Gå til innhold

Blomst fra hele familen til samboer til søster?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blitt invitert til bursdagselskap (kaffe og kaker), vi er 2 brødre og mamma og pappa, 

hos min søster, samboer har bursdag, (midten av 30 åra)

innafor å gi en blomst fra hele familien?

Eventuelt hva er innafor å gi og hvor mye burde det å koste ca?

 

Vi alle har veldig god råd. untakk søster.samboer tjener velddig bra

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blitt invitert til bursdagselskap (kaffe og kaker), vi er 2 brødre og mamma og pappa, 

hos min søster, samboer har bursdag, (midten av 30 åra)

innafor å gi en blomst fra hele familien?

Eventuelt hva er innafor å gi og hvor mye burde det å koste ca?

 

Vi alle har veldig god råd. untakk søster.samboer tjener velddig bra

Anonymkode: a81d3...f5a

Hva ville du gi?

Felles gave eller fra "en" og en?

Min bror har med 3 barn-

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville du gi?

Felles gave eller fra "en" og en?

Min bror har med 3 barn-

Anonymkode: a81d3...f5a

Foreldre gave til 500 kr.

bror med barn gave til 500 kr.

bror gave til 500 kr

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste menn jeg gir blomster til er homofile menn. 

Vi gir 500 pr familie, uansett om det er til søsken eller deres partner. Altså gave til rundt 500 kr fra meg, min mann og våre barn, og 500 kr gave fra mine foreldre. (Vi er bare to søsken.) 

Anonymkode: 2f3c8...1d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie gis det gaver fra hver av de voksne barna (inkl evt. Kjærester/samboere og barn). Dvs.  når min svigerinne har bursdag får hun én gave fra mine foreldre (ca 500kr), én fra meg, min mann og vår datter (ca 200-500kr) og én fra min søster og samboeren (ca 200-500kr). Altså tre gaver totalt. Da min søster var yngre og bodde hos foreldrene mine skrev de hennes navn på deres gave.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eneste menn jeg gir blomster til er homofile menn. 

Vi gir 500 pr familie, uansett om det er til søsken eller deres partner. Altså gave til rundt 500 kr fra meg, min mann og våre barn, og 500 kr gave fra mine foreldre. (Vi er bare to søsken.) 

Anonymkode: 2f3c8...1d9

Ok, så det jeg tenkte var kanskje liit gniet?

Anonymkode: a81d3...f5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Ilovemilkshake skrev:

Foreldre gave til 500 kr.

bror med barn gave til 500 kr.

bror gave til 500 kr

Thanks

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frostrose skrev:

I min familie gis det gaver fra hver av de voksne barna (inkl evt. Kjærester/samboere og barn). Dvs.  når min svigerinne har bursdag får hun én gave fra mine foreldre (ca 500kr), én fra meg, min mann og vår datter (ca 200-500kr) og én fra min søster og samboeren (ca 200-500kr). Altså tre gaver totalt. Da min søster var yngre og bodde hos foreldrene mine skrev de hennes navn på deres gave.

Ok, så du tenker, 1 gave fra meg (500kr) og fra foredrene våres 500 kr.

Hva med bror med 3 barn?

 

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så du tenker, 1 gave fra meg (500kr) og fra foredrene våres 500 kr.

Hva med bror med 3 barn?

 

Anonymkode: a81d3...f5a

Også 500 fra ham og barn. 

Anonymkode: 2f3c8...1d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En flaske vin og en god bok?

Anonymkode: 4a8f6...1f2

Jeg kjenner han ikke så godt, de har vært sammen 1.5 år, bodt i sammen 1 år, første gang vi har blitt invitert for å feire bursdagen hans,

 

Kanksje jeg burde spørre søster hva han ønsker seg?

Anonymkode: a81d3...f5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Også 500 fra ham og barn. 

Anonymkode: 2f3c8...1d9

Ok :)

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Også 500 fra ham og barn. 

Anonymkode: 2f3c8...1d9

Selvom de bruker mye mer penger på barna?

Til den familien er det jo 5 stk. bruker ett par tusen ekstra i året på det.-

Søster skal ikke ha barn og har ikke barn.

