Gå til innhold

Hvorfor lærer dere ikke barna deres at de kan ikke bli invitert på alt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, moroklompen skrev:

Det ble sagt i en svært syrlig tone at neste gang er det fint om begge barna får gave så det ikke blir gjort forskjell, var to til som fikk samme beskjed. Resten var tydeligvis drillet i opplegget og hadde med gaver til begge. 

Herregud, da hadde jeg vært så frekk ved neste bursdagselskap at jeg hadde ring å bedt henne om å vipse meg 250 kr for gave nr 2. Noen foreldre ass! Frekke som flatlus!

Anonymkode: 29686...5b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i at det er viktig at foreldrene viser barna virkeligheten også, og at de ikke alltid kan bli likt av alle. Men foreldre er rollemodeller for barna i en så ung alder, det er viktig å lære de om omtenksomhet for andre og hvor viktig det er for alle å få føle seg inkludert. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emblja skrev:

Enig i at det er viktig at foreldrene viser barna virkeligheten også, og at de ikke alltid kan bli likt av alle. Men foreldre er rollemodeller for barna i en så ung alder, det er viktig å lære de om omtenksomhet for andre og hvor viktig det er for alle å få føle seg inkludert. 

Dette svaret likte jeg!

spesielt etter den tråden om tvinge på bursdag.

 

Veldig nyansert.

Sannheten er jo som du sier man liker ikke alle.

Og kommer til å være folk som ikke liker deg,

Anonymkode: 29686...5b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, moroklompen skrev:

Helt utrolig! Det særeste jeg har opplevd er å bli satt på plass i en barnebursdag fordi man «bare» hadde tatt med gave til bursdagsbarnet og ikke til søskenet. Det var jo urettferdig og ikke veldig hensynsfullt. Jeg tenker man gjør barna sine en stor bjørnetjeneste ved å ikke lære dem å takle livets realiteter. 

Det er jo helt fjernt. Bursdagsgave er jo til den som har bursdag. Neste gang er det søskenets tur når han/hun har bursdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/4/2018 at 1:33 PM, AnonymBruker said:

"Gud vil at alle skal komme i hans hus og han vil vise vrede for den som vil nekte adgang i hans hus. Når Gud inviterer er man velkommen og intet menneske kan bestemme noe annet"

Anonymkode: 29686...5b8

Så synd for deg at presten kan bestemme noe annet da og kan velge at det skal holdes lukket hvis paret ønsker dette.

Anonymkode: ef418...599

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så synd for deg at presten kan bestemme noe annet da og kan velge at det skal holdes lukket hvis paret ønsker dette.

Anonymkode: ef418...599

Yes :)

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg tre barn som har vært i et stort antall barnebursdager igjennom årene og jeg har aldri vært borti forventninger om noe annet enn gave til bursdagsbarnet. Så dette tror jeg ikke er noe som er vanlig i det hele tatt. 

Klart man ikke kan bli invitert med overalt, men man kan faktisk lære ungene sine å være inkluderende og greie. Jeg har aldri presentert dem for valget å la være å inviterer noen av guttene/jentene i klassen. Er det et problem knyttet opp mot noen, så involverer vi foreldre og noen ganger skolen for å finne en løsning. Er de en venninnegjeng på 5 ungdommer, så får ikke min datter inviterer 3 av dem hit og poste bilder på snap av hvor gøy de har det slik at den siste kan sitte hjemme og kjenne på at hun er utestengt. Jeg poster at barnet mitt har levert ut invitasjoner på klassens facebookgruppe, på den måten forsvinner ikke invitasjoner i sekken og ungene mine har ikke mulighet til å «glemme» å gi invitasjon til noen.

Jeg curler lite for ungene mine og de har jo ofte måttet kjenne på at noen ganger får søsken noe de ikke får, at vi foreldre har dratt på tur uten dem og det er nok av situasjoner i hverdagen der de feks. oppdager at venner har gjort gøye ting sammen uten å spørre dem om å bli med. Da får det være nok lærdom. Jeg er også klar på at jeg forventer at de går i bursdag så lenge de har mulighet til det, slik at det ikke oppstår situasjoner der et barn som ikke er populært sitter og venter og ingen kommer. 

