Gå til innhold

Mest skuffende landet du har vært i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tyrkia. Av de 33 landene jeg har vært i var det det verste.

Anonymkode: d3a62...27a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skuffet og skuffet... jeg hadde ikke så høye forventninger i utgangspunktet. Men Bulgaria er nok det verste landet jeg har vært i. Har ikke tenkt meg tilbake dit.

Anonymkode: 87c54...f87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italienere overlegne? Det skjønner jeg ikke, men har bare vært i Roma da. Hadde en fantastisk tur, syns folk var hjelpsomme og snille, litt spesielt at mannfolka ropte Ciao Bella og kjørte etter oss i biler 😄 Vi ble vinket inn på utesteder og behandlet kongelig. Venninna mi var platinablond, kanskje det hjalp, og dette var sent på 80-tallet...husker enda følelsen av å gå gjennom blomstrende allèer som var fulle i fugler, og bli fortalt at de heter "uccelli" :) 

Ble også frastjålet penger og lommebok, men hvem bryr seg. Jeg elsker Roma.

Anonymkode: fc99f...181

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble skuffet over et turiststed i Thailand. Har vært i Bangkok flere ganger, og liker det bra. Men en gang  ferierte vi i Hua Hin,  og det var virkelig forferdelig! Mange nordmenn skryter av det, og vi bodde på et hotell som hadde fått gode reviews, men vi syntes alt var forferdelig der. Dårlig strand, skitten by, vanskelig å finne gode spisesteder, og pågående . Har ikke vært på andre turiststeder i Thailand, så det kan være annerledes andre steder, men det har liksom ikke fristet å dra tilbake. Eller jo, har vært tilbake i Bangkok da, men frister ikke å dra tilbake til et turiststed. Velger heller Vietnam foran Thailand. Vietnam er foreløbig mitt favorittland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

australia...

nei vent! Bulgaria.... tragisk

Endret av Rucula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/3/2018 at 7:26 PM, AnonymBruker said:

Kan du gi noen eksempler?

Anonymkode: 8a64f...094

Vel. De rett ut sa de ikke likte muslimer (jeg er ikke muslim, men ser ut som en). Butikkansatte fulgte meg rundt (det så jeg ikke de gjøre med noen andre. Det er ikke så mange som ser ut som meg der). Ene vakten på et kjøpesenter bokstavelig talt skjelte meg ut fordi jeg spurte om et lite spørsmål. Uansett hvor jeg dro ble jeg glodd på. Ene gangen ble det HELT stille i restauranten og alle snudde seg og så på oss. Mye spørsmål om «Where are you from?». De fleste holdt kjeft da jeg svarte at jeg er fra Norge, men noen spør hvor jeg EGENTLIG er fra. Det var faktisk helt grusomme opplevelser. En del hyggelige polakker jeg delte erfaringen med beklaget på vegne av Polen, og de fortalte meg at det er en del fremmedfryktighet mot muslimer blant polakker. Høyrenasjonalistene vokser seg større i den delen av Europa, og det fikk jeg erfart. 

For å si det sånn har jeg ikke blitt utsatt for så mye rasisme i Norge alle disse årene jeg har bodd her, enn det jeg fikk erfart på noen uker i Polen.

Edit: skrivefeil. 

Endret av Skilpadden
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/3/2018 at 6:50 PM, AnonymBruker said:

Finland. Helsinki er kanskje verdens kjedeligste hovedstad.

Anonymkode: 48401...c88

Enig!!

Er også enig i at Malaysia var litt skuffende. Eller, kanskje litt feil å si at jeg ble skuffet, ettersom jeg fremdeles hadde en fin tur og det var mange fine steder (jeg elsker Perhenthian islands!). Men jeg sitter igjen med en følelse litt sånn "meh" av hele landet i etterkant. Føler kanskje at folkene er litt mer tilbakeholdne og "kaldere" enn i andre land i Sørøst-Asia?

Jeg pleier også å undersøke en del om et land før jeg reiser, derfor jeg sjelden blir skuffet.

Anonymkode: c0edf...66b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2018 den 18.04, Skilpadden skrev:

Polen.

Veldig uhøflige mennesker, mye fremmedfryktighet og de fleste snakker veldig lite engelsk. Også er det egentlig ikke så mye spennende å se. Kjedelig mat. Går jeg litt utenfor sentrum føler jeg meg tilbake til Sovjetunionen. Det i seg selv er kanskje spennende? Men jeg skal ihvertfall aldri tilbake. 

Edit: Landsbyene er uhyre koselige, da. Det er gamle hus overalt, men det er pyntet med masse blomster overalt også. 

Elsker Gdansk jeg da. Fantastisk koslig by som har mye og by på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kan ikke huske å ha blitt skuffet over å være i et annet land. Alle land har alltid noe å tilby.

