Gå til innhold

Hvorfor lærer dere ikke barna deres at de kan ikke bli invitert på alt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så tidlig som mulig,

Dette er jo noe man vil oppleve flere ganger, selv som barn, ungdom og voksene.

Anonymkode: 29686...5b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Istendenfor å kreve at de skal bli invitert og kreve at de skal være med på alt?

Vær ansvarfulle foreldre, og lær de realitene av livet mener jeg!

Anonymkode: 29686...5b8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte foreldre krever jo at småsøsken også skal få være med i bursdagsbesøk så det ikke blir urettferdig.

Synes dette er ille, en må lære barna at de ikke kan være med på alt. Lærer de det tidlig så blir det ingen stor sak

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jaggemor skrev:

Enkelte foreldre krever jo at småsøsken også skal få være med i bursdagsbesøk så det ikke blir urettferdig.

Synes dette er ille, en må lære barna at de ikke kan være med på alt. Lærer de det tidlig så blir det ingen stor sak

Jeg er helt enig :)

Anonymkode: 29686...5b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jaggemor skrev:

Enkelte foreldre krever jo at småsøsken også skal få være med i bursdagsbesøk så det ikke blir urettferdig.

Synes dette er ille, en må lære barna at de ikke kan være med på alt. Lærer de det tidlig så blir det ingen stor sak

Jeg blir litt redd når jeg ser i bryllup tråden (og andre) at en del mener at det er bra foreldre stil og lære barna sine og kræsje selskap/fester etch, de ikke er invitert på! 

Anonymkode: 29686...5b8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt redd når jeg ser i bryllup tråden (og andre) at en del mener at det er bra foreldre stil og lære barna sine og kræsje selskap/fester etch, de ikke er invitert på! 

Anonymkode: 29686...5b8

"skremmende trend.

Anonymkode: 29686...5b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt redd når jeg ser i bryllup tråden (og andre) at en del mener at det er bra foreldre stil og lære barna sine og kræsje selskap/fester etch, de ikke er invitert på! 

Anonymkode: 29686...5b8

Jeg jobber i barnehage og jeg ser en del der, de fleste er kjempe flinke. Men så har du de som lar barna bestemme absolutt alt og de skal få viljen sin. Får de nei en eneste gang ja da er spetakkelet løst. Så er det rart at disse blir helt galne i slike besøk som bryllup? Er det god barneoppdragelse at et lite barn skal bestemme alt? Jeg mener ikke det og jeg vet at mange av disse foreldrene sliter med de når de blir eldre. De ser at andre ikke er slik og begynner plutselig å si nei og klart at da vil barnet reagere, de er jo vant med å få viljen sin

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er sykt er denne tvangen til å må feire bursdag og man skal invitere alle, både gutter og jenter. Og så er det ingen som svarer på invitasjonene, ikke alle som kommer, og så er det de som ikke blir invitert, og da er det feil. 

 

Anonymkode: fc2d1...e55

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, jaggemor skrev:

Jeg jobber i barnehage og jeg ser en del der, de fleste er kjempe flinke. Men så har du de som lar barna bestemme absolutt alt og de skal få viljen sin. Får de nei en eneste gang ja da er spetakkelet løst. Så er det rart at disse blir helt galne i slike besøk som bryllup? Er det god barneoppdragelse at et lite barn skal bestemme alt? Jeg mener ikke det og jeg vet at mange av disse foreldrene sliter med de når de blir eldre. De ser at andre ikke er slik og begynner plutselig å si nei og klart at da vil barnet reagere, de er jo vant med å få viljen sin

Dette er jeg helt enig, viktig å oppdra barna til å ikke å bli botskjemte og egoister, Dette er noe som må læres.

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg synes er sykt er denne tvangen til å må feire bursdag og man skal invitere alle, både gutter og jenter. Og så er det ingen som svarer på invitasjonene, ikke alle som kommer, og så er det de som ikke blir invitert, og da er det feil. 

