Gå til innhold

Blomst fra hele familen til samboer til søster?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Frostrose skrev:

Gavekort på XXL er greit nok (men gave derfra hadde vært bedre. Kanskje en t-skkorte?). Konvulutt med penger sluttet vi med ca etter konfirmasjonen. Man bytter ikke penger med familie. 

Ok, da kjøper jeg nie :)

Anonymkode: a81d3...f5a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvom de bruker mye mer penger på barna?

Til den familien er det jo 5 stk. bruker ett par tusen ekstra i året på det.-

Søster skal ikke ha barn og har ikke barn.

Anonymkode: a81d3...f5a

Vi finjusterer det ikke slik. 500 pr husttand til hver, voksen som barn. 

Jeg var alene i flere år. Altså på en inntekt hadde jeg fire gaver på 500 kr til min søster, hennes mann og to barn. Totalt 2000 kr til dem. 

De hadde to inntekter, men jeg har 3 barn, så for dem ble det også 2000 kr i året, men 1000 kr pr inntektsinnbringende person, mens 2000 kr på meg alene. 

Til hver av mine foreldre også 500 pr husstand. Igjen 500 kr fra meg alene, og 250 pr inntekt for min søster og mann, for 500 fra dem også. 

Man kan si det er urettferdig, men det er enkelt og greit. Lett å forholde seg til, og å planlegge. 

 

Anonymkode: 2f3c8...1d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi finjusterer det ikke slik. 500 pr husttand til hver, voksen som barn. 

Jeg var alene i flere år. Altså på en inntekt hadde jeg fire gaver på 500 kr til min søster, hennes mann og to barn. Totalt 2000 kr til dem. 

De hadde to inntekter, men jeg har 3 barn, så for dem ble det også 2000 kr i året, men 1000 kr pr inntektsinnbringende person, mens 2000 kr på meg alene. 

Til hver av mine foreldre også 500 pr husstand. Igjen 500 kr fra meg alene, og 250 pr inntekt for min søster og mann, for 500 fra dem også. 

Man kan si det er urettferdig, men det er enkelt og greit. Lett å forholde seg til, og å planlegge. 

 

Anonymkode: 2f3c8...1d9

Hvis man har dårlig råd er enig i den, men han har utbetalt 60 tusen etter skatt i mnd, og eks kona var student.,

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis man har dårlig råd er enig i den, men han har utbetalt 60 tusen etter skatt i mnd, og eks kona var student.,

Anonymkode: a81d3...f5a

Søster har mye mindre i inntekt enn han, mye mindre.

Han har råd til å kjøpe seg en ny bil, dra flere utlandsturer i året, Bla annet dro han med gutta til frankrike for å stå på ski, i sommer var de 3 uker i italia og spania i leid villa.

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Søster har mye mindre i inntekt enn han, mye mindre.

Han har råd til å kjøpe seg en ny bil, dra flere utlandsturer i året, Bla annet dro han med gutta til frankrike for å stå på ski, i sommer var de 3 uker i italia og spania i leid villa.

Anonymkode: a81d3...f5a

"på

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Søster har mye mindre i inntekt enn han, mye mindre.

Han har råd til å kjøpe seg en ny bil, dra flere utlandsturer i året, Bla annet dro han med gutta til frankrike for å stå på ski, i sommer var de 3 uker i italia og spania i leid villa.

Anonymkode: a81d3...f5a

Og da føles det veldig skjevt at han går ned fra 2000 kr i året til 1000 kr. mens vi bruker 3000 kr i året på det, ikke inkludert konfimasjonsgaver.

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søster har mye mindre i inntekt enn han, mye mindre.

Han har råd til å kjøpe seg en ny bil, dra flere utlandsturer i året, Bla annet dro han med gutta til frankrike for å stå på ski, i sommer var de 3 uker i italia og spania i leid villa.

Anonymkode: a81d3...f5a

Ser ikke helt hva dette har med saken å gjøre. Mener du at de som har god inntekt ikke trenger gave? Jeg ser ikke på gaver som noe man trenger, men noe man gir for å gi en hyggelig oppmerksomhet til mottaker, og noe som er hyggelig å få. 

Min eldste sønn er forresten nå egen husstand på en måte, fordi han har flyttet ut, men står fremdeles på gaven fra meg, fordi han er fattig student. 

Det er klart at man ikke skal gi over evne. Bedre å gi noe til 100 kr, med omtanke, dersom det er det man har råd til, enn 500 kr fordi man føler man må, men da må leve på tørt brød hele måneden. Og man lar ikke være å gi noe, selv om man har råd, fordi den andre er velstående. En gave betyr noe, selv om man ikke trenger den, slik egentlig. 

Anonymkode: 2f3c8...1d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser ikke helt hva dette har med saken å gjøre. Mener du at de som har god inntekt ikke trenger gave? Jeg ser ikke på gaver som noe man trenger, men noe man gir for å gi en hyggelig oppmerksomhet til mottaker, og noe som er hyggelig å få. 

Min eldste sønn er forresten nå egen husstand på en måte, fordi han har flyttet ut, men står fremdeles på gaven fra meg, fordi han er fattig student. 