Men jeg husker hvor trist det var å være i Lillestrøm. Stedet har ingen sjel. Det er kanskje fordi jeg var der i en jobbsammenheng for noen år siden. Når jeg tenker meg om, var det ingen julepynt der på slutten av november?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Skilpadden skrev:

Vel. De rett ut sa de ikke likte muslimer (jeg er ikke muslim, men ser ut som en). Butikkansatte fulgte meg rundt (det så jeg ikke de gjøre med noen andre. Det er ikke så mange som ser ut som meg der). Ene vakten på et kjøpesenter bokstavelig talt skjelte meg ut fordi jeg spurte om et lite spørsmål. Uansett hvor jeg dro ble jeg glodd på. Ene gangen ble det HELT stille i restauranten og alle snudde seg og så på oss. Mye spørsmål om «Where are you from?». De fleste holdt kjeft da jeg svarte at jeg er fra Norge, men noen spør hvor jeg EGENTLIG er fra. Det var faktisk helt grusomme opplevelser. En del hyggelige polakker jeg delte erfaringen med beklaget på vegne av Polen, og de fortalte meg at det er en del fremmedfryktighet mot muslimer blant polakker. Høyrenasjonalistene vokser seg større i den delen av Europa, og det fikk jeg erfart. 

For å si det sånn har jeg ikke blitt utsatt for så mye rasisme i Norge alle disse årene jeg har bodd her, enn det jeg fikk erfart på noen uker i Polen.

Edit: skrivefeil. 

Synd, men Polen er ikke blinde. De ser hv som skjer i Tyskland, Sverige, England og snart Norge. De er ikke interessert i No-go soner i landet sitt. Polen tok imot syriske flyktninger, men de har ikke et velferdssamfunn som går ut på å dele ut gratis penger overa alt så flyktningene stakk av om natta til sine slektninger i Tyskland og fikk velferdsgodene der. Om du leser polsk kan du finne artiklene. Beklagelig at du ble utsatt for sånn oppførsel.

Anonymkode: 8123d...d7e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man kan si et land er kjedelig uten å ha opplevd flere byer. De fleste land har litt å tilby om man gjør litt research og kanskje opplever selve landet/byen og ikke bare turistfellene. 

Har vært et par steder i Spania og synes de byene var kjedelig. Mye stengte/nedlagte butikker og restauranter. Og ikke noe spesielt finne bygg/kultur. Men jeg er sikker på det finnes andre koselige plasser andre steder i Spania. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2018 den 18.17, AnonymBruker skrev:

Serbia. Frekke som fy, og snakker dårlig engelsk.

Anonymkode: 83191...bed

Syntes Serbia var helt fantastisk!! Nydelig mat og hyggelige mennesker. Hvor var du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2018 den 18.12, Tanuki skrev:

Litauen, var der riktig nok bare et par dager, fy søren så sure folk var. 

Var der i 4 dager i Villinus! Helt grusomt! 

For noen uhyggelige mennesker! Følte meg som luft. Var også veldig dyrt og ikke en dritt å finne på med ungene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, tirben skrev:

Ble skuffet over et turiststed i Thailand. Har vært i Bangkok flere ganger, og liker det bra. Men en gang  ferierte vi i Hua Hin,  og det var virkelig forferdelig! Mange nordmenn skryter av det, og vi bodde på et hotell som hadde fått gode reviews, men vi syntes alt var forferdelig der. Dårlig strand, skitten by, vanskelig å finne gode spisesteder, og pågående . Har ikke vært på andre turiststeder i Thailand, så det kan være annerledes andre steder, men det har liksom ikke fristet å dra tilbake. Eller jo, har vært tilbake i Bangkok da, men frister ikke å dra tilbake til et turiststed. Velger heller Vietnam foran Thailand. Vietnam er foreløbig mitt favorittland. 

Hua Hin er helt krise! Jeg har vært veldig mange steder i Thailand, og jeg liker alle stedene bortsett fra Hua Hin. 

Ellers er jeg enig i at Malaysia var litt skuffende i forhold til nabolandene. Men jeg likte meg ganske i KL og møtte også mange utrolig hyggelige mennesker. Så jeg vil ikke kalle Malaysia veldig skuffende, men ikke like bra som mange andre land i området. 

Anonymkode: 4d394...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Absurdah said:

Var der i 4 dager i Villinus! Helt grusomt! 

For noen uhyggelige mennesker! Følte meg som luft. Var også veldig dyrt og ikke en dritt å finne på med ungene!

Hva med badeland?

Anonymkode: 8a64f...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med badeland?

Anonymkode: 8a64f...094

Var ikke der, da jeg syntes det er vanskelig å passe på 2 barn alene som ikke kan svømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, matrobot skrev:

Hmm, kan ikke huske å ha blitt skuffet over å være i et annet land. Alle land har alltid noe å tilby.

Men jeg husker hvor trist det var å være i Lillestrøm. Stedet har ingen sjel. Det er kanskje fordi jeg var der i en jobbsammenheng for noen år siden. Når jeg tenker meg om, var det ingen julepynt der på slutten av november?

Det er ikke norske flagg på 17. mai heller, kun Lillestrøm-flagg 🙄

Anonymkode: df4df...8f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/4/2018 at 12:14 PM, AnonymBruker said:

Hva syntes du var overhyped? 

Anonymkode: 45acf...295

Vedkommendes egne forventinger?

Anonymkode: 4f270...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange skriver Tyrkia. Er i Tyrkia nå, har vært der 5 ganger før å synes det er kjempe koselig! Utrolig billig mat og varmt. Synes Norge er det dårligste landet, frekke folk og sinnsykt dyrt. 

Anonymkode: efdd6...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...