Så om noen hadde invitert hele klassen utenom mitt barn eller et fåtall av barna, så hadde jeg faktisk tatt meg en telefon til deg som forelder og spurt om dere enten hadde glemt å invitere alle eller om dere hadde tenkt igjennom valget å utelate et fåtall. 

 

Anonymkode: e73fa...4fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg tre barn som har vært i et stort antall barnebursdager igjennom årene og jeg har aldri vært borti forventninger om noe annet enn gave til bursdagsbarnet. Så dette tror jeg ikke er noe som er vanlig i det hele tatt. 

Klart man ikke kan bli invitert med overalt, men man kan faktisk lære ungene sine å være inkluderende og greie. Jeg har aldri presentert dem for valget å la være å inviterer noen av guttene/jentene i klassen. Er det et problem knyttet opp mot noen, så involverer vi foreldre og noen ganger skolen for å finne en løsning. Er de en venninnegjeng på 5 ungdommer, så får ikke min datter inviterer 3 av dem hit og poste bilder på snap av hvor gøy de har det slik at den siste kan sitte hjemme og kjenne på at hun er utestengt. Jeg poster at barnet mitt har levert ut invitasjoner på klassens facebookgruppe, på den måten forsvinner ikke invitasjoner i sekken og ungene mine har ikke mulighet til å «glemme» å gi invitasjon til noen.

Jeg curler lite for ungene mine og de har jo ofte måttet kjenne på at noen ganger får søsken noe de ikke får, at vi foreldre har dratt på tur uten dem og det er nok av situasjoner i hverdagen der de feks. oppdager at venner har gjort gøye ting sammen uten å spørre dem om å bli med. Da får det være nok lærdom. Jeg er også klar på at jeg forventer at de går i bursdag så lenge de har mulighet til det, slik at det ikke oppstår situasjoner der et barn som ikke er populært sitter og venter og ingen kommer. 

Så om noen hadde invitert hele klassen utenom mitt barn eller et fåtall av barna, så hadde jeg faktisk tatt meg en telefon til deg som forelder og spurt om dere enten hadde glemt å invitere alle eller om dere hadde tenkt igjennom valget å utelate et fåtall. 

 

Anonymkode: e73fa...4fc

Jeg spør ikke om hvem dere invitere på selskap.

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør ikke om hvem dere invitere på selskap.

Anonymkode: 29686...5b8

Nei, men du sier at barn skal tåle å ikke bli invitert i bursdag. Jeg mener at barn ikke skal trenge å tåle å bli satt utenfor og at vi som samfunn må tenke over konsekvensene av hva det koster oss å sette mennesker uten for fellesskapet. For vi er naturlig anlagt for å ville være en del av en gruppe og det koster mye psykisk å være utenfor. 

Jeg mener at det er lett å si at andre skal tåle det vi opplever aldri eller sjelden, men det er noe annet å oppleve at man bortimot aldri blir inkludert. 

Anonymkode: e73fa...4fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hva med å bruke multisitering? Jeg tror stadig det har kommet noe nytt i denne tråden, men nesten alt er jo fra deg. Temaet er interessant nok, og jeg er helt enig i at man kan si fra til barn at de ikke vil bli invitert alle steder. Diverse bryllupstråder viser jo også at svært mange mødre ikke forstår at barna ikke er invitert, så da blir det kanskje vanskelig for barna selv å lære det. 

Anonymkode: 1138c...ae1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, men du sier at barn skal tåle å ikke bli invitert i bursdag. Jeg mener at barn ikke skal trenge å tåle å bli satt utenfor og at vi som samfunn må tenke over konsekvensene av hva det koster oss å sette mennesker uten for fellesskapet. For vi er naturlig anlagt for å ville være en del av en gruppe og det koster mye psykisk å være utenfor. 

Jeg mener at det er lett å si at andre skal tåle det vi opplever aldri eller sjelden, men det er noe annet å oppleve at man bortimot aldri blir inkludert. 

Anonymkode: e73fa...4fc

Jeg er ikke intressert, det er ikke det tråden handler om.

