Gå til innhold

Hvorfor lærer dere ikke barna deres at de kan ikke bli invitert på alt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, moroklompen skrev:

Helt utrolig! Det særeste jeg har opplevd er å bli satt på plass i en barnebursdag fordi man «bare» hadde tatt med gave til bursdagsbarnet og ikke til søskenet. Det var jo urettferdig og ikke veldig hensynsfullt. Jeg tenker man gjør barna sine en stor bjørnetjeneste ved å ikke lære dem å takle livets realiteter. 

enig i det.

Anonymkode: 29686...5b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Hactar skrev:

Jeg synes likevel det er viktig å forebygge utestengning fra grupper man naturlig hører til, uten at det betyr at barna lærer at alt alltid skal inkludere dem. 

Men nå er det jo ikke alltid det er utestegning, noen ganger går det på plass og/ eller penger eller at arrganmanget er barnefritt.

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, moroklompen skrev:

Helt utrolig! Det særeste jeg har opplevd er å bli satt på plass i en barnebursdag fordi man «bare» hadde tatt med gave til bursdagsbarnet og ikke til søskenet. Det var jo urettferdig og ikke veldig hensynsfullt. Jeg tenker man gjør barna sine en stor bjørnetjeneste ved å ikke lære dem å takle livets realiteter. 

Så tåpelig, skal jeg kjøpe 2 gaver? 

Da får foreldre stå for gave nr 2 synes jeg.

 

 

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så tåpelig, skal jeg kjøpe 2 gaver? 

Da får foreldre stå for gave nr 2 synes jeg.

 

 

Anonymkode: 29686...5b8

Helt latterlig. Er jo bursdagsbarnet som skal ha gave, ikke søskenet. Fatter ikke at man i det hele tatt klarte å komme til den konklusjonen at dette var fornuftig og noe å forvente engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke, dette blir tatt opp fordi i mange tråder mener foreldre at barna deres SKAL bli invitert i bryllup, og blir ikke barna invitert er burdeparet verden største egoister.

Anonymkode: 29686...5b8

Jeg svarte på problemstillingen i de første innleggene dine, da du selv har poengtert flere ganger at denne tråden ikke handler om den bryllupstråden.

Da synes jeg det er rimelig spesielt at du likevel velger å tolke meg til at mine barn er selvskreven i voksenbryllup, når jeg forteller hvordan vi faktisk lærer barna våre at de ikke kan inviteres på alt. 

Jeg ville tatt en god titt på egen debatteknikk, hvis målet ditt er å faktisk få svar på det du spør om. Er målet å befeste egen holdning om at alle er idioter, så er det bare å fortsette i samme stil. 

Endret av Hactar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, moroklompen skrev:

Helt latterlig. Er jo bursdagsbarnet som skal ha gave, ikke søskenet. Fatter ikke at man i det hele tatt klarte å komme til den konklusjonen at dette var fornuftig og noe å forvente engang. 

Totalt enig, kjeftet foreldre på deg eller alle?

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Hactar skrev:

Jeg svarte på problemstillingen i de første innleggene dine, da du selv har poengtert flere ganger at denne tråden ikke handler om den bryllupstråden.

Da synes jeg det er rimelig spesielt at du likevel velger å tolke meg til at mine barn er selvskreven i vokksenbryllup, når jeg forteller hvordan vi faktisk lærer barna våre at de ikke kan inviteres på alt. 

Jeg ville tatt en god titt på egen debatteknikk, hvis målet ditt er å faktisk få svar på det du spør om. Er målet å befeste egen holdning om at alle er idioter, så er det bare å fortsette i samme stil. 

Selvsagt er denne bla innspirert av bryllups tråden, det sier seg selv. Det har jo sammentlige fått med seg.

Grunnen til at jeg har kjørt på at dette ikke handler om den spesfikke tråden, er fordi jeg ønsker å diskuterer dette på en generell grunnlag.

Dette er ikke den første tråden jeg har sett foreldre skriker opp at barna deres ikke blir invitert.

Og det er helle ikke den første tråden jeg har sett det blir foreslått at man skal bare ta med seg barna som ikke er invitert, jeg har til og med sett tråder hvor det har blitt anbefalt at ts som ikke er invitert om å droppe uvelkommen opp!

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hactar skrev:

Jeg svarte på problemstillingen i de første innleggene dine, da du selv har poengtert flere ganger at denne tråden ikke handler om den bryllupstråden.

Da synes jeg det er rimelig spesielt at du likevel velger å tolke meg til at mine barn er selvskreven i vokksenbryllup, når jeg forteller hvordan vi faktisk lærer barna våre at de ikke kan inviteres på alt. 

Jeg ville tatt en god titt på egen debatteknikk, hvis målet ditt er å faktisk få svar på det du spør om. Er målet å befeste egen holdning om at alle er idioter, så er det bare å fortsette i samme stil. 

Og hvis du ikke liker hvordan jeg debatterer så behøver du ikke det.

Ingen tvinger deg å svare i denne tråden.

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og i en tråd er det snakk om å samle hele familien og alle familiemedlemmer skal ta med seg sine uinviterte og uvelkommene barn for å demostrere.