Det er klart at man ikke skal gi over evne. Bedre å gi noe til 100 kr, med omtanke, dersom det er det man har råd til, enn 500 kr fordi man føler man må, men da må leve på tørt brød hele måneden. Og man lar ikke være å gi noe, selv om man har råd, fordi den andre er velstående. En gave betyr noe, selv om man ikke trenger den, slik egentlig. 

Anonymkode: 2f3c8...1d9

Han har råd til det.

Eks kona var student, så alle år når han tjente mindre var det han som betalte gaven (eks kona, studerte enn 10 år, måtte ta opp vgs fag)

 

Ja jeg synes det når jeg bruker 3000 kr i året på han og hans familie, også kommer det 2 tette konfimasjoner, som fint også blir 2000 kr, og vi tjener mye mindre enn han og har dårligere råd så synes jeg det er gniet.

 

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han har råd til det.

Eks kona var student, så alle år når han tjente mindre var det han som betalte gaven(e) (eks kona, studerte enn 10 år, måtte ta opp vgs fag)

 

Ja jeg synes det når jeg bruker 3000 kr i året på han og hans familie, også kommer de nÅ t 2 tette konfimasjoner, som fint også blir 2000 kr, og vi tjener mye mindre enn han og har dårligere råd så synes jeg det er gniet.

 

Anonymkode: a81d3...f5a

Og da har jeg ikke regnet med konfimasjone til den ynsgte en gang.

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har råd til det.

Eks kona var student, så alle år når han tjente mindre var det han som betalte gaven (eks kona, studerte enn 10 år, måtte ta opp vgs fag)

 

Ja jeg synes det når jeg bruker 3000 kr i året på han og hans familie, også kommer det 2 tette konfimasjoner, som fint også blir 2000 kr, og vi tjener mye mindre enn han og har dårligere råd så synes jeg det er gniet.

 

Anonymkode: a81d3...f5a

Snakker du nå om din bror eller samboer til din søster. Jeg mistet helt tråden. 

Anonymkode: 2f3c8...1d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har råd til det.

Eks kona var student, så alle år når han tjente mindre var det han som betalte gaven (eks kona, studerte enn 10 år, måtte ta opp vgs fag)

 

Ja jeg synes det når jeg bruker 3000 kr i året på han og hans familie, også kommer det 2 tette konfimasjoner, som fint også blir 2000 kr, og vi tjener mye mindre enn han og har dårligere råd så synes jeg det er gniet.

 

Anonymkode: a81d3...f5a

"til

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Snakker du nå om din bror eller samboer til din søster. Jeg mistet helt tråden. 

Anonymkode: 2f3c8...1d9

min bror, jeg synes det er helt innafor at han gir 500 kr til han, siden han "bare" er samboer.

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

min bror, jeg synes det er helt innafor at han gir 500 kr til han, siden han "bare" er samboer.

Anonymkode: a81d3...f5a

Ja, 500 fra din bror med barn også, om du følger våre normer. 

Jeg forstår nok ennå ikke hva du mener. 

Anonymkode: 2f3c8...1d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, 500 fra din bror med barn også, om du følger våre normer. 

Jeg forstår nok ennå ikke hva du mener. 

Anonymkode: 2f3c8...1d9

Hvis det er noe som har blitt gjort i alle år er jeg enig at det er helt korrekt.

Men å gå ned til 250 kr etter å gitt 500 kr i 20-25 år ,mens den andre parten holder seg til akkurat det samme beløpet de har gitt i alle år er ikke riktig.

Anonymkode: a81d3...f5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er noe som har blitt gjort i alle år er jeg enig at det er helt korrekt.

Men å gå ned til 250 kr etter å gitt 500 kr i 20-25 år ,mens den andre parten holder seg til akkurat det samme beløpet de har gitt i alle år er ikke riktig.

Anonymkode: a81d3...f5a

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Ilovemilkshake skrev:

:hjerte:

:hjerte:

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BearMama
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blitt invitert til bursdagselskap (kaffe og kaker), vi er 2 brødre og mamma og pappa, 

hos min søster, samboer har bursdag, (midten av 30 åra)

innafor å gi en blomst fra hele familien?

Eventuelt hva er innafor å gi og hvor mye burde det å koste ca?

 

Vi alle har veldig god råd. untakk søster.samboer tjener velddig bra

Anonymkode: a81d3...f5a

Ser ikke for meg at en mann synes blomster er noe gjennomtenkt gave....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BearMama skrev:

Ser ikke for meg at en mann synes blomster er noe gjennomtenkt gave....

Ser den.

det er vel kanskje mer innafor til middag hos paret eller innflutningfest ol

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ♥ skrev:

Hva er moroa med å gi og få gaver fra noen som fører gaveregnskap?

Søstra mi ga 1000 kr til bursdag, og 1000 kr i flere år, men så begynte hun å gi meg 500 kr i bursdag og 500 kr i jul, vet du hva det var helt okay for det tilsvarte nogenlunde det samme jeg gav henne.

Anonymkode: a81d3...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...