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS, hva med å bruke multisitering? Jeg tror stadig det har kommet noe nytt i denne tråden, men nesten alt er jo fra deg. Temaet er interessant nok, og jeg er helt enig i at man kan si fra til barn at de ikke vil bli invitert alle steder. Diverse bryllupstråder viser jo også at svært mange mødre ikke forstår at barna ikke er invitert, så da blir det kanskje vanskelig for barna selv å lære det. 

Anonymkode: 1138c...ae1

Kan jeg det? Hvordan da? Er ny :)

Veldig enig med deg :)

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan jeg det? Hvordan da? Er ny :)

Veldig enig med deg :)

Anonymkode: 29686...5b8

Trykk på plusstegnet ved de innleggene du vil svare på, så kan du svare flere av gangen. Da blir tråden lettere å følge :) 

Anonymkode: 1138c...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Trykk på plusstegnet ved de innleggene du vil svare på, så kan du svare flere av gangen. Da blir tråden lettere å følge :) 

Anonymkode: 1138c...ae1

Takk :) Og fint at du holder deg til hva tråden handler om (det gjelder alle som har gjort det), evig takknemmlig :)

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg det? Hvordan da? Er ny :)

Veldig enig med deg :)

Anonymkode: 29686...5b8

Veldig tydelig at du er ny. Merkeligste tråden jeg har lest på lenge. Du vil "diskutere på generelt grunnlag", men bare det som passer deg. Er ufin mot dem som faktisk diskuterer temaet du presenterer i oversikten og HI på generelt grunnlag, for å i neste øyeblikk selv svinge innom det du avviste som urelevant for din tråd. 

Skulle ønske du ikke skrev som AnonymBruker, så man kunne være advart før man går inn i dine tråder igjen. 

Anonymkode: d495c...49d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Veldig tydelig at du er ny. Merkeligste tråden jeg har lest på lenge. Du vil "diskutere på generelt grunnlag", men bare det som passer deg. Er ufin mot dem som faktisk diskuterer temaet du presenterer i oversikten og HI på generelt grunnlag, for å i neste øyeblikk selv svinge innom det du avviste som urelevant for din tråd. 

Skulle ønske du ikke skrev som AnonymBruker, så man kunne være advart før man går inn i dine tråder igjen. 

Anonymkode: d495c...49d

Jadabada, jeg diskutere med de som diskuterer om det tråden handler om :)

Enkelt og greit :)

Klarer du ikke å være å holde deg til tema, svar i en annen tråd  da vel(skrevet mye finere enn jeg hadde ønsket :D) :)

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.8.2018 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Så tidlig som mulig,

Dette er jo noe man vil oppleve flere ganger, selv som barn, ungdom og voksene.

Anonymkode: 29686...5b8

Ja, sånn er det jo, men ofte er det jo sånn at det er det samme barnet som aldri blir invitert på noe. Hva skal man lære dem? Jeg har først og fremst tro på å lære barna å være rause og inkluderende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Svartfugl skrev:

Ja, sånn er det jo, men ofte er det jo sånn at det er det samme barnet som aldri blir invitert på noe. Hva skal man lære dem? Jeg har først og fremst tro på å lære barna å være rause og inkluderende. 

Fortsatt ikke det tråden handler om, jeg sier igjen jeg er ikke inntressert.

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortsatt ikke det tråden handler om, jeg sier igjen jeg er ikke inntressert.

Anonymkode: 29686...5b8

Ok, da bør du kanskje ikke svare? Jeg synes jeg svarte relevant og informativt, både ved å si meg delvis enig, men at det også er andre sider ved saken som man bør tenke over. Synd du ikke er interessert i å diskutere et interessant tema i et videre perspektiv, eller må man si seg hundre prosent enig med deg for at du skal ønske å ta en interessant diskusjon?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Svartfugl skrev:

Ok, da bør du kanskje ikke svare? Jeg synes jeg svarte relevant og informativt, både ved å si meg delvis enig, men at det også er andre sider ved saken som man bør tenke over. Synd du ikke er interessert i å diskutere et interessant tema i et videre perspektiv, eller må man si seg hundre prosent enig med deg for at du skal ønske å ta en interessant diskusjon?

Dont care, lag din egen tråd hvor du kan diskutere videre perspektiv ang dette.

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...