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess

Blomst er å vise oppmerksomhet  men det skinner igjennom at dere vil gjøre det så lettvint som mulig. Menn pleier ikke være veldig opptatt av blomster, men mer opptatt av bruksgjenstander og duppeditter. Syntes gaven burde gjenspeile at dere vet hva han interesserer seg for. Evnt en fin whiskey om han liker denslags. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, making.a.mess skrev:

Blomst er å vise oppmerksomhet  men det skinner igjennom at dere vil gjøre det så lettvint som mulig. Menn pleier ikke være veldig opptatt av blomster, men mer opptatt av bruksgjenstander og duppeditter. Syntes gaven burde gjenspeile at dere vet hva han interesserer seg for. Evnt en fin whiskey om han liker denslags. 

Ok, jeg vet han er sporty og liker duppetider, bra forslag!

Innafor med gavekort til xxl eller lignende?

Eller konvolutt med en 500 lapp?

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere ikke kjenner hverandre så godt ville jeg brukt nærmere 200 enn 500, tror jeg. Spør gjerne hva han ønsker seg. 

Vi har kjøpt ulike ting til min søster sin samboer, men aldri blomster. Det har heller vært noe spesiell øl (han liker slikt), brettspill, bøker, vin/gin/noe godt i glasset.

Du kan evt. spleise med din bror og kjøpe teaterbilletter e.l.? Vet du om noe han liker/interesserer seg for?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg vet han er sporty og liker duppetider, bra forslag!

Innafor med gavekort til xxl eller lignende?

Eller konvolutt med en 500 lapp?

Anonymkode: a81d3...f5a

Gavekort på XXL er greit nok (men gave derfra hadde vært bedre. Kanskje en t-skjorte?). Konvolutt med penger sluttet vi med ca etter konfirmasjonen. Man bytter ikke penger med familie. 

Endret av Frostrose
Tasteleif
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frostrose skrev:

Når dere ikke kjenner hverandre så godt ville jeg brukt nærmere 200 enn 500, tror jeg. Spør gjerne hva han ønsker seg. 

Vi har kjøpt ulike ting til min søster sin samboer, men aldri blomster. Det har heller vært noe spesiell øl (han liker slikt), brettspill, bøker, vin/gin/noe godt i glasset.

Du kan evt. spleise med din bror og kjøpe teaterbilletter e.l.? Vet du om noe han liker/interesserer seg for?

Nå bruker jo han noen tusenlapper på meg og min familie, har ikke lyst å være gnien..

jeg bruker 3 ganger mer på min andre bror med barn enn han gjør på meg,.

Det var en periode han var alene pappa, hvor han gikk ned fra 2000 kr til 1000 kr i året til gave til meg, jeg bruker minst 3000 kr å året på hans familie, og fra og med neste år og 2019 skal gutta konfimeres. Han tjener 70 tusen i mnd, jeg synes det var lit gnien og kjipt når han tjener så mye, og jeg vet søster bruker en 1000 lapp på meg i året og like mye som meg på bror og hans familie, men siden det er samboer som har bursdag, tenker jeg at for han holder det med 500 kr til samboer,

Så jeg tror jeg går for 500 kr :) 

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Frostrose skrev:

Når dere ikke kjenner hverandre så godt ville jeg brukt nærmere 200 enn 500, tror jeg. Spør gjerne hva han ønsker seg. 

Vi har kjøpt ulike ting til min søster sin samboer, men aldri blomster. Det har heller vært noe spesiell øl (han liker slikt), brettspill, bøker, vin/gin/noe godt i glasset.

Du kan evt. spleise med din bror og kjøpe teaterbilletter e.l.? Vet du om noe han liker/interesserer seg for?

Tror ikke teater er hans greie :)

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Frostrose skrev:

Når dere ikke kjenner hverandre så godt ville jeg brukt nærmere 200 enn 500, tror jeg. Spør gjerne hva han ønsker seg. 

Vi har kjøpt ulike ting til min søster sin samboer, men aldri blomster. Det har heller vært noe spesiell øl (han liker slikt), brettspill, bøker, vin/gin/noe godt i glasset.

Du kan evt. spleise med din bror og kjøpe teaterbilletter e.l.? Vet du om noe han liker/interesserer seg for?

brettspill og øl var et godt forslag :)

Anonymkode: a81d3...f5a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...