Synes du disse folka er gode foreldre og det er helt greit å gjøre?

Anonymkode: 29686...5b8

Hvis du sikter til den andre tråden så har vel ikke bruden bestemmelsesrett i hvem hun vil ha eller ikke ha i kirken. 

Samme bruden nektet også å invitere svogeren sin fordi han er adoptert. 

Anonymkode: 8accd...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du sikter til den andre tråden så har vel ikke bruden bestemmelsesrett i hvem hun vil ha eller ikke ha i kirken. 

Samme bruden nektet også å invitere svogeren sin fordi han er adoptert. 

Anonymkode: 8accd...e3c

@Hactar

Her har du grunnen til at jeg vært streng på at det ikke handler om den tråden.

Inspirert ja, men ikke handler om.

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Maleficenta skrev:

Nå hadde bruden skapt forventninger hos barna som gjorde at de og foreldrene trodde de kom til å bli invotert da

@Hactar

Kanskje du forstår nå?

jeg vil diskutere dette på et generelt grunnlag, da jeg ser denne "probleminnstillingen" dukker opp  med jevne mellomrom her på KG.

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

@Hactar

Kanskje du forstår nå?

jeg vil diskutere dette på et generelt grunnlag, da jeg ser denne "probleminnstillingen" dukker opp  med jevne mellomrom her på KG.

Anonymkode: 29686...5b8

@Hactar Og det går ikke her på KG, da folk henger seg opp i ting.

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2018 den 12.56, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt redd når jeg ser i bryllup tråden (og andre) at en del mener at det er bra foreldre stil og lære barna sine og kræsje selskap/fester etch, de ikke er invitert på! 

Anonymkode: 29686...5b8

Det var vel strengt tatt du som tok opp temaet i tråden først🙄

Og når andre er uenig med deg så får ikke de til å diskutere saken?

Anonymkode: 8accd...e3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.8.2018 den 12.56, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt redd når jeg ser i bryllup tråden (og andre) at en del mener at det er bra foreldre stil og lære barna sine og kræsje selskap/fester etch, de ikke er invitert på! 

Anonymkode: 29686...5b8

Det er helt håpløst. Er ingen arenaer forbeholdt voksne lenger. 

Anonymkode: 22cfc...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var vel strengt tatt du som tok opp temaet i tråden først🙄

Og når andre er uenig med deg så får ikke de til å diskutere saken?

Anonymkode: 8accd...e3c

Ønsker du å diskutere den problematikken som er i den tråden, kan du diskutere i den tråden. Ikke her.

Denne tråden er KUN inspirert av b l annet den tråden. Ikke noe mer.

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt håpløst. Er ingen arenaer forbeholdt voksne lenger. 

Anonymkode: 22cfc...c51

Hva tenker du på?

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var vel strengt tatt du som tok opp temaet i tråden først🙄

Og når andre er uenig med deg så får ikke de til å diskutere saken?

Anonymkode: 8accd...e3c

Jeg har ikke sett noen vært uenig med meg, har du?

Sitert den person(ene) er du snill :)

Anonymkode: 29686...5b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2018 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Så tidlig som mulig,

Dette er jo noe man vil oppleve flere ganger, selv som barn, ungdom og voksene.

Anonymkode: 29686...5b8

Jeg (vi) har lært barna det fra tidlig alder.

"I dåpen/konfirmasjonen/ bryllupet skal det bare være voksne, men dere kan være med bestemor i kirken og se på, og så reiser dere hjem etterpå, mens mamma og pappa drar i selskapet".

"Denne reisen er for voksne som jobber der, og de har fått lov til å med seg de voksne kjærestene sine, men barna er hjemme".

"Oldemor vil bare ha voksne i selskapet sitt.  Du vet jo at hun er gammel, og ikke orker så mye støy rundt seg".

"Nå er Ole bedt i bursdagsselskap, for han er Espens venn, det er ikke du.  Du skal være hjemme sammen med meg.  Neste gang er det kanskje du som skal i selskap, og da må Ole være hjemme".

Anonymkode: 2523a...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg (vi) har lært barna det fra tidlig alder.

"I dåpen/konfirmasjonen/ bryllupet skal det bare være voksne, men dere kan være med bestemor i kirken og se på, og så reiser dere hjem etterpå, mens mamma og pappa drar i selskapet".

"Denne reisen er for voksne som jobber der, og de har fått lov til å med seg de voksne kjærestene sine, men barna er hjemme".

"Oldemor vil bare ha voksne i selskapet sitt.  Du vet jo at hun er gammel, og ikke orker så mye støy rundt seg".

"Nå er Ole bedt i bursdagsselskap, for han er Espens venn, det er ikke du.  Du skal være hjemme sammen med meg.  Neste gang er det kanskje du som skal i selskap, og da må Ole være hjemme".

Anonymkode: 2523a...61f

Bra :)

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Totalt enig, kjeftet foreldre på deg eller alle?

Anonymkode: 29686...5b8

Det ble sagt i en svært syrlig tone at neste gang er det fint om begge barna får gave så det ikke blir gjort forskjell, var to til som fikk samme beskjed. Resten var tydeligvis drillet i opplegget og hadde med gaver til begge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...