er det mer naturlig å kjøpe en god vin eller whiskey eller noe. Men når det er snakk om samboeren til ens egen søster så hadde jeg spurt hva han liker og interesserer seg for og funnet en gave som jeg tror han vil ha nytte av.

Har vi lest samme tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du det var lite? For en vanlig bursdag??

Anonymkode: 5f2ec...e8a

Nei, er dette noe dere pleier å gjøre og alltid har gjort det sånn så synes jeg det er grei pris,

Det handler ikke om pengene men å prøve å gjøre det noge lignende likt, selvsagt kommer det til å være forskjell når den andre har barn eller flere barn. 

Det har vært tidligere i alle år, det har det ikke vært nå år, og derfor har jeg justert hvor mye jeg skal bruke på han og hans familie, jeg bruker fortsatt mer på de enn de gjør på meg fordi de er flere, og det er faktisk okay, bare det ikke blir ekstremt mye forskjell som det har vært i år.

Anonymkode: a81d3...f5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, er dette noe dere pleier å gjøre og alltid har gjort det sånn så synes jeg det er grei pris,

Det handler ikke om pengene men å prøve å gjøre det noge lignende likt, selvsagt kommer det til å være forskjell når den andre har barn eller flere barn. 

Det har vært tidligere i alle år, det har det ikke vært nå år, og derfor har jeg justert hvor mye jeg skal bruke på han og hans familie, jeg bruker fortsatt mer på de enn de gjør på meg fordi de er flere, og det er faktisk okay, bare det ikke blir ekstremt mye forskjell som det har vært i år.

Anonymkode: a81d3...f5a

"alså likt.

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BearMama skrev:

Svigerfaren min er veldig velstående og jeg har ingen planer om å konkurrere med han om hvem som gir dyrest gaver. Han kan kjøpe en gave til meg som er verdt både en og tre matbudsjetter uten å blinke.

Jeg er vel den som gir han de beste gavene fordi jeg faktisk kjøper noe han har interesse for og som han setter pris på. De fleste ander kjøper vin eller noe annet upersonlig. Det er kanskje ikke lett å kjøpe noe til en mann som har alt og kan kjøpe det meste han ønsker, men jeg har alltid klart å overraske han med noe han setter pris på. Og det har langt ifra vært det dyreste som er på markedet. 

Å gi en gave, for meg, er å gi noe som er personlig og med omtanke. Noe som en tror vedkommende vil sette pris på. Ingen antall kroner og verdi.

Er det noen en ikke kjenner eller har et personlig forhold til så er det mer naturlig å kjøpe en god vin eller whiskey eller noe. Men når det er snakk om samboeren til ens egen søster så hadde jeg spurt hva han liker og interesserer seg for og funnet en gave som jeg tror han vil ha nytte av.

Det handler vel å bidra noge lunde likt, jeg har alltid brukt mer penger på han og hans familie fordi de er flere, og det har jeg faktisk ikke hatt noe problem med.

 

Jeg har nå neste år justert hvor mye penger jeg bruker på han og hans familie, fordi i år har det vært ekstremt stor forskjell på hvor mye vi begge har bidratt med, jeg kommer fortsatt til å bruke mer penger på familien enn de fordi de er flere, og det er jeg helt okay med, jeg var bare rett og slett ikke happy med den veldig skjeve fordelingen forhold til hva det var før i år.

Anonymkode: a81d3...f5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, ♥ skrev:

Og så da?

Helt ærlig er det ikke pengene det handler om, jeg innrømmer at jeg kanskje har forklart dårlig. 

 

 

Det handler vel å bidra noge lunde likt, jeg har alltid brukt mer penger på han og hans familie fordi de er flere, og det har jeg faktisk ikke hatt noe problem med.

 

Jeg har nå neste år justert hvor mye penger jeg bruker på han og hans familie, fordi i år har det vært ekstremt stor forskjell på hvor mye vi begge har bidratt med, jeg kommer fortsatt til å bruke mer penger på familien enn de fordi de er flere, og det er jeg helt okay med, jeg var bare rett og slett ikke happy med den veldig skjeve fordelingen forhold til hva det var før i år.

 

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BearMama skrev:

Svigerfaren min er veldig velstående og jeg har ingen planer om å konkurrere med han om hvem som gir dyrest gaver. Han kan kjøpe en gave til meg som er verdt både en og tre matbudsjetter uten å blinke.

Jeg er vel den som gir han de beste gavene fordi jeg faktisk kjøper noe han har interesse for og som han setter pris på. De fleste ander kjøper vin eller noe annet upersonlig. Det er kanskje ikke lett å kjøpe noe til en mann som har alt og kan kjøpe det meste han ønsker, men jeg har alltid klart å overraske han med noe han setter pris på. Og det har langt ifra vært det dyreste som er på markedet. 

Å gi en gave, for meg, er å gi noe som er personlig og med omtanke. Noe som en tror vedkommende vil sette pris på. Ingen antall kroner og verdi.

Er det noen en ikke kjenner eller har et personlig forhold til så er det mer naturlig å kjøpe en god vin eller whiskey eller noe. Men når det er snakk om samboeren til ens egen søster så hadde jeg spurt hva han liker og interesserer seg for og funnet en gave som jeg tror han vil ha nytte av.

Jeg skal kjøpe brettspill og øl etter søsters forslag :)

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig er det ikke pengene det handler om, jeg innrømmer at jeg kanskje har forklart dårlig. 

 

 

Det handler vel å bidra noge lunde likt, jeg har alltid brukt mer penger på han og hans familie fordi de er flere, og det har jeg faktisk ikke hatt noe problem med.

 

Jeg har nå neste år justert hvor mye penger jeg bruker på han og hans familie, fordi i år har det vært ekstremt stor forskjell på hvor mye vi begge har bidratt med, jeg kommer fortsatt til å bruke mer penger på familien enn de fordi de er flere, og det er jeg helt okay med, jeg var bare rett og slett ikke happy med den veldig skjeve fordelingen forhold til hva det var før i år.

 

Anonymkode: a81d3...f5a

Høres egentlig ut som om det ikke er gavene som plager deg, men at det er enklere å fokusere på noe konkret enn noe diffust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ♥ skrev:

Høres egentlig ut som om det ikke er gavene som plager deg, men at det er enklere å fokusere på noe konkret enn noe diffust.

Jeg har tenkt på dette i hele dag, og du har nok rett at det er andre ting som plager meg også, men det er også det at jeg synes det har vært rettferdig i alle år, men pluteslig føltes det ikke så rettferdig lengre. Hadde grunnen vært fordi han hadde plutselig hadde fått dårlig råd så hadde selvsagt saken vært noe annet, men det er faktisk det motsatte han har ekstremt god råd.

 

Jeg har også mine issue med min søster, men som jeg nevnte tidligere når hun gikk ned fra 1000 kr til 500 kr etter mange år, hadde jeg helt ærlig ingen problemmer med og synes det var greit fordi vi begge bidro mer eller mindre likt. 

Anonymkode: a81d3...f5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...