 

Anonymkode: fc2d1...e55

Jeg er forsåvidt enig.

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg synes er sykt er denne tvangen til å må feire bursdag og man skal invitere alle, både gutter og jenter. Og så er det ingen som svarer på invitasjonene, ikke alle som kommer, og så er det de som ikke blir invitert, og da er det feil. 

 

Anonymkode: fc2d1...e55

er helt enig og nå starter de også så tidlig med bursdagsfeiring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke har fått med seg bakgrunnen, TS sikter til en tråd i bryllupsforumet hvor brud innvolverte barna i familien i forberedelsene, men når innvitasjonen kom stod det at parret ikke ønsket barn under 18 i kirken (jepp, ikke bare under festen, men også vielsen) og det ville være vakter utenfor kirkedøra. 

TS i den tråden var overrasket og sleit med å finne barnevakt. Hun hadde en gang meldt avbud til brudens bursdag pga sykt barn og bruden hadde ikke snakket med dem på 2,5år og ikke møtt i familieselskap. Flere i familien var lei brudens nykker og vurderte å troppe opp i kirken med barn. Var noen for og imot i den tråden. 

Anonymkode: 8db90...edc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruden kan selvsagt ikke nekte inngang i kirken. ALLE som vil kan gå inn i Guds hus 👍😁

Anonymkode: 8f7d8...28b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, jaggemor skrev:

er helt enig og nå starter de også så tidlig med bursdagsfeiring.

Enig :)

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For de som ikke har fått med seg bakgrunnen, TS sikter til en tråd i bryllupsforumet hvor brud innvolverte barna i familien i forberedelsene, men når innvitasjonen kom stod det at parret ikke ønsket barn under 18 i kirken (jepp, ikke bare under festen, men også vielsen) og det ville være vakter utenfor kirkedøra. 

TS i den tråden var overrasket og sleit med å finne barnevakt. Hun hadde en gang meldt avbud til brudens bursdag pga sykt barn og bruden hadde ikke snakket med dem på 2,5år og ikke møtt i familieselskap. Flere i familien var lei brudens nykker og vurderte å troppe opp i kirken med barn. Var noen for og imot i den tråden. 

Anonymkode: 8db90...edc

Nei, jeg tenker ikke på den tråden.

Anonymkode: 29686...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tenker ikke på den tråden.

Anonymkode: 29686...5b8

Er den eneste av de nyere trådene i bryllup om å kræsje. Hvilken tenkte du på siden du nevner at du har lest om å kræsje bryllup? Jeg er forresten imot å kræsje. Hadde heller ordna en bedre fest samme dag.

Anonymkode: 8db90...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er den eneste av de nyere trådene i bryllup om å kræsje. Hvilken tenkte du på siden du nevner at du har lest om å kræsje bryllup? Jeg er forresten imot å kræsje. Hadde heller ordna en bedre fest samme dag.

Anonymkode: 8db90...edc

Så bra, viktig å lære barn å ha respekt for andre

Og at verden ikke omhandler kun om de og hva de ønsker og vil.

Anonymkode: 29686...5b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruden kan selvsagt ikke nekte inngang i kirken. ALLE som vil kan gå inn i Guds hus 👍😁

Anonymkode: 8f7d8...28b

Jeg tror Gud vil heller at du skal lære barna dine til å bli gode og ordenlige mennesker.

Anonymkode: 29686...5b8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror Gud vil heller at du skal lære barna dine til å bli gode og ordenlige mennesker.

Anonymkode: 29686...5b8

Gode og ordentlige mennesker går i kirka❤ Ikke bare til bryllup, men hver søndag

Anonymkode: 8f7d8...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gud vil at alle skal komme i hans hus og han vil vise vrede for den som vil nekte adgang i hans hus. Når Gud inviterer er man velkommen og intet menneske kan bestemme noe annet"

Anonymkode: 29686